Stand with Israel

עדכון אחרון של גוגל לשנת 2017

 

כידוע גוגל מעדכנת את האלגוריתם שלה מידי תקופה, בחודש דצמבר 2017 התרחשו 2 עדכונים, הראשון התרחש בתאריך 20.12.17, אנו מאמינים ששמעתם עליו ושמו עדכון המכבים (Google Maccabees Update). עדכון זה מיועד לאתרים המקודמים בשיטת ה"כובע הלבן". כלומר, אלו הפועלים בהתאם להנחיות של גוגל.

העדכון השני התרחש בתאריך 29.12.17 והוא העדכון האחרון לשנת 2017. עדכון זה משפיע בעיקר על אתרים המקודמים בשיטת ה"כובע השחור", קידום שחור ומבצעים קידום שאינו תואם להנחיות של גוגל.

עדכון-גוגל-אחרון-לשנת-2017

רקע כללי לגבי עדכון סוף דצמבר

העדכון שם לו למטרה קישורי ספאם וקישורים לא טבעיים או דרכים אחרות שגוגל רואה כדרכים לא "כשרות" לקידום האתרים. ניתן לראות כי חברות המשתמשות בקידום שחור ("כובע שחור") או לא פועלות על פי הנחיות של גוגל, מתלוננות על פגיעה וירידה משמעותית בתוצאות הקידום במנוע החיפוש של גוגל.

עדכון קהילת הקידום בשינויי אלגוריתם עתידיים

בגוגל מציינים שיתחילו לעדכן את קהילת הקידום האורגני בכל עדכון גדול, במידה ויהיה כזה. נוסף לכך גוגל מודה שעדכון המכבים אכן התרחש (כאשר עדכון המכבים אינו עדכון גדול ולכן ניתן להבין שגודל העדכון נקבע אך ורק על פי הגדרה של גוגל עצמה)

אחראי מטעם גוגל על הסברים לציבור דני סוליבן, מצייץ בטוויטר:

 

מהם השינויים בפועל לעדכון זה?

1.אתרי "סלבס"
אתרי סלבס רבים נפגעו קשות בעקבות קישורים שנוצרים לאורך הזמן ביניהם המון קישורים "לא טבעיים" מאתרים שמזיקים לseo כיום. לדוגמא: האתר של צ'ארלי שיין נפגע כל כך חזק עד שלא ניתן למצוא אותו אלא אם רושמים COM. בסיום. בנוסף אתרי מפורסמים רבים כגון: האתר של לברון ג'יימס, טום קרוז ואחרים.

2.קניית קישורים וקישורים לא טבעיים
גוגל מציינים שכיום, בכלי הקידום השונים, לא ניתן להסיק לגבי קישורים לא טבעיים של אתרים מתחרים, האם הם פוגעים באותו אתר או מועילים לו היות והאלגוריתם מורכב מאוד ולא קיים כלי המראה בוודאות נתון זה. יחד עם זאת, טוענת גוגל, שלה כן קיימת הטכנולוגיה וגוגל יודעת להבין מי פועל בשיטה של קידום שחור ו"ממליץ" על אתרים בצורה של קניית קישורים לא טבעיים. בהתאם לגוגל, קישור = המלצה. ואתר אשר רוצה להתקדם בצורה טובה לטווח הארוך צריך המלצות איכותיות.

קישורים-איכותיים

3.קישורי NO INDEX / NO FOLLOW
גוגל מבהירה שקישור NOINDEX הופך תוך זמן קצר לקישור NOFOLLOW, הנתון הזה קיים זמן רב אך גוגל מחליטה לחדד את הנושא היות וקיימת אי הבנה בנושא בקרב קהילת המקדמים. ההיגיון אומר שאם אתר מסוים לא מעוניין לאנדקס עמוד מסוים אז שלגוגל אין סיבה לעקוב אחריו.

4.שימוש בתג מנג'ר עבור SEO בלבד
תג מנג'ר GTM, עוד בעדכון הנוכחי, גוגל ממליצה לא להשתמש בתג מנג'ר לטובת SEO, כלומר, במידה ואתר מסוים פועל גם בקידום ממומן ואמצעים נוספים שאינם קידום אורגני, מומלץ לעדכן תג מנג'ר, אך במידה אותו אתר פועל בקידום אורגני בלבד עליו להטמיע סקריפט אנליטיקס בלבד.

5.לא להסתיר קוד ותוכן
קוד HTML חייב להיות זהה לגולש ולרובוטים. הסתרת תוכן לגולש והצגתו לרובוטים של גוגל תהווה בעתיד הקרוב מאוד פסילה חמורה ע"י גוגל והתערבות ידנית.

6.החמרה עם תוכן מועתק
זמן רב כבר ידוע שתוכן מועתק בין אתרים מהווה פסילה, אך עכשיו גוגל מבהירה באופן שלא משתמע לשני פנים שתוכן מועתק יגרור פסילה חמורה והתערבות ידנית.

איסור-העתקת-תוכן-לטובת-SEO

7.תוצאות עשירות יותר בנייד
גוגל מעדכנת תוצאות חיפוש בנייד. כאשר נחפש תמונה של רכב מדגם מסוים, לדוגמא: יונדאי, נקבל מעבר לתמונות של ביטויים נוספים שעולים בסמנטיקה, לדוגמא: יונדאי I30, ביטוח יונדאי וכו' (הכל בתוצאות חיפוש בתמונות בנייד)

8.ביקורות בגוגל מפות
גוגל מפות מחדדת את התנאים ומוציאה עדכון שעובד או עובד לשעבר לא יכול להשאיר תגובה שלילית לאתר בו הוא עובד קיום או עבד שם בעבר.

9.משהו נוסף שיכול להשפיע על הseo – עדכון לתוצאות החיפוש בגוגל אדוורדס
גוגל תתחיל להציג תוצאות משנה תחת התוצאות הקיימות. כלומר, כאשר נחפש מעיל ממותג מסוים ונלחץ על תוצאה הרצויה יפתחו שלוש תוצאות קטנות נוספות, עם תמונות וקישורים למוצרים נלווים של המוצר הראשי ובנוסף כפתור חדש, checkout / צ'ק אאוט – המפנה למפרט הטכני לגבי אותו מוצר (עדכון זה עדיין לא נכנס לישראל, אך קרוב לוודאי שבקרוב יכניס גם הוא).

לסיכום,

אנו צועדים קדימה אל שנת 2018 כאשר גוגל מבטיחה לנו עדכונים שוטפים לגבי השינויים הגדולים הנערכים באלגוריתם שלה, ללא ספק קידום אתרים הפועל בהתאם להנחיות גוגל עצמה הוא היעיל ביותר וניתן אף לראות את זה בתוצאות מנוע החיפוש עצמם. קישורים איכותיים ורלוונטים, תוכן אקטואלי ואיכותי מהווים עדיין נדבך עיקרי בתחום השיווק הדיגיטלי.

תגובות 0
עוד בנושא
JOIN THE DISCUSSION

אין להעתיק תוכן מאתר זה!