מאז שהאינטרנט נכנס אל חיינו השימוש בו השתנה, והיום רוב האנשים בעולם המערבי משתמשים בו בחיי היום יום ומכל מקום. אם בעבר חברה או עסק שהיה בבעלותם אתר אינטרנט יכלו לנשום לרווחה ולהרגיש כי הם מיוצגים ברשת כראוי, היום ישנם אתרים רבים שדומים זה לזה ואינם מביאים את התוצאות הרצויות לעסק.
עסק וחברה שאין להם נוכחות אינטרנטית מפסידים לקוחות רבים ואת ההזדמנות לתקשר עם הקהל הרחב. זוהי הגדרה רחבה שמסבירה באופן כללי מדוע חשוב להקים אתר, ועם זאת חשוב לא פחות להבין את הסיבות להקמת האתר הספציפי של החברה או של העסק.
לכל עסק וחברה יש מטרות על, ואתר האינטרנט צריך לשרת גם אותן. יש שלל סוגים של אתרים: חלקם מיועדים למכור מוצרים או שירות דרך האתר, חלקם משמשים למיתוג החברה, אחרים מיועדים להעביר מסרים ומידע וישנם עוד סוגים רבים. לפני בניית האתר חשוב להבין מה המטרה שלו ורק אז לגשת לאפיון לבנייה.
גלישה באינטרנט בין אתרים שונים של בעלי מקצוע ושל מומחים בתחום מסוים גורמת לגולשים להרגיש לא פעם שהם כבר ביקרו באתר הזה או באתר שדומה לו. אתרים המתבססים על תבניות זהות או דומות הופכים ל"עוד אתר" בין מיליונים, וישנן לפחות שלוש סיבות להשקיע באתר ייחודי:
1. מיתוג – היום קל לבנות אתר אינטרנט. ישנן פלטפורמות שונות שמאפשרות גם לאנשים שלא למדו תכנות להקים אתר בסיסי. גם אנשים שלמדו את התחום יבחרו פעמים רבות להשתמש בתבניות קיימות ולספק ללקוחות שלהם אתר יפה, אבל כזה שנראה כמו אתרים רבים אחרים.
אתר אינטרנט שונה וייחודי יהיה חלק בלתי נפרד מהמיתוג של העסק או הארגון, והוא יוכל להתגאות בו. אתר שכזה ייצור עניין בקרב הלקוחות והם ישמחו להישאר בו יותר זמן מאשר ממוצע הגלישה באתר מתחרה במבנה משומש וסטנדרטי.
2. יצירת עניין – כולנו גולשים באינטרנט. אנו עושים זאת מהמחשב בעבודה או בבית ודרך המכשירים הניידים שלנו – הלפטופ, הסמארטפון והטאבלט. הסבלנות שיש לנו לאתר חדש נמדדת בשניות, וכדי לקבל את ההחלטה להישאר באתר ולבדוק מה הוא מציע לנו, האתר חייב להיות קולע ומעניין.
אתר אינטרנט מיוחד מפגיש את הגולש עם משהו חדש ומסקרן כבר מהשנייה הראשונה, ומגדיל את הסיכוי שהוא יישאר עוד זמן, יקרא את המסרים ויפעל בהתאם למה שהאתר כיוון אליו במטרותיו הראשוניות.
3. תגובתיות – אתר שונה וייחודי הוא אתר שגם ייצור תגובה. תגובה כזו יכולה להיות קנייה באתר, שיתוף מאמר, הצטרפות לרשימת תפוצה ועוד. יצירת תגובתיות היא משימה שלא קל למלא בעידן שבו כולנו מקבלים מסרים כל הזמן.
בעוד שישנם מיליוני אתרים שנראים דומים ומתבססים על תבניות זהות, אתרים שנבנים בצורה ייחודית עם הבנה של הלקוחות ושל עולם האינטרנט, ומעבירים את המסר של מי שנמצא מאחוריהם, מצליחים ליצור תגובה ועניין בקרב הגולשים.
תהליך יצירת אתר שונה וייחודי מחייב השקעת מאמץ בתכנון, הבנה של מי שעומד מאחוריו והכרת המסרים שלו. בנוסף, התהליך מחייב חשיבה יצירתית ורמה גבוהה של מיומנויות בניית אתרים, על כל מרכיביהם. את התהליך של בניית אתר מיוחד אפשר לחלק לשלושה חלקים: אפיון, עיצוב ופיתוח, כאשר תהליך האפיון הוא חלק משמעותי מאוד בתהליך.
במקום ליצור אתר שנראה דומה לאתרים רבים, עם תמונות מתחלפות, עם לוגו שתמיד נמצא באותו אזור ואפילו עם תפריט דומה, יש לגשת אל כל תהליך בניית האתר כאל משימה ייחודית שאין שניה לה, והמשימה מתחילה באפיון:
לאחר עבודת האפיון והראשונה והבנת כל הצרכים הדרושים, מטרות האתר, מבנה האתר, שפה גרפית וכו… מתחילים בתהליך העיצוב והפיתוח
פיתוח האתר הוא שלב מכונן, ובמיוחד כאשר מדובר באתר שונה וייחודי ולא באתר סטנדרטי כמו אתרי המתחרים. שלב זה דורש מפתחים מיומנים שידעו לתת מענה מקצועי וליצור קוד נקי ומסודר ושכל המרכיבים יעבדו באופן אופטימלי.
אפיון מוקדם, הקפדה על מטרות הלקוח ושילוב אנשי מקצוע יצירתיים המתמחים כל אחד בתחומו – כל אלה יסייעו לך להקים את האתר המיוחד והמוביל התחום. בניית האתר שלך איננה עוד משימה בדרך, אלא שלב מכונן. להשגת המטרות, ובראשן – ייחודיות האתר ובידולו מהאתרים המתחרים
אין להעתיק תוכן מאתר זה!