Stand with Israel

העקרונות החשובים ביותר לבניית קמפיין בגוגל אדס

 

מה הם העקרונות החשובים ביותר לפרסום ובניית קמפיין פרסום בגוגל אדס?

פרסום בגוגל ובניית קמפיינים בגוגל אדס עשויה להיות משימה לא פשוטה. קמפיין שנוצר בצורה לא אופטימלית עשוי לגרום לכך שהתקציב אותה קבענו לעצמנו ייגמר במהירות ונשלם לא מעט כסף על כל לחיצה.

גם העובדה שגוגל נוטה לחלק שוברים נדיבים למדי של כמה מאות שקלים ללקוחות חדשים במערכת שלה הופכת גורמת ללא מעט מפרסמים לזלזל בערך של הכסף שהם מבזבזים (שאחרי הכול הוא לא באמת שלהם), אבל לאחר מכן הם מגלים שלהוציא כסף מהכיס שלהם זה הרבה פחות נעים…

קמפיין בגוגל אדס

ההבדל בין קמפיינים בתוך החשבון ובין קבוצות מודעות בתוך אותו הקמפיין

כל חשבון יכול לכלול כמה וכמה קמפיינים, כאשר ההמלצה היא שכל קמפיין יעסוק בנושא מוגדר ומובחן. לדוגמה, קמפיין אחד יכול לעסוק בהנהלת חשבונות וקמפיין אחר יכול לעסוק בהחזר מס לשכירים.

בכל קמפיין ישנן כמה קבוצות מודעות, כאשר כל קבוצת מודעות מתקשרת לנושא אחד מסוים מתוך הנושא הכללי. לדוגמה, קבוצה אחת יכולה להיות על קידום אתרים ואילו קבוצה אחרת יכולה להיות על קידום אתרים ממומן.

למעשה, רוב המפרסמים המתחילים יכולים להסתדר מצוין רק עם קמפיין אחד בלבד.

אל תתחילו בלי מחקר מילות מפתח

מילות המפתח הן למעשה השמן וגלגלי השיניים שמניעים את המערכת של גוגל: ללא חלוקה נכונה של מילות מפתח מדויקות גוגל לא יידע מתי להציג את המודעות שלנו. בחירה במילות מפתח רחבות (או מעט מדי מילות מפתח) תוביל להצגה של המודעות גם במקרים לא רלוונטיים ואילו בחירה של מילות מפתח ספציפיות מדי בלי אלטרנטיביות תפגע באחוזי החשיפה.

המבנה הנכון למחקר מילות מפתח הוא טבלה שבכל כל עמודה בה יש מילת מפתח כללית (קידום אתרים) ומתחת לכל עמודה כזו ישנם תאים של מילות מפתח ממוקדות יותר (קידום אתרים בגוגל, קידום חנות וירטואלית, קידום אתרים לעורכי דין וכו').

למעשה, כל עמודה כאן תהיה בהמשך שם של קבוצת מילות מפתח.

מחקר מילות חיפוש

רשת החיפוש היא המקום הטוב ביותר להתחיל בו

גוגל נותנת לנו מגוון גדול מאוד של אפשרויות לבחור מתוכן כאשר אנחנו בוחרים היכן להציג את המודעות שלנו: ביניהן רשת המדיה, רשת החיפוש, מודעות שופינג, וידאו (יו-טיוב) וגם באפליקציות.

מבחינת המפרסם המתחיל, המקום הכי טוב להתחיל בו הוא רשת החיפוש בלבד. הסיבה היא שרשת החיפוש מתבססת באופן בלעדי על השאילתה שאותו מקליד המשתמש בתוצאות ולא על היסטורית הגלישה שלו או הקונטקסט של המקום בו הוא נמצא (לדוגמה, באנר באתר אינטרנט).

בצורה זו השליטה שלנו במודעה שתוצג לגולש היא הטובה ביותר ולכן גם נוכל ללמוד טוב יותר מהטעויות שלנו דרך דוחות מילות המפתח וללמוד מהן.

הכירו את סוגי ההתאמות של מילות המפתח

סוגי ההתאמות מגדירות למעשה באילו תנאים המודעות יופיעו עבור מילות מפתח מסוימות. חשוב להכיר היטב את סוגי ההתאמות השונות ומהי המשמעות שלהן. הנושא הזה מורכב יותר מאשר בעבר מכיוון שגוגל ביצעה שינויים מסוימים אשר גורמים לכך שלנו יש פחות שליטה על כל העניין.

לכן כדי מאוד להיעזר בעמודי העזרה הרשמיים של גוגל בנוגע להתאמת מילות מפתח. אם תקלידו בגוגל "עזרה גוגל התאמת מילות מפתח" סביר להניח שתגיעו למדריך הרלוונטי המעודכן.

התאמת מילות חיפוש

מילות מפתח שליליות הן כלי נהדר למניעת טעויות

עוד קונספט חשוב שכדאי להכיר הוא של מילות מפתח שליליות, מילות מפתח שאם גולש יקליד אותן בשאילתה אף פעם לא יגרמו למודעה להופיע. לדוגמה, אם אנחנו מוכרים רק נעלי נשים או נעלי ילדים, נרצה שהמילה "גברים" תהיה מילה שלילית.

לפחות בהתחלה עדיף שמילות המפתח השליליות יהיו ברמת עמוד הנחיתה הספציפית שיותאם בעצמו לקבוצה מוגדרת של מילות מפתח. עם הזמן תוכלו ללמוד אילו חיפושים רלוונטיים אליכם ואילו לא ולעדכן את הרשימה בהתאם לכך.

שימרו על איזון בין מספר המודעות למספר מילות המפתח

בכל קבוצת מודעות אמורות להיות לא יותר משלוש עד 10 מילות מפתח. האלגוריתם של גוגל אדס יודע איך לחבר את מילות המפתח למודעה המתאימה ביותר ולכן אין טעם לדחוף 20 או 30 מילות מפתח לאותה קבוצת המודעות.

מצד שני, אל תשתמשו בכל הקמפיין שלכם באותה מודעה בדיוק. נסו לחשוב איזו מודעה תהיה האפקטיבית ביותר מבחינת החיבור שלה עם מילות המפתח והוסיפו גם טוויסט שיווקי עם קריאה לפעולה בתוך הקופי של המודעה.

בכל קבוצת מודעות עדיף שיהיו לפחות שלוש מודעות שונות.

אם כל המודעות שלהם יהיו זהות או דומות מדי, יהיה לכם קשה להתבלט אל מול המפרסמים האחרים וסביר להניח שגם ציון האיכות של המודעה ייפגע בשל חוסר התאמה בין מילת המפתח שהגדרתם עבור הקבוצה ובין עמודי הנחיתה במודעות השונות.

אל תשכחו להגדיר יעדים

יעדים הם ללא ספק הדבר הכי חשוב בסופו של דבר בכל הקמפיין. אם הגולש נכנס לדף הנחיתה, אבל אין לנו מושג מה הוא בדיוק עשה שם, אז הקמפיין שלנו לא שווה הרבה.

הגדרת יעדים ב-Google  היא הרבה יותר פשוטה מאשר בעבר ונעשית באמצעות טופס פשוט יותר שפולט קוד אותו אפשר להטמיע יחסית בקלות עם Google Tag Manager.

אפשרות אחרת היא לקחת יעדים קיימים שהגדרנו ב-Google Analytics ולחבר אותם עם Google Ads.

אל תהססו להשתמש בתוספי מודעות

השם "תוספי מודעות" יכול להישמע מאיים, אבל למעשה מדובר בפונקציות נוספות שגוגל מציעה על פי סוגי המודעות לכל מי שרוצה להשתמש בהן. הן לא עולות כסף ולא משפיעות על המחיר שתשלמו, למרות שלפעמיים הן עשויות להשפיע על הפעולה (טריגר) שעליה תשלמו.

לדוגמה, אם תוסיפו תוסף להתקשרות למודעה, חיוג למספר שרשום על המודעה ייחשב כמו לחיצה עליה.

כמו כן, ישנם תוספים אוטומטים כמו למשל תוספי "יתרונות מרכזיים" או תוספי Sitelinks לדפי נחיתה שהם למעשה אתרים שלמים.

 

 

 

 

 

תגובות 0
עוד בנושא
JOIN THE DISCUSSION

אין להעתיק תוכן מאתר זה!