Stand with Israel

יש לכם דף עסקי בפייסבוק? כך תמנעו מטעויות

 

פותחים או מתחזקים דף עסקי בפייסבוק? זה הזמן לדעת יותר על הטעויות הנפוצות שעסקים עושים בפייסבוק ועל הדרכים להימנע מהן.

פייסבוק היא ללא ספק הפלטפורמה השיווקית היעילה ביותר למטרות פרסום ושיווק ב-SOCIAL, אך בדומה לכל פלטפורמה שיווקית אחרת, גם היא מחייבת אתכם להימנע מביצוע טעויות בסיסיות ולהסתייע בכל הכלים העומדים לרשותכם על מנת לבסס את מעמדו של הדף העסקי העומד לרשותכם כמוביל בתחומו. בשורות הבאות נציג בפניכם מספר טעויות נפוצות שעסקים עושים בפייסבוק ולצידן את הדרכים שיוכלו לסייע לכם להימנע מהן.

טעויות נפוצות בפייסבוק

טעות מספר 1: דפים עסקיים לא מתוחזקים

רוב בעלי העסקים והיזמים העסקיים מודעים לחשיבותו ונחיצותו של דף עסקי בפייסבוק ורבים מהם פועלים לפתיחתו והקמתו. יחד עם זאת, רבים מהם שוכחים פרט אחד "קטן" וחשוב והוא: תחזוקת הדף ברמה השוטפת. כפועל יוצא מכך, ניתן למצוא בפייסבוק דפים עסקיים שהעדכון האחרון שבוצע בהם נעשה ביום פתיחתו והקמתו של הדף העסקי והדבר מוביל לכך שלא רק שהדף העסקי איננו משיג את מטרתו הוא גם פוגע בתדמית החברתית של המותג/מוצר/שירות העומד מאחוריו. זכרו: עבור גולשי הרשת החברתית דף עסקי שאיננו מתוחזק ברמה השוטפת אינו קיים!

כיצד תוכלו להימנע מכך? עוד טרם פתיחת הדף העסקי בפייסבוק הגדירו לעצמכם נהלי עבודה מסודרים בכל הנוגע לתחזוקת הדף. קבעו לעצמכם שעות וימים קבועים אותם תקדישו לטובת עדכון העמוד והקפידו להעלות תכנים רלוונטיים המותאמים לנקודת הזמן הנוכחית בכל רגע נתון.

טעות מספר 2: דפים עסקיים בעלי חזות לא ייצוגית

דף עסקי בפייסבוק הוא למעשה "חלון הראווה" של בית העסק ברשת החברתית הגדולה, החשובה והמשפיעה ביותר בעולם, וככזה, חשוב לתחזק אותו כראוי ולהשקיע בו משאבים ויזואליים התורמים לנראות העמוד בעיני הגולשים הרלוונטיים לכם. ניהול עמודי פייסבוק עסקיים בצורה חובבנית הינם דפים עסקיים מרובי מסרים שיווקים בהם הגולש הממוצע "הולך לאיבוד" ועמודים בהם לא מושם דגש מקצועי על הצד החזותי של הדף.

כיצד תוכלו להימנע מכך? הקפידו לעשות שימוש בתמונות איכותיות ברמה הגבוהה ביותר והימנעו מפרסום תמונות באיכות צילום ירודה. עשו שימוש ויזואלי בצבעי המותג/מוצר אותו אתם משווקים והסתייעו באנשי עיצוב מקצועיים לצורך העלאת אלמנטים עיצוביים לדף.

טעות מספר 3: מרוב עצים קהל היעד שלכם לא רואה את היער

בניגוד לטעות מספר 1 (חוסר תחזוקת העמוד) גם תחזוקת יתר של הדף העסקי שלכם עלולה להחמיץ את המטרה שלשמה אתם מפרסמים ב-SOCIAL. ריבוי של מסרים ועדכונים שוטפים בדף העסקי עלולה לגרום לקהל היעד הרלוונטי לכם "לאבד עניין" ולחדול מקבלת עדכונים מכם. זכרו: גולשי הרשת החברתית אינם מתעניינים בכל הנעשה בעסקיכם ולכן אין צורך לחשוף אותם לתכנים שרלוונטיים רק לכם או לעובדים.

כיצד תוכלו להימנע מכך? תחמו כל פעילות שיווקית שלכם בפייסבוק לתקופת זמן מוגבלת ולאורך כל התקופה מקדו את המסרים השיווקיים שלכם לאופי הפעילות. כמו כן, הימנעו מהצפת העמוד בתכנים ומסרים שאינם רלוונטיים לאופי הפעילות השיווקית המתכוננת לאורך כל תקופת הפעילות.

טעות מספר 4: דפים עסקיים המתעלמים מתגובות הגולשים  

דף עסקי בפייסבוק הוא בראש ובראשונה אמצעי תקשורת המאפשר לגוף העסקי לתקשר עם קהל לקוחותיו באופן ישיר ובלתי אמצעי. הימנעות ממתן תגובות ותשובות להודעות ושאלות מצד הגולשים בדף הינה פעולה העלולה להסב לנזק תדמיתי וליצירת תחושה (בקרב קהל היעד הרלוונטי) שהגוף העסקי העומד מאחורי הדף "מתנער" ומתעלם מתגובת הלקוחות.

כיצד תוכלו להימנע מכך? התייחסו לדף העסקי שלכם בפייסבוק כפלטפורמה שיווקית המיועדת בין היתר לצרכי מתן מענה שירותי לקהל הלקוחות. העניקו תשובות ענייניות לכל שאלה עניינית המוצגת בדף על ידי אחד/אחת מהגולשים והפכו את הדף העסקי שלכם לפלטפורמה המיועדת לצרכי שירות לקוחות.

טעות מספר 5: הדף העסקי כזירת התגוששות

חלק מתגובות הגולשים העתידות להופיע בדף העסקי שלכם עלולות להיות תגובות שליליות המלוות בתלונות כאלו ואחרות כלפיכם. הפיכת הדף העסקי שלכם לזירת התגוששות באמצעות מתן תגובות לא הולמות ולא ראויות (ואין זה משנה עד כמה חריפה ההודעה השלילית המופיעה כנגדכם), עלולה להסב נזקים תדמיתיים רבים למוצג/מוצר/שירות אותו אתם משווקים באמצעות הדף.

כיצד תוכלו להימנע מכך? התייחסו לדף העסקי שלכם בפייסבוק כעמוד עסקי המייצג את ערכי המותג בהם אתם דוגלים וגם במידה ותדרשו להגיב על תגובות שליליות ותלונות מצד הגולשים עשו זאת באופן המכבד את ערכי המוצג והימנעו מיצירת שרשרת תגובות עוינות ביניכם ובין קהל הגולשים.

טעות מספר 6: דפים עסקיים נטולי מטרות שיווקיות

המטרה המרכזית של העמודים העסקיים בפייסבוק הינה: הובלת מהלכים שיווקיים וחשיפתם לקהלי היעד הרלוונטיים לכם. בחלק מהמקרים, דפים עסקיים בפייסבוק משמשים את יוצרי העמודים להעלאת פוסטים לקוניים שלא עומד מאחוריהם מהלך שיווקי מסודר ויעיל. במקרים אלו, עמוד הפייסבוק שלכם ייתפס כעוד עמוד עסקי המנסה לשווק בכל כוחו את מרכולתכם.

כיצד תוכלו להימנע מכך? צרו לעצמכם תכנית שיווקית ממוקדת מטרה לטווח הבינוני –ארוך ותכננו כל מהלך שיווקי בקפידה. אל תהססו לתכנן מהלכים שיווקיים לתקופות ארוכות טווח והפנו את כל המשאבים העומדים לרשותכם לצורך הצלחתם.

רוצים לדעת יותר על תכנון מהלכי שיווק בפייסבוק? המומחים של אקסטרה דיגיטל כאן לרשותכם!

אנחנו בחברת אקסטרה דיגיטל עוסקים ומתמחים בתכנון ותפעול מהלכי שיווק ופרסום בפייסבוק באמצעות מחלקת Social המורכבת מאנשי פרסום ושיווק מנוסים ומיומנים "הנושמים וחיים" את ההרשתות החברתיות. 

 

 

תגובות 0
עוד בנושא
JOIN THE DISCUSSION

אין להעתיק תוכן מאתר זה!