Stand with Israel

איך תהפוך את פייסבוק לכלי עוצמתי עבור העסק שלך

 

בעל עסק? זה הזמן להכיר את העוצמה של הרשת החברתית הגדולה, החשובה והמשפיעה ביותר.

פייסבוק, הרשת החברתית המונה למעלה מ-2 מיליארד משתמשים ברחבי העולם, היא ללא ספק פלטפורמת השיווק האופטימאלית ביותר עבור כל יזם ואיש עסקים המעוניין לקדם את עסקיו וענייניו ברחבי הרשת. בכתבה, שלפניכם תוכלו למצוא מידע מקצועי מורחב אודות דרכי השיווק והפרסום העומדים לרשותכם בפייסבוק שבאמצעותם גם אתם תוכלו להפוך את הפייסבוק לכלי שיווק עוצמתי עבור בית העסק.

פייסבוק

נתוני שימוש בפייסבוק בישראל 

בישראל רשומים יותר מ-4.5 מיליון חברים בפייסבוק מהם 3.5 מיליון חברים מקיימים פעילות יומיומית בהיקף של 4 שעות גלישה יומיות בממוצע. על פי נתוני חברת דירוג האתרים אלקסה, הפייסבוק הינו האתר הרביעי הנצפה ביותר באינטרנט בישראל, כאשר אחוז המשתמשים בפייסבוק מכלל המשתמשים באינטרנט הינו כ-70 אחוזים.

 

  • רוב משתמשי הפייסבוק בישראל (כ-91%) מגיעים אל האתר דרך המובייל.
  • כ-53% ממשתמשי הפייסבוק בישראל הינם נשואים, 34% מתוכם רווקים, 10% מהם נמצאים במערכת יחסים ו-4% מהם מאורסים.
  • 70% ממשתמשי הפייסבוק בישראל הינם בוגרי אוניברסיטאות ומכללות, 27% מתוכם הינם בוגרי תיכון ו-3% מהם בוגרי בית ספר יסודי.
  • 31% מכלל משתמשי הפייסבוק בישראל הינם בטווח הגילאים שבין 25-34, 28% הינם בטווח הגילאים שבין 18-24 ו-18% הינם בטווח הגילאים שבין 35-44.

 

כיצד ממנפים את נתוני השימוש בפייסבוק לטובת הפעילות העסקית?

נתוני השימוש בפייסבוק בישראל מעידים על כך, שהפייסבוק מהווה חלק אינטגראלי בחייהם של ישראלים רבים מכל שכבות האוכלוסייה. כפועל יוצא מכך, יותר ויותר בעלי עסקים בישראל עושים שימוש, במהלך השנים האחרונות, בכלי הפרסום השונים העומדים לרשותם בפייסבוק, כאשר היתרון השיווקי המובהק של כלים אלו מבוסס על היכולת לפלח את קהלי היעד הרלוונטיים בהתאם לקריטריונים, כגון: גיל, מגדר, תחומי עניין, מצב משפחתי, מקום מגורים וכדומה.

יחד עם זאת, בכדי למקסם את יתרונות הפילוח הממוקד של קהלי היעד הרלוונטיים לכם, תדרשו לפעול באופן מקצועי בכל הנוגע לאיכות הפוסטים/מודעות אותם אתם מפרסמים בפייסבוק. איכות הפוסטים/מודעות נקבעת בהתאם למסרים השיווקים אותם תרצו לחשוף בקרב קהל היעד הרלוונטי לכם, העיצוב הגרפי של עמודי הפייסבוק העסקיים שלכם או עמודי הנחיתה אליהם מונה הגולש, "שפת הפרסום" בה אתם עושים שימוש והתאמתה לקהלי היעד הרלוונטיים לכם וכדומה.

ברוב המקרים, מומלץ לבצע מחקר מקיף בטרם ביצוע פעולות שיווק ופרסום בפייסבוק, כאשר מטרת המחקר נועדה לאפיין את אופי הפעילות, קהלי היעד הרלוונטיים לכם, פעילות המתחרים בפייסבוק ובחירת כלי הפרסום והשיווק הנדרשים לכם לצורך הגברת החשיפה והנוכחות שלכם בפייסבוק.

חשוב לדעת: מבחינה טכנית, כל אחד ואחת מכם יכול לבצע פעולות פרסום בפייסבוק באמצעות אחד מכלי הפרסום השונים העומדים לרשותכם, אך בהיבט השיווקי, מומלץ להסתייע בשירותים מקצועיים המוצעים לכם על ידי חברות המתמחות בתכנון, ליווי וניהול של מהלכי פרסום ושיווק בפייסבוק, וזאת על מנת למקסם את הפעילות בכל הנוגע לעלות מול תועלת.

 

קידום ממומן בפייסבוק

הקידום הממומן בפייסבוק מתאפשר באמצעות מספר כלים בתשלום כגון:

  •  PROMOTED POSTS (פוסטים ממומנים) – כלי פרסום בסיסי המיועד לצרכי הגדלת התפוצה של הפוסט. הפוסט הממומן מתבצע באמצעות כפתור ה-BOOST POST המופיע בתחתית הפוסט והוא יופיע בניוזפיד של משתמשי הפייסבוק בדסקטופ ובמובייל. כלי פרסום זה יעיל בעיקר לצרכי הגדלת חשיפת פוסטים העוסקים בעדכונים שוטפים, אירועים והצעות מיוחדות. יחד עם זאת, אפשרויות המיקוד באמצעות כלי פרסום זה הינן מוגבלות.

 

  • ADS MANAGER (מנהל המודעות) – כלי פרסום המיועד לצרכי יצירת מודעות פרסום ממומנות בפייסבוק למטרות קידום מוגדרות מראש כגון: חשיפת דף הפייסבוק העסקי לקהל יעד רלוונטי, יצירת לייקים לדף, הקלקות לאתר וכדומה. כלי פרסומי זה מאפשר למנהל המודעות למקד את מודעות הפרסום הממומנות לקהלי היעד הרלוונטיים לו וזאת בהתאם לקריטריונים, כגון: מיקום, גיל, מגדר, תחומי עניין, היסטוריית רכישות באינטרנט וכדומה. ה-ADS MANAGER מאפשר לעושים בו שימוש לייצר מספר מודעות בעלות עיצוב ונוסח שונה ולבחון את האפקטיביות של כל אחת מהן.

 

  • CUSTOM AUDIENCES (קהל מותאם אישית) – כלי פרסום אפקטיבי המאפשר יצירת מודעות פרסום ממומנות המופנות לרשימת לקוחות המוגדרת מראש על ידי המפרסם.
    POWER EDITOR – אחד מכלי הפרסום הממומנים המתקדמים והיעילים ביותר למטרות קידום בפייסבוק. כלי פרסום זה מיועד בעיקר לכל אילו מביניכם הנדרשים לנהל מספר חשבונות פרסום בפייסבוק במקביל והוא משלב בתוכו מגוון רחב של פיצ'רים שחלקם קיימים גם ב-ADS MANAGER. אחד מהפיצ'רים הנכללים ב-POWER EDITOR מאפשר לכם להפנות פוסטים ממומנים לקבוצות מיקוד מסוימות וכל זאת מבלי שהפוסט יוצג בדף הפרופיל העסקי שלכם.

 

גם בפייסבוק התוכן הוא המלך והקריאייטיב הוא הנסיך!

ניהול קמפיינים בפייסבוק וקידום באמצעות הפייסבוק, הן פעולות שיווק יזומות המחייבות אתכם לפעול באופן יצירתי המותאם לקהלי היעד הרלוונטיים לכם. בדומה לכל מהלך פרסומי-שיווקי-קידומי במרחבי הרשת, גם בפייסבוק מומלץ להשקיע מחשבה יתרה ויצירתית בכל הנוגע לבחירת התכנים הויזואליים והטקסטואליים אותם אתם מפרסמים.

בכל הנוגע לפרסום מודעות בפייסבוק, התמונה הנלווית לפרסום היא זו המושכת את עיני הגולשים והמסר הנלווה הוא זה הקובע האם הגולשים יקליקו על המודעה או לא. כפועל יוצא מכך, מומלץ להקדיש תשומת לב מיוחדת לבחירת התמונה ואף לעשות שימוש במאגרי תמונות ו/או בעיצוב גרפי ולהוסיף לתמונה את המסר השיווקי הנכון ובמידת הצורך להסתייע בשירותי קופירייטינג מקצועיים.

חלוקת תקציב – עוגת הפרסום בפייסבוק

בדומה לכל מהלך פרסומי אחר אותו אתם מבצעים, גם את פעולות הפרסום בפייסבוק מומלץ לבסס בהתאם לחלוקה נכונה ויעילה של "עוגת" התקציב העומד לרשותכם. תכנון התקציב חייב להתבצע בהתאם למטרות הפעילות, היקף החשיפה הנדרשת ומשך הפעילות, ולצורך כך, אנו ממליצים לכם להסתייע בשירותי תכנון וניהול קמפיינים בפייסבוק המוצעים לכם על ידי חברות אינטרנט העוסקות בנושא.  

 

תגובות 0
עוד בנושא
JOIN THE DISCUSSION

אין להעתיק תוכן מאתר זה!