לינקדאין נחשבת לרשת החברתית המובילה בעולם בתחום העסקים לעסקים (Business 2 Business), גיוס עובדים וחיפוש עבודה. עובדה זו אומנם הופכת אותה לנישתית יותר, אך סביר להניח שאם תצטרפו אליה ותבצעו חיפוש אוטומטי של אנשי קשר דרך רשימת אנשי הקשר שלכם במייל, תופתעו לגלות כמה מהם כבר נמצאים בה.
כיום לינקדאין שייכת למיקרוסופט, אשר קנתה אותה תמורת כ-26.2$ מיליארד דולר ולמרות שהיא כנראה עדיין לא החזירה את ההשקעה, הרווח הנקי של לינקדאין עולה במספרים מרשימים מרבעון לרבעון (14% ברבעון השני של 2020 לעומת הרבעון הקודם).
עם כל כך הרבה פוטנציאל, אתם בוודאי תוהים כיצד בדיוק עובדות אפשרויות הפרסום הממומן שלה.
במאמר זה נעבור במבט מהיר על שימוש בגרסת הפרימיום של Linkedin ולאחר מכן נסביר על מערכת פרסום בלינקדאין וכיצד תיצרו את הקמפיין הראשון שלכם.
בראש ובראשונה, כדאי לדעת שבלינקדאין ישנה אפשרות למינוי פרימיום. הוא אומנם לא עובד כמו פרסום ממומן קלאסי, אך הוא נותן לכם מספר יתרונות משמעותיים לעומת משתמשים רגילים.
הוא מיועד לארבעה סוגים של משתמשים ומעניק לכל אחד מהם יתרונות מעט אחרים:
לדוגמה, אלו הם היתרונות הבולטים עבור מי שרוצה להגדיל את המכירות:
כך זה נראה בפועל:
מחיר הפרימיום נע בין 100 ₪ לבין 340 ₪ (פלוס מינוס) בהתאם לצורך שלכם.
כפי שאפשר לצפות, אפשרויות הפרסום הממומן בלינקדאין הן מעט שונות מאלו ברשתות חברתיות אחרות מכיוון שקהל היעד שלהן הוא לא זהה. עם זאת, תהליך יצירת הקמפיין עצמו דומה למדי לזה של פייסבוק, ולכן אם יש לכם ניסיון ביצירת קמפיינים שכאלו, סביר שתרגישו בבית
המודעות יכולות לקשר לאתר אינטרנט חיצוני לדף החברה שלכם או ישירות לטופס לידים (בלי צורך לעבור לדף נחיתה חיצוני).
3.מודעות טקסט: אלו הן מודעות טקסט שלא מופיעות בפיד עצמו, אלא בצידי המסך. הן מעט דומות למודעות של גוגל וכוללות שורת כותרת, שורת טקסט ותמונה מרובעת קטנה.
4.מודעות דינאמיות: מדובר במודעות מתקדמות יחסית המתאימות את עצמן למי שצופה בהן. לדוגמה, המודעה יכולה להיות קריאה לפעולה עם תמונת המשתמש אשר קוראת לו לעקוב אחרי חברה מסוימת. ניתן גם לפרסם דברים אחרים כמו למשל אירועים, הרשמה לניוזלטר, הצעות עבודה וכמובן להפנות לאתר אינטרנט.
עוד אפשרות מעניינת הייחודית למודעות אלו היא צירוף של קישור להורדה של פרסומים מסוימים (הודעות לעיתונות, ניתוח של מגמות בתעשייה וכו'). במקרה הזה ייווצר באופן אוטומטי גם טופס לידים (כמו באתרים אחרים שאוספים מידע אחרי מי שמוריד מהם קבצים).
תהליך יצירת הקמפיין הוא כאמור דומה מאוד לזה של פייסבוק, עם כמה שינויים קטנים.
לפני הכול, עליכם לפתוח חשבון מודעות שרצוי לקשר אותו לעמוד העסק שלכם, אחרת תהיו מוגבלים בסוגי המודעות שתוכלו ליצור. כאשר תפתחו את חשבון המודעות, ייווצר באופן אוטומטי גם חשבון מנהל (אדמין) בעזרתו תוכלו לתת הרשאות למשתמשים אחרים.
כאשר תפתחו לראשונה את מסך ניהול הקמפיינים, תוכלו לראות שמתחת לרמת החשבון הראשית שלכם ישנן קבוצות קמפיינים וקמפיינים.
בכל קמפיין יש רק פורמט אחד של מודעות, אך אין מגבלה על מספר המודעות שאתם יכולים ליצור בתוך כל קמפיין.
בתוך קבוצה של קמפיינים אתם יכולים להגדיר תקציב משותף, לכבות או להפעיל קמפיינים, לתזמן אותם ולצפות בדוחות לגבי הביצועים הכוללים שלהם. יש גם אפשרות להעתיק קמפיינים שלמים וכמובן לערוך קמפיינים קיימים.
בחירת מטרת הקמפיין תהפוך את התהליך לקל יותר ותאפשר לכם להתמקד רק במודעות הרלוונטיות ואפשרויות התקציב הזמינות.
ישנה גם מטרה בשם Talent Leads המיועדת למי שעושה שימוש במערכת "גיוס הטאלנטים", Pipeline Builder.
בשלב הבא נבחר את הקהלים שלנו. ניתן ליצור מיקוד חדש על פי פרמטרים שונים או, להשתמש בקהל שכבר יצרתם או לחפש קהל שדומה לקהל שכזה.
דוגמה למיקודים השונים:
טיפ: אם אתם רוצים להסתמך על קהלים קיימים או לאחד קהלים מקמפיינים קודמים, רצוי שתוסיפו אותם דרך כלי ה-Matched Audiences ברמת החשבון (ניתן לגשת אליו דרך הקישור מתחת ל-Audience Attributes)
בשלב הבא יהיה עליכם לבחור את פורמט המודעה. רק המודעות שרלוונטיות למטרה אותם בחרתם בשלב הראשון יהיו זמינות:
בשלב זה תוכלו לקבוע את התקציב היומי. לינקדאין ממליצה על תקציב של 100$ ליום בחצי החודש או החודש הראשון, אבל הסכום הזה יהיה גבוה למדי עבור מפרסמים קטנים, כך שאתם יכולים לבצע טסטינג למשך זמן רב יותר.
לאחר מכן תצטרכו לבחור האם להריץ את הקמפיין לזמן בלתי מוגבל או לקבוע תאריך התחלה ותאריך סיום. יש לשים לב שאם תחמתם את הקמפיין בזמן, הסכום שהוצא בפועל ביום עשוי יהיה להיות גבוה אך הסכום הכולל לא יחרוג מהתקציב היומי X מספר הימים.
מבחינת הצעות המחיר (Bid), תוכלו לבחור בין הצעה אוטומטית (מכונה גם Max Delivery) לבין הצעות ידניות כתלות במטרה שקבעתם בשלב הראשון.
בקמפיינים מסוימים תופיע אפשרות נוספת של Target Cost Bidding. אפשרות זו מיועדת לקמפיינים שמכוונים למטרות ספציפיות כמו למשל ביקורים באתרי אינטרנט. בעזרת אפשרות זו תוכלו להקיש הצעת מחיר מקסימלית עבור המטרה המתאימה והמערכת לא תחרוג ממנה.
באמצעות מסך יצירת המודעות תוכלו לעצב את המודעה שלכם בהתאם לפורמט שלכם. לכן מסך זה עשוי להיראות אחר בהתאם לסוג המודעה. (כאן בחרנו במודעת טקסט)
מכאן אתם יכולים להמשיך וליצור מודעות בגרסאות שונות, אך שימו לב שלא תוכלו ליצור מודעות בפורמט אחר.
בשלב האחרון תמלאו את פרטי התשלום שלכם (אפשר לשלם עם כל הכרטיסים הנפוצים, אבל לא PayPal) ולמעשה תסיימו את התהליך. עליכם להזין את הפרטים גם אם קיבלתם קופון מכיוון שהכרטיס שלכם יתחיל להיות מחויב במידה הקמפיין שלכם יעבור את הזיכוי שקיבלתם דרכו.
במרכז החשבון שלכם תוכלו לראות את הביצועים של כלל הקמפיינים:
עבור קמפיינים מסוימים תוכלו לראות גם את העלות הממוצעת למעורבות.
שני מדדים לא נפוצים, אך שימושיים למדי הם IVT ו – MRC
IVT: מספר הצפיות המאומתות (בסינון בוטים)
MRC: אחוז הצפיות האפקטיביות שבהן המשתמש גלל בפועל את חלון הדפדפן כדי לראות לפחות חצי מכמות הפיקסלים של המודעה.
בנוסף לסינון ברמות השונות (חשבון, קמפיינים וכו'), אתם יכולים גם לראות חתכים דמוגרפים כגון תפקידים, חברות, וותק, מדינה וכו'.
על מנת להבין טוב יותר את הפוטנציאל של המודעות שלכם, רצוי להריץ מבחני A/B של מספר קמפיינים דומים. Linkedin לא מציעה כלי אוטומטי שעושה זאת, אך אתם יכולים להעתיק קמפיינים שלמים ולאחר מכן לשנות מאפיין ספציפי.
לדוגמה, אם תיצרו שני קמפיינים זהים, אך כל אחד מהם יפנה לבעלי תפקידים אחרים, תוכלו לראות היכן מתקבלות התוצאות הטובות יותר. לאחר מכן אתם יכולים להכפיל את הקמפיין המוצלח יותר ולבצע את המבחן מחדש.
מערכת הפרסום של לינקדאין אומנם פחות מוכרת גם לקהל המקצועי, אבל השימוש בה יכול להביא לכם לא מעט לידים או לעזור לכם בהשגת מטרות אחרות בגזרת ה-Business 2 Business וגיוס עובדים. השימוש בה הוא יחסית פשוט, אך מכיוון שמדובר בסכומי כסף לא מבוטלים, ייתכן שבכל זאת תרצו להפקיד את מלאכת ניהול הקמפיינים בידיה של חברה שכבר התנסתה בניהול קמפיינים מוצלחים בה.
אין להעתיק תוכן מאתר זה!