Stand with Israel

BACKLINKO ניתחו מיליון תוצאות חיפוש בגוגל ואלו התובנות

חברת BACKLINKO שייכת לבריאן דין אשר מתמחה בקידום אתרים וכתיבת תוכן שיווקי שיוצר באזז ברשת. בריאן החליט לבצע ניתוח של מיליון תוצאות חיפוש ולבדוק מה באמת משפיע על תהליך קידום אורגני. בריאן השתמש ונעזר בכלים מוכרים בתחום שלנו על מנת לבדוק את תוכן האתרים, כמות קישורים נכנסים, מהירות אתר ועוד פרמטרים שקובעים את המיקום של האתר על שאילתות החיפוש.

BACKLINKO ניתחו מיליון תוצאות חיפוש בגוגל ואלו התובנות

אלו הן התובנות

קישורים נכנסים:

כמו שרובנו יודעים קישורים נכנסים עדיין משפעים מאוד על המיקומים. בריאן מצא שכמות הדומיינים המקשרים לאתר מסוים גדול יותר זה משפיע יותר על המיקומים. בריאן מציין שלמעשה ככל שיש לאתר יותר קישורים מדומינים שונים האתר יותר מדורג בצמרת התוצאות.

כוח הדומיין (Domain Rating):

הממצאים מראים גם שכוח הדומיינים המקשרים לפי הדירוג של Ahrefs יש השפעה גדולה על המיקומים. ככל שנגדיל את כמות Authoritative Domains אשר מקשרים אלינו לאתר המיקומים שלנו ישתפרו.

תוכן:

לפי בדיקות, תוכן אשר נחשב "נושא חם" מדורג יותר גבוהה. ככל שהתוכן מקיף אבל נשאר ממוקד בנושא, כיום אני רואה בהרבה אתרים תוכן סתמי שבאמת אף אחד לא קורא, אך ככל שהתוכן יותר מעמיק ונותן ערך מוסף לקורא האתר ידורג יותר גבוהה. "בקיצור" – תפרסמו תוכן שבאמת עוזר או שבאמת נותן ערך מוסף כל שהוא ללקוח, ללא ספק תוכן איכותי זוכה ליותר שיתופים במדיות החברתיות השונות.

אורך התוכן:

בהמשך לפסקה הקודמת בריאן גילה בעזרת SEMRush שככול התוכן ארוך יותר המיקום יהיה גבוהה יותר. לאחר בדיקה מקיפה של כמות גדולה של עמודים, אשר התוכן בתוכן נע בין 51 מילים ל 10000 מילים, עמודים אשר מכילים מספר רב יותר של מילים מדורגים גבוהה יותר. ליתר דיוק ממוצא המילים של מאמרים אשר מדורגים גבוהה בעמוד הראשון הוא 1,890 מילים.

HTTPS:

נמצא כי אתרים מאובטחים מדורגים יותר גבוהה בגוגל, הגיוני מאוד לאחר שגוגל הודיעו שאתרים מאובטחים ידורגו יותר גבוהה. כידוע לרובנו גוגל דואגת ללקוחות שלה ורוצה לתת להם ביטחון באתרים שמגיעים אליהם דרך המנוע חיפוש.

תמונות:

תוכן עם לפחות תמונה אחת משפיע יותר טוב על הדירוג מאשר תוכן בלי תמונות בכלל. לאומת זאת לא נמצא כי הוספת תמונות רבות בתוכן משפיע יותר טוב מאשר תמונה אחת (אני קצת בספק לגבי זה).

מילת מפתח במטה טייטל:

נמצא קשר קטן בין שילוב מילת המפתח במטה טייטל לבין הדירוגים הגבוהים. נראה שגוגל פונה לכיוון מנוע חיפוש סמנטי.

מהירות אתר:

מבוסס על בדיקות על מליון אתרים בתוצאות הגבוהות בגוגל באמצעות כלי בדיקת מהירות של ALEXA כי אתרים אשר נטענים מהר מדורגים גבוהה יותר מאשר אתרים שנטענים לאט, ללא ספק זה משמעותי ביותר לחוויית המשתמש.
טקסט עוגן מדויק (קישור על מילת מפתח מדויקת): למרות עדכוני פינגווין למיניהם, נמצא כי קישור עם אנקור מדויק משפיע הרבה על המיקומים. אך למרות התוצאות בריאן ממליץ להיזהר מאוד מקישורים עם אנקור מדויק ולדאוג לגיוון באנקורים המקשרים.

אחוזי נטישה:

בריאן נעזר בכלי SimilarWeb על מנת לבדוק אחוזי נטישה ומצא כי אחוזי נטישה נמוכים משפיעים הרבה על קידום האתר. הרבה אנשי SEO טוענים שיש השפעה רבה על חווית המשתמש לדירוגים כמו: אחוז נטישה וזמן שהייה באתר. בריאן לקח 100,000 אתרים וניתח אותם ב SimilarWeb וגילה כי ככל שאחוזי הנטישה קטנים יותר וזמן השהייה באתר גבוהה יותר יש לכך השפעה רבה על מיקומים.

לסיכום

תודה רבה לבריאן על מחקר מקיף ומעניין עם תובנות מעניינות, אם תרצו להרחיב על כל נושא תוכלו למצוא מידע נרחב יותר במאמר הזה.

תגובות 0
עוד בנושא
JOIN THE DISCUSSION

אין להעתיק תוכן מאתר זה!