Stand with Israel

מחקר מילות מפתח בגוגל

 

מחקר מילות מפתח בגוגל – כל מה שצריך וחשוב לדעת

מחקר מילות מפתח הוא אחד מאותן "אבני יסוד" בדרך לפעולת קידום אתרים בגוגל ויעילה גם במסגרת תרחישי קידום מבוססי SEO וגם במסגרת פרסום ממומן בגוגל באמצעות ה- Adwords. בשורות הבאות ריכזנו עבורכם מספר טיפים ועצות בכל הנוגע לעריכת מחקר מילות מפתח בגוגל.

מחקר מילות חיפוש

מהו מחקר מילות מפתח ומהי חשיבותו?

מחקר מילות מפתח היא למעשה שיטה מבוססת מחקר המיועדת לצרכי איתור מילות מפתח ואומדן היקפי השימוש במילים מסוימות המשמשות את מגישי השאילתות לגוגל (כל גולש) לצרכי הצגת דפי תוצאות חיפוש הרלוונטיות עבור המילים בהן הם השתמשו. תחום מחקר זה נחשב לאחד מהאלמנטים החשובים והחיוניים ביותר בכל פרויקט קידום אתרים באמצעות מנועי החיפוש השונים רשת שגוגל ניצב בראשם.

בחירת מילות המפתח הנכונות מאפשרת למקדמי האתר למקד את תרחישי הקידום בהתאם למילות המפתח הפופולאריות והרלוונטיות ביותר בהתאם לתחום עיסוקו של האתר ובכך למעשה לייעל ולפשט את תהליכי הקידום. מנגד, בחירה שגויה של מילות המפתח וחוסר התאמתן (הנכונה והמדויקות), עלולה להוביל לתהליכי קידום מסורבלים.

טיפים מעשיים לבחירת מילות מפתח לצרכי קידום האתר בגוגל

  • חשבו תמיד מנקודות מבטו של הגולש– כולנו נעזרים בגוגל לצרכי איתור מוצרים/שירותים/מידע וכדומה ולכן ברשות כל אחד ואחת מאיתנו מצויים הכלים הבסיסיים (והחשובים) ביותר לצרכי בחירת מילות חיפוש. ערכו רשימה של כל המילים המתאימות לעולמות התוכן של האתר ואל תהססו לגבש רשימה ארוכה…ארוכה של מילים הכוללת בתוכה גם הרחבות לכל מילה ומילה בה קהל היעד הרלוונטי לכם עשוי לעשות שימוש.

 

  • הקפידו לעשות שימוש בכלי סיוע שונים לאיתור מילות מפתח רלוונטיות- אחד מהכלים הנפוצים ביותר לצרכי מחקר מילות מפתח מוצע לכם על ידי גוגל באמצעות כלי מתכנן מילות המפתח של גוגל. כלי זה יכול לספק לכם מגוון רחב של הצעות לכל אחת ממילות המפתח הבסיסיות אותן תציעו למערכת, כאשר ההצעות המסופקות לכם על ידי גוגל משלבות בתוכן סטטיסטיקות שונות בנוגע לתחרותיות של כל מילה ומילה, נפח תנועת הגולשים המשוער לכל מילה, היקף החיפושים החודשיים של כל מילה ומילה המוצעת לכם ו/או מוצעת על ידיכם. בנוסף לכלי עבודה זה המיועד לבעלי חשבון ב-ADWORS (מערכת הפרסום של גוגל), ישנם כלים חינמיים נוספים המסופקים לכם בחינם על ידי גוגל לצד כלי מחקר בתשלום באמצעותם תוכלו לבסס את רשימת מילות המפתח הנכונה והמדויקת ביותר עבורכם.

 

  • ביטוי זנב ארוך – אל תהססו להרכיב לעצמכם ביטויי מפתח המורכבים ממספר מילות מפתח מורחבות לתחום העיסוק העיקרי של האתר ולמכלול עולמות התוכן הרלוונטיות לאתר, לדוגמא: לצרכי קידום אתר תדמית של מעצב/ת שיער המתמחה בתספורת/תספורות לנשים רצוי לעשות שימוש מורחב בביטוי הזנב הבאים: תספורות נשים מומלצות, תספורת אופנתית לנשים, תספורות נשים לשיער דק, תספורות נשים לשיער ארוך וגלי, תספורות נשים לשיער חלק, עיצוב שיער נשים, התאמת תספורת לנשים , תספורת קצרה לנשים, תספורות גוונים לשיער, תספורות צבע לשיער וכדומה…שימו לכך שכל "ביטויי הזנב" משלבים בתוכם אחת מצמד מילות החיפוש העיקריות: תספורת ו/או תספורות, כאשר בכל פעם מילת החיפוש העיקרית מותאמת לקהל יעד שונה (אף על פי שמדובר בקהל יעד זהה: נשים)

 

שילוב מילות מפתח בעמודי התוכן – מה נכון ומה לא נכון?

לאורך שנים ממושכות (אולי ממושכות מדי) מקדמי אתרים שונים נהגו להטמיע את מילות המפתח השונות בהיקף של 10% מתוכן הטקסט בעמוד המקודם. כיום, צפיפות זו "נתפסת" על ידי הרובוטים של גוגל ככתיבת ספאם והיא עלולה להזיק להליכי קידום האתר. יחד עם זאת, חשוב להטמיע את מילות המפתח השונות במיקומים אסטרטגיים בעמוד המקודם, לרבות, כותרות ראשיות, כותרות משנה, שורות מחץ המניעות לפעולה וכדומה.

זכרו גם את כלל המפתח הבא לשיבוץ מילות מפתח באתר: מילות המפתח הן האמצעי של מקדמי האתר "לאותת" לרובוטים של גוגל על הימצאותם של מילות המפתח העיקריות (בהן קהל הגולשים עושה שימוש לצרכי חיפוש) בין דפי התוכן השונים באתר. יחד עם זאת, דרישות הקידום של גוגל מחייבות אתכם להטמיע את מילות המפתח בתכנים איכותיים ובעלי ערך מוסף לגולש/ת ולכן קיימת חשיבות רבה לאיכויות התוכן ולא רק לאופן שילובן של מילות המפתח בגוף התוכן.

היכן הכי מומלץ למקם את מילות המפתח?

שילוב יתר של מילות המפתח בתכני האתר עלול לפגוע בפעולות הקידום ולכן מומלץ למקם את מילות המפתח במקומות אסטרטגיים אותם הרובוטים של גוגל מקשרים באופן מיידי למילות המפתח העיקריות בהן הגולשים עושים שימוש לצרכי החיפוש. מקומות אסטרטגיים אלו כוללים בין היתר את:

  • שם קובץ עמוד האתר
  • כותרת עמוד האתר
  • נושא העמוד באמצעות תגיות Meta
  • בשם התמונות ותיאור התמונה
  • בקישורים הפנימיים בתכני האתר
  • בתכני האתר בהתאם להנחיות המומלצות מהפסקה הקודמת.

 

 

 

תגובות 0
עוד בנושא
JOIN THE DISCUSSION

אין להעתיק תוכן מאתר זה!