Stand with Israel

מהם תגי סכמה ואיך משתמשים בהם באתרי סחר?

 

אחת הבעיות היסודיות באתרי אינטרנט היא שבעוד בני אנוש יכולים מהי המשמעות של מה שכתוב בהם. לדוגמה, שמות של אנשים, של מקומות, מוצרים וכו'.

מנועי חיפוש לעומת זאת חייבים לפענח את המשמעות של כל מילה על סמך הכרות מוקדמת איתה או הקונטקסט של העמוד בכללותו (לדוגמה, דרך הכותרת).

אחת הדרכים שפותחו על מנת להתגבר על כך ולעזור למנועי חיפוש ואלגוריתמים אחרים היא תגי הסכמה. תגי הסכמה למעשה נועדו כדי לסמן נתונים מסוימים בדף בתור כאלו שיש להם משמעות.

סכמה-אתרי-סחר

הארגון שאחראי על הפורמט של תגי הסכמה הוא Schema.org והמטרה שלו היא ליצור אחידות בכל מה שקשור לסימון ופענוח של נתוני סכמה ברשת.

חשוב לציין שהאלגוריתם של גוגל לא משתמש בכל סוגי הסכמה ומשתמש רק בחלק קטן מהם, כמה עשרות בלבד.

מהם היתרונות של שימוש בסכמה באתר מבחינת קידום אתרים?

ברגע שגוגל סורק תג סכמה מסוים, הוא יכול לעשות בו שימוש על מנת להציג חלק מהנתונים כבר בתוצאות החיפוש, מה שנקרא גם Rich Snippet.

ה-Rich Snippet יכולים להגיע בכמה פורמטים עיקריים:

  • Microdata
  • RDFa
  • JSON-LD

ההצגה של תגי הסכמה בתוצאות החיפוש בדרך כלל מתבטאת במידע נוסף שמופיע מעבר לפורמט הרגיל של שורת כותרת, שתי שורות תיאור וכתובת העמוד. כתוצאה מכך, התוצאה בולטת יותר מאשר תוצאות אחרות.

המשמעות היא שגם אם לסימון הסכמה עצמו אין בדרך כלל קשר ישיר לדירוגים, הוא משפיע לחיוב על אחוז ההקלקות, Click Through Rate (CTR), ככל שאחוז ההקלקות טוב יותר בתוצאות החיפוש של גוגל כך גוגל מבינים שתוצאה מסוימת מעניינת יותר את הגולשים, מבחינה זו יתכן שתהיה השפעה חיובית על תוצאות החיפוש בתהליך קידום האתר בעזרת שימוש בסכמה .

איך מטמיעים תגי סכמה?

בהנחה שאתם עושים שימוש במערכת ניהול תוכן או מעדיפים להשתמש בכלים של גוגל, החלק הטכני פחות אמור לעניין אתכם, אבל חשוב לדעת שהפורמט המומלץ על ידי גוגל הוא JSON-LD.

שימוש בתוספים עבור וורדפרס

השימוש בתוספים הוא לא מסובך ויש אפילו תוספים ספציפיים שעובדים עם WooCommerce, שהיא פלטפורמת המסחר האלקטרוני הכי פופולארית של וורדפרס.

אלו הם התוספים העיקריים:

  1. Yoast WooCommerce SEO plugin– גרסה של תוסף הקידום הפופולארי בגרסה ספציפית ל-WooCommerce
  2. WooCommerce SEO by WordLift – תוסף דומה שגם הוא תומך בסכמה
  3. Schema WooCommerce – תוסף סכמה ייעודי לווקומרס

ישנם גם תוספים כללים כמו למשל All In One Schema שיכולים לעבוד על כל פוסט שמוסיפים ולכן יכול להיות שימושים עבור דפים קבועים או פוסטים שהם לא חלק מעמודי המוצרים.

הטמעת סכמה בפלטפורמות מסחר ייעודיות אחרות

החדשות הטובות הן שמרבית פלטפורמות המסחר כיום תומכות בסוגי הסכמה הפופולאריים כמו למשל אלו של מוצרים ומטמיעים אותם באופן אוטומטי.

החדשות המעט פחות טובות הן שלפעמיים נרצה לעשות שימוש בסכמות "לא מסחריות" עבור דפי תוכן (למשל, דף השאלות והתשובות שלנו), ואז נהיה חייבים את האופציה לערוך HTML באופן חופשי, משהו שלא כל מערכות המסחר מאפשרות.

אם אתם לפני בחירה במערכת מסחר אלקטרוני מסוימת או לקראת הקמת אתר סחר, חשוב להסתכל בתיעוד או לשלוח שאלה לתמיכה. לפעמיים יהיה אפשר לפתח מודלים נוספים, אך הדבר יעלה לכם כסף (וייתכן שלא מעט!).

במידה והדבר כן אפשרי או שהחנות שלנו נבנתה בחברת בניית אתרים, אפשר פשוט להטמיע את הפורמט המתאים על ידי מתכנת או לעשות שימוש בכלי של גוגל בשם Markup Helper.

הכלי לא יכניס את הקוד באופן אוטומטי לאתר, אבל הוא כן יעזור לנו ליצור את התבנית הבסיסית עבור הקוד בהסתמך על דף מסוים שנבחר. הוא לא דורש ידע בתכנות, אלא רק לבחור את סוג המידע המבוקש ולסמן אותו בעזרת העכבר בתצוגה המקדימה של הדף.

לאחר מכן נצטרך ליצור קוד דינאמי משלנו שיחליף את הנתונים בדוגמה שגוגל יצר עבורנו בנתונים המתאימים לכל דף ודף (אלא אם כן מדובר בכמה דפים בודדים בלבד ואז אנחנו יכולים פשוט לחזור על התהליך).

מהי סוגי הסכמה הכי קריטיים לאתרי מסחר ואתרים מסחריים מסוגים אחרים?

סכמה עבור עסקים מקומיים (נוצרת אוטומטית) וארגונים

עסקים מקומיים יכולים להוסיף את עצמם לאינדקס של גוגל בכתובתhttps://business.google.com  . בעיקרון מדובר בפעולה זהה של הוספת סכמה מסוג עסקים מקומיים.

הפרופיל בדרך כלל יספיק כדי להציג את העסק יחד עם עסקים מקומיים אחרים. אם מחפשים את שם העסק המדויק, הוא יופיע גם בפאנל מיוחד.

במידה ומדובר בארגונים וחברות גדולות, רצוי לסמן מידע סכמה שקשור לארגונים. גוגל אומנם לא תומכת בו באופן רשמי (למעט במידע סכמה של לוגו שמקושר לארגונים), אבל נראה שלסימון שלו בעמוד אודות או עמודים דומים יש השפעה על הופעה בפורמט של Knowledge Panel, אשר עוזר לגולשים לקבל מידע על הארגון לפני שהם נכנסים לתוצאות.

לדוגמה, במקרה של קסטרו נוכל לראות גם את גרף הידע שלה (בצד שמאל) וגם את רשימת הסניפים שלה בתוצאות המקומיות בצד ימין מתחת לאתר הראשי שלה

סכמה

סכמה של מוצרים

סכמה של מוצרים (Product) כוללת מידע על עמוד המוצר. ברגע שגוגל מזהה שהסכמה מתאימה להצגה בתוצאות החיפוש הוא עשוי להציג את הדירוג הממוצע של הגולשים והמחיר. במקרים ספציפיים כמו למשל טיסות, הוא יכול גם להציג זמני יציאה ונחיתה.

חשוב לשים לב שמדובר רק על מוצרים בודדים. אין סכמה שמיועדת לקטגוריות.

הסכמה מתאימה גם לאתרי השוואות מחירים ומאפשרת לציין טווח מחירים מהנמוך לגבוה.

שימו לב: אסור להתבלבל בין סכמה של מוצרים לבין תצוגת מוצרים ב-Google Shopping, שהיא שירות אחר של גוגל.

product schema

סקירות של שירותים

בעיקרון, ניתן להוסיף ביקורות (Reviews) לכל דף באתר ולהציג אותן באופן דומה לביקורות על מוצרים. כך למשל, אם אתם אתר שמציע מאגר של בעלי מקצוע, תוכלו להוסיף מקום לכתוב ביקורת וכך להציג את הציון הממוצע שבעל המקצוע קיבל כבר בדף התוצאות של גוגל.

הוספה של וידאו בעמוד המוצר

לגוגל יש שני סוגים של תצוגה מוקדמת לסרטונים: התצוגה הראשונה נלקחת בדרך כלל ישירות מ-Youtube או Vimeo והיא כוללת אך ורק את הסרטון.

התצוגה מהסוג השני מציגה סרטון ביחד עם העמוד בו הוא מוטמע והתיאור נלקח מהחלק הרלוונטי בעמוד. זו התצוגה שיכולה לעזור לנו באתרי מסחר או אתרים שמציגים מוצרים. הסרטון אגב לא חייב להיות מקושר דווקא לערוץ שלנו.

כדי שהתצוגה הזו תעבוד לא חייבים בהכרח סכמה מסוג Video Object או מפת אתר לוידאו, אבל הן יכולות לעזור.

הדוגמה למטה היא אומנם של אתר להמלצה על מוצרים, אבל היא מדגימה את הרעיון הכללי:

סכמה video
אגב, אם אתם מעלים סרטון משלכם, תמיד הוסיפו חלוקה פנימית למקטעים עם שמות לכל מקטע מכיוון שהשמות האלו מתפקדים בתור מילות מפתח שיכולות להיות רלוונטיות לחיפושים.

חיפוש כבר מדף התוצאות

סכמה קצת פחות מוכרת שלא רואים יותר מדי היא חיפוש ישירות מתוך עמוד התוצאות. יכול להיות סופר שימושי עבור אתרי מסחר. הסכמה נקראת Sitelinks Search Box.

 אם אתם לא משתמשים בחיפוש מותאם אישית של גוגל, רצוי להכניס אותה באופן ידני בהתאם לאופן בו החיפוש עובד אצלכם באתר.

ככה זה נראה למשל באתר זאפ:

search box

החיסרון של הסכמה הזו היא שלרוב היא מופיעה רק כאשר הדף שמופיע בתוצאות הוא דף הבית ומדובר באתר הראשון בתוצאות. רוב האנשים מחפשים שאילתות מדויקות יותר כמו למשל שמות של מוצרים או קטגוריות ולכן רוב הסיכויים שהם לא יראו את תיבת החיפוש הזו.

תיעוד סוגי הסכמה ובדיקה שלהם

לסיום, חשוב להסתכל בעמוד התיעוד הרשמי של גוגל לגבי כל סוגי הסכמה והכללים המנחים. (לא כולם מופיעים בכלי הסימון).

הטמעה בדרך לא נכונה או בעייתית מבחינת התוכן עשויה לגרום לסכמה לא לעבוד.

כדי לראות כל סוג סכמה נתמך וכיצד מטמיעים אותו, לחצו על החץ הקטן ליד Featured Guides בפאנל הימני

documation

כלי חשוב נוסף של גוגל בשם  Rich Results Testמאפשר לכם לבדוק האם הוא זיהה את סוגי הסכמה בעמוד שהקלדתם. שימו לב שהסכמה שמופיעה בכלי לא בהכרח תופיע בתוצאות.

לסיכום

סכמה באתרי מסחר היא כלי שיכול להעלות באחוז ניכר את שיעורי הלחיצות עבור עמודים מהאתר שמופיעים בגוגל. אם עוד לא הקמתם את האתר חשוב לבדוק מראש שכל הסכמות שאתם מעוניינים להטמיע נתמכות על ידי הפלטפורמה שמריצה אותו (מערכת ניהול התוכן). אם לא, רצוי שניתן יהיה לעשות זאת באמצעות הרחבות או קוד מותאם אישית.

תגובות 0
עוד בנושא
JOIN THE DISCUSSION

אין להעתיק תוכן מאתר זה!