Stand with Israel

מה באמת חשוב יותר: מיקום בגוגל, טראפיק לאתר או יחס המרה?

קידום אתרים אורגני הינה פעולה בעלת מספר מטרות שונות. יחד עם זאת, עבור רוב מקדמי האתרים ובעלי האתרים המקודמים, המטרה העיקרית של תהליך הקידום היא: להגיע למקום הראשון בגוגל, וזאת מתוך ההנחה שהדירוג הגבוה יוביל ליותר כניסות לאתר, יותר פניות ויותר מכירות כפועל יוצא מכך.

יחס המרה

יחד עם זאת חשוב לציין ולהדגיש, שהדירוג הגובה בגוגל איננו מהווה את המטרה העיקרית שלשמה צריך להיות מיושם הליך הקידום וזאת מכיוון שהתמקדותו של תהליך הקידום אך ורק בנושא מיקום ודירוג האתר אינה בהכרח תוביל לקבלת הערך מוסף ממנו שהוא למעשה: יותר פניות –יותר מכירות.

על מנת לבסס את דעתנו בנושא (שדווקא הטראפיק ויחס ההמרה הן מטרות הקידום האורגני) נציג בפניכם מספר נקודות מעניינות למחשבה:

  1. מתכנן מילות המפתח של גוגל "מעגל" פינות- כל מקדם אתרים יודע שמתכנן מילות המפתח של גוגל המהווה את אחד מהכלים הנפוצים ביותר לבחירת מילות מפתח, מספק נתוני חיפוש ממוצעים שאינם בהכרח מייצגים את המציאות בשטח, כלומר, אם מילת מפתח מסוימת (על פי מתכנן המילים של גוגל) מגיעה ל-2000 תוצאות חיפוש חודשיות, הרי שבשטח הנתון יהיה נמוך ועלול להוביל אתכם לכך שאתם תקדמו מילים שאומנם יובילו אתכם לראש רשימת הדירוג אך לא בהכרח יהיו רלוונטיות עבור המטרות העיקריות של הליך הקידום: יצירת טראפיק איכותי שיקדם וישפר את יחס ההמרה.
  2. מיקום גבוה ברשימת תוצאות החיפוש אינו בהכרח יוביל ליותר טראפיק לאתר- עבור רבים מביניכם, דירוג גבוה בגוגל אמור להוביל לכניסות מרובות יותר לאתר. האם זה נכון בפועל? לא בהכרח. ישנם ביטויים מסוימים ומילות מפתח מסוימות שדווקא המיקומים שאינם מדורגים ראשונים זוכים ליותר כניסות לאתר. למה זה קורה אתם שואלים? הסיבות שמורות למקלידי השאילתות בגוגל…
  3. ברוב המקרים עדיף לפעול לקידום ביטויים קטנים (בעלי נפח חיפוש חודשי קטן יותר) לפני קידום ביטויים או מילות מפתח בעלי נפח חיפוש גדול. במקום לבזבז את כספכם בתחרות ההולכת וגוברת על מילת מפתח או ביטוי נחשק ונפוץ בתחום עיסוק האתר המקודם, אנו ממליצים לכם להתרכז תחילה במילות מפתח בעלות נפח חיפוש קטן יותר ובכך לבסס את הטראפיק לאתרכם. כמו כן, חשוב לדעת שנתונים שונים מעידים על כך שדווקא ביטוי המפתח בעלי הנפח הקטן יותר הינם בעלי פוטנציאל גדול יותר בכל הנוגע ליחס המרה.

מספר מילים על שיפור יחס המרה

CRO, יחס המרה הינו תחום אינטרנטי העוסק ביחס שבין מספר הגולשים המבקרים לאתרכם לבין מספר הגולשים המבצעים פעולה מקדמת מכירה. תחום זה נתמך על נתונים סטטיסטיים אותם שלגביהם מומלץ לבצע ניתוח אנליטי. בממוצע, יחס ההמרה שבין מספר הגולשים באתר לבין מספר הגולשים אשר יבצעו פעולה מקדמת מכירה עומד על 1 אחוז ל-4%, כלומר על כל 100 כניסות לאתרכם כ-גולש אחד עד ארבעה גולשים יבצעו פעולה מקדמת מכירה.

אז כיצד תוכלו לשפר את יחס ההמרה באתרכם? 

  • הקפידו לעדכן את אתרכם באופן שוטף וזאת מכיוון שכל שינוי ועדכון באתרכם מסייע להגדלת הטראפיק לאתר במסגרת הפעולות השונות המיושמות בהליך הקידום האורגני.

 

  • פעולות שיווק ופרסום נלוות להליך הקידום- הליך הקידום האורגני חייב להיתמך על ידי פעילות שיווקית מוגברת ברשת האינטרנט בכל האמצעים העומדים לרשותכם, החל משילת כתבות תוכן שיווקי באתרים מובילים שונים, דרך הפצת דוא"ל וניוזלטרים ועד לתפעול עמוד עסקי איכותי, דינמי ויצירתי ברשתות החברתיות. כל פעולת שיווק או פרסום ברשת האינטרנט יכולה לסייע לכם להגדלת הטראפיק ובסופו של גם לשפר באופן ניר את יחס ההמרה. פעולות אלו יובילו גם לקידום אתרכם במנועי החיפוש באופן טבעי (אורגני).

 

  • תוכן –  תוכן – תוכן בהשאלה מענף הנדל"ן בו נקבע כי לוקיישן לוקיישן לוקיישן הינה הסיבה המובילה להצלחת פרויקט הבנייה, בעולם הקידום התוכן הוא המלך ולכן כל פעולת קידום שלכם חייבת להיות מבוססת על תוכן איכותי, מעניין, רלוונטי לתחום וכמובן בעל ערך מוסף לכל גולש המבקר באתר. תוכן איכותי יוביל בסופו של דבר לטראפיק גבוה יותר ובכך תוכלו לפעול לשיפור יחס ההמרה.

 

  • התאמה מלאה לסביבת המובייל –  סביבת המובייל כוללת בתוכה כיום את כל מכשירי הסמארטפון, מחשבי הלוח ואפילו הטלוויזיות החכמות והיא אחראית ליותר ממחצית מתנועת הגולשים ברשת. על מנת שלא לאבד אף גולש/לקוח פוטנציאלי, אנו ממליצים לכל אחד ואחת מביניכם, עוד בטרם הליכי הקידום לדאוג להתאמה מלאה של אתרכם לסביבת המובייל.

 

  • חוויית משתמש –  בשלב בניית האתר אנו ממליצים לכם לשים דגש מיוחד על חוויית המשתמש וזאת לנוכח העובדה הפשוטה שכל גולש מקדיש בממוצע בין 3 ל-7 שניות בלבד עד שהוא מקבל החלטה האם לנטוש את האתר או להמשיך לקיים בו פעולות גלישה. במידה וגם אתם תיצרו לעצמכם אתרים בעלי חווית משתמש טובה ומטיבה יותר כך תוכלו להגדיל את משך שהיית המבקרים באתר וכפועל יוצא מכך להגדיל את הסיכויים בכל הנוגע לשיפור יחס ההמרה.

 

  • מנוע חיפוש פנימי- אתרי אינטרנט בהם פועל מנוע חיפוש פנימי מסייעים לגולשים להגיע לדף המבוקש להם בדרך המהירה והיעילה ביותר ולמעשה למצוא את מבוקשם במהירות וזאת במקום לנטוש את האתר בגלל חוסר התמצאות בו.

 

  • מערכת ניהול – דרך נוספת לשיפור יחס ההמרה היא באמצעות הנפקת דו"חות שונים ממערכת ניהול האתר וניתוח הממצאים השונים. ניתוח אנליטי של הממצאים השונים ממערכת הניהול בשילוב הנתונים הסטטיסטיים של גוגל, יאפשרו גם לכם לבסס את פעילות הקידום שלכם ופעולות השיווק השונות על סמך ממצאים סטטיסטיים בדרך להצלחה.

 

 

תגובות 0
עוד בנושא
JOIN THE DISCUSSION

אין להעתיק תוכן מאתר זה!