Stand with Israel

קידום אתרים אורגני או קידום אתרים ממומן בגוגל

 

קידום אתרים אורגני בגוגל או קידום ממומן בגוגל היא שאלה וותיקה בהיסטוריה של השיווק באינטרנט.

אם קראתם מאמר אחד או שניים בנושא, סביר להניח שכבר הבנתם שבשורה התחתונה אין תשובה אחת נכונה וצריך לבדוק כל מקרה לגופו.

יחד עם זאת, הרבה מאוד השתנה בעולם ה-SEO ( קידום אורגני) וה-PPC (פרסום במודל של תשלום על פי הקלקות), ולכן חשוב מאוד להיות מעודכנים ולא להסתמך על מידע שהיה נכון אולי לפני 5 שנים או 7 שנים. (הפוסט הזה הוא מ-2021).

קידום-אתרים-ממומן-או-אורגני

קידום אתרים אורגני בגוגל

קידום אתרים אורגני בגוגל אומנם התקדם בעשור האחרון ונעשה מורכב יותר, בעיקר לאור כל השינויים בגוגל, אבל העיקרון עצמו נותר זהה: אם אתם רוצים להשתלב במיקומים גבוהים בלי לשלם ישירות לגוגל, אתם חייבים חברת קידום אתרים או מקדם אתרים מקצועי שיקדם עבורכם את האתר בתוצאות האורגניות / טבעיות של גוגל.

כשאנחנו מדברים על מיקומים גבוהים, אלו יכולות להיות תוצאות טקסט רגילות, תוצאות שמשלבות תמונה, סרטונים או מפות.

לכן, מעבר לעובדה שאתם לא שבויים של גוגל, יש לכם טווח רחב למדי של סוגי תוצאות או "ורטיקלים" להשתלב בהם. זאת לעומת מודעות ממומנות במנוע החיפוש של גוגל עצמו, שבדרך כלל מוגבלות למודעות טקסט או מודעות של רכישת מוצרים (קניות / שופינג).

התוצאות הממומנות אומנם דוחקות את התוצאות האורגניות למטה, אבל האמון של הגולשים בתוצאות הממומנות אינו גבוה כמו בתוצאות האורגניות ולכן אחוזי סגירת העסקות הם נמוכים יותר באופן כללי.

מעבר לכך, אם אתם לא פועלים בזירה מאוד תחרותית או שמילות המפתח בהן אתם בוחרים עוסקות בעיקר בקבלת מידע ולא ברכישה (כלומר, הן לא "מסחריות"), ייתכן שהמודעות הממומנות כלל לא יופיעו או יופיעו לעיתים נדירות.

דבר נוסף : התחייבות לקמפיין ממומן היא בדרך כלל כזו של אלפי שקלים ולכן לעסקים קטנים לא תמיד יש את היכולת גם לשלם לגוגל וגם להיעזר במנהל קמפיין, מה שעשוי להביא לניהול קמפיין לא מקצועי והפסד כספי.

לעומת זאת, קידום אתרים אורגני בטווח רחב הרבה יותר של תקציבים חודשיים. ואם תקציב הפרסום ממש דוחק, גם "להקפיא" אותו לתקופות קצרות בלי שייגרם נזק של ממש (בהנחה שחברת הקידום לא השתמשה בכל מיני טריקים זולים).

קידום ממומן בגוגל

קידום אתרים ממומן בגוגל נחשב עבור רבים לדרך הבטוחה להצלחה: משלמים לגוגל רק על לחיצות והמודעות שלנו בכל מקרה מופיעות במיקומים גבוהים לפני התוצאות האורגניות.

שתי העובדות האלו נכונות וקורצות מאוד למפרסמים (שמהם גוגל מרוויחה את רוב הכסף שלה).

מעבר לכך, הפרסום הממומן בגוגל הוא ממש לא רק במנוע החיפוש, אלא יופיע גם באתרים השותפים של גוגל (רשת המדיה), יו-טיוב ואפליקציות. למעשה. אם מוציאים את רוב הרשתות החברתיות מהמשוואה (ובעיקר את הרשת של פייסבוק), סביר להניח שתראו שם מודעות של גוגל.

אבל עם כל הטוב הזה, צריך לזכור שלקידום ממומן יש עדיין מספר חסרונות משמעותיים:

1.אל תצפו לקפוץ תוך מספר ימים לראש הדף הראשון: המשוואה של הקידום הממומן מורכבת מלא מעט גורמים, בין היתר הביצועים ההיסטוריים של הקמפיין.

במילים אחרות, כדי להגיע לתוצאות טובות בקידום הממומן, אתם קודם כל חייבים להוכיח את עצמכם. זה אומנם ייקח לכם פחות זמן מאשר לבצע קידום אורגני ייסודי, אבל זה ממש לא עניין של יום וחצי, אלא אם כן יש לכם תקציב שישבור את השוק מבחינת הצעות המחיר (הפרסום בגוגל עובד בשיטת המכרז הפומבי).

2.כמו שכבר כתבנו, בקידום ממומן אתם משלמים פעמיים: גם למנהל הקמפיין וגם לגוגל. אם יש לכם קמפיין בהיקף קטן, כנראה שתשלמו עמלה מינימלית שהיא בעצמה עשויה להיות די גבוהה. אם יש לכם קמפיין בהיקף גדול, העמלה בדרך כלל תהיה אחוז מסוים מהסכום אותו תשלמו לגוגל.

לדוגמה, אם תנהלו קמפיין של 3000 ₪ בחודש, התשלום למנהל הקמפיין עשוי להיות 15% או קצת מעבר לכך. הוסיפו לכך את העלות של "הקמת קמפיין" שנעה בין 2,000 ל-2,500 ש"ח, והגעתם למשהו כמו 3,000 ₪. כלומר, 6,000 ₪ בסך הכול.

למרבה המזל, לעיתים יש חבילות משולבות של קידום אורגני + ממומן והחברה תוכל להציע לכם מחיר אטרקטיבי יותר אם תנהלו את הכול אצלה.

שני הסייגים המשמעותיים האלו יחדיו הופכים את האופציה הממומנת לכזו שמתאימה בעיקר לעסקים בינוניים וגדולים או לעסקים קטנים שחייבים "להתניע במהירות" ולקבל לקוחות, גם אם משמעות הדבר היא השקעה כספית גבוהה.

לסיכום

אם אתם חייבים לבחור בין קמפיין ממומן לקמפיין אורגני או שאתם בוחנים שינוי ייסודי בתמהיל השיווק, קודם כל בחנו את המצב הנוכחי שלכם והבינו מה אתם יכולים לעשות ומה לא ריאלי כרגע. שנית, הגדירו את המטרות העסקיות שלכם.

קידום אורגני יהיה יעיל במיוחד במקרים הבאים:

  • התקציב שלכם מוגבל ואתם מבינים שגיוס לקוחות החדשים יהיה חייב להיות הדרגתי
  • התחרות בתחום שלכם נמוכה ואתם לא בהכרח מרוויחים ממכירות ישירות.
  • יש לכם תקציב גבוה, אבל המותג שלכם עדיין לא מוכר בשוק וחשוב לכם קודם כל לבנות את התדמית שלו ולהופיע במיקומים אורגנים טובים ("גוגל תמיד יודע").

קידום ממומן יהיה יעיל במיוחד במקרים הבאים:

  • אתם חייבים לגייס לקוחות עכשיו ויש לכם את היכולת לממן זאת לפחות לחודשיים שלושה.
  • המותג שלכם מוכר ולכן הגולשים כנראה ילחצו על המודעות שלכם למרות שהם יודעים שמדובר במודעות ולא באתר הכי רלוונטי שגוגל בהכרח מצא.
  • שיעורי ההקלקות בתוצאות האורגניות נמוכים למרות מיקומים טובים ואתם חוששים שאולי חלק גדול מהלקוחות הפוטנציאלים בכל זאת לוחץ על התוצאות הממומנות. במקרה כזה ייתכן כי תרצו לאזן את התקציב מחדש.

 

כיום חלק גדול מהעסקים בוחרים לשלב את הקידום האורגני יחד עם הקידום הממומן כחלק מתמהיל שיווק דיגיטלי כולל (פרסום בקידום בכל הפלטפורמות השיווקיות) זאת כמובן בהתאם לתקציב מוגדר מראש ויעדים ומטרות ברורות, מי שתקציב הפרסום שלו מוגבל או שיש סיבה מוגדרת לבחירת פעולות שיווק ספציפיות צריך לבחון כל פלטפורמה ושיטת שיווק לגופה, לרב חברות השיווק הדיגיטלי יאפשרו לכם להוועץ עם נציג מצידם שידע להתאים עבורכם את פעולות השיווק המתאימות בדיוק לעסק שלכם ולכן חשוב ליצור קשר ולקבל מידע נוסף בהתאם לפעילות העסקית והצרכים של כל עסק.

 

 

תגובות 0
עוד בנושא
JOIN THE DISCUSSION

אין להעתיק תוכן מאתר זה!