Stand with Israel

איך אתר האינטרנט שלכם יכול להתקדם בגוגל באופן טבעי?

 

קידום אתרים בגוגל נחשב לעיתים לתחום אגרסיבי בו אתרים עם הרבה קישורים איכותיים מצליחים להתברג במקומות גבוהים, ואילו אתרים עם מעט קישורים או קישורים לא איכותיים, לא מתקדמים ואף יורדים במיקומים עם הזמן.

אבל האם זה באמת נכון, או שאולי אפשר לקדם אתרים באופן טבעי יותר מבלי להשקיע כל כך הרבה זמן בבניה ורדיפה אחרי קישורים? במאמר זה נראה לכם שעם קצת מאמץ והשקעה, אתם יכולים לעורר פלאים.

SEO

איכות תוכן האתר

בשנים האחרונות מנועי החיפוש נעשו הרבה יותר חכמים בכל הקשור להערכת איכות התוכן של אתרי אינטרנט ובעזרת מנועים סמנטיים מסוימים, הם יכולים להבין את המשמעות שמאחורי המילים ולא סתם לחשב את צפיפות מילות המפתח בדף מסוים. המסקנה מכך היא שכדאי מאוד להשקיע בתוכן איכותי ומקורי שאי אפשר למצוא באתרים אחרים. חשוב לא פחות שהתוכן יהיה קליל וזורם, כדי שלא יכביד יותר מדי על הגולש ויהיה נעים לקרוא אותו.

תוכן איכותי יכול גם לתרום להשגת קישורים מאתרים אחרים שהבעלים שלהם ירצו לקשר אל התוכן האיכותי בלי שתצטרכו לנקוף אצבע, וזה אף פעם לא יכול להזיק לקידום.

ההבדל נמצא בפרטים הקטנים

כאשר בונים אתר אינטרנט איכותי, צריך להקפיד על כל הפרטים הקטנים , למשל

  • מערכת התפריטים – האם היא ידידות לגולש ואין בה כפילויות מיותרות?
  • שילוב של כפתורים חברתיים בצורה נוחה ולא מוגזמת
  • מיקום הטפסים וקלות השימוש בהם (שדות מרווחים, הערות ברורות)
  • ציון קרדיט מלא כולל כתובת ופרטי יצירת קשר אם הם רלוונטיים כך שהגולש לא יתאמץ לחפש כיצד ליצור עמכם קשר.

הטמעה נכונה של המאפיינים הללו, לא רק שתתרום לחוויית הגלישה, אלא אף תאפשר לגוגל לסרוק את האתר באופן מלא ולהציג את כל הדפים שבו בתוצאות החיפוש.

תדירות העדכונים

תדירות העדכונים ועדכון של תכנים ישנים אף הם חשובים להצלחת האתר מכיוון שכך הגולשים ירצו לחזור לאתר פעם נוספת ויידעו שהחומר שהם קוראים הוא תמיד מעודכן ורלוונטי. מומלץ לעדכן את תכני האתר לפחות פעם בשבוע או פעם בחודש, כאשר גם אתרי תדמית יכולים להתעדכן באמצעות בלוג או הוספת מאמרים חדשים ושימושים.

 החדשות הטובות הן שמנועי החיפוש סורקים באופן תדיר יותר אתרים המתעדכנים על בסיס קבוע וכך יש להם יתרון מובהק לעומת המתחרים בתוצאות החיפוש. אפשר גם להוסיף חיבור לגוגל ניוז וכך לקבל נראות גדולה יותר בתוצאות החיפוש (תוצאות מן החדשות של גוגל ניוז בדרך כלל מופיעות במקומות הראשונים בגוגל).

שיפור הנראות החיצונית של האתר והטמעת תכנים עשירים

אתר איכותי הוא לא רק איכותי מבחינת התכנים שלו, אלא צריך להיות גם נוח לקריאה ומזמין מבחינה חיצונית, ויש לא מעט דרכים לעשות זאת –

  • שילוב מדיה עשירה כגון תמונות וקטעי וידאו שמאנדקסות בגוגל ומופיעות בתוצאות החיפוש וגם בחיפוש ייעודי לוידיאו וחיפוש ייעודי לתמונות.
  • שימוש נכון בכותרות פנימיות כך שיהיו ענייניות ויתארו היטב את הפסקה שנמצאת מתחתן
  • ריווח מספיק בין המשפטים והקפדה על אורך פסקאות נכון (לא קצרות מדי ולא ארוכות מדי)
  • בחירה נכונה של פונטים
  • יצירת קונטרסט מתאים בין צבע הטקסט לבין צבע הרקע
  • ריווח מספיק בין האלמנטים השונים בדף (טפסים, כפתורים חברתיים, באנרים וכו')

בהקשר הזה, חשוב לציין שהעכביש של גוגל השתפר רבות בשנים האחרונות והוא יכול "לראות" אלמנטים ויזואליים רבים בצורה שלא הייתה אפשרית בעבר ולהתייחס אליהם בהתאם. כך למשל, גוגל נוטה להעניש אתרים עם יותר מדי פרסומות בחלק העליון של הדף ובעתיד אף יפגע בדירוגים של אתרים סלולאריים שיציגו מודעות פופאפ גדולות במיוחד. מצד שני, אתרים שנראים טוב, ונוח לקרוא אותם, עשויים לקבל יותר אמון מגוגל מכיוון שברור שהושקעה בהם עבודה ומחשבה רבה.

השגת תנועה איכותית לאתר

השגת תנועה איכותית לאתר היא אבן היסוד של כל אתר אינטרנט מצליח, אבל בשנים האחרונות ישנה סברה שגוגל יכול להבחין בחלק מהתנועה הזו (לדוגמה, כאשר מחפשים בגוגל ולוחצים על קישור) ואפילו לדעת מהו אחוז הגולשים שחזרו חזרה מהאתר (לחצו על כפתור BACK). לכן, חשוב להביא תנועה איכותית לאתר, כלומר, כזו שהגולשים ממנה יישארו באתר הרבה זמן ולא ייצאו מהאתר כל כך מהר. תנועה זו היא כמובן גם טובה על מנת להגדיל את אחוז ההמרות מהאתר.

יש לא מעט דרכים להביא תנועה כזו אל האתר :

  • הפצת ניוזלטרים דרך דואר אלקטרוני על מנת לשמור על קהל גולשים נאמן שיבקר באתר על בסיס קבוע
  • ניהול קהילות בפייסבוק תוך כדי קישור למאמרים או תכנים מעניינים מהאתר שהגולשים ירצו להיכנס אליהם כדי לקרוא את הגרסה המלאה
  • הפצת מאמרים ופוסטים אורחים באתרים נחשבים בתחומם
  • מתן עזרה לגולשים באתרי שאלות ותשובות או בפורומים תוך כדי הפניה לאתר הבית בחתימה (יכול להיות גם קישור nofollow).

התאמה האתר למובייל

התאמה למובייל יכולה לתרום לקידום האתר מכיוון שגוגל יכול לזהות כיום אתרים שמותאמים למובייל מול אתרים שאינם מותאמים למובייל ולתת עדיפות לאתרים המותאמים בתוצאות החיפוש האורגניות, תוך כדי הדגשה שהם מתאימים לגלישה מניידים (מה שכמובן יגרום ליותר גולשים להיכנס אליהם).

אין צורך להוסיף שאתרים מותאמים יוצרים גם חווית גלישה טובה יותר בכך שהם מאפשרים גישה לתכנים גם על גבי מסכים מוגבלים בגודלם וביצוע פעולות כמו מילוי טפסים או התקשרות למספרי טלפון ביתר קלות.

מידע מובנה

מידע מובנה הוא מידע שמסומן בסימון מיוחד כך שמנועי החיפוש יכולים להבין את המשמעות שלו – לדוגמה, שמות של אנשים, כתובות מוצרים ומתכונים, מאמרים ועוד. מידע זה מאפשר לגוגל להציג בתוצאות החיפוש את המידע המובנה בגרף הידע שלו או לצד תוצאת החיפוש הרלוונטית, ולכן הוא מעשיר את תוצאות החיפוש ומדגיש את הנוכחות של האתר, כך שיותר גולשים יכנסו אליו.

מהירות ואבטחת מידע

מהירות ואבטחת מידע הם עוד שני אספקטים שגוגל שם עליהם דגש בשנים האחרונות. במילים אחרות, גוגל נותן עדיפות מסוימת לאתרים מהירים ומאובטחים מתוך מטרה לספק לגולשים תוצאות איכותיות יותר. כרגע אמנם לא ברור כמה חשיבות בדיוק גוגל נותן לכך, אבל ההערכות הן שככל שיתרבה השימוש בטלפונים סלולאריים ואתרים המאחסנים מידע על הגולשים בהם, כך החשיבות של הפרמטרים האלו תעלה.

תגובות 0
עוד בנושא
JOIN THE DISCUSSION

אין להעתיק תוכן מאתר זה!