Stand with Israel

אחסון אתרים בענן – הדרך הטובה ביותר לאחסן אתר

 

בשנים האחרונות עלייתו של אחסון הענן מורגשת בכל התחומים בחיינו. אין ספק שאחד התחומים המשמעותיים, אם לא המשמעותי ביותר, הוא תחום האחסון והגיבוי של הנתונים והמידע של חברות. אם בעבר המידע של חברה מסוימת היה מאוחסן בשרת פיזי, היום הוא משוכפל על פני מספר שרתים בענן והופך הכל לפשוט ובטוח יותר. אלטרנטיבת הענן שהופיעה בשנים האחרונות משנה את פניו של תחום האחסון והגיבוי וגורמת למשתמשים רבים להבין שהאתר שלהם בידיים בטוחות, הרבה יותר מבעבר. התחום של אחסון אתרים בענן צובר תאוצה בשנים האחרונות ומביא לנו בשורה של אבטחה משופרת, מחיר נמוך, אחסון בחברות ענק, ושיפור במהירות האתר.

אחסון-אתרים-בענן

 אחסון אתרים – סקירת האפשרויות השונות בשוק

לפני שאנחנו צוללים לעומקו של המונח שרת בענן, חשוב לומר שקיימים לא מעט פתרונות אחסון נוספים שיכולים לתת מענה לצרכים שלכם. ריכזנו לכם את הפתרונות, לצד הסבר קצר על כל אחד מהם.

שרת שיתופי – פתרון נפוץ לאחסון וגיבוי נתונים הוא שרת שיתופי, בו בדרך כלל משתמשות חברות קטנות שאין להן תקציב גדול לצורך גיבוי ואחסון הנתונים שלהן. שרת זה הוא שרת פיזי, אשר משמש מספר רב של משתמשים בו זמנית. כלומר, אתם בעצם חולקים את המשאבים של השרת עם אנשים נוספים, כאשר לכל משתמש יש מקום ייעודי משלו. כפועל יוצא, אופן השימוש של אדם מסוים בשרת, יכול להשפיע בצורה ניכרת גם על האתר שלכם (שמאוחסן באותו השרת) ולגרום לתקלות שאינכם אשמים בהן. למשל, האתר שלכם יכול להיות מושבת לזמן מסוים עקב תקלה שקרתה אצל משתמש אחר. בהתאם למגוון התקלות שהאתרים שלכם יכולים להיתקל כתוצאה משימוש בשרת זה, זהו הפתרון הזול ביותר בשוק.

שרת ייעודי – פתרון נוסף הוא שרת ייעודי. גם כאן מדובר בשרת פיזי, אולם הוא אישי ושייך רק לאדם שרכש אותו. העלויות שלו גבוהות מאוד ביחס לשאר הפתרונות, לכן הוא בדרך כלל משמש רק חברות ותאגידים גדולים שיכולים לעמוד בכך מבחינה תקציבית. מעבר לכך, הטיפול בשרת והתפעול שלו מצריכים איש סיסטם, כלומר איש מקצוע ייעודי שמבין בתחום, דבר שעולה לא מעט כסף גם כן.

חשוב לומר ששני הפתרונות האלו לא מאפשרים להגדיל או להקטין את היקף צריכת המשאבים הדרושים לכם. כלומר, אם בחרתם גודל גיבוי מסוים בשרת ייעודי, ותרצו להגדיל אותו, האפשרות היחידה שעומדת בפניכם היא קנייה של שרת נוסף.

שרת VPS – הפתרון האחרון הוא שרת VPS. כאן מדובר על סוג שונה של שרת – שרת ווירטואלי. זהו שרת שאתם חולקים עם מספר מצומצם של אנשים, זאת בדומה לשרת שיתופי, לכן גם כאן אתם עלולים להיתקל בתקלות שנובעות מהאתרים של משתמשים אחרים. אמנם הסבירות שדבר כזה יקרה נמוכה יותר בשל כמות משתמשים נמוכה יותר – אבל הסיכוי עדיין קיים ויש לשים לב לכך.

אחסון בענן – למה זה הצעד הנכון לעסק שלכם?

כשאנחנו אומרים שרת בענן, אנחנו מתכוונים לכך שמדובר בשרת ווירטואלי שנמצא באחת מחוות השרתים של חברת הענן, כאשר המידע שלכם משוכפל על גבי מספר שרתים שונים שניתן להתייחס אליהם כשרתי גיבוי, למקרה בו ישנה תקלה. במצב כזה, האתרים שלכם יעברו בצורה אוטומטית ל'שרת הגיבוי' ויאפשרו המשך עבודה תקינה ללא הפרעות.

אם קראתם עד כאן, ככל הנראה הבנתם שפתרונות הגיבוי המוצעים בשוק אינם עונים על צרכים בסיסיים של המשתמש. מעבר לעובדה שפתרון האחסון בענן מאובטח ואמין יותר, הוא גם מהווה פתרון עבור אותן הבעיות שהופיעו בשאר השרתים שסקרנו.

למשל, מאחר והמידע שלכם משוכפל על פני מספר שרתים בו זמנית, הסבירות שהמידע שלכם ייתקל בתקלה שתשבית את האתר שלכם שואפת לאפס, זאת בשונה משרת שיתופי או שרת VPS. בנוסף, שרת וירטואלי פרטי מאוחסן בחוות שרתים עם רמת הגנה גבוהה במיוחד. אם שרתים פייזים גורמים לנתונים שלכם להימצא בסכנה מתמדת של פגיעה פיזית בנתונים (כמו שריפה) – שרת בענן מנטרל את הבעייתיות הזו ומייצר לכם שקט וביטחון רב.

מעבר לכך, היכולת שלכם להגדיל או להקטין את כמות השירותים שאתם צורכים ומשלמים עליהם יכולה להשתנות בקליק פשוט, זאת בניגוד לשרתים פיזיים כמו השרת הייעודי או השרת השיתופי בהם אתם מתחייבים לכמות מסוימת ומשלמים בהתאם. יתרון זה מתקשר לכך שכל גודל של עסק, בין אם מדובר בתאגיד בינלאומי או בעסק קטן יכול להשתמש בשרת בענן וליהנות ממנו באותה דרך.

יתרון נוסף ומשמעותי הוא שאתם לא צריכים לחלוק את השרת שאתם רוכשים עם אנשים נוספים. כלומר, אין שום סיבה שתקלות של אחרים ישפיעו על האתר שלכם וישביתו אותו. השרת בענן שאתם מקבלים הוא שרת פרטי שמיועד אך ורק לצרכים שלכם.

אולם, חשוב לומר כי אחסון בענן הוא גם בעייתי למשתמש הפשוט, זאת מאחר והממשק לא ידידותי ופונה לרוב לאנשים בעלי הבנה מסוימת בתחום, והרבה פעמים המשתמשים נתקלים בבעיות שנובעות מחוסר ידע מקצועי.

לא צריך מומחה בשביל לעבור לענן

בהמשך לחיסרון שציינו בפסקה האחרונה, המשתמש הפשוט יכול ללכת לאיבוד במידה וירצה לעבור לענן, זאת מאחר והמונחים מקצועיים ונדרשת הבנה מתקדמת יותר במושגים ובפעולות. היום יש פתרונות אחסון בענין מנוהלים שמאפשרים לכם לעבוד עם עם שרתי הענן המובילים בתעשייה כמו: Google Cloud, AWS Cloud, DigitalOcean ועוד. וניתן לנהל אותו בצורה עצמאית דרך ממשק משתמש נוח, ידידותי ומאוד פשוט. המטרה של היא להקל על המשתמשים ולהפוך את חווית תפעול השרת לנוחה יותר. מעבר לכך, שירותי ענן מנוהלים מציעים גיבויים אוטומטיים , תעודת אבטחת SSL חינמית עבור האתרים המאוחסנים שלכם, שירות 24/7, הגדל והקטנת נתוני השרת בקלות, ובעיקר הכל נעשה ממשק ניהול נוח שלא דרוש ידע בתכנות. פלטפורמות ענן מנוהלות לחלוטין משנות את התמונה ומאפשרת לכל משתמש לנהל בצורה טובה את השרת והאתרים המאוחסנים בו בענן במחיר נמוך עם ביצועים מקסימליים בנוח

סיכום

פתרון אחסון בענן הוא ללא ספק הפתרון החדשני, הבטוח והאמין ביותר שיש כיום בשוק. הסקירה הקצרה של האיכויות והיתרונות הרבים שיש לשרתי הענן מבהירה כי המעבר לענן הוא הכרחי עבור בעלי עסקים קטנים וחברות גדולות כאחד, וישרת אותם בצורה הטובה ביותר. אנחנו ממליצים לכם לעשות את המעבר לשרת ענן בחברת Cloudways, תיתן לכם חוויה יוצאת דופן ובאמצעות פאנל הניהול שלה תוכלו לבצע את כל הפעולות בצורה פשוטה וידידותית, בחברת EasyCloud תוכלו לקבל מידע נוסף על אחסון אתרים בענן ואיך לעבוד עם Cloudways

 

תגובות 0
עוד בנושא
JOIN THE DISCUSSION

אין להעתיק תוכן מאתר זה!