Stand with Israel

קידום תמונות בגוגל

 

ככל שרשת האינטרנט נעשית ויזואלית יותר ואנו צורכים מדיה בצורות רבות שהן אינן טקסטואליות, כך עולה גם החשיבות של קידום תמונות בגוגל. לא רבים מודעים לכך, אך מנוע החיפוש הוויזואלי של החברה מתבסס על אלגוריתמים רבים שנלקחו מתוך Google Brain, אחד הפרויקטים של גוגל שנועדו לחקות את פעולת המוח האנושי. בין היתר, ניתן כבר כיום לחפש תמונות לפי צבע דומיננטי או לחפש סטים של תמונות דומות על פי מאפיינים צורניים, סוג התמונה (ציור, צילום) ואפילו אלמנטים בולטים (לדוגמה – לאחר שמחפשים גלידה, אפשר להתרכז רק בתמונות הכוללות גלידה בגביע או גלידה בכוס).

בתור מקדמי אתרים אסור לנו להזניח את קידום התמונות בגוגל, וגם אם התמונה שלנו לא תופיע במקום ראשון בחיפוש "המעורבב" של גוגל (החיפוש האוניברסלי), נרצה שהיא תופיע לכל הפחות בחיפוש התמונות עצמו כאשר גולש מקיש ביטוי רלוונטי.

תג ה – ALT

מכיוון שגוגל לא תמיד יודע מה מכילה התמונה שלנו, אנחנו יכולים לעזור לו בכך על ידי הוספה של תג בשם ALT. זהו תג שנועד במקור לדפדפנים שלא היו יכולים להציג תמונות, אך כיום הוא משמש לתיאור התמונה למנועי החיפוש.

יש להשתמש בתג בזהירות : מצד אחד לכלול את מילות המפתח הרלוונטיות לתמונה, אך מצד שני לא להפוך אותו לסוג של רשימת מכולת, אלא לשמור על מבנה תחבירי של משפט שיהיה אפשר לקרוא ולהבין אותו.
הגדרת תג ה- ALT נעשית ברוב המקרים בתוך מערכת ניהול התוכן של האתר בשדה "טקסט חלופי". כך למשל זה נראה במערכת הניהול וורדפרס :

טקסט נלווה

חוץ מתג ה – ALT עצמו, יש חשיבות לא קטנה גם לטקסט הסובב את התמונה, כמו גם לתגי המטה של העמוד בה נמצאת התמונה. לכן, גם אם מציגים גלריה של כמה עשרות תמונות באותו עמוד, חשוב שלכולן יהיה קשר למילות המפתח המרכזיות של הדף. אם יש כמה מילות מפתח רלוונטיות, עדיף ליצור מספר גלריות עם טקסט ייחודי לכל אחד מהן. כמובן שניתן גם לשלב תמונות בתוך כתבה או פוסט בבלוג.
כמו כן, בחלק ממערכות ניהול התוכן יש שדה טקסט נוסף לתמונות בשם Caption. הטקסט שיוכנס אל תוך השדה הזה יופיע בצמוד לתמונה, אך לא כחלק מפסקאות הטקסט הרגילות, עובדה ההופכת אותו לשימושי במיוחד כאשר התמונה יכולה להתייחס לכמה חלקים שונים בטקסט.

קישור לתמונות עצמן – בעד ונגד

באופן תיאורטי, קישור לתמונות עצמן הוא קישור ככל קישור אחר, אך ישנן חברות אחסון או שירותים חופשים לאחסון תמונות שחוסמים קישורים ישירים. מסיבה זו, עדיף לקשר לדף בו נמצאת התמונה מאשר לתמונה עצמה.

טיפים נוספים שיוכלו להבליט את התמונות שלכם ברשת :

· אם האתר שלכם באנגלית, תוכלו להשתמש במילות מפתח גם בשם הקובץ (רצוי ללא מילות חיבור)
· תג הכותרת של התמונות עצמן (title) אמנם אינו נקרא על ידי מנועי החיפוש , אך הוא יכול לעזור לגולשים שלכם לגלות על מה התמונה אם הם יעבירו את סמן התמונה עליה.
· הימנעו משימוש בתמונות לא מקוריות גם אם אתם משתמשים בהן ברישיון. לגוגל יש יכולת לזהות תמונות משוכפלות והוא בדרך כלל נותן להן פחות משקל גם אם האתר עצמו מקודם היטב.
· תמונות גדולות במיוחד שגודלן כמה מאות KB כמו לדוגמה תמונות רקע מסוג JPG, יכולות לתפוס פחות נפח אם מורידים את איכותן ב – 10% עד 15%. מכיוון שגוגל בודק לאחרונה גם את זמן עליית האתר, יש לכך יתרון משמעותי.
· אם אתם מעלים לאוויר אתר חדש ובו כמות גדולה של תמונות, תוכלו לשלוח לגוגל מפת אתר לתמונות כלי מנהלי האתרים ולעזור לו לאנדקס את כולן במהירות :

 

למידע נוסף בנושא קידום אתרים לחצו כאן

 

 

תגובות 0
עוד בנושא
JOIN THE DISCUSSION

אין להעתיק תוכן מאתר זה!