Stand with Israel

איך להתחיל לפרסם בגוגל?

התחלת פרסום באמצעות מערכת גוגל אדוורדס הינה פחות מורכבת מכפי שניתן לחשוב : למערכת ישנו ממשק אינטואיטיבי למדי אשר מדריך את המשתמש צעד אחר צעד כיצד ליצור את הקמפיין הראשון שלו ובתוכו את המודעה הראשונה.
על מנת לעשות זאת, יש לגשת לכתובת  google.co.il/adwords  ולהקליד מספר פרטים בסיסים:

אחרי שלוחצים על הכפתור, מגיעים למעשה אל המסך הראשון של המערכת ובו אפשר לראות את רשימת כל הקמפיינים. בשלב ראשון  הרשימה תהיה כמובן ריקה והחלק שמעניין אותנו הוא הכפתור האדום "+ מסע פרסום" (למעשה, הוסף מסע פרסום חדש). נבחר באפשרות הראשונה שתתן לנו לפרסם מודעות טקסט בכל רשת האתרים של גוגל, כולל אתרים שאינם עמודי תוצאות חיפוש (רשת המדיה)
 
 
העמוד הבא כולל מספר רב של הגדרות, אך אלו שהכי מעניינות אותנו הן אפשרויות הגדרת המחיר והתוספות:
בשתי האופציות אנחנו חייבים להגדיר תקציב כולל למסע הפרסום שלנו, אך ההבדל הוא שבהגדרה ידנית, אנחנו קובעים מהו המחיר המקסימאלי אותו נהיה מוכנים לשלם עבור כל לחיצה בקבוצת המודעות שניצור, ואילו באופציה השנייה, המערכת תגדיר באופן אוטומטי את הצעות המחיר על מנת לקבל כמה שיותר קליקים לפי התקציב היומי שנקבע.
 

התוספות השונות מאפשרות להפוך את המודעה לאטרקטיבית יותר, אך יש להן גם השפעה חיובית על ציון המודעה (Ad Rank, לא לבלבל עם ציון האיכות). כלומר, אם גוגל מזהה שמודעה מסוימת יכולה לקבל אפקט חיובי מתוספת כלשהי, היא תהיה עשויה להופיע במקום גבוה יותר מאשר מודעה שהתוספת הזו לא תיטב עימה.

בשלב הבא ניצור את קבוצת המודעות והמודעה הראשונה בתוך הקמפיין (בתוך קמפיין יכולות להיות מספר קבוצות פרסום ובכל קבוצה מספר מודעות). עלינו לחשוב מראש על מילות המפתח שנרצה לכלול בכל מודעה מכיוון שאם נבחר בהרבה מילות מפתח שלא מופיעות במודעה, ציון האיכות שלה יהיה נמוך, כך שהיא תופיע במקום נמוך או שנשלם עליה יותר…

 


לאחר שנקליד את כל מילות החיפוש בתיבה למטה, נוכל לקבל הערכה של עלות ממוצעת לקליק, כמה קליקים נקבל ליום ומה יהיה המחיר היומי (בהנחה שלא ניצור עוד מודעות).

 
לסיום נלחץ על "שמור קבוצת מודעות למטה" ולמעשה סיימנו את יצירת הקמפיין הראשון שלנו.
כעת, אם נרצה בכך, נוכל להוסיף מודעות חדשות לקבוצה שכבר יצרנו דרך הטאב "מודעות", או להוסיף קבוצת מודעות חדשה לקמפיין ולהגדיר לה מחיר נפרד.
יצירת מודעות תמונה ומודעות דרך גלריית המודעות
יצירת מודעות תמונה או מודעות אחרות דרך גלריית המודעות מאפשרת לנו ליצור סוגים שונים של מודעות שנעבור עליהן בקצרה. אם נרצה להגיע לגלריה, נבחר באפשרות השלישית בלחיצה על "+ מודעה (גם בטאב מודעות). יש לשים לב שרוב המודעות הללו לא יופיעו ברשת החיפוש, אלא ברשת המדיה (מכיוון שהן משלבות מדיה כגון תמונה או וידאו).
 
מודעות תמונה – אלו הן מודעות המורכבות מתמונות או סרטוני פלאש קצרים ואפשר פשוט להמיר כל קובץ מהמחשב למודעה תוך כדי ציון כתובת אתר היעד
 

מודעות דינאמיות – אלו הן מודעות לפרסום של מוצרים בגוגל דרך חשבון Google Merchant ולכן הן אינן רלוונטיות למי שמפרסם בארץ. עם זאת, בחו"ל יש להם אפקט חיובי כאשר רוצים לפרסם מוצרים מסוימים מכיוון שהן משלבות בין טקסט לתמונת המוצר
 
מודעות ברשתות חברתיות – אלו הן בעצם מודעות שהן קישורים לפוסטים בתוך גוגל פלוס אשר גולשים יכולים לעשות להן "פלוס אחד" או להגיב להן.
 
מודעות עם מעורבות – אלו הן מודעות שמגיבות למשתמש ברגע שהוא מעביר מעליהן את סמן העכבר ויכולות להציג סרטונים או לתת לגולש לבחור בין מספר סרטונים שונים.
 
מודעות וידאו – אלו הם בדרך כלל סרטונים שמוצגים לפני סרטון אחר בסרטוני Youtube. ניתן גם ליצור מודעת תמונה שתהווה שכבה נוספת מעל סרטון
 
מודעות הנפשה קצרות – מודעות המתבססות על תבניות קיימות וכוללות אנימציות קבועות  בפורמט המזכיר מעט שקופיות של Power Point

 

לקריאה מורחבת על שירותי ניהול קמפיינים בגוגל לחצו כאן >

 

תגובות 0
עוד בנושא
JOIN THE DISCUSSION

אין להעתיק תוכן מאתר זה!