Stand with Israel

פרסום בגוגל וניהול קמפיינים ממומנים ב Google Adwords

 

פרסום ממומן בגוגל דורש ידע וניסיון בכדי להשיג ביצועים אופטימליים וקמפיין איכותי להשגת הביצועים הטובים ביותר מפרסום באתר בגוגל. ניתן לפרסם בגוגל גם באופן עצמאי במערכת Google Adwords אך מומלץ יותר לעשות זאת על ידי מומחים/חברות המתמחות בתחום כדי לקבל תוצאה מקצועית שתשיג את המטרות העסקיות בפרסום בגוגל.

ריכזנו עבורכם את הנושאים והשאלות המרכזיות בתחום :

 

 

מה זה פרסום בגוגל?

פרסום בגוגל הוא תהליך הצגת מודעות פרסום בתוצאות החיפוש של גוגל, בעמודי החיפוש של גוגל ישנם תוצאות אורגניות ותוצאות ממומנות, תוצאות החיפוש הממומנות הם התוצאות בהם ניתן להציג מודעות פרסום על ידי ניהול קמפיין מודעות בממשק הפרסום של גוגל – Google AdWords.

ממשק הפרסום של גוגל מאפשר ניהול קמפיין וקבוצות מודעות המכילות ביטויים ומונחי חיפוש, מודעות פרסום והגדרות מעמיקות יותר להצגת מודעות הפרסום בגוגל. את הפרסום בגוגל ניתן לפלח בעוד מגוון רחב של פרמטרים כמו, מיקוד על פי רדיוס, אזור או עיר, גילאים, שעות, ימם ועוד אך המיקוד המרכזי מתרכז במילת החיפוש והוא המנחה את הפרסום.

בנוסף לפרסום המודעות בגוגל גוגל מאפשרים הצגת מודעות בפלטפורמות נוספות ביניהם קמפיין רשת המדיה המאפשר פרסום באתרי אינטרנט שונים ברשת, החל מאתרי חדשות מובילים, פורטלים, אתרי תוכן ועוד. כיום כמעט לכל אתר חדשותי או אתר תוכן גדול יש אזורי פרסום של גוגל אליהם ניתן למקד מודעות.

ל Google Adwords עוד אפשרויות מתקדמות כמו קמפיין שיווק מחדש, יצירת קהלים ממוקדים ועוד מגוון אפשריות פרסום ליצירת קמפיין יעילים ואפקטיביים לכל עסק ועסק.

תוצאות-החיפוש-בגוגל

 

איך מתחילים לפרסם בגוגל?

כדי להתחיל פרסום בגוגל יש לפתוח חשבון במערכת הפרסום של גוגל – Google Adwords או להתקשר עם חברה המתמחה בתחום שתעשה זאת עבורכם, בנוסף גוגל מספקים ליווי/תמיכה טלפונית בסיסית לעזרה עבור משתמשים ביצירת קמפיינים ופתיחת חשבון ראשוני. העדיפות היא לעשות שימוש בשירותיה של חברת פרסום בגוגל כי זו האפשרות הטובה ביותר עבור השגת ביצועים אופטימליים ומקצועיים. ניהול קמפיין פרסום מקצועי ואיכותי יחסוך גם בעלויות הפרסום ויביא לעלות נמוכה יותר לקליק בשל ביצועים טובים של הקמפיין ונתונים מתקדמים יותר.

לפתיחת חשבון Google Adwords

 

איך יודעים מה המחיר לקליק בפרסום בגוגל?

גוגל מספקת כלי שימושי המציג לכל את מילות החיפוש המבוקשות ביותר בגוגל ואת נפחי החיפוש עבור כל ביטוי וביטוי, כלי זה עוזר בבניית רשימת ביטויים רלוונטיים בהם נרצה למקד את פעילות קמפיין הפרסום שלנו ולחקור ולנתח כל הזמן איזה עוד ביטויים מחפשים הלקוחות הפוטנציאליים ואיך נרחיב את הקמפיין לעוד ביטויים אותם הם מחפשים בגוגל.

כדי לעשות שימוש בכלי " מתכנן מילות החיפוש של גוגל" יש קודם כל צורך לפתוח חשבון במערכת גוגל אדוורדס ולפתוח קמפיין ראשון ואז גוגל יספק לכם גישה אל כלי מתכן המילים. לכניסה לכלי מתכנן מילות החיפוש של גוגל יש להכנס לסרגל הכלים במרכז ניהול המודעות של גוגל ושם לראות גישה/קישור אל הכלי.

כלי מתכנן מילות חיפוש מספק את המחיר המשוער למיקום 1-3 בכל ביטוי וביטוי.

לאחר שתתחילו להציג מודעות בגוגל עבור ביטויים שונים תראו בזמן אמת כמה עלה בפועל כל קליק וקליק עבור כל ביטוי בהם קיבלנו חשיפות והקלקות בגוגל, בנוסף יוצגו לכם נתונים נוספים ומתקדמים כמו כמות חשיפות, כמות הקלקות, עלות ממוצע לקליק, מיקום ממוצע, עלות להמרה ועוד נתונים שיתנו לכם להבין את אפקטיביות הקמפיין שלכם בכל ביטוי ובהתאם לזה לבצעה שיפורים וניתוחים רלוונטיים.

 

איך מפרסמים באופן מקצועי בגוגל?

כדי לפרסם בגוגל באופן מקצועי יש צורך ממשי ללמוד את התחום טוב, להבין ולבחון את כל הכלים והאפשרויות השונות הקיימות במערכת הפרסום של גוגל ובעצם די להתמקצע בתחום אולי אפילו על ידי קורסים והכשרות מקצועיות. למרות כל זאת כדי לפרסם בגוגל באופן מקצועי יש צורך לעשות שימוש באנשי מקצוע המתמחים בתחום הפרסום בגוגל, קיצורי דרך יביאו לקמפיין לא יעיל ובזבוז של תקציבי פרסום של מנותבים ולא מנוהלים נכון בגוגל.

לכן ההמלצה שלנו היא להתקשר עם חברה המתמחה בתחום שיש לה את כל הניסיון הדרוש לטיפול מקצועי בקמפיין הפרסום שלכם.

פרסום בגוגל

האם קידום/פרסום ממומן זה נכון לעסק שלי?

הקידום הממומן מתאים לכל עסק וכל אתר, יש דיון האם מתאים יותר קידום ממומן או קידום אורגני אבל האמת היא ששתי האפיקים מתאימים לרב העסקים אך כל שיטה והיתרונות שלה, בקידום הממומן/פרסום בגוגל אנחנו שולטים בתקציב, בתזמון, בשעות הפרסום, יכולים להפסיק ולהגדיל תקציבים מתי שאנחנו רוצים ובסופו של דבר יודעים כמה עולה לנו ליצר ליד ובהתאם לזה מתנהלים. הקידום האורגני הוא תהליך ארוך וממושך ולכן שינויים בו הם פחות דינמיים ושם עושים מהלכים ארוכי טווח. בקידום האורגני לאחר השגת מיקומים בעמוד הראשון זוכים לחשיפה מתמדת ללא קשר לכמות הקלקות, ושעות פרסום כמו שקורה בממומן. למעשה לכל עסק שווה לבנות קמפיין ממומן טוב בו הוא יודע את התקציב ומה הוא מיצר לו ובמקביל תהליך קידום אורגני בו מבסיסים את הנוכחות של האתר בתוצאות האורגניות של גוגל לטווח הארוך.

 

האם צריך חברה עבור פרסום בגוגל?

הפתרון הטוב ביותר לפרסום יעיל ואפקטיבי בגוגל הוא פרסום על ידי חברה לפרסום בגוגל.

חברה לפרסום וניהול קמפיין בגוגל מתמחה בתחום ויש לה את כל הכלים, ההבנה והמענה לכל הצרכים הפרסומיים, עברה את כל ההכשרות הדרושות ויודעת את כל הטרנדים והחידושים הקיימים במערכת. לכן הפרסום על ידי חברת פרסום בגוגל תביא לביצועי שיא והשגת המטרות בדרך הקצרה והטובה ביותר מהפרסום בגוגל.

 

איך בחורים נכון חברת פרסום בגוגל?

כדי לבחור חברת פרסום בגוגל יש לבדוק ולעשות סקר שוק קצר ולהבין מי הם לקוחות החברה? מה הניסיון של החברה ואיזה הסמכות פרסום יש לה? האם החברה מקצועית מספיק ומנהלת קמפיינים בעלי אופי דומה או פעילות דומה לזו שאני צריך? כל אלה יעזרו לכם להבין את רמת המקצועיות של חברת הפרסום והאם היא יכולה לענות לצרכים שלכם.

אנו ממליצים לעשות פגישה פרונטלית עם חברת הפרסום ולבחון אם מ יוצאים לדרך, האם יש הבנה מקצועית ועסקית עבור הפרסום לעסק שלי? והאם יש חיבור שיביא לשיתוף פעול העבודה פורייה יחד.

נושא נוסף שיש לשים אליו לב בבחירת חברת פרסום היא "שקיפות"

יש חברות טובות ומקצועיות בארץ המציעות את שירותי הפרסום בגוגל אך ישנם גם חברות הפועלות במודל פרסום של חוסר שקיפות במידה מסוימת, במקרים אלה תתקלו בהצעות כמו "שלמו X ותופיעו כל הזמן במקום הראשון" או הבטחות שונות שלא עומדות בקנה אחת עם ההנחיות של גוגל, דרך נווסף הוא נושא החיובים גם פה תרצו לראות שקיפות, הקמפיין הוא שלכם ולכן אמצעי התשלום בגוגל צריך להיות שלכם ולא של חברת ניהול הקמפיין. חברת הפרסום תגבה את עמלת הניהול שלה בנפרד ואתם תשלמו לגוגל עבור תקציב שנוצל,  קמפיין המחויב על חשבון החברה המנהלת את הקמפיין עלול להביא לחוסר שקיפות.

תדאגו שהחשבונית של גוגל היא החשבונית שלכם ושם יהיה ניתן לראות את כל הפירוט החודשי בשילוב דוח ביצועים בו תראו את כלל הניצול בקמפיין וכל הנתונים הדרושים.

 

מהם הסמכות גוגל עבור חברות וסוכנויות פרסום?

לגוגל מערך למידה והסמכות עבור סוכנויות פרסום, חברות ואנשי פרסום המעוניינים לקבל הכשרה, ללמוד ולהתמקצע בתחום ולכן גוגל מספקים היום מענה לצורך זה על ידי מרכז למידה אונליין ומבחני הסמכה לכל פלטפורמת הפרסום (פרסום ברשת המדיה, פרסום במובייל, פרסום ברשת החיפוש…)

כל מי שמסיים מבחן בהצלחה זוכה לסוג של תעודה בסיסית להסמכת פרסום, חברות בהם יותר מאדם אחד המשויך לחברה והוסמך בגוגל מקנה לחברה הסמכת Google Partners.

ההסמכה המתקדמת ביותר היא עבור סוכנויות וחברות בעלי נפח פעילות גדול ותקציבי פרסום גדולים שהוכיחו גדילה בתקציבי לקוחות ושימור לקוחות וגדילה בהכנסות עבור הלקוחות שלהם, גילו ביצועים מתקדמים ועמדו ברף ביצועים גבוה במיוחד בגוגל. סוכנויות מסוג זה זוכות להסמכה מסוג Premier סוכנות וחברות עם תג Premier זוכות לניהול וליווי צמוד של גוגל ותמיכה רציפה להשגת ביצועים טובים יותר, הדרכות והסמכות, שימוש ראשוני בכלים בשלב beta לפי השקתם ועוד

Google-partner

איך אדע שקמפיין הפרסום בגוגל שלי מתנהל ובנוי טוב?

כדי לבחון את איכות הקמפיין יש צורך ללמוד מעט את הדוחות של גוגל ולהבין את סיכום הביצועים שמוצגים בדוחות. נתונים כמו יחסי הקלקה, האם ייחס ההקלה של המודעות והביטויים שלי מספיק גבוה או נמוך מדי מה שמראה שהמודעות או הביטויים פחות אטרקטיביים או פחות מתאימים ללקוחות שלי, נתון נוסף הוא יחס המרה, האם הלקוחות שמקליקים על המודעות שלי גם הופכים לליד/רכישה ואיזה אחוז רוכשים יש לי בקמפיין.

גוגל נותנת ציונים לכל ביטוי והערות על מודעות ואיכות הקמפיין, את אלה נין לראות אם תקבלו גישת צפייה מחברת הפרסום ושם תוכלו לראות את כל הנתונים בזמן אמת ולראות את כל הנתונים ולבחון אותם.

ההמלצה שלנו היא לשבת עם חברת ניהול הקמפיין על הנתונים אחת לתקופה ולעבור על נתוני הקמפיינים ולהבין יחד עם החברה האם יש מקום לשיפור, מה מצב הקמפיין והאם הוא משיג את המטרות שלנו בצורה הטובה ביותר.

מעוניינים בניהול קמפיין מקצועי לחצו כאן

 

 

תגובות 0
עוד בנושא
JOIN THE DISCUSSION

אין להעתיק תוכן מאתר זה!