מספר וירטואלי – מדידה יעילה של ערוצי השיווק

 

מספרים וירטואליים הפכו להיות כלי שיווק אפקטיבי במקומות שבהם רוצים לקבל יותר פיקוח ובקרה על השיחות שעוברות במערכת, אבל מה הם באמת נותנים לנו ועד כמה הם רלוונטיים לעסק שרוב הפעילות שלו נמצאת באינטרנט?

מספר-טלפון-וירטואלי

במה שונה מספר וירטואלי מסתם הפניית שיחות?

הפנייה של שיחות היא כמובן לא דבר חדש, והיינו משתמשים בה עוד מהתקופה שבה לא היו טלפונים ניידים. כך היינו יכולים בעצם לקבל טלפונים חשובים בכל מקום בו היינו נמצאים. גם בתקופה שבה רוב משקי הבית עדיין עשו שימוש נרחב בטלפון בייתי השירות היה מאוד רלוונטי.

לכאורה עכשיו אנחנו הרבה פחות תלויים בהפניות וכמעט בכל מקום יש מערכת לניתוב שיחות, אבל בחברות רבות רוצים עדיין מספרים ממותגים עם הרבה אפסים שקל לזכור גם בלי להכניס את המספר לטלפון, שם הכי נוח עדיין להשתמש במספרים וירטואליים שיפנו בעצמם למרכזיה, מוקד מכירות וכו'.

כמו כן, אם רוצים להשתמש בהפניית שיחות למספרים של עובדים, הרבה יותר קל לנהל מספר וירטואלי מאשר להתחיל לבטל ולהפעיל הפניות (לדוגמה, בזמן סיום משמרת).

מלבד זאת, למספר וירטואלי יש עוד כמה שימושים בולטים בעסקים:

1.משלוח SMS בלי לחשוף את שם השולח (לא רק לצרכי SPAM, אלא גם למקרים שאתם לא רוצים שיציפו אתכם בשיחות).

2.שימוש מתוחכם בהפניית שיחות על פי זמינות הקווים כדי לחסוך זמן ללקוח ולא להפנות אותו למרכזיה ש-90% מהקווים בה לא פעילים.

כמו כן, בגלל שאלו מספרים שקל יחסית לעקוב אחריהם, אפשר לראות בצורה מסודרת את נתוני השימוש אודות כל קו: משך שיחה, זמן עד לקבלת מענה, שיחות שנענו מול אלו שלא נענו וכו'. אלו הם מדדים חשובים כאשר עוקבים אחרי ביצועי עובדים בעסק.

גם הקלטת שיחות היא תכונה ייחודית של מספרים וירטואליים (או לפחות כזו שקל מאוד להפעיל באמצעותם).

אוקי, אני משווק בעיקר באינטרנט, למה אני צריך את כל זה?

תתפלאו, אבל למספרים וירטואליים יש לא מעט שימושים גם אם אתם משווקים באינטרנט.

1.השימוש הכי מתבקש הוא כשרוצים להפריד בין מספר עמודי נחיתה דומים או אפילו מודעות ולדעת מהיכן בדיוק הגיעה כל שיחה. היום הרבה אנשים גולשים מהמובייל וקל להם יותר להתקשר אליכם מאשר למלא טפסים, אבל מבחינתכם עדיין מדובר בליד.

אגב, גוגל יכולה להקצות לכם מספר וירטואלי אוטומטי אם אתם משתמשים במודעות שיחה בה המספר שמופיע במודעה עובר לחייגן של המשתמש. הקאצ' הוא שגוגל משתמש באותו המספר לכל המודעות והוא אף עשוי לשנות אותו מדי פעם. לכן היתרון המרכזי כאן הוא שהמספרים מופיעים בדוחות.

2.עוד שימוש שהפך להיות די מתבקש לאחרונה הוא שימוש ב-Whatsapp עסקי לצד חשבון רגיל. הסיבה לכך היא שלא ניתן להשתמש בשתי הגרסאות במקביל על מכשיר שתומך רק בקו אחד (בלי סים כפול). לכן, מה שהרבה אנשים עושים זה פשוט לרכוש מספר וירטואלי נוסף דרך אפליקציות שונות ולמעשה עוקפים את הבעיה הזו.

3.אתם עסק קטן ואין לכם צורך במערכת CRM? אתם עדיין יכולים לשלוח את הנתונים שמתקבלים מהמספר הווירטואלי לכל תוכנה או פורמט שנוח לכם באמצעות כלים כמו Zapier. לדוגמה, אם ייבאתם אותם לקובץ אקסל, תוכלו לסדר בקלות את הביצועים של השיחות על פי כל מיני פרמטרים.

4.אם יש לכם פורטל שמשרת עסקים אחרים, אתם יכולים להשתמש במספר וירטואלי כדי לקבל נתונים על השיחות שיוצאות ממנו. לדוגמה, יכול להיות שביצעתם איזשהו שינוי במבנה של הדפים שגרם לירידה חדה בכמות השיחות.

מה חשוב לדעת לפני שבוחרים מספר וירטואלי?

לרוב המערכות למספרים וירטואליים יש היום פיצ'רים די דומים, אבל אלו הן התכונות שחשוב שיהיו בכל מערכת:

1.מערכת גיבוי: אתם ממש לא רוצים שכל הנתונים והשיחות המוקלטות ילכו לאיבוד. חשוב שתהיה דרך לגבות אותן על גבי השרת המקומי או אפילו בענן של החברה שמספקת את השירות.

2.תמיכה בלפחות מערכת CRM מרכזית אחת: הרבה מספרים וירטואליים יכולים להתחבר למערכות CRM נפוצות בארץ וזהו בהחלט קריטריון שאתם צריכים לקחת בחשבון. יחד עם זאת, אם יש מערכת שעושה עליכם רושם טוב, אבל לא מתחברת למערכת שלכם, יכול להיות שאפשר לגשר על הפער באמצעות ממשק למתכנתים (API) או שיטת הטמעה אחרת.

פיצ'ר דומה שיש בחלק מהמערכות יאפשר לכם לשנות את מספר הטלפון באופן דינאמי דרך סקריפטים באתר בלי שתצטרכו לגשת למערכת.

3.שיחות בינלאומיות: אם אתם חברה שמפעילה סניפים בכמה מדינות, ממש לא תרצו להתחיל להשתמש במערכת נפרדת בכל מדינה. יש מערכות שיכולות להציע לכם מספרים מקומיים ולוודא שהלקוחות שלכם לא יצטרכו לשלם סכומים מוגזמים גם על שיחות שאמורות להיות לכאורה בחינם בגלל המדיניות של חברת הטלפוניה המקומית במדינה שלהם.

אילו ספקים של מספרים וירטואליים יש כיום בשוק הישראלי?

החברות המרכזיות שפועלות כיום בשוק הישראלי הן:

  • פון פלוס
  • VirtualPBX (גם למספרים בין לאומיים)
  • LeadManger (אפשרות לסקריפטים)
  • PayCall (שירות בינלאומיות ואפשרות לשיחות ועידה, מערכת ייעודית ל-Whatsapp Business)
  • Maskyoo (תמיכה ב-API)

 

נשמח לעזור לכם למדוד את יעילות הקמפיינים ופעולות השיווק באינטרנט עם מגוון פתרונות מתקדמים

 

 

תגובות 0
עוד בנושא
JOIN THE DISCUSSION

אין להעתיק תוכן מאתר זה!