Stand with Israel

איך תשתמש ב Screaming Frog ככלי לקידום אתרים

התוכנה Screaming Frog זאת תוכנה ששולחת Crawlers (זחלנים כמו של גוגל) לאתר שאתם מחליטים לשלוח אליו, מה שהתוכנה הזו עושה בעצם היא שולפת מידע חיוני ביותר מהאתר, המידע הזה הינו מידע שמשמש אותנו לתהליך הקידום והאופטימיזציה של האתר.

כמו כן בגלל שהתוכנה Screaming Frog אמורה לדמות את הזחלנים של גוגל היא אינה סורקת עמודים אשר בקובץ robot.txt מוגדרים כ – noindex.
ככה זה נראה אחרי סריקה:

Screaming Frog

למה כדאי לכם לשים לב בתוכנה?

בדיקת כמות מילים בכל עמוד:

אחד הדברים החשובים בקידום היום זה תוכן, כולנו כבר יודעים שהתוכן הוא המלך, ב"צפרדע הצורחת" תוכלו לראות את כמות המילים בכל עמוד ולבדוק האם באמת אתם צריכים להוסיף תוכן לעמודים מסוימים.

keywords

אחרי שהגענו לעמודי HTML נמצא את הרובריקה Word Count וככה זה נראה:

keywords

לגבי תמונות:

אנחנו נרצה להגיע בתפריט מצד ימין ל Images

image

פה נוכל לקבל מידע נרחב על התמונות שלנו באתר. נוכל למצוא בקלות את כל התמונות ששוקלות מעל 100 KB ונוכל לדאוג לאופטימיזציה לתמונות, תוכלו לראות את כל התמונות באתר שחסר להם Alt וכמובן את כל התמונות אשר ה Alt שלהם ארוך מדי.

Redirection: חלק חשוב מאוד מבחינתי!

לסדר את כל ההפניות 301 באתר, למה אני מתכוון? מכירים את זה שיש לכם קישור פנימי באתר שמקשר לעמוד ששיניתם לו URL או שמחקתם את העמוד (ולאחר שמחקתם או שיניתם URL אתם רצים לבצע הפנייה 301 כדי שלא יהיה קישור שבור) , אז הקישור הפנימי עדיין קיים באתר ומפנה לעמוד שנמחק או שונה לו URL וזאת אומרת שהקישור עובר הפנייה 301 בדרך. למה זה בעייתי?

1. איבוד כוח באתר: כאשר אתם דואגים לקישורים נכנסים לאתר כל הכוח של הקישור ( Link Juice) מתחלק באתר וברגע שהוא מגיע לקישורים פנימיים עם הפניות 301 הוא מאבד חלק מהכוח.
2. חווית משתמש: כל קישור פנימי שעובר הפנייה 301 נטען יותר לאט וזה פוגע בחוויית המשתמש ובקידום האתר בכלל.

ככה תוכלו למצוא ולפתור את זה באמצעות Screaming Frog: נלך לתפריט מצד ימין לתיקיה Response codes ואז נבחר את האופציה – Redirection. ככה זה נראה:

וככה תזהו את כל הקישורים הפנימיים שעוברים דרך הפניה 301.

301 redirect

נכנס לכל עמוד ועמוד באתר ונשנה את הקישור לעמוד הנכון (קצת סיזיפי אבל משתלם) לדוגמא באתר שלנו גילינו שב Header ישנו קישור על תמונה שמפנה לעמוד צור קשר ישן שנמחק ובוצע עליו 301 לעמוד צור קשר חדש עם URL שונה.

תגיות מטה

בעזרת התוכנה נוכל לבדוק את תגיות המטה באתר. נוכל לראות:
· באיזה עמודים חסרים תגיות מטה.
· באיזה עמודים ישנם תגיות מטה כפולות.
· תגיות מטה ארוכות יותר מהרגיל. (Title ארוך יותר מ 65 אותיות ו Description ארוך יותר מ 156 אותיות).
· תגיות מטה קצרות מהרגיל.
· פרטים על H1 ו H2.

meta tags

לסיכום

באמצעות תוכנה זו נוכל לקבל מידע היכן אופטימיזציה On-Site שלנו עומדת, איפה נוכל לשפר ואיך נוכל לפתור בעיות אופטימיזציה באתר. ממליץ מאוד לבדוק כל כמה זמן את האתר ולבדוק האם יש קישורים שבורים, עמודי 404 ועוד בעיות שיכולות לצוץ.

תגובות 0
עוד בנושא
JOIN THE DISCUSSION

אין להעתיק תוכן מאתר זה!