Contact us

שימוש ב Search Console לשיפור CTR

יוסי כהן

25.11.16

מאמר קצר בוא נסביר איך להשתמש בכלי מנהל האתרים של גוגל (Search Console) בכדי לשפר יחסי הקלקה ( CTR ) בתוצאות האורגניות. כאשר האתר שלכם מופיע בתוצאות הראשונות בגוגל בביטויים מסוימים יש מקרים אשר תגלו שאחוז ההקלקה על האתר שלכם נמוך ביחס לכמות החשיפות שהאתר נחשף בחיפושים עבור כל ביטוי.

שימוש ב Search Console לשיפור CTR

לדוגמה: במילת מפתח "רהיטים בדרום" האתר שלכם מופיע במיקום ממוצע 2 בתוצאה האורגנית, הביטוי הזה נחשף החודש ל 1000 גולשים אך רק 50 גולשים הקליקו על הביטוי.
זאת אומרת שאחוז ההקלקה הוא 5%.

את אחוז ההקלקה ניתן לשפר ובכך להשיג יותר הקלקות על ביטוי מסויים מה שמביא ליותר כניסות לאתר וכל זאת מאותה החשיפה לה האתר זוכה מאותו ביטוי בכל חודש.
לכן ננסה להסביר במדריך קצר על כמה דרכים יעילות לשיפור יחסי הקלקה לשיפור כמות הכניסות לאתר מגוגל.

קצת מונחים שמופיעים ב Search Console לפני שנמשיך:

Impressions – כמות חשיפה
Clicks – כמות הקלקות
CTR – Click Through Rate קליקים לעומת חשיפות
Position – מיקום האתר

אז שנתחיל?

להסבר לקחנו לצורך ההדגמה אתר העוסק בתחום המתכונים. היכנסו ל Search Console ובחרו את האתר שברצונכם לשפר, פתחו את הקטגוריה תנועת חיפוש ומשם לחצו ניתוח חיפושים, בעמוד ניתוח חיפושים סמנו ב V את:

  • שאילתות
  • קליקים
  • הופעות
  • שיעור קליקים (CTR)
  • מיקום

 

וככה זה אמור להראות גם אצלכם:

CTR

עכשיו בשאילתות חיפוש מופיע לי כל הביטויים לאתר שבחרנו בו הוא עולה בתוצאות החיפוש של גוגל ואפשר לראות את הנתונים בצורה טובה וברורה, כמה פעמים הוא הופיע, כמה לחצו עליו ואת המיקום הממוצע עבור כל ביטוי (כל הנתונים האלה הם לגבי 28 ימים אחרונים, ניתן לשנות טווח תאריכים באזור העליון).

עכשיו בצורה קלה תוכלו לסננן את הדברים לפי איך שנוח לכם, אני אישית מסנן לפי CTR מהנמוך לגבוה.

CTR

אז איך משפרים?
בואו נחשוב על סיטואציה… אם בביטוי X היה לכם 1000 חשיפות והקליקו רק 50 והמיקום הממוצע של ביטוי X הוא 2. זאת אומרת שהאתר עולה בתוצאה גבוהה בביטוי X וקיבל הרבה חשיפות אך ה CTR נמוך !

לדוגמא:
על הביטוי "סלט בורגול וחמוציות" היה לאתר 1523 חשיפות החודש והמיקום הממוצע שלו הינו 3.7 אך הקליקו רק 163 פעם וזאת אומרת שה CTR = 10.7

CTR

מה גורם לCTR נמוך ?

Title לא מספיק שיווקי (לא מעודד הקלה) לעומת המתחרים שנמצאים באותו עמוד.
Description לא מספיק שיווקי לעומת המתחרים שנמצאים באותו עמוד.
יכול להיות שהעמוד שעולה עם השאילתה הזו בעצם אינו עמוד שאתם מטרגטים לקידום.
לכן נלחץ על החץ הקטן ליד הביטוי ויפתח לנו בגוגל החיפוש של אותה שאילתה ויציג לנו בזמן אמת את התוצאה.
מומלץ לבחון את התוצאה ולראות איך האתר מוצג בגוגל באותו ביטוי ולפעול כדי לשפר במידת הצורך.

לסיכום

לאחר ביצוע פעולות אלו אני אמתין בין שבועיים לשלושה, ולאחר מכן אכנס לראות אם הפעולות שביצעתי סיפקו תוצאות טובות יותר והאם בכלל יש שיפור, תתמידו בפעולות אלו ותופתעו לגלות איך כמות ה Traffic לאתר שלכם גדלה.

Pay Per Click

-

Content Marketing

-

Development

-

Advertising

-

SEO

-

Social Marketing

-

UX/UI Design

-

Display Advertising

-

Website design

-

Shopping Campaigns

-

website promotion

-

Digital agency

-

Website development

-

User Experience

-

Performance Marketing

-

Campaign management

-

E-commerce Marketing

-

Dynamic Search Ads

-

performance max

-

Search Engine Optimization

-

Creative

-

Digital Marketing

-

Google Ads Management

-

אנו נוביל אותך למקום הנכון בזירה הדיגיטלית. יצרנו עבורך פתרונות מותאמים אישית שיעזרו לך להצליח בעולמות הדיגיטל. בוא להנות משירותי דיגיטל ייחודיים ואיכותיים שיעזרו לך לקדם את המותג שלך להישגים חדשים.