Stand with Israel

מקום ראשון בגוגל

 

קידום אתר למקום ראשון בגוגל, האם זה אפשרי? אז איך בעצם אפשר להיות ראשון בגוגל… זה לא סוד שכמעט כל בעל עסק בעל אתר אינטרנט חולם על היום בו הוא יופיע בראש תוצאות החיפוש של גוגל ויקבל עשרות פניות חדשות בכל יום אותן יוכל להמיר ללקוחות חדשים או למכור אותם כלידים לבעלי עסקים אחרים. עם זאת, כמעט כל בעל עסק יודע גם שמדובר במשימה קשה מאוד מכיוון שהתחרות רבה ובדרך כלל האתרים בראש תוצאות החיפוש הם אתרים גדולים מאוד או פורטלים.

כיצד למעשה עובד מנוע החיפוש גוגל?

לקדם אתר למקום ראשון בגוגל , האם זה בכלל ריאלי, צריך קודם כל לתת קצת חומר רקע על מנוע החיפוש של גוגל וכיצד הוא עובד : החלק של התוצאות הרלוונטי לקידום אתרים או ליתר דיוק, קידום אתרים אורגני, הוא אותו חלק שנמצא מתחת לתיבת חיפוש ולא מסומן כפרסומות. מאגר האתרים של גוגל מורכב מרוב האתרים ברשת וכל הדפים שנמצאים בהם, כאשר לגוגל יש תוכנה מיוחדת הידועה גם כרובוט או זחלן ותפקידה לסרוק את כל העמודים הללו ולאחסן עותקים שמורה שלה במאגרי המידע של גוגל. (אחרת כל חיפוש היה אורך דקות ארוכות).

ההחלטה איזה אתר יופיע במקום ראשון נקבעת לפי מידת הרלוונטיות שלו לשאילתא של המשתמש (שאילתא – רצף המילים אותן מקישים בתיבת החיפוש) : למשל, כאשר מקישים בגוגל "גינות מעוצבות", גוגל בוחר את האתר שמציג את המידע הכי עדכני ומהימן לדעתו על גינות מעוצבות (בין אם זה מידע אינפורמטיבי או פרסומת). השאלה איזה מדדים הם הכי רלוונטיים היא למעשה שאלת השאלות שכל מקדם היה רוצה לדעת, אבל גוגל שומרים בכוונה על ערפול של הדברים ומבצעים שינויים באלגוריתם הדירוג על בסיס יום יומי (ההערכה היא כי בכל שנה מתבצעים כ – 500 שינויים שונים).
עם זאת, יש מספר רב של מדדים שיש הסכמה רחבה לגבי ההשפעה שלהם על הרלוונטיות של העמודים ברשת :

הכותרת והתיאור של כל עמוד בהתייחס לשאילתא אותה הקיש המשתמש (זהו למעשה המידע שמופיע לפני שנכנסים לאתר עצמו):

  • ההתאמה של הטקסט בכל עמוד והכותרות הפנימיות לשאילתא
  • מספר הקישורים שמפנים לעמוד מעמודים אחרים והטקסט שלהם
  • האם יש לעמוד כותב מוכר (נלקח מחשבון הגוגל פלוס שלו)
  • אם מסתכלים על מגמות השינוי הבולטות בשנים האחרונות, בגוגל שמים דגש על זיהוי טוב יותר של תוכן איכותי (ובכלל זאת יכולות אינטליגנציה מלאכותית שיוכלו לפענח טקסט באופן דומה למוח האנושי ) ומניעה של
  • טקטיקות של שתילת קישורים רבים במטרה לקבל דירוג גבוה באופן לא מוצדק.

כיצד כל זה משפיע על קידום אתרים מודרני?

אם עד לפני כשנתיים שלוש, היה מספיק להשתמש בטקטיקות שכולן מכירים וחברה שהייתה יותר אגרסיבית מאחרות (וברוב המקרים קיבלה תקציבים שמנים יותר) הייתה עולה לראש רשימת התוצאות, היום יותר ויותר חברות קידום מבינות שהדגש צריך להיות על איכות ולא על כמות.
במילים אחרות חברה ששומרת על רוטינה נוקשה ולא מגוונת את טקטיקות העבודה שלה, לא רק שצפויה להישאר במקום, אלא אף עלולה לגרום לאתרים של הלקוחות שלה לקבל עונש בגוגל בגלל "קידום יתר". לעומת זאת, חברה שמגוונת את שיטות הפעולה שלה ומתבססת על מגוון רחב של אתרים ותשתיות כדי לפרסם את אתרי הלקוחות שלה (גם מסיבות שיווקיות), לרוב מציגה תוצאות אפקטיביות לטווח הארוך.

בחירת הביטויים לקידום האתר

עוד מיתוס שכדי לנפץ הוא שתמיד רצוי לבחור במילות המפתח (ביטויי החיפוש) הכי מחופשים, והסיבה לכך היא כפולה :

1.מילות מפתח פופולאריות הן לרוב גם מאוד תחרותיות

2.מכיוון שיש כאמור לגוון את טקטיקות הקידום, קשה היום להסתמך רק על מספר מצומצם של מילות מפתח, גם אם יש להם נפח חיפוש גבוה (למשל, לשתול את אותן המילים בדיוק בכל הקישורים זהו מתכון כמעט בטוח לעונש)
כפועל יוצא מכך, מומלץ לבחור במעט מילות מפתח תחרותיות, קצת יותר מילים פחות תחרותיות והרבה מילים עם תחרותיות נמוכה, אך כאלו שעדיין יכולות להביא תנועה איכותית לאתר. לדוגמה, מעצב הגינות מהדוגמה הקודמת יכול לקדם גם ביטויים כמו "עיצוב גינות פרטיות" או אפילו "עיצוב נוף". יש לציין כי גוגל משתפרים לאחרונה בזיהוי של מילים נרדפות וביטויים דומים גם בשפה העברית.
לכן לסיכומו של עניין, השאלה היא לא בהכרח האם אפשר להגיע למקום הראשון, אלא האם אפשר להגביר את החשיפה הכוללת לאתר דרך התקדמות בכל מילות המפתח במקביל והגעה לעמוד הראשון (בו מופיעות עשר התוצאות המובילות).

כיצד לבחור חברת קידום אתרים?

מכל מה שפירטנו עד כה, אפשר לנסח כמה קווים מנחים שרצוי לדבוק בהם על מנת לבחור בחברת קידום מוצלחת :
החברה יכולה להציג הצלחה מוכחת לאתרי לקוחותיה למשך זמן רב ארוך (שנה ויותר).

החברה מספקת דוחות חודשים על התקדמות במילות המפתח השונות והגברת החשיפה הכוללת לאתר (מידע שאפשר להוציא בקלות דרך הכלים של גוגל).
החברה עובדת מתוך גישה הוליסטית ולא מתמקדת רק בשתים או שלוש מילות מפתח (לא לשים את כל הביצים בסל אחד)

מהי ההתחייבות של החברה בנוגע לגידול בחשיפה של האתר, האם היא עורכת בדיקה מקדימה כדי לנתח את המצב הקיים?
לא פחות חשוב – האם יש לכם כלקוח מנהל פרויקטים צמוד?

כמובן שמעבר לכל השאלות האלו, לא פחות חשוב לבדוק האם מחירי הקידום של החברה מתאימים לתקציב שחשבתם עליו, כאשר יש לקחת בחשבון שפרויקט קידום בסדר גודל בינוני עם עבודה יום יומית יכול לעלות כמה אלפי שקלים לחודש אשר מחזירים את ההשקעה באמצעות גיוס של לקוחות חדשים.

תגובות 0
עוד בנושא
JOIN THE DISCUSSION

אין להעתיק תוכן מאתר זה!