Stand with Israel

בניית אסטרטגיה לשיווק באינטרנט- איך עושים זאת?

 

מתכננים לשווק מוצר או שירות באמצעות באינטרנט? זה הזמן לדעת הכול על הליכי בניית אסטרטגיה שיווקית ברשת.

רשת האינטרנט, יותר מכל אפיק מדיה אחר, מאפשרת לאנשי העסקים והיזמים שביניכם, ליהנות מהיצע מרשים של אפשרויות לשיווק מוצרים ושירותים מכל ענפי המסחר והשירות. אפשרויות אלו כוללות בין היתר: קידום אתרים באמצעות פעולות קידום אורגני ( SEO) וקידום ממומן (PPC), פעילות עסקית/שיווקית ברשתות החברתיות, שיווק באמצעות תוכן ממומן או תוכן שיווקי בפורטלים ובאתרים המובילים, העלאת קמפיין באנרים במרחבי הרשת, פעילות שיווקית באמצעות מערכות הפצה בדואר האלקטרוני ועוד.

על מנת לאפשר לכל אנשי ונשות העסקים והשיווק שביניכם למקסם את פעילותם השיווקית הבאה ברשת, ריכזנו עבורכם מספר טיפים מעשיים לבניית אסטרטגיה לשיווק באינטרנט.

אסטרטגיה שיווק באינטרנט

כיצד תגדירו נכון את תקציבי הפרסום לטובת השיווק באינטרנט?

השלב הראשון בהליכי בניית אסטרטגיה לטובת פעילות שיווקית באינטרנט, עובר בהגדרת תקציב הפרסום והשיווק המותאם למטרות, משך והיקף הפעילות המתוכננת. תקציב זה חייב להיעשות בהתאם ליעדי הפעילות אותם מומלץ להגדיר מראש וברוב המקרים מומלץ להסתייע בשירותיה של סוכנות לייעוץ המתמחה בבניית אסטרטגיה שיווקית באינטרנט.

תקציבי הפרסום והשיווק ברשת האינטרנט יכולים לנוע מאלפי שקלים בדדים ועד לתקציבים גדולים הרבה יותר מדי חודש, התקציבים חייבים להיות מותאמים לכל יעד מרכזי אותו הגדרתם כמטרה העיקרית לפעילותכם. סוכנויות ייעוץ המתמחות בנושא, נוהגות לקבוע את תקציבי הפרסום הנדרשים על פי אופן הפעילות המתוכננת ומטרותיה ולבחון אותה על פי תקופה מתוחמת בזמן.

חלוקת התקציב לאפיקי הפרסום השונים באינטרנט

במקרים מסוימים, מומלץ לפצל את התקציב למספר מסגרות תקציב נפרדות המותאמות למספר פעילויות שיווק שונות באינטרנט במקביל ובהתאם לתוצאות הפעילויות השונות לבסס את תקציבי שיווק באינטרנט לאורך זמן. גם במקרים אלו, חשוב לזכור שכל פעילות שיווקית באינטרנט הינה בעלת מאפיינים שונים ויחס המרה משלה אל מול החשיפה וההשקעה הכספית משתנה. לצורך פיצול התקציב למספר פעילויות שיווקיות באפיקי פרסום שונים ברחבי הרשת, חשוב להכיר את היתרונות והחסרונות של כל אפיק פרסומי ולתכנן את הפעילות השיווקית המותאמות ביותר לגביו.

ערוצי הפרסום השונים באינטרנט, מחייבים אתכם, אנשי ונשות השיווק, להסתייע בשירותיהן של סוכנויות ייעוץ המתמחות בנושא שיווק דיגיטלי באינטרנט וזאת על מנת להכיר מקרוב גם את החלופות השונות העומדות לרשותכם לצרכי שיווק ופרסום ברשת וגם לצרכי היכרות מעמיקה עם אפיקי הפרסום השונים ומאפייניהם. פעילות שיווקית דינמית ושוטפת ברשת תאפשר לכם תוך פרק זמן קצר לבסס את האסטרטגיה השיווקית הנכונה למוצר/שירות אותו אתם מעוניינים לקדם ולשווק באמצעות האינטרנט.

זכרו- בדומה לכל אפיק מדיה מסורתי אחר מחוץ לגבולות הרשת (עיתונות, רדיו, פרינט, טלוויזיה וכדומה), גם באינטרנט הצעדים הראשונים לבניית אסטרטגיה שיווקית מבוססים על ניסוי-וטעייה, כאשר היוועצות מוקדמת עם יועצי שיווק תאפשר לכם לקצר את היקף הפעילויות המקדימות הנדרשות ותאפשר לכם לבסס את פעילותכם השיווקית ברשת על סמך ניסיון קודם של אנשי המקצוע.

כיצד מודדים את ההצלחה השיווקית שלכם באינטרנט ואת החזר ההשקעה

רשת האינטרנט, יותר מכל אפיק מדיה אחר, מעמידה לרשותכם מגוון רחב של כלים ואמצעים מיידים לבדיקת מדדי ההצלחה של הפעילות השיווקית אותה אתם מקיימים והחזר ההשקעה. כלים אלו מותאמים לכל סוגי הפעילויות השיווקיות ברשת האינטרנט והם כוללים בין היתר: כלים לאופטימיזציה לעמודי האתר, כלי מחקר לאיתור מילות מפתח, כלי ניהול מתקדמים לדפי האתר, כלי מעקב אחר שיחות נכנסות והמרות מהאתר, כלי ניהול סטטיסטיים לבדיקת נתוני צפייה וחשיפה, כלים להרחבת פעילות האתר וכלים נוספים באמצעותם תוכלו לבחון את הצלחתה של הפעילות השיווקית אותה אתם מקיימים במרחבי הרשת באופן מיידי. כלים אלו עומדים לרשותכם ללא עלות כספית נוספת באפיקי הפרסום הגדולים והמשפיעים ביותר ברשת, לרבות, גוגל ופייסבוק.

אחד מהכלים היעילים והשימושיים ביותר למדידת הצלחתה של הפעילות השיווקית ברשת היא באמצעות GOOGLE ANALYTICS שהוא למעשה כלי לניתוח התנהגות הגולשים באתר הבית המשווק. כלי זה מאפשר לכם לבצע פעולות פילוח של יחס ההמרה ולהיחשף לנתונים סטטיסטיים שונים אודות פעולות הניווט של הגולשים בעמודי האתר ונתונים נוספים כגון: איסוף מידע על ביצוע רכישות באתר, שעות הפופולאריות של האתר, תנועת הגולשים לאתר וכדומה. כלי זה הינו כלי חינמי העומד לרשותכם באמצעות הטמעה של קובץ סקריפט לעמודי התוכן באתר והוא נחשב לאחד מהכלים היעילים ביותר בהם נעשה שימוש לצורך איסוף מידע אודות תנועות הגלישה באתר בזמן הפעילות השיווקית.

את יחס ההמרה (אחוז הגולשים המבקרים באתרכם באופן מזדמן או באופן יזום המבצעים נקיטת פעולה עימכם), מומלץ לאפיין בהתאם לעלות ההשקעה אשר נדרשה מכם. בכל אותם אפיקי פרסום אשר הניבו לכם יחסי המרה גבוהים מומלץ להשקיע את כספיכם לצורך התווית פעילות שיווקית שוטפת באינטרנט. 

בניית אסטרטגיה שיווקית –רק עם אנשי מקצוע מנוסים!

בניית אסטרטגיה שיווקית לאינטרנט הינה פעולה מקצועית אותה מומלץ ליישם עם אנשי מקצוע המתמחים בנושא. עוד בטרם פנייתכם לאותם אנשי מקצוע, אנו ממליצים לכם לאפיין את סוג הפעילות הרצויה לכם ברשת ולהגדיר באופן המדויק ביותר את קהלי היעד הרלוונטיים למותג/למוצר/לשירות אותו אתם רוצים לשווק. תכנון מדוקדק של אופי הפעילות השיווקית והגדרות קהל היעד תאפשר לאנשי המקצוע לנתב את פעילותכם לאפיקי פרסום נכונים וכפועל יוצא מכך למקסם באופן הנכון והמדויק ביותר את המשאבים הכספיים אותם אתם מקצים לטובת העניין.

הקפידו להיוועץ עם אנשי מקצוע מנוסים ומיומנים ביישום מהלכי שיווק ופרסום ברשת וגם אתם תוכלו ליהנות מכל היתרונות הנלווים לפעילות שיווקית ממוקדת במרחבי הרשת. כמו כן, אנו ממליצים לכם להיחשף לכמה שיותר תכנים בנושא ולהכיר לעומק את עולם המושגים הנלווה לעולמות השיווק והפרסום ברשת.

 

תגובות 0
עוד בנושא
JOIN THE DISCUSSION

אין להעתיק תוכן מאתר זה!