Stand with Israel

בניית אתר איכותי לקידום בגוגל

 

רבות דובר בשנים האחרונות על החשיבות של בניית אתר איכותי על מנת שיהיה ניתן לקדם אותו בגוגל. יחד עם זאת, לא תמיד ברור מהו אתר איכותי וכיצד בונים אתר כזה.

כדי לענות על השאלה, צריך לחלק אותה לשלושה חלקים : תוכן, היררכיה, התנהגות גולשים והנעה לפעולה. כאשר כל האספקטים האלו תומכים זה בזה, האתר בנוי בצורה איכותית ומקצועית.

בניית אתר איכותי לקידום בגוגל

תוכן הוא המלך

תוכן איכותי הוא לא רק תוכן ייחודי ומקורי, אלא גם תוכן שקל להנגיש אותו לקהל קוראים גדול ולהפיץ אותו דרך פידים של RSS ורשתות חברתיות. לכן, התוכן צריך להיות באורך הנכון, ברור וקריא. למשל, אם התוכן פונה מראש לקהל מתקדם ומכיל הרבה מונחים טכניים, יש לציין זאת מראש. ככל שהתוכן יהיה ידידותי יותר למשתמש, כך המוטיבציה שלו להפיץ אותו הלאה תעלה והאתר כולו יקבל יותר סיגנלים חברתיים וסיגנלים של סמכותיות שהם מאוד חשובים כיום.

חשוב גם לשמור על עדכניות התוכן. למשל, יכול להיות שכתבתם מדריך מצוין, אבל אם הוא מעודכן ל-2012, רצוי לעדכן אותו לשנה הנוכחית, לעבות ולשנות אותו בהתאם. מנועי החיפוש אוהבים תוכן רענן וחדש ולא תוכן ששוכב סתם כך ומתייבש לאיטו… תוכן רענן גם מעודד את הגולשים להגיב בתוך האתר וכך יוצר לכם תוכן איכותי בחינם מבלי שתנקפו אצבע ("תוכן גולשים").

בהתאם לזאת, צריך גם שיהיה יחס מתאים בין גודל האתר לכמות התוכן : אתרים גדולים שעוסקים במגוון גדול של נושאים צריכים הרבה מאוד תוכן ואתרים קטנים זקוקים לפחות תוכן. גם הגולשים וגם מנועי החיפוש לא אוהבים לראות אתרים עם עמודים ריקים או מעט תוכן שלא תורמים להם הרבה, במיוחד אם כל השטח הריק בעמודים האלו מוקדש לפרסומות…

היררכיה נכונה

מעבר לתוכן, עלינו לדאוג גם להיררכיה נכונה באתר ולחלוקה נכונה של העמודים : עלינו לחשוב היטב אילו עמודים יהיו ברמה הראשונה מתחת לעמוד הבית, ברמה השנייה וכך הלאה, ולבנות את התפריטים בהתאם לזאת (במיוחד באתרים גדולים בהם יש הרבה מאוד עמודים, תפריטים ותפריטי משנה).

לכל עמוד נתאים את מילות המפתח המתאימות ביותר עבורו בתגי המטה, הכותרות הפנימיות וכמובן בתוך התוכן וננסה לא להתפזר יותר מדי (עד שתיים שלוש מילים לכל עמוד). כך נסמן למנועי החיפוש באופן ברור מהו הנושא העיקרי של כל אחד מהעמודים, וכמובן שלא נרצה שתהיה חפיפה גדולה מדי ביניהם.

 אם האתר שלנו לא יהיה מאורגן מספיק, גם לגולש יהיה קשה למצוא בו את הידיים והרגליים והוא ילך בו לאיבוד בקלות. גם מנועי החיפוש ובראשם גוגל מחפשים לוגיקה וסדר פנימי בתוך האתר שעוזר להם להבין עד כמה כל עמוד הוא חשוב ביחס לעמודים אחרים באתר ומהו הקשר בין העמודים.

מפה נובעת גם החשיבות של יצירת קישורים פנימיים בין העמודים השונים לבין עצמם, ולא רק דרך התפריטים, אלא גם מתוך הטקסט או בתוך "לקריאה נוספת". ושוב, אסור להציף את הקישורים האלו ביותר מדי מילות מפתח.

התנהגות גולשים והנעה לפעולה

כבר הזכרנו את החשיבות של הפצת תוכן על ידי הגולשים עצמם, אבל בתור בעלי האתר, עלינו להיות עם היד על הדופק ולעקוב אחרי מדדים שונים כמו זמן שהייה ממוצע באתר ואחוז נטישה. למשל, אם אנחנו רואים שזמן השהייה בעמוד מסוים הוא מאוד קצר או שהרבה גולשים מדלגים ממנו אל מחוץ לאתר, עלינו לשאול את עצמנו מדוע זה קורה והאם אפשר לזהות בעמוד הזה נקודת תורפה כלשהיא.

באותו אופן, עלינו ליצור באתר הנעה לפעולה ולדאוג להבליט טפסי יצירת קשר קלים למשלוח, עמודי מכירה וכך הלאה. עבור כל אלמנט כזה ניצור יעד מתאים ב-Google Analytics ואחריו נעקוב כדי לדעת האם המשפך שהרכבנו עובד (למשל, יכול להיות שנגלה שעמוד מסוים מכניס לנו הרבה גולשים, אבל הם לא מגיעים בהכרח לאן שאנחנו רוצים בגלל מבנה לא נכון של העמוד.)


לסיכום

לסיכום, אתר אינטרנט מקורי וסמכותי שיש לו תנועת גולשים איכותית ומדדי התנהגות גולשים מרשימים הוא גם אתר שהמיקומים שלו בגוגל יעלו וכך הוא יקבל אפילו יותר חשיפה ותנועה בזכות איכותו.

 

תגובות 0
עוד בנושא
JOIN THE DISCUSSION

אין להעתיק תוכן מאתר זה!