Stand with Israel

פרסום ממומן בפייסבוק – כל מה שצריך לדעת על ניהול קמפיינים ב2020

 

לפני שאנחנו צוללים לניהול הפרסום הממומן, צריך קודם כל להבין מה מיוחד כל כך ברשת החברתית הזו. פייסבוק הינה פלטפורמת חברתית שמשתמשיה משתפים בה מידע באופן יומיומי עם החברים שלהם, משפחה שלהם וכדומה. פייסבוק נחשפת אל המידע של אותם משתמשים,המידע שאנו משתפים מאפשר לחברה ליצור לכל אחד ממשתמשיה פרופיל ייחודי והמידע שנאסף הוא עצום! החל מגיל המשתמש, מגדר ומקום מגורים, דרך תחומי עניין אישיים ועד לאופי ההתנהגות שלנו בפייסבוק ובאתרי אינטרנט השונים.

ניהול פרסום ממומן בפייסבוק אינו דבר חדש, אלא קיים עוד משנת 2007 ונחשב לערוץ השיווק המוביל עבור עסקים קטנים, בינוניים וגדולים כאחד. היתרון העצום במערכת הפרסום של פייסבוק הוא שניתן לפרסם ולהגיע לכמות אנשים גדולה בצורה קלה ומהירה. במאמר זה נבין את חשיבות ויכולות המערכת, נבין את היתרונות והחסרונות , למי מערכת הפרסום מתאימה וכיצד לעשות בה שימוש נכון ומושכל שמביא תוצאות.

פרסום-ממומן-בפייסבוק

אז מה זה בכלל ניהול פרסום ממומן בפייסבוק?

פרסום בפייסבוק כיום הינו אחד הכלים היעילים ביותר שיש לצמיחת מותגים בעידן החדש, שיווק בפייסבוק מאפשר לכל עסק לייצר לקוחות נאמנים, תנועה לאתר, לידים ומכירות. כיום יש למעלה משלושה מיליון עסקים המפרסמים בפלטפורמה ובעקבות הקורונה גם עסקים שלא היו מחוברים ממש לעולם הדיגיטלי הבינו שבשביל לשרוד ולהמשיך לקיים את העסק גם במצבי חירום כמו "סגר כללי" יש חשיבות רבה לשימוש במערכת הפרסום של פייסבוק ובאופן כללי להיות נוכחים בעולם הדיגיטלי.

למי שיווק בפייסבוק מתאים?

שיווק בפייסבוק מתאים לכל עסק שרוצה למכור שירות, מוצר או להפוך למותג גדול ומוכר, למערכת הפרסום ישנם כלים מתקדמים המאפשרים לעסקים לא מוכרים ואף חדשים לחלוטין להפוך למותגים של ממש. אז איך זה בדיוק קורה? כל עסק קטן או גדול שבבעלותו עמוד פייסבוק פעיל יכול לבלוט בעזרת פעילות ממומנת, כלומר לכל אחד שיש בידיו מחשב, חיבור לאינטרנט ועמוד פייסבוק פעיל יש את האפשרות להתחיל לנהל קמפיינים גדולים ולהיראות כמותג גדול ומוביל בדיוק כמו החברה המתחרה הגדולה.

הנה כמה סיבות לכך שהפרסום בפייסבוק הינו אחד מהכלים החשובים ביותר עבור המשווקים:

• גודל הקהל: פייסבוק מתגאה בכך שיש לה יותר מ 1.14 מיליארד משתמשים פעילים מדי יום – 1.04 מיליארד מתוכם משתמשים באפליקציה באמצעות מכשירים ניידים.
• מידע חשוב: גולשים מבלים זמן רב ברשתות החברתיות. המשתמש הממוצע מבלה כ -50 דקות רק בפייסבוק, אינסטגרם ומסנג'ר בכל יום.
• ירידת טווח אורגני: טווח הגעה אורגני בפייסבוק נמצא בירידה כבר כמה שנים ומגיע לאיזור שנע בין 6-12%. זו הסיבה מדוע עסקים רבים הבינו שיש לשלב בין עבודה אורגנית עקבית לבין פעילות ממונת שדוחפת את התכנים לגולשים הרלוונטים. לכן, על מנת להצליח בפייסבוק יש לעשות שילוב בין השניים וקשה מאוד עד בלתי אפשרי כמעט להצליח ללא פרסום ממומן בפייסבוק.
• מיקוד: אפשרויות המיקוד במודעות פייסבוק הן המתקדמות ביותר בעולם.
• עסקים יכולים למקד את הפרסום למשתמשים לפי מיקום, דמוגרפיה, גיל, מין, תחומי עניין, התנהגות, שימוש בכלי מתקדמים למעקב, יצירת קהלים דומים ועוד.

יתרונות בניהול פרסום ממומן בפייסבוק:

• קל לעקוב ולנטר את ביצועי הקמפיינים
• זרם גדול ומידי של תנועה ליעד הנבחר (אתר, דף נחיתה,לידים, הודעות בווטסאפ או במסנג'ר ועוד.. )
• שליטה מלאה על התקציב היומי ואפשרויות מתקדמות לשליטה על הצעות המחיר
• החזר השקעה מידי (ROI) – ניתן בקלות להגדיר עלות להמרה ולהבין במדויק מהו הרווח שלך לאחר הוצאות הפרסום.
• אפשרויות מיקוד נוספות: כוללות ערים, אזורים, גיל, לייקים / תחומי עניין, סוג הכנסה ודמוגרפיה אחרת
• קל יותר להגדרה ותפעול מאשר- Google AdWords
• היכולת להיחשף בפני אנשים בשלב מוקדם של תהליך הקנייה, לפני שהם בכלל מודעים לצורך שלהם, תוך לכידת האנשים המודעים לצורך שלהם באופן עדין המשתלב בפיד האפליקציה.
• ניתן להשתמש בתמונות ובסרטונים בשילוב אלמנטים גרפים על מנת לצוד את העניין של קהל היעד שלך, ולאפשר למכור את המוצרים והשירותים שלך לאנשים שבאמת הראו עניין וכוונה.
• המחיר לקליק זול יחסית בהשוואה למדיומים אחרים כמו גוגל (תלוי ענף)
(בממוצע קליק לא לא יעלה יותר מ- 0.65 דולר)

חסרונות בניהול פרסום ממומן בפייסבוק:

• במידה והגדרתם את הקמפיין שלכם בצורה שגויה, לא ביצעתם מעקב ואופטימיזציה, או הגדרתם יעד לא נכון, זה יכול להיות עבורכם פעילות יקרה, אך עדיין פחותה בהשוואה ל Google Ads.
• מרבית מהקהל הפוטנציאלי הגדול שמופיע בתכנון הקמפיין יכול להיות כלל לא רלוונטי (לדוגמה, לא נמליץ למפרסם על פרסום בפייסבוק במידה והעסק או החברה שלו מספקת את המוצרים והשירותים שלהם לעיירה קטנה בלבד) הסיבה לכך היא שפייסבוק הינה מערכת שעובדת עם כמות נתונים גדולה ועל מנת להגיע לביצועים טובים יש ליצור קהל שבו קיימים עשרות אלפי יוזרים לפחות.
• לא קיימת אפשרות למקד את המודעות שלך בשעות או בימים מסוימים בשבוע אלא אם כן בחרת בתקציב לכל החיים (Life Time Budget).
• המערכת מתאימה בעיקר לאלו הפועלים בשווקי B2C אך לא רק, גם שווקים אחרים כגון B2B יכולים להנות מיכולות המערכת.
• הגעה לאנשים מוקדם מדי במחזור הקנייה עלולה להפחית את שיעור המרות היעד שלך.

אלו השלבים החשובים ביותר שיש לבצע לפני שמרימים קמפיין בפייסבוק:

לפני שמתחילים להרים קמפיין, להגדיר תקציב, קהל ויעדים, צריך לדעת מיהו קהל היעד. בתור מפרסמים ובעלי עסקים עלינו להבין מהי הדרך הטובה ביותר לפנות אליו, באיזו שפה הוא משתמש ואיזה קריאייטיב מדבר אליו, מה אנחנו רוצים להגיד לו והאם הוא רוכש את המוצר או השירות מתוך אימפולסיביות או מבחירה מושכלת לאחר שחקר, כלומר: יש לאפיין את המשפך השיווקי אותו הגולש צריך לעבור, ישנם עסקאות שלוקח זמן רב יותר להשלים, כמו למשל רכישת נדל"ן או השקעה אחרת, המשקיע הפוטנציאל טרם השקעתו יעשה שיעורי בית, יחקור ויסקור לפני שירכוש, וללא מפגש פרונטלי עם היזם או בעלי הקרקע הסיכוי שירכוש נמוך מאוד, אך במוצר כמו מעיל או שידה לסלון הסיפור יהיה אחר לחלוטין, במקרה הנ”ל רק המחיר חשוב לגולש ואיננו זקוק לתהליך מורכב, ואילו ברכישת קרקע, הצגת המחיר בפרסום תעבוד אך יותר מהכל חשוב שבפרסום יופיעו תמונות של השטח, סרטון של היזמים או החברה שמפסקים לגולש תחושה של ביטחון. לכן, הטיפ החשוב ביותר שלנו עבורכם הוא לדעת מי קהל היעד שלכם, אפיינו אותו כמה שיותר, ככל שתדעו בדיוק למי אתם פונים כך תדעו כיצד לפנות אליו.

פרסום ממומן בפייסבוק

 

דבר נוסף שחשוב לא פחות זה עיצוב גרפי והחזות המיתוגית שלכם:

לאחר שהכרתם את קהל היעד שלכם והבנתם את הצורך שלו.. זה הזמן לעצב מודעות שמציגות אתכם כחברה/עסק רציני ואיכותי, ההמלצה שלנו היא לעצב בצורה נקייה, לשמור על אותנטיות של המדיה שלכם בעיצובים ולא להפוך את הפוסטים שלכם לפלייר מפוצץ במלל וצבעים, זה פשוט לא עובד. במבט ראשון על הפרסום שלכם הגולש צריך להבין בדיוק על מה הוא עומד ללחוץ, זאת על מנת שלא יהיו בזבוזים מיותרים של הקלקות, ובנוסף לכך שלא תהיה אכזבה מצד הגולש, לכן במידה ויש לכם אתר או דף נחיתה חשוב מאוד שיהיו תואמים אחד לשני מבחינה מילולית ומבחינה גרפית כאחד.

פרסום בפייסבוק
*קמפיין עבור "שגב כרמל": 'משטחי שיש שהם יצירת אומנות'

תוך כמה זמן אני אמור לראות תוצאות?

כל בעל עסק רוצה לראות לידים ומכירות כתוצאה מהקמפיינים כמה שיותר מהר, אפילו באותו היום שעלה הקמפיין. במקרים רבים זה לא המצב והתוצאות הרצויות מגיעות אחרי תקופת זמן קצרה של כחודש + וגם לפעמים אפילו פחות.
מדוע זה כך? יש לזה כמה סיבות:
1. חשבון מודעות חדש שנוצר אינו זכאי ליהנות מכל הפיצ'רים שלהם זכאי חשבון מודעות שפעיל לאורך זמן וכבר הוציא כסף במערכת, חסמים כמו הגבלת תקציב יומי ברמת החשבון וחשיפה מצומצמת יותר הם חסמים שצריך לקחת בחשבון במידה ובונים על מערכת הפרסום בפייסבוק ומסתמכים עליה בלבד, אך אל דאגה גם אם אתם בדיוק פתחתם חשבון חדש לאחר תקופה מסוימת של כמה שבועות החסמים יורדים וניתן להגדיר תקציב יומי גבוה מ200₪.
2. המערכת לומדת – כל "אד-סט" שאתם יוצרים מכיל את הנתונים של קהל היעד שלכם, ברגע שיצרתם את הקמפיין שלכם המערכת נכנסת לשלב למידה שבה היא בוחנת מי הקהל הרלוונטי ביותר עבורכם, תהליך זה לוקח כ7 ימים ורק לאחר מכן רצוי לעשות שינויים במידת הצורך.
3. ניסוי וטעיה – על A/B טסטינג שמעתם? בכל פעם שאנו יוצרים קמפיין יש באפשרותנו לבחור איזה מדיה תופיע במסך של הלקוח ברגע שיחשף למודעה, מאחר ואנחנו אנשים שונים, ישנם אנשים שיתייחסו יותר לתמונה, יש כאלה לווידיאו, ויש כאלה שבכלל יעדיפו משהו אחר לגמרי, ברגע שאנו עושים בדיקה יותר קל לנו לדעת למה קהל היעד שלנו מתחבר ולהמשיך באותו הקו.
4. אופטימיזציה – לאחר תקופת זמן קצרה למערכת נכנסו מספיק נתונים שיאפשרו לכם לבצע אופטימיזציה ולהבין מה צריך לשנות, אם זה את התמונה או הסרטון, הטקסט, הכותרת או אולי המיקום בהם המודעות מופיעות, לאחר מכן תוכלו לראות שיפור בפעילות המודעה וכמובן בתוצאות.

הנה כמה קמפיינים שעשינו עבור הלקוחות שלנו:

קמפיינים בפייסבוק

אוהבים את העיצובים והחשיבה השיווקית שלנו? רוצים להרים קמפיין מקצועי עם חברה שממטבת את התקציב שלכם? מוזמנים ליצור אתנו קשר 

 

 

תגובות 0
עוד בנושא
JOIN THE DISCUSSION

אין להעתיק תוכן מאתר זה!