מחקר מילות מפתח הוא אחד מאותן "אבני יסוד" בדרך לפעולת קידום אתרים בגוגל ויעילה גם במסגרת תרחישי קידום מבוססי SEO וגם במסגרת פרסום ממומן בגוגל באמצעות ה- Adwords. בשורות הבאות ריכזנו עבורכם מספר טיפים ועצות בכל הנוגע לעריכת מחקר מילות מפתח בגוגל.
מחקר מילות מפתח היא למעשה שיטה מבוססת מחקר המיועדת לצרכי איתור מילות מפתח ואומדן היקפי השימוש במילים מסוימות המשמשות את מגישי השאילתות לגוגל (כל גולש) לצרכי הצגת דפי תוצאות חיפוש הרלוונטיות עבור המילים בהן הם השתמשו. תחום מחקר זה נחשב לאחד מהאלמנטים החשובים והחיוניים ביותר בכל פרויקט קידום אתרים באמצעות מנועי החיפוש השונים רשת שגוגל ניצב בראשם.
בחירת מילות המפתח הנכונות מאפשרת למקדמי האתר למקד את תרחישי הקידום בהתאם למילות המפתח הפופולאריות והרלוונטיות ביותר בהתאם לתחום עיסוקו של האתר ובכך למעשה לייעל ולפשט את תהליכי הקידום. מנגד, בחירה שגויה של מילות המפתח וחוסר התאמתן (הנכונה והמדויקות), עלולה להוביל לתהליכי קידום מסורבלים.
לאורך שנים ממושכות (אולי ממושכות מדי) מקדמי אתרים שונים נהגו להטמיע את מילות המפתח השונות בהיקף של 10% מתוכן הטקסט בעמוד המקודם. כיום, צפיפות זו "נתפסת" על ידי הרובוטים של גוגל ככתיבת ספאם והיא עלולה להזיק להליכי קידום האתר. יחד עם זאת, חשוב להטמיע את מילות המפתח השונות במיקומים אסטרטגיים בעמוד המקודם, לרבות, כותרות ראשיות, כותרות משנה, שורות מחץ המניעות לפעולה וכדומה.
זכרו גם את כלל המפתח הבא לשיבוץ מילות מפתח באתר: מילות המפתח הן האמצעי של מקדמי האתר "לאותת" לרובוטים של גוגל על הימצאותם של מילות המפתח העיקריות (בהן קהל הגולשים עושה שימוש לצרכי חיפוש) בין דפי התוכן השונים באתר. יחד עם זאת, דרישות הקידום של גוגל מחייבות אתכם להטמיע את מילות המפתח בתכנים איכותיים ובעלי ערך מוסף לגולש/ת ולכן קיימת חשיבות רבה לאיכויות התוכן ולא רק לאופן שילובן של מילות המפתח בגוף התוכן.
היכן הכי מומלץ למקם את מילות המפתח?
שילוב יתר של מילות המפתח בתכני האתר עלול לפגוע בפעולות הקידום ולכן מומלץ למקם את מילות המפתח במקומות אסטרטגיים אותם הרובוטים של גוגל מקשרים באופן מיידי למילות המפתח העיקריות בהן הגולשים עושים שימוש לצרכי החיפוש. מקומות אסטרטגיים אלו כוללים בין היתר את:
אין להעתיק תוכן מאתר זה!