Stand with Israel

איך להשיג הצלחה בתהליך קידום אתרים אורגני בגוגל?

 

קידום אתרים בגוגל הוא נושא עמוק ורחב, גוגל מעדכנים ומשנים כל הזמן את מנוע החיפוש שלהם, כדי להכיר ולהבין את התחום לעומק צריך לקרוא לא מעט ולהתנסות כדי להבין איך הדברים עובדים ומה נכון ולא נכון לעשות בניסיון לקידום האתר בגוגל. בנוסף הכרה של ההיסטוריה של גוגל תעזור להבין איך גוגל חושבים ולאן הם מנסים לקחת כל הזמן את העדכונים השונים והחידושים אותם משלבים במונע החיפוש.

במאמר הבא ננסה לעשות סדר בדברים ולגעת בכל הנושאים הרלוונטיים החל מההבנה הבסיסית של איך הדברים עובדים בגוגל ועד לבחירה נכונה של חברת קידום אתרים בדרך להצלחה בתהליך קידום אתר בגוגל עבור חברות ועסקים.

תוכן העניינים:

 

מה זה בכלל קידום אתרים אורגני ?

מנוע החיפוש של גוגל עובד באופן של סריקת הרשת ע"י אלגוריתם הבוחן כל קישור וכל דף ברשת ומנתח את הדפים והקישורים ואת הקיים בהם. האלגוריתם של גוגל מנתח את התוכן, הכותרות, הטקסט על הקישורים, מהירות ותקינות הקוד של דפי האינטרנט ועוד פרמטרים רבים בדרך לבחון ברמה המעמיקה ביותר כל דף ודף ברשת.

בהתאם לממצאי הסריקה גוגל מדרג כל דף או אתר ברשת בתוצאות החיפוש הטבעיות בגוגל.

גולשים המחפשים שירות, מוצר או כל דבר אחר ברשת פונים לגוגל במטרה למצוא את מבוקשם, החיפוש בגוגל צמח וגדל ככל שחלפו השנים והפך למקור החיפוש הבולט ביותר כיום ולכן עוד ועוד עסקים, חברות ומותגים הפנו משאבים לטובת קידום אתר האינטרנט שלהם במנוע החיפוש המבוקש ביותר.

בשל הפופולריות והתחרות הגוברת הפך התחום לתחום תחרותי מאוד הדורש ליווי של חברות קידום אתרים מקצועיות ומנוסות על מנת להצליח להתחרות בכל תחום מול האתרים המתחרים. תחום זה מוכר כיום כ"קידום אתרים אורגני" או "קידום אתרים טבעי" או "SEO" /  search engine optimization

כדי לזהות נכון את התוצאות האורגניות של גוגל יש להבדיל בין התוצאות המסומנות כפרסומת שהם תוצאות ממומנות ( מודעות פרסום ) לבין התוצאות הטבעיות המוצגות בד"כ מתחת ל1-4 התוצאות הממומנות הראשונות.

תוצאות החיפוש האורגניות נתפסות בעיני הגולשים כיותר אמינות, עסק שהשיג את המקום הראשון נתפס כראוי למיקום זה וזוכה לפופולריות ותשומת לב הגולשים וכמובן לחשיפה והקלקות רבות על תוצאת החיפוש שלו.

תוצאות-החיפוש-קידום-בגוגל

איך מקדמים אתר בגוגל ?

כדי לקדם אתר אינטרנט בגוגל יש להתייחס למספר רב של פרמטרים ונושאים, בד"כ מחלקים אותם ל onsite ו offsite (בתוך האתר ומחוץ לאתר) בתוך האתר (onsite) ישנם המון משתנים שגוגל בוחן כדי לדרג את האתר ועמודי האתר בכדי להיות "אופטימליים" עבור מנועי החיפוש יש לעבור תהליך הנקרא "אופטימיזציה" תהליך זה הוא תהליך בו מתאימים ומתייחסים לכל הפרמטרים אותם גוגל בוחן ועושים בהם את כל ההתאמות השינויים הנדרשים. הפרמטרים הבולטים והמוכרים יותר הם תגיות מטא (meta tags) תגיות המטא הם תגיות הקיימות בכל דף באתר ומגדירות למנועי החיפוש את כותרת הדף עבור מנועי החיפוש (meta title)  תיאור הדף  (meta description)  ותגית שפחות משתמשים בה כיום אבל יש לה עדיין נוכחות (meta keywords)  תגיות אלה ממקדים את מנועי החיפוש והם אלה המוצגים בתוצאות החיפוש בגוגל עבור אותו הדף.

פעולות נוספות בתהליך האופטימיזציה מתייחסות לתוכן באתר ובכל דף ודף והקיים בו, תוכן איכותי ומקורי הוא התוכן הטוב ביותר עבור גוגל, בנוסף חשוב שהתוכן יכיל את הנושאים והביטויים אותם אנחנו רוצים לראות מתקדמים בגוגל ולכן בתהליך האופטימיזציה נעבור על כל האתר, נשפר את התכנים בו ונמקד את התכנים טוב יותר לנושאים ולביטויים אותם רוצים לקדם.

תהליך האופטימיזציה כולל עוד המון משתנים חלקם מתייחסים לאופטימיזציה של התכנים באתר, המבנה ופרמטרים וויזואליים בתוך האתר וחלקם האחר על אופטימיזציה של קוד האתר המתייחסות יותר לתקינות הקוד, מהירות האתר, מבנה הקוד ועוד…

מחוץ לאתר האינטרנט (offsite) שם מדובר יותר על כל מה שקורה מסביב לאתר/למותג ברשת, בעצם פעילות סביב האתר באתרי אינטרנט ופלטפורמות שונות ברשת ומקשרות אל האתר, בעבר ככל שיותר אתרים ברשת היו מקשרים אל האתר, האתר היה זוכה למיקום טוב יותר בגוגל. עם השנים גוגל הבינו שלא רק כמות חשובה אלה גם האיכות והכניסו עוד ועוד שינויים בדרך בה הם בוחנים את איכות וכמות הקישורים, נושא זה נקרא "בניית פרופיל קישורים" כדי לבנות פרופיל קישורים טוב ואיכותי שיוביל את האתר לראש תוצאות החיפוש יש להכיר את הדרך בה גוגל בוחנים את פרופיל הקישורים ומה הם מחפשים לראות שם, גיוון בפרופיל הקישורים הוא חשוב כדי ליצור פרופיל קישורים טבעי הכולל בתוכו קישורי שם מותג ( קישורים עם טקסט הכולל את שם המותג שלנו) קישורים על ביטויים ונושאים מרכזיים באתר, קישורי עומק ( קישורים אל עמודים פנימיים ועמוקים באתר), קישורי URL (קישורים לכתובות הURL של עמודי האתר השונים) ועוד, שנוסף יש משמעות לפעילות ואזכורים של שם המותג במדיה החברתית ובכלל ברשת.

בסופו של דבר גוגל מחפשים למצוא ולהציג את התוצאה הרלוונטית ביותר והמעניינת ביותר עבור הגולש ורוצה להבטיח ככל שניתן שתוצאה זו גם טבעית ואותנטית.

גוגל מקפידים כל הזמן על עדכון מנוע החיפוש ותמשיך כך כדי להמשיך ולהביא לגולש את התוצאות הטובות ביותר גם בעתיד. מקדם אתרים טוב צריך לדעת להתעדכן ולענות על הצרכים של גוגל ושל הגולשים, להיות רלוונטי ואיכותי ככל שניתן ולהתאים את עצמו כל הזמן לגוגל ולשינויים החל בו.

מה אני יכול לעשות כדי להצליח בתהליך קידום אתרים בגוגל?

כדי להצליח בקידום אתר אינטרנט יש קודם כל צורך באתר אינטרנט טוב, כדאי גם שיהיה מהיר וללא בעיות קוד ותקלות מיותרות, יש צורך באופטימיזציה כדי שיתאים לגוגל וגם ביצירת פרופיל קישורים טוב כמו שגוגל אוהבים, אבל כדי להצליח באמת צריך להביא משהו קצת שונה, להיות רלוונטיים יותר מהמתחרים.

מה כל זה אומר? כדי להצליח בקידום אתר בגוגל יש לבדוק קודם כל מול מי אתה מתחרה, מי המתחרים שלך בתוצאות החיפוש של גוגל ומה הם מציעים לגולשים, אם תצליח להביא תוכן טוב יותר או כל מידע אחר שיהיה טוב יותר ומעניין יותר מזה של המתחרים, גוגל יחבב את האתר שלך יותר ותזכה לתוצאות טובות יותר של האתר בגוגל.

אז מעבר לקידום אתר סטנדרטי (קישורים, אופטימיזציה…) תקפידו לבדוק מה אתם מעלים לאתר, תעלו תוכן עם ערך לגולש וזה כבר יעשה את החיים קלים יותר ויביא סיכוי גדול יותר להצלחה בקידום האתר בתוצאות החיפוש של גוגל.

איך בוחרים חברת קידום אתרים טובה ומקצועית לקידום האתר?

תהליך בחירת חברת קידום אתר הוא תהליך חשוב להצלחת הקידום בגוגל ויש חשיבות עמוקה לבחירת חברת קידום מקצועית וטובה, עסקים וחברות מחליפות חברות שוב ושוב עד להשגת חברה מתאימה שמצליחה לענות על הדרישה שלהם ולהביא עבורם הישגים בגוגל.

בבחירת חברת קידום אתרים יש קודם כל חשיבות להגדיר את המטרות והיעדים אותם אנחנו רוצים להשיג (איזה ביטויים ואיזה נושאים רוצים לקדם בגוגל) לרב חברת הקידום תעזור בהגדרת יעדים ומטרות אלו.

תהליך קידום אתר הוא תהליך די ארוך בו יש צורך להתחרות מול האתרים המתחרים בתחום ולכן יש להיזהר מהצעות ליעדים מופרזים שנראים אופטימיים מדי ("90 יום למקום הראשון") צריך לזכור שבכל תחום יש מתחרים חזקים ומותגים שעושים קידום שנים רבות וכדי לעבור אותם בביטויים השונים יש צורך בעבודה אינטנסיבית ותהליך מדורג וממושך עד להשגת התוצאות.

נושא נוסף הוא תמחור הפרויקט, פרויקט קידום המתומחר נמוך מדי צריך להדליק נורת הזהרה, חשוב לזכור שמדובר בשעות עבודה בכדי להתגבר על המתחרים, שעות עבודה מופחתות לא יביאו להשגת המטרות.

חשוב לבחון את פעילות החברה והיכולות שלה, לאיזה הישגים הגיעו עם לקוחות החברה ולשמוע המלצות מלקוחות פעילים, כמובן לתאם פגישה עם החברה ולהתרשם מהפעילות, הוותק והניסיון של צוות החברה.

ישנם חברות טובות ומקצועיות בארץ אך יש להיזהר מהחברות הבעייתיות יותר הקיימות בשוליים, התקשרות עם חברה לא איכותית ולא מקצועית לא תניב תוצאות ותביא לבזבוז זמן וכסף מיותרים.

איך לקדם אתר בגוגל?

* טיפ קטן הוא לנסות לגבש יחד עם חברת הקידום יעדים תקופתיים ולנסות לשלב אותם בהסכם ההתקשרות.

למה לקדם אתר אינטרנט בחברת אקסטרה?

קידום אתרים דורש ניסיון וידע רב בתחום הקידום, כמובן שניתן לקדם אתר אינטרנט ברמות שונות של מקצועיות ועל ידי חברות ברמות שונות או מקדמי אתרים  בתחילת דרכם, אנחנו באקסטרה מציעים ללקוחות החברה קידום אתרים עם ניסיון של מעל 12 שנים בתחום הקידום, וביצועים מקסימליים בקידום האתר עם שליטה מלאה בכל תחום ותחום בגוגל ותוצאות מוכחות בקידום אתרי לקוחותינו לתוצאות הראשונות בגוגל באלפי מונחי חיפוש בארץ ובעולם. פתרונות שיווק מקיפים ומשלימים המוצעים בחברתנו מספקים פתרון360 לשיווק באינטרנט וכל זה בסנכרון מלא בין המחלקות השונות ( פיתוח, עיצוב, שיווק, קידום…). תשתיות רבות וטכנולוגיות ייחודיות וכלים מתקדמים לניטור, בקרה ושיפור תהליכי הקידום.

לקוחות החברה נהנים מליווי אישי צמוד של צוות מקדמי אתרים מנוסה הכולל גם מנהלים טכנולוגים, מקדמי אתרים בכירים ומומחי קידום אתרים ושיווק באינטרנט. 

מוזמנים להתרשם מתוצאות קידום אתרי לקוחותינו

אנו מקפידים על השגת יעדים ומטרות עסקיות עבור לקוחותינו. לא רק קידום להשגת מיקום בתוצאות החיפוש, לקוחות החברה נהנים מייעוץ וליווי עד להשגת המטרות העסקיות מתהליך קידום האתר.

מוזמנים ליצור קשר לפרטים נוספים

איך בוחנים את תהליך קידום האתר?

הצלחה היא לפעמים בעיני המתבונן וניתנת לפעמים לפרשנויות שונות אך אין ספק שהשגת מיקומים בתוצאות החיפוש הראשונות של גוגל בביטויים בעלי נפחי חיפוש הם הצלחה והישג משמעותי אבל עד להשגת תוצאות בעמוד הראשון יש תהליך די ארוך של מספר חודשים שבתוך תהליך זה צריך לדעת לבחון את קצב ההתקדמות ואת התהליך.

אז איך בעצם בודקים את תהליך קידום האתר? חשוב מאוד לקבל דוחות חודשיים עליהם יהיה ניתן לעקוב, הדוח החודשי יציג את כל מילות החיפוש אותם מקדמים עבורכם ואת נפחי החיפוש והמיקום לכל ביטוי, מומלץ לראות בדוח זה גם השוואה לתקופה קודמת (חודש נוכחי בהשוואה לחודש קודם).

מומלץ לנסות להיות פעיל קצת בכלים כמו גוגל אנליטיקס ולבחון את קצב גדילת הכניסות באתר מחודש לחודש ואת הביטויים המניבים לנו כניסות ממנוע החיפוש, אפשר גם לבדוק ולהיות מעורבים בפעולות המתבצעות ולבחון איזה קישורים עלו כל חודש, איזה תוכן עולה לאתר ועוד דיווחים דומים לפעולות אותם ניתן לבקש מהחברה המקדמת את האתר.

דוח-קידום-אתרים

אילו בעיות יכולות להיות בתהליך קידום אתר?

כמו שגוגל יודעים לדרג אתרים הם גם יודעים לסמן אתרים שלא עומדים בהנחיות שלהם, הנחיות גוגל לבעלי אתרים הם הכללים של מותר/אסור מבחינת גוגל ומה נכון ולא נכון לעשות כדי לדרג אתר בתוצאות החיפוש, פעולות המנוגדת להנחיות גוגל עלולה להביא לירידות בדירוג האתר ואף לפסילה ידנית של גוגל שפשוט תעיף את האתר מתוצאות החיפוש. ישנם פעולות רבות העלולות לגרום לבעיות מסוג זה, הבולטות שביניהם הם קישורים לא איכותיים, כמות קישורים גדולה מדי או קישורים לא רלוונטיים. חשוב תמיד לעבוד בטכניקות ופעולות איכותיות וטבעיות התואמות את ההנחיות של גוגל לבעלי אתרים.

הצלחנו בקידום האתר! מה עושים עכשיו?

אז השגנו תוצאות בעמוד הראשון בגוגל ויש לנו חשיפה וכניסות לאתר, האם פה זה הסתיים? תהליך קידום אתר כנראה לא מסתיים לעולם, כל הזמן יש מה לעשות ואיך לשפר וכמובן שזה רק לטובת האתר/העסק ותמיד יש לאן להתפתח ועוד פסגה שאפשר לכבוש.

אז אחרי שהשגתם יעדים ותוצאות בגוגל ואתם נהנים מחשיפה וכניסות איכותיות לאתר האינטרנט שלכם זה הזמן לרדת לפרטים הקטנים יותר ולחדד אותם, לשייף דברים באתר עצמו ומחוצה לו, לחשוב איך מרחיבים ומתרחבים, לשפר את המוצר שלכם למקסימום וליצור יתרון יותר ויותר משמעותי מהמתחרים בתחום ולהפוך למובילים בתחומכם ולהיות מותג של ממש בגוגל ומותג חזק באופן כללי.

כמובן שאם עדיין לא הרחבתם פעילות לאפיקי שיווק ופרסום נוספים כנראה שזה זמן מתאים, מומלץ מאוד לחשוב על שיווק משלים שיכול לתרום לביצועים מהכניסות האורגניות לאתר, לדוגמא קמפיין שיווק מחדש בגוגל או בפייסבוק שיכול לעזור להחזיר אל האתר לקוחות שהגיעו אל האתר מהתוצאות האורגניות ויצאו מהאתר והמשיכו לגלוש ברשת, לקוחות חוזרים הם בעלי סיכוי גדול יותר ליצירת אינטרקציה באתר (יצירת קשר / קניה / השארת פרטים…)

לסיכום : קידום בגוגל הוא תהליך מורכב הדורש ידע וניסיון, לא כל מי שמקדם את האתר זוכה להצלחה בגוגל ולכן חשוב לבדוק טוב עם מי יוצאים לתהליך הקידום ואיזה חברה תצליח עבורם במשימה, אם עושים בחירה נכונה ובוחנים את התהליך כל הזמן ואת קצת ההתקדמות ותמיד חושבים קדימה על איך לשפר ולהשתפר וליצור יתרון על פני המתחרים בתחום אפשר להשיג תוצאות משמעותית בגוגל ליהנות מחשיפה רחבה בגוגל ומגידול משמעותי בכניסות לאתר האינטרנט ולהפוך למותג החזק והמוביל בתחום.

 

תגובות 0
עוד בנושא
JOIN THE DISCUSSION

אין להעתיק תוכן מאתר זה!