Stand with Israel

למה כולם בונים אתרים בוורדפרס?

אם חשבתם לבנות אתר או שאתם בשלב של קבלת הצעות מחיר לבניית אתר, כנראה ששמעתם לפחות פעם אחת את השם "וורדפרס" (WordPress). מדובר כנראה בפתרון בניית האתרים הפופולארי וגם המתקדם ביותר כאשר בונים אתרים מקצועיים כיום, חשוב שתדעו מה הם היתרונות של המערכת ואיך יוצרים על בסיס מערכת וורדפרס אתר מקצועי לחברה/מותג בדיגיטל.

בניית-אתר-בוורדפרס

אז למה WordPress הפכה לסטנדרט בתחום בניית אתרים?

קודם כל, צריך בכלל להבין מה זה וורדפרס: וורדפרס היא מערכת לניהול תוכן. כלומר, היא מטפלת בכל הנושאים שקשורים להעלאת התכנים לאתר שלכם. נכון, כמעט בכל אתר כיום יש מערכת לניהול תוכן שפועלת מאחורי הקלעים, אבל זו של וורדפרס היא פשוטה ביותר ואפשר להתקין את הגרסה הבסיסית שלה בדיוק בחמש דקות.

אבל זהו רק קצה הקרחון, ויש לוורדפרס עוד הרבה יותר מה להציע:

וורדפרס היא מערכת קוד פתוח עבור בניית אתרים

כבר אמרנו שכמעט לכל אתר יש מערכת ניהול תוכן נלווית, אבל וורדפרס מבוססת על קוד פתוח. המשמעות היא שכל אחד יכול לשפר את קוד המקור, אבל יותר חשוב, ליצור הרחבות ותוספות שפועלות דרכו באמצעות קוד ספציפי של וורדפרס שנקרא ה-Codex של וורדפרס. בלי להיכנס יותר מדי לפרטים טכניים, מדובר במעין גרסה פרטית של שפת תכנות לאתרי אינטרנט בשם PHP, וכך בעצם נוצרת אחידות בין כל האתרים שפועלים על WordPress.

יתרון נוסף ומשמעותי שנובע מהשימוש בקוד פתוח מתבטא ביכולת ליצור מבני מידע חדשים ופרטיים עבור כל אתר. לדוגמה, אם יש לי אתר עם גלריה של כרטיסי ברכה, אני לא חייב לשכפל עשרות עמודים מתבנית קיימת של עמוד ברכה. אפשר פשוט לפנות למתכנת שייצור סוג מידע חדש של כרטיסי ברכה. כך יהיה אפשר ליצור ולערוך את כל כרטיסי הברכה ישירות מתוך המערכת ממש כמו שמוסיפים עמוד.

תמיכה מלאה ועדכונים בעברית

אם אתם גולשים וותיקים באינטרנט, ייתכן שאתם זוכרים את התקופה שבה הצגה ותמיכה מלאה של אתרים בעברית לא הייתה דבר מובן מאליו. למרבה המזל, לא רק שכל הממשק של וורדפרס מתורגם לעברית, אלא שהגרסאות בעברית מקבלות את העדכונים החשובים ביותר של המערכת ימים ספורים לאחר אלו בחו"ל (זאת בעוד מערכות אחרות בעברית תקועות אי שם 3 או אפילו 4 גרסאות ראשיות אחורה).

מלבד תכונות חדשות, העניין חשוב ביותר לכך שהאתרים בעברית שבנויים על וורדפרס, יישארו מאובטחים.

וורדפרס לא כובלת אתכם לשום חברה לבניית אתרים

עד לפני כמה שנים טובות חברות רבות עוד עבדו עם מערכות שהן פיתחו בעצמן (ויש עדיין חברות שעדיין עושות זאת, במיוחד בתחום האי-קומרס). אך מכיוון שכיום וורדפרס הפכה לסוג של סטנדרט, אתם יכולים לבחור את החברה שנותנת לכם את השירות המקצועי ביותר בלי שתגלו יום אחד בהיר שאתם לא יכולים לעבור.

כל זה נכון כמובן רק כל עוד יש לכם גישה לשרת ולקבצים שבו, ולכן זה משהו שחשוב לעגן בחוזה אל מול החברה.

אתר בוורדפרס מצוין עבור קידום בגוגל (SEO)

אתם בוודאי יודעים כמה חשוב היום שהאתר שלכם יהיה אופטימלי מבחינת SEO כדי שיוכל להתקדם בגוגל. מהבחינה הזו, וורדפרס עושה את העבודה מצוין, ויש לכך כמה סיבות טובות:

1.אחד התוספים הפופולאריים ביותר למערכת (שעליהם נרחיב בסעיף הבא) הוא Yoast. מדובר בתוסף שמטפל בכל הדקויות הטכניות שמקדם אתרים צריך ומשפר את היכולות המובנות של וורדפרס בתחום. למעשה, זהו בדרך כלל התוסף הראשון שמתקינים 😊.

2.לוורדפרס יש היררכיה מאוד ברורה בכל מה שקשור למבנה של האתרים. מבחינת גוגל, קל לו מאוד לסרוק אתרי וורדפרס ולכן נחסך מהמקדם הרבה מאוד כאב ראש שבדרך כלל מאפיין אתרים מורכבים וגדולים.

3.הקוד של וורדפרס הוא יחסית קל משקל, ולכן אתרי וורדפרס עולים מהיר ובאופן כללי גם מותאמים לתצוגה במכשירים ניידים. כל אלו נותנים לאתרי וורדפרס עוד כמה נקודות זכות לעומת אתרים אחרים.

אינספור הרחבות ותוספות

אולי הסיבה העיקרית לכך שכולם כל כך אוהבים את וורדפרס: ניתן להרחיב את היכולות של וורדפרס באמצעות תוספים שמתחברים לממשק הרגיל שלה ומוסיפים עם שכבה של פונקציונליות. אפשר למצוא עשרות אלפי תוספים שנמצאים בספריית התוספים הענקית של וורדפרס אשר לכל אתר יש גישה אליה:

לדוגמה:

1.תוספים להצגת גלריות או טיפול בתמונות.

2.תוספים טכניים שמקטינים את גודל הקבצים של המערכת, הופכים את האתר למהיר יותר עבור גולשים שנמצאים הרחק מהשרתים שלו או משדרגים את יכולות האבטחה שלו ודואגים לגיבוי של הקבצים החשובים.

3.תוספים שמאפשרים לפתוח חנות וירטואלית בתוך האתר. מדובר אומנם בתוספים מורכבים יחסית עם אקוסיסטמה של תוספי משנה, אבל הם מהווים אלטרנטיבה בקוד פתוח לפלטפורמות אחרות שמחייבות אתכם בדמי שימוש חודשיים.

4.חשוב מאוד: תוספי נגישות. תוספי נגישות הופכים את האתר שלכם לנגיש ומפיגות את החשש שהאתר שלכם לא יעמוד בכללי הנגישות החדשים בישראל ויחשוף אתכם לתביעות. אגב, ההמלצה היא שגם אתרים שלא מחויבים בנגישות יעשו זאת על מנת שלא יפסידו לקוחות.

5.תוספים שמתחברים עם אתרים חיצונים: גם מי שלא יודע להטמיע קוד HTML חיצוני יכול להתחבר כמעט לכל מערכת חיצונית, החל מהשירותים של גוגל ועד ל-PayPal. יש גם מערכות רבות בעברית כמו למשל מערכות CMS עם תוספים בסיסיים לוורדפרס.

אבל התוספים השימושיים ביותר בשנים האחרונות הם כנראה תוספי ה-Builders כמו "אלמנטור". אלו הם תוספים שלמעשה הופכים את וורדפרס למערכת של בניית אתרים וויזואלית בסגנון Wix. באמצעות אלו אפשר לקחת כמעט כל אלמנט שרואים על המסך כמו פסקאות טקסט, תמונות, טפסים ולשלב אותו בתוך העמוד שאתם בונים בדיוק במקום שאתם רוצים.

למעשה, ה-Builders נעשו כל כך פופולאריים, עד שגרסת הליבה של וורדפרס כוללת בגרסאות האחרונות מעין חיקוי שלהן בשם "גוטנברג". עם זאת, מדובר במערכת מאוד בסיסית לעומת מה שמציעים התוספים הייעודים.

עיצובים ותבניות

עם כל הכבוד להרחבות של וורדפרס, כדי לבנות אתרים מסוגים שונים יש להשתמש בעיצוב המתאים. לדוגמה, אתר תדמית מעוצב של חברה שמוכרת רהיטים לא יכול להיראות כמו בלוג (האתרים המקוריים אליהם יועדה וורדפרס).

לכן, לוורדפרס יש תבניות שונות שמתלבשות על המערכת הבסיסית ומאפשרות ליצור אתרים בשלל עיצובים, כל זאת בלי לפגוע (בדר"כ) בממשק הנוח והאינטואיטיבי שלה.

למעשה, יש שוק שלם של תבניות מקצועיות, חלק גדול מהן מותאמות גם לעברית (תומכות ב-RTL). חלק מהתבניות כוללות בעצמן אפשרויות רבות להתאמה אישית, כך שאתם יכולים לרכוש תבנית אחרת ולהתאים אותה לצרכים שונים.

למרות השימוש בתבניות כדי ליצור אתר אינטרנט מקצועי למותג יש לעצב תבנית custom made המותאמת למותג ויוצרת בידול ואתר אינטרנט שבנוי בדיוק למידות הרצויות והופך את האתר לייחודי ושימושי במיוחד.

לסיכום

אם עד כה המושג WordPress נשמע לכם מעורפל ולא תמיד הבנתם למה הכוונה, עכשיו אתם יודעים בדיוק את היתרונות שלה. יחד עם זאת, כאשר אתם פונים לחברה לבניית אתרים, חשוב לוודא שהחברה מקצועית מספיק, שאתם מנצלים את כל האפשרויות ויתרונות המערכת ויוצרים לעצמכם אתר מקצועי על בסיס וורדפרס, חברות רבות עושות שימוש לא מספיק מקצוע אשר מביא למוצר איטי, לא שלם ולפעמים בעל בעיות ובאגים שונים, בחרו חברה מקצועית ומנוסה המסוגלת לספק לכם מוצר איכותי ומקצועי ותהנו מיתרונות וורדפרס לניהול אתרכם.

לפרטים ומידע נוסף צרו קשר

 

תגובות 0
עוד בנושא
JOIN THE DISCUSSION

אין להעתיק תוכן מאתר זה!