Google Shopping – קמפיין הקניות החזק של גוגל שאתם חייבים להכיר

 

בשנים האחרונות חנויות האונליין יצרו מהפכה של ממש בעולם הקניינות והסחר. משבוע לשבוע ניתן לראות עלייה במחזורי המכירות באינטרנט. הענקית גוגל צפתה כבר לפני שנים את המהפכה הקרבה בתחום ואת המעבר לביצוע רכישות אונליין, לשם כך גוגל פיתחה מוצר שיווקי חדש המיועד לבעלי חנויות E commerce – גוגל שופינג. גוגל שופינג הינו מוצר מבית גוגל אדוורדס אשר הושק ונפתח לשימוש לבעלי החנויות בישראל כבר בשנת 2018. הנתונים מספרים שמודעות גוגל שופינג מעלות ב-83% את הסיכוי לרכישה באתר וב- 90% את הסיכוי שהגולש יבקר באתר, אז איך זה ייתכן שלמרות הנתונים המרשימים ולמרות שהמוצר פתוח לשימוש כבר כמעט שנתיים, גוגל שופינג עדיין לא הפך לתופעה בתחום המסחר המקוון בישראל כמו במדינות אחרות? מסתבר שבעלי חנויות רבים בישראל עדיין לא נחשפו למוצר ואלו שכן נחשפו לא יודעים כיצד לעבוד אתו. אם אתה רוצה להיות כמה צעדים לפני המתחרים שלך וליהנות מיתרונותיו הרבים של הכלי השיווקי הנהדר – גוגל שופינג. המדריך הבא בדיוק בשבילך.

מה זה בכלל Google Shopping?

אז לפני שאנחנו מתחילים לעבוד, חשוב להבין מה זה בכלל גוגל שופינג? וכיצד הפלטפורמה עובדת? המודעות של גוגל שופינג יופיעו בחלק העליון של דף תוצאות החיפוש בגוגל. המודעות יופיעו כאשר הגולש יבצע חיפוש הקשור באחד או כמה מהדברים הבאים: חיפוש הקשור במותג, במוצר ובמאפייניו.

 

google shopping

 

המודעות מכילות מידע מפורט עבור כל מוצר אותו המפרסם מבקש למכור. המידע יכיל את תמונת המוצר, עלות המוצר ושם המותג. בקמפיין שופינג בניגוד לקמפיינים אחרים המופיעים

בתוצאות החיפוש, המוצרים מופיעים באופן וויזואלי. המוצרים בקמפיין מופיעים בהתאם למה שהגולש חיפש ועל כן פלטפורמה זו מגבירה משמעותית את רכישת המוצר ויוצרת מודעות למותג שלכם בקרב הגולשים.
ביצוע קמפיין שופינג פועל בשילוב 2 פלטפורמות: גוגל אדוורדס וגוגל מרצ'נט סנטר.

google-shopping

בממשק גוגל אדס (Google Ads) נקים את קמפיין השופינג, ניצור את המודעות אשר יופיעו בתוצאות החיפוש ונבצע אופטימיזציה למודעות השופינג.
בממשק גוגל מרצ'נט סנטר (Google merchant center) ננהל את קבצי הנותנים של המוצרים שלנו: תיאור המוצרים, משלוחים, פרטי העסק ועוד.
על מנת להקים קמפיין שופינג מוצלח יש לפתוח חשבון בגוגל מרצ'נט סנטר , לבצע אימות ותביעת בעלות אשר תאשר שאתם אכן בעלי האתר ושאתם רשאים לערוך בו את התוכן. לאחר שתבעתם בעלות עליכם לקשר את החשבון בגוגל מרצ'נט לחשבון גוגל אדס שלכם.
קמפיין קניות עובד בסנכרון עם 2 הפלטפורמות כאשר פיד הנתונים ( בגוגל מרצ'נט ) מכיל מידע מפורט ועדכני אודות המוצרים אשר מוצעים למכירה. זאת על מנת לבצע התאמה גבוהה בין מה שהגולש מחפש לבין מה שאתם מציעים. בפלטפורמה השנייה – גוגל אדס ננהל את הצעות המחיר לקבוצות מוצרים ונבצע אופטימיזציה.

למה כדאי להשתמש בפלטפורמה של גוגל שופינג?

כאשר מדברים על שיווק דיגיטלי, מדברים על שיווק ברשתות החברתיות ( פייסבוק ואינסטגרם ), או שיווק בעזרת מנוע החיפוש של הענקית גוגל ( קידום אורגני וממומן ). בפלטפורמות הקיימות אנחנו מקבלים פרסומים לפי תחומי עניין או על פי חיפוש שביצענו. נכון להיום גוגל קניות זו הפלטפורמה היחידה בה הגולש מקבל פרסום ויזואלי של המוצר, בדיוק בנקודה בה הוא ביצע את החיפוש ובהתאמה גבוהה למה שחיפש. כלומר אם גולש יחפש מכנס ריצה בגוגל הוא יקבל בדף התוצאות, תמונות של המוצר המכילות מידע רלוונטי הכוללות את שם המותג ומחיר הפריט. במידה ואתם מנהלים חנות אונליין, קמפיין שופינג בגוגל אדס אמור להיות הקמפיין הרווחי ביותר עבורכם והקמת קמפיין זה בצורה מקצועית, תוך ניהול חכם יובילו אתכם לתוצאות מדהימות.

יתרון משמעותי על פני המתחרים

נכון להיום קמפיין גוגל קניות לא נפוץ בקרב עסקים רבים בארץ ולכן הראשונים להשתמש בפלטפורמה הזו ייהנו מתחרות נמוכה ומחשיפה גבוהה. שימוש נכון בקמפיין הקניות ייקנה לעסק שלכם יתרונות רבים ויקפיץ אתכם מעל המתחרים.

חשיפה במקום הראשון

קרוסלת המוצרים של גוגל נמצאת בראשית דף התוצאות, כך שבמידה וקיים אצלכם מוצר העונה לשאילתת החיפוש – תופיעו ראשונים בדף התוצאות. מעבר לכך נמצא כי שימוש במודעות שופינג מעלה את הסיכוי לביקור באתר ב- 90% ומעלה את חיפוש המותג ב-75%.

קליקים איכותיים

מודעות גוגל שופינג מוצגות לגולש בראשית תוצאות החיפוש עם תמונת המוצר, מחירו ושם המותג בדיוק בנקודה בה הגולש מחפש אותו. ההקלקה של הגולש על המודעה עם המוצר תתבצע לאחר שהגולש ייחשף לתמונה ולמחיר המוצר, כלומר גולשים המקליקים על מודעות שופינג מגיעים "מוכנים" לקנייה. אופן תצוגת המוצר חוסכת המון קליקים לא רלוונטיים. בנוסף נמצא כי מודעות שופינג מגדילות את הסיכוי לביצוע רכישה ב-83% ומעלות את הסיכוי להוספת מוצר לעגלה ב-73%.

ויזואליות מוכרת

בזמן שתוצאות החיפוש בגוגל – האורגניות והממומנות מוצגות לגולש עם תוכן כתוב בלבד, מודעות שופינג מופיעות עם תמונת המוצר. אם תמונה שווה אלף מילים אז תוכן ויזואלי בתוצאות החיפוש ללא ספק גונב את ההצגה ואת פוקוס הגולש. מוצר המופיע כתמונה בתוצאות החיפוש מושך את עין הגולש וממקד את עיניו למודעה, כך שהתצוגה הוויזואלית מגבירה את סיכויי הקלקה של הגולש וחשיפתו למותג.

כל אלו רק חלק מהיתרונות אשר תוכלו לקבל משימוש חכם בקמפיין הקניות של גוגל, בעזרת קמפיין זה תוכלו לבצע ניהול חכם של מלאי החנות, לבצע אנליזה, ניתוח נתונים ואופטימיזציה תוך שימוש במערכת הגוגל אדס. בנוסף הקמפיין תורם לחיזוק המותג והגדלת רווחי החברה.

כך תגיעו לתוצאות מרשימות בעזרת קמפיין שופינג

אם אתם בעלי חנות איקומרס ואתם מעוניינים להקים קמפיין שופינג אשר יניב תוצאות, יגדיל את מכירות החברה ויחזק את המותג שלכם, כדאי לכם להיעזר בחברה מקצועית אשר תוכל להקים ולנהל עבורכם את הקמפיין, שכן מדובר במלאכה מורכבת הדורשת הבנה מקיפה בגוגל אדס וכן יכולת ניתוח נתונים וביצוע אופטימיזציה. יש לקחת בחשבון שבמידה והקמפיין לא יוקם וינוהל כראוי, ייתכן שהמודעות לא יוצגו ובסופו של דבר אתם לא תוכלו ליהנות מקצירת הפירות.

אם אתה רוצה להיות כמה צעדים לפני המתחרים שלך וליהנות מיתרונותיו הרבים של קמפיין השופינג, אנחנו נשמח לסייע לך.
חברת אקסטרה הינה מהחברות המובילות בישראל בניהול קמפיינים ממומנים בגוגל ופועלת בתחום כבר משנת 2006. חברתנו נמנית בין מוסמכי פרסום של גוגל ומתגאה בהסמכת Google Premier Partners – קבלת הסמכה זו מעידה שהסוכנות הוכיחה מיומנות ומומחיות בפרסום בגוגל, מנהלת תקציבי פרסום גדולים והביאה לגידול בהכנסות הלקוחות.

מומחי הפרסום שלנו יספקו לכם שירות מקצועי ומעקב וליווי יומי צמוד עבור ניהול קמפיין פרסום ממומן בגוגל וקבלת תוצאות מקסימליות והשגת יעדי הקמפיין.

 

 

תגובות 0
עוד בנושא
JOIN THE DISCUSSION