Stand with Israel

מגמות וטרנדים לשיווק דיגיטלי בשנת 2021

 

שנת 2021 ולמעשה ייתכן שאף השנתיים הבאות לא יהיו דומות לשום דבר שראינו עד כה: הסוף למגפת הקורונה אומנם כבר נראה באופק, אך אין ספק שהרגלי השימוש שלנו ברשת השתנו לבלתי היכר.

מצד אחד מדובר בחדשות טובות עבור חברות הטכנולוגיה והרשתות החברתיות שצברו עוד יותר כוח ודרכים לאסוף עלינו מידע, מה שעשוי אולי דווקא להיות לעזור לחלק מן המשווקים בדיגיטל. מצד שני, אין ספק שיותר ויותר מדינות וגופים רגולטורים ינסו לעשות סוף סוף סדר בג'ונגל הזה על מנת לנסות ולהגן על האזרחים והמשתמשים (שאנחנו בסופו של דבר חלק מהם).

אז מבלי להכביר במילים, הנה התחזיות שלנו למגמות והטרנדים שימשיכו איתנו אל תוך 2021

המשך ההתחזקות של מכירות באונליין וכניסה של הרשתות החברתיות לתחום

עסקים רבים נאלצו לבצע שינויים דרסטיים במערך המכירות המקוון שלהם ואף לפתוח מחדש תוכניות מגירה שהיו אמורות לקחת כשלוש שנים או חמש שנים במספר חודשים בודדים בלבד.

אין ספק שעבור הצרכנים מדובר בבשורה טובה, אך עסקים רבים ובמיוחד הקטנים יותר לא תמיד ערוכים לבצע זאת מהבחינה הלוגיסטית. ואם חשבנו שהכניסה של אמזון לישראל תשנה משהו, מסתבר שרוב החנויות המקומיות עדיין לא מתלהבות ממנה. במקום זאת, אנחנו רואים שיתופי פעולה והקמת קניונים וירטואליים המאגדים בתוכם מספר גדול של חנויות מקומיות. לדוגמה, עזריאלי.קום.

ecommerce-tinified

מה רצוי לעשות? אם עדיין אין לכם מערך מכירות אונליין, עכשיו זה הרגע לעשות זאת. המערך הלוגיסטי עדיין עשוי להיות מאתגר, אבל כדאי לבדוק חברות ושיטות משלוח שונות כמו למשל משלוח לנקודות חלוקה.

תלות פחותה של גוגל באתרי אינטרנט

זה לא מפתיע שהאלגוריתם של גוגל נעשה חכם ומתקדם יותר משנה לשנה, אך מסתבר שאלו לא בהכרח חדשות טובות גם למי שעולה בדירוגים… אחת הסיבות לכך היא שהיום גוגל מסוגל להציג תשובות ישירות לשאלות גם מבלי להפנות את הגולשים לאתרי אינטרנט ולכן דווקא אותם אתרים עם תוכן מצוין יכולים להפסיד כניסות.

כמו כן, יותר ויותר עסקים נכנסים לקטגוריה של עסקים מקומיים והגולשים רואים אותם בתוצאות המקומיות אשר תופסות נפח משמעותי מהתצוגה של התוצאות האורגניות על חשבון עסקים שהשקיעו בשיווק דרך האתר שלהם וקידום שלו לעמוד הראשון.

מה רצוי לעשות? אם יש לכם עמודים בהם יש תשובות לשאלות או מידע עובדתי, דאגו לרשום לפחות כמה פסקאות טובות ולעדכן אותו כך שלגולש תהיה סיבה להיכנס לאתר והוא לא יסתפק בתקציר החלקי שגוגל מספק.

כמו כן, מלאו את כל הפרטים והעלו תמונות לפרופיל של העסק שלכם בתוך גוגל, וכמובן בצעו אימות מלא. עסק שהפרופיל העסקי שלו אקטיבי ומעודכן יזכה לתוצאות טובות יותר ויש יותר סיכוי שיופיע בבלוק המקומי (Local Pack).

 דרבנו את הלקוחות שלכם לשלוח לכם את ההמלצות באמצעות קישור חתימה דרך הדואר האלקטרוני, שליחת הודעות Whatsapp וכו'. (תוכלו למצוא את הקישור בממשק של "גוגל לעסק שלי").

ניתוח טוב יותר של דאטא

כבר רמזנו שהפלטפורמות הגדולות מסוגלות לאסוף יותר ויותר מידע על המשתמשים מאי פעם. השנה גוגל שיחררה באופן פומבי את Analytics 4. מדובר במערכת חכמה יותר שמשתמשת ב-AI על מנת להציג למשתמש תובנות חכמות  ותחזיות יותר אפילו כאשר דפדפנים (כמו ספארי) והמשתמשים בעצמם מגבילים את כמות המידע שאפשר לאסוף עליהם.

לדוגמה, המערכת יכולה לתת לכם הערכה של הסכומים שקונים שיגיעו מערוצים שונים (כגון רשימת תפוצה) יוציאו וכך תוכלו למקד את מאמצי השיווק שלכם במקומות הנכונים. היא גם תוכל להציג לכם בצורה ברורה מהם הערוצים מהם מגיעים אותם משתמשים ואילו משתמשים עברו מספר ערוצים שונים בדרך (שיווק מרובה ערוצים).

analytics 4

שיפורים נוספים כוללים הוספה של אירועים שבעבר היינו צריכים כלים חיצוניים או אינטגרציות כדי להשתמש בהם. לדוגמה, גלילה של המסך או צפייה בסרטון.

מלבד גוגל, חשוב לשים לב גם לתובנות שאנחנו מקבלים מהרשתות החברתיות בחשבונות עסקיים. לדוגמה, אם עוד אין לכם חשבון עסקי באינסטגרם, תתפלאו כמה תובנות תוכלו לגלות על סטוריס שאתם מעלים, מספר הצופים בפרופיל שלכם, מגמות בצבירת (או נטישת) עוקבים ועוד. מידע זה אינו זמין לחשבונות רגילים.

בשורה התחתונה: אם אתם עדיין משתמשים בכלי מעקב ישנים וחשבונות לא משודרגים, הגיע הזמן להתקדם. לעיתים המעבר אינו קל ובמקרה של Analytics 4 צריך גם להתרגל לקונספטים חדשים. ולמרות זאת, שווה לעשות את המאמץ.

אוטומציות מתקדמות יותר למגוון של צרכים

עם רשימה בלתי נדלית של פלטפורמות ורשתות חברתיות, קשה לעיתים לעקוב אחרי הפעילות שלנו בכל מקום. מערכות אוטומציה ג'נריות כמו למשל זאפייר יכולות לענות על חלק נכבד מהצרכים שלנו, אבל לא על כולם ולעיתים קשה לעקוב אחרי כל מה שהן עושות ואנחנו מרגישים קצת שהדברים יוצאים משליטה…

כאן בדיוק נכנסות לתמונה מערכות אוטומציה שמיועדות באופן ספציפי עבור שיווק באינטרנט. באמצעותן תוכלו לנהל בקלות את כל אחד מן הפרופילים שלכם בממשק אחיד ולקבל תובנות מתקדמות על סמך הנתונים שנאספים מכל מקור.

יש גם כלים כמו למשל  Social Oomph שאולי לא נראים מאוד אלגנטיים, אבל יש להם מגוון רחב מאוד של אפשרויות לאוטומציה של לוחות זמנים, כולל הצפה מחדש ("הקפצה") של תכנים שהגדרתם ככאלו שתמיד רלוונטיים.

עוד סוג חביב של כלים הם כאלו שיעזרו לכם בקמפיינים של PPC ויתנו לכם אפשרויות נוספות מעבר לאלו של פייסבוק ואפילו של גוגל אדס. לדוגמה, באמצעות Adespresso תוכלו לבצע מבחני פיצול (A/B Testing) ברמה הרבה יותר מפורטת (עד 256 גרסאות שונות על פי פרמטרים אותם תבחרו) והמערכת כבר תבצע את כל ההגדרות עבורכם.

adespresso split

בשורה התחתונה: אם עד כה הנוכחות החברתית שלכם הייתה מצומצמת מכיוון שחששתם מהעומס שייווצר עליכם ולא בגלל שהן לא היו רלוונטיות בעבורכם, חפשו מערכת אוטומציה שתיתן לכם לקצר תהליכים ולחסוך כסף.

שיווק בווידאו מעבר ליו-טיוב

עד לאחרונה היינו רגילים שפרסום בווידאו = פרסום ביוטיוב ובאמת לא היו אתרים אחרים שהציעו למפרסמים כל כך הרבה אפשרויות לפרסם בפורמטים שונים וייחודים של ווידאו. אבל הפופולאריות הגואה של רשתות חברתיות שמציעות להעלות "מיני סרטונים" כמו למשל אינסטגרם או טיק-טוק צריכות לגרום למפרסמים לחשוב על כך מחדש.

הדבר נכון במיוחד למפרסמים שרוצים לפנות אל בני נוער וצעירים שפרסומת שהועתקה מהטלוויזיה כמו שהיא פשוט לא מדברת אליהם.

אגב, לפחות בטיקטוק ואינסטגרם יש לא מעט חשיפה גם לסרטונים שאינם ממומנים ולכן לא צריך לקפוץ ולהוציא תקציבים מנופחים על מודעות וידאו (אף על פי שהן בהחלט בולטות יותר).

בשורה התחתונה: חשבו מעבר להעלאה של תמונות או אפילו סטוריס פשוטים והתחילו להשתמש גם בסרטוני "ספוטים" של עד 15 שניות. יו-טיוב הוא עדיין אתר הסרטונים הפופולארי ביותר בעולם (בערך 80% מהגולשים משתמשים בו ו-50% מהם עושים זאת על בסיס יומי), אבל כדי ליצור מספיק נוכחות בקרב קהל היעד העיקרי שלכם, הוא לא תמיד מספיק…

רגולציה הדוקה יותר על חברות הטכנולוגיה הגדולות (או לפחות ניסיון לכך)

החדירה של פייסבוק וגוגל לפרטיות של הגולשים כבר ידועה לכולם, ונראה שמחודש לחודש התירוצים וההבטחות שלהן להפוך את המידע לשקוף יותר נראות יותר ויותר כמו מסך עשן. לכן, אין פלא שמדינות כמו ארצות הברית וגופים כמו האיחוד האירופאי מנסים למצוא דרך לבצע רגולציה הדוקה יותר על איסוף ושימוש במידע של גולשים ברשת.

למעשה, גם בישראל נעשה לפני כמה שבועות ניסיון ראשון לבלום את השפעתן של פייסבוק, גוגל ואף נטפליקס במסגרת "וועדת פולקמן". למרות שהוועדה עסקה בעיקר בהגנה על גופי התכנים המקומיים, לא נופתע אם בעתיד יעשו גם ניסיונות להזרים בחזרה כסף ממסעות פרסום לפלטפורמות של גוגל ופייסבוק חזרה לגופים המקומיים כאן. (לא מזמן עלה קמפיין שקרא לעסקים לפרסם באתרי מדיה ישראלים באופן וולונטרי).

בתור בעלי אתרים ומשווקים מקומיים, לא נראה שיש לנו כרגע מה לדאוג, אך חשוב לעקוב אחר המתרחש ולהפנות גולשים למידע הנוגע לפרטיות באתר שלכם. לדוגמה, לשים באתר הצהרה על שימוש בעוגיות (קוקיס).

לסיכום

עולם השיווק משתנה מרגע לרגע ואנחנו חייבים להיות מודעים גם לטרנדים חדשים לגמרי שאולי יגיעו ממקום לא צפוי, אך גם להתחזקות של מגמות שכבר ראינו בשנים עברו. בתוך משווקים, אין ספק שבשנת 2021 נצטרך לעשות שימוש בכלים מתקדמים לא רק כדי לחסוך כסף, אלא בעיקר כדי להספיק לדחוס פעולות שפעם היינו מבצעים בכמה שבועות לכמה ימים.

בנוסף לכך, עסקים שעד כה פעלו באופליין, יצטרכו לחשוב כיצד להגדיל את נפח המכירות באונליין ואת הנוכחות שלהם בשלל הערוצים ברשת. אך לא פחות חשוב, לדעת כיצד להפיק את התובנות הנכונות ולא להסתפק סתם במספרים היבשים.

 

 

תגובות 0
עוד בנושא
JOIN THE DISCUSSION

אין להעתיק תוכן מאתר זה!