Stand with Israel

קניית קישורים – האם כדאי לכם לקנות קישורים לאתר שלכם לבד (ובכלל…)?

 

אם ביקרתם בקבוצות שקשורות לקידום אתרים בפייסבוק או אפילו סתם ביקרתם באתרים שקשורים לנושא, יכול מאוד להיות שכבר הוצפתם במודעות מטורגטות בפיד שלכם לשירותים של רכישת קישורים. רוב המודעות האלו מציגות את השירות כמשהו בטוח שכל אחד יכול להזמין בכמה לחיצות על העכבר.

מצד שני, יכול מאוד להיות שאתם גם יודעים שאם יש משהו שגוגל מזהירה מפניו שוב ושוב לא לעשות זה להשתמש בקישורים שנרכשו תמורת כסף בצורה ישירה (לא דרך חברת קידום אתרים ).

קניית-קישורים

אז למה דווקא עכשיו השירותים האלו נעשים פופולאריים בישראל?

 לדעתנו יש לכך כמה סיבות:

1.בגוגל ישראל קישורים עדיין עובדים לא רע אם רוצים להתקדם בדירוגים, ולכן דווקא כאן רכישת קישורים הפכה ליותר לגיטימית (לפחות למראית עין). לעומת זאת, בשאר העולם מבינים שגוגל הולך לכיוון של ניתוח תוכן ברמה מתקדמת תוך כדי הסתמכות מועטה יותר על קישורים.

2.הרמה של חלק מהאתרים דרכם מחליפים קישורים באופן רגיל ירדה באופן משמעותי ולא כולם. פחות בעלי אתרים מסכימים להשתמש באתרים הראשיים שלהם (שהם רוצים לקדם באופן אקטיבי) למטרה הזו.

3.הזמן של כולנו חשוב – אם פעם היינו צריכים להשקיע רק בקידום אתרים אורגני או קידום ממומן, היום צריך גם לכתוב פוסטים לפייסבוק, להעלות תמונות לאינסטגרם, לנסות להתחבר לצעירים דרך טיק-טוק והרשימה עוד ארוכה… לרוב בעלי אתרים ואפילו לחלק מחברות השיווק הדיגיטלי בישראל אין את הפריבילגיה להשקיע כל כך הרבה זמן בבניית קישורים מסורתית.

אחרי שהסברנו את זה אפשר לענות על השאלות החשובות באמת:

1האם ועד כמה לקנות קישורים זה באמת מסוכן?

אין ספק שאם רוצים להיות בצד הבטוח, יש עדיין לא מעט שיטות לבנות ("להשיג") קישורים שלא הושגו בתמורת לשלום ישיר. למרות שבעיקרון גוגל אוסרת גם על כך, הסיכון כאן הוא הרבה יותר נמוך כל עוד יודעים איך לעשות זאת.

מצד שני, רכישת קישורים יכולה על פניו לחסוך המון זמן, ואולי יותר חשוב מכך, חלק מהמתחרים שלכם רוכשים קישורים וזה כנראה עובד להם.

בסופו של דבר מדובר כאן על עניין של סיכון מול תועלת. אם האתר שלכם מקבל תנועה בעיקר מגוגל ואין לכם מקורות אחרים לקישורים (כמו אתרים אחרים שלכם למשל), לא בטוח בכלל שזה שווה את הסיכון.

לעומת זאת, יכול להיות בכלל שאתם רוצים לרכוש את הקישורים לאתרי לווין שלכם, ואז הסיכון לפגיעה באתר הראשי הוא נמוך יותר (אבל עדיין קיים).

2.מאיפה כדאי לרכוש קישורים?

אם כבר החלטתם לרכוש קישורים, ישנם שני מקורות עיקריים לרכישת קישורים:

1.חברות שמקימות אתרים ייעודים לרכישת קישורים עם תכנים באיכויות משתנות. אלו לרוב קישורים זולים יחסית, במיוחד אם רוכשים אותם בכמות גדולה.

2.אתרים פעילים שעושים מכירת כתבות תוכן שיווקי. אלו הם לרוב אתרים גדולים יחסית כגון אתרי חדשות, פורטלים מקצועיים, מקומונים וכו'. המחיר משתנה לפי גודל האתר והמוניטין שלו: החל מכמה מאות שקלים לאתרים קטנים ועד לאלפי שקלים לאתרים גדולים במיוחד.

 בעיקרון, על פי גוגל, כל קישור שיוצא מאתר כזה אמור להיות מסומן באופן ברור כקישור ממומן "Sponsored", כפי שפעם קישורים היו מסומנים כ-"Nofollow", אבל בפועל כולם פחות או יותר מעלימים מזה עין.

מבחינת הסיכון, אתרים בקטגוריה הראשונה הם ברמת סיכון גבוהה יותר מכיוון שיש להם פחות וותק ו"פוליסות ביטוח" מפני פגיעה אלגוריתמית או פעולה ידנית של צוות הבדיקה של גוגל ("עונש").

זה לא שאתר גדול לא יכול להיענש, אבל גוגל נוטה לעשות זאת רק במקרים נדירים וקיצוניים. אתרים כאלו גם מוגנים יותר מפגיעה אלגוריתמית מכיוון שרוב התוכן בהם הוא תוכן עריכתי ברמה גבוהה והם גם וותיקים יותר, מה שבדרך כלל אומר שגם פרופיל הקישורים הנכנסים שלהם טבעי יחסית.

העצה שלנו היא שאם כבר הולכים על האופציה הראשונה כדי לחסוך כסף, חשוב לבדוק כמה דברים:

  • שמדובר באתר בעל סמכות כלשהיא, לרב אפשר לבדוק שהאתר עולה בתוצאות החיפוש של גוגל בביטויים הרלונטיים עבורו
  • שהתכנים שכבר קיימים בו הם באיכות סבירה ושכמות הקישורים היוצאים ממנו לא קיצונית מדי
  • שפרופיל הקישורים שלו סביר ואין יותר מדי קישורים בינו לבין אתרים אחרים של אותה רשת. יש צורך בכלי SEO כדי לבדוק זאת.

האם כדאי לרכוש קישורים לבד?

אם קראתם עד כאן בוודאי הבנתם שרכישת קישורים היא עסק בעייתי, במיוחד אם אתם בעצמכם לא מגיעים מעולם הקידום. לדוגמה, אפילו אם האתר והדף הספציפי ממנו הקישור יוצא הם באיכות גבוהה, גם את טקסט הקישור (הטקסט הלחיץ) צריך לדעת איך לבחור.

יש כל מיני גישות לכך ובעיקרון כדאי שהטקסט הזה יהיה מגוון. אם קונים הרבה קישורים בבת אחת, לחלוקה לא נכונה של הטקסטים האלו בינם לבין עצמם יכול להיות אפקט שלילי מכיוון שזוהי אחת הדרכים בעזרתן גוגל מגלה קישורים לא טבעיים (מה הסיכוי שכל הקישורים שנוצרים באופן טבעי יכללו את הביטוי "טכנאי מזגנים"?!)

מכאן אנחנו עוברים לעוד שאלה חשובה: אם אתם לא רוצים לרכוש את הקישורים בעצמכם, אז מי כן ירכוש אותם?

יש כאן כמה אפשרויות.

1.יש חברות קידום אתרים שקונות קישורים מכמה מקורות ואפשר לרכוש דרכן.

החיסרון – אתם רוכשים רק סוג של "שירותי ייעוץ" ולא באמת מבצעים קידום "על מלא".

2.חברת קידום האתרים.

חברת קידום אתרים אמורה לדעת לבנות עבורכם את פרופיל קישורים איכותי, כמובן שלכל חברה הידע שלה ואיך ומאיפה לקשר ומידת הסיכון שהיא בוחרת לנכון. בכל זאת חלק גדול מעבודת חברת הקידום היא לבנות פרופיל קישורים שיעזור בקידום האתר לאורך זמן ולכן לה יש את הידע והיכולת לנתח ולהבין מה מידת הקישורים הנכונה, מהם המקורות המתאימים ומתי כדאי לרכוש ואם בכלל קישורים מסוג כזה או אחר.

לסיכום

למרות שהפיתוי גדול ונוצר הרושם ש"כולם קונים קישורים", מדובר בנושא מורכב עם לא מעט סיכונים. גוגל מנסה כל הזמן להילחם בנושא קניית הקישורים וכן כדאי לשקול את הפעולה הזו לעומק. 

בכל אופן, גם אם אתם מחליטים ללכת על זה, לא כדאי להתפתות לחבילות קישורים גדולות או להוציא עשרות אלפי שקלים בבת אחת. ואם אתם לא מרגישים מספיק בטוחים, עדיף להסתייע בגורם מקצועי שידע לבנות עבורכם את פרופיל הקישורים המתאים לקידום האתר.

 

 

 

תגובות 0
עוד בנושא
JOIN THE DISCUSSION

אין להעתיק תוכן מאתר זה!