Stand with Israel

הנעה לפעולה באתר אינטרנט – 11 פעולות שיגרמו לגולשים לפעול

 

"קריאה לפעולה" או Call to Action הוא אחד המושגים החשובים ביותר בשיווק באינטרנט. הכוונה במושג היא דרבון של הגולשים לבצע פעולה מסוימת באתר באמצעות טקסטים, כפתורים, טפסים ובעצם כל אלמנט אתו הם יכולים ליצור אינטראקציה.

ההבדל בין קריאה לא מוצלחת לפעולה לבין קריאה לפעולה שעושה את העבודה יכול להיות עצום ולהתבטא בירידה או עליה של עשרות אחוזים במכירות או בהמרות.

הנעה-לפעולה-באתר-אינטרנטאז איך גורמים לקריאה לפעולה לעבוד? הנה 11 טקטיקות פשוטות יחסית שאתם חייבים להכיר.

1.השתדלו שגם התיאורים יהיו עם פנייה ישירה

למרות שקריאה לפעולה אמורה בדרך כלל לכלול פועל מסוים (לדוגמה, "שלח טופס"), לפעמיים כפתורים שמשמשים בתהליך הרכישה לא יכולים לכלול פועל. לדוגמה, קישור ל"עגלת הקניות".

מה שחשוב לזכור הוא שבין אם אתם עושים שימוש בפועל ובין אם אתם כותבים תיאור מסוים, חשוב מאוד לכתוב אותו באופן של פנייה ישירה או שייכות.

הנה כמה דוגמאות:

  • הזמן תור
  • העגלה שלי
  • הקופונים שלי
  • קח אותי לקופה
  • קבל הצעת מחיר

 

2.צמצמו את מספר האפשרויות

אל תתנו לגולשים יותר מדי אפשרויות שיגרמו להם להתעייף ולהתמהמה עם ההחלטה. לדוגמה, אם מדובר בטופס בקשת הצעת מחיר, הסתפקו רק בשלוש או ארבע שדות לכל היותר: שם, טלפון (לא חובה), דואר אלקטרוני ונושא הפנייה, כאשר נושא הפנייה היא רשימה סגורה.

דוגמה אחרת – אם התמחור כבר מופיע כחבילות שונות, שימו שלוש חבילות לכל היותר ורשמו איזו חבילה היא הפופולארית ביותר. אפשר גם לשים סליידר לבחירה של חבילה מותאמת אישית 

4.היו עקביים בקריאה לפעולה (צמצום מסרים)

כמו שאנחנו נעדיף לצמצם אפשרויות, כך גם נרצה לצמצם את המסרים. למשל, אנחנו באקסטרה מציעים הרבה מאוד שירותים שכולם קשורים לשיווק דיגיטלי (SEO,PPC, Social וכו').

למרות זאת, הקריאה שלנו לפעולה היא אחידה ולמעשה לא משנה מאיזה עמוד הגולש יוצר איתנו קשר הוא תמיד יקבל מסר זהה ויגיע לטופס צור אחד מרכזי אחד.

4.הימנעו מנוסחאות קסם

אם יצא לכם אי פעם להיתקל בסרטון או פרסומת לקורס שמבטיח הצלחה, אבל לא באמת מסביר איך הכול עובד, מאוד יכול להיות שבמקום להתלהב התחלתם להרגיש שבזבזתם את הזמן על עוד מישהו שבעיקר מבטיח וכנראה לא יקיים…

כדי להתגבר על המכשול הזה, הימנעו כמה שיותר מנוסחאות קסם והסבירו בכמה מילים איך השיטה עובדת. ספקו שיעור או סרטון מקצועי אחד בחינם ("מתנה") והדגישו שזו רק טעימה קטנה ממה שיש לספר או לקורס להציע.

שיטה טובה ליצור קריאות לפעולה במקרים האלו היא ליצור רצף של אימיילים שנשלחים לאחר קבלת "המתנה" וכוללים בעצמם עוד קריאות לפעולה.

5.שלבו את הקריאה לפעולה עם מיקרו-קופי שפונה לקהל היעד

אם פונים לקהל יעד כללי, למשל, באתר של דואר ישראל, הקריאות לפעולה צריכות להיות ברורות ופשוטות. לדוגמה, "חפשו מיקוד" או "הזמן תור לדואר".

לעומת זאת, כשפונים לקהל יעד ספציפי, השילוב הטוב ביותר הוא בדרך כלל שימוש בקריאה לפעולה וטקסט נלווה שאמור ליצור עניין והתלהבות. הטקסט הנלווה הזה, ביחד עם פיסות תוכן קטנות אחרות בעמוד או הסברים שונים נקרא "מיקרו-קופי".

6.הדגישו את האפשרות המועדפת עליכם

לפעמיים נעדיף שהגולשים יעשו דבר אחד, אבל ניקח בחשבון גם שחלקם יעדיפו שלא לבצע אותו.

הדוגמה הקלאסית היא חנות וירטואלית שבה הגולש יכול לקנות בלי להירשם או לבצע רכישה מהירה ולאחר מכן להירשם או שהמערכת תיצור בעבורו משתמש אוטומטית באמצעות שימוש בדואר שהזין והנפקת סיסמה זמנית.

במקרה הזה ניצור כפתור בולט של "רישום לאתר" ולמטה נוסיף קישור כמו "למה להירשם?". לצד הכפתור הזה נוסיף כפתור פחות בולט (מבחינת גודל ו/או צבע) ובו נרשום משהו כמו "קנה מבלי להירשם".

דוגמה אחרת היא כפתור "הוסף לעגלה" מול כפתור "קנה עכשיו". המטרה כאן היא לסגור כמה שיותר עסקאות, גם אם סכום הקנייה עצמו יהיה נמוך יותר (גם סוג של צמצום פעולות).

7.השתמשו בהוכחות חברתיות

הוכחות חברתיות הן המלצות שונות על המוצר או השירות.

אם מדובר בשירות, אפשר לצרף המלצות כתובות או אפילו בכתב יד עם שם הממליץ והארגון או החברה בו הוא עובד (אם זה רלוונטי). כמו כן, יש את הדירוגים לעסקים מקומיים של גוגל (הכוכבים הצהובים) שאפשר להשתמש בהם באמצעות צילומי מסך או אפילו הטמעה ישירה באתר (דורש קצת יותר עבודה).

במקרים אחרים כמו של דירוגי מוצרים למשל, ההמלצות הן מיידיות. לדוגמה, דירוג כוכבים ו/ או חוות דעת במילים.

 כמובן שבמקרה הזה יכולות להיות גם המלצות שליליות, אבל אם מסתכלים על אוסף של מאות מוצרים שונים, התרומה של מוצרים עם דירוגים גבוהים למכירות היא עצומה. מעבר לכך, זו יכולה להיות דרך טובה לדעת אילו מוצרים לא עובדים ולא להזמין אותם שוב מהספק או לערוך בהם שינויים.

8.צמצמו את הממשק ככל שמתקדמים ברכישה

אפשר לדמות את תהליך הרכישה למעין מסנן שנעשה צר יותר ככל שמתקדמים בו. באופן דומה, כאשר בונים את תהליך הרכישה באתר, עדיף לצמצם כמה שיותר חלקים לא רלוונטיים בממשק ככל שמתקדמים ברכישה.

לדוגמה, אם בהתחלה הצגנו לגולש רשימה גדולה של מוצרים, ברגע שהוא ניגש לקופה לא נציג שום מוצרים אחרים עד לרגע האחרון לפני סגירת ההזמנה, שם הוא יוכל לבחור מוצרים משלימים כמו כיסוי לטלפון או אחריות מורחבת.

 

9.עשו שימוש במבחני A/B

לפעמים אנחנו לא יכולים לדעת מראש איזו גרסה של הקריאה לפעולה עובדת בצורה הטובה ביותר מבחינת הצבע, הצורה או המיקום של הכפתורים ופסקאות הטקסט.

במקרה הזה יש לנו טכניקה חביבה שנקראת A/B Testing. הטכניקה הזו מאפשרת לנו ליצור שתי גרסאות של העמוד או הטופס ולהציג לכל גולש גרסה מעט שונה. לאחר מכן אנחנו יכולים לבחור בגרסה הטובה יותר מבחינת המרות ולהפוך אותה לקבועה.

בפועל מבצעים את המבחנים האלו בכמה שלבים כאשר כל פעם מבודדים אלמנט אחר ובודקים את ההשפעה שלו.

גם אם המערכת ניהול של האתר שלכם לא תומכת בעצמה ב-A/B Testing, אתם יכולים להשתמש בשירות של גוגל בשם Google Optimize.

10.עשו שימוש ב-Popups כאשר זה רלוונטי

הטקטיקה הזו מעט שנויה במחלוקת, אבל היא עובדת לא רע עבור רישום לרשימות תפוצה או קונים פוטנציאלים בחנות שיכולים לקבל קופון היכרות וכו'.

ה-Popup יכול להופיע בכל שלב במהלך הביקור (סשן) של הגולש, וחשוב לשים לב מתי הרגע הנכון ביותר (הטריגר)  להשתמש בו.

לדוגמה, הרבה אתרים מקפיצים popups ברגע שהגולש נוחת אל תוך האתר למרות שהגולש לא תמיד מבין לאן הוא הגיע (אלא אם כן מדובר באתר שמספק מוצר או שירות מאוד ספציפיים) .

פופאפס יותר מתוחכמים יכולים להופיע רק אחרי כמה דקות, כשהמשתמש גלל את העמוד הנוכחי עד לנקודה מסוימת ואפילו כאשר הוא רוצה לסגור את האתר.

לכן זוהי טכניקה שחייבים להשתמש בה בזהירות כדי לא ליצור את האפקט ההפוך ולגרום לגולשים לעזוב את האתר במהירות.

גם גוגל לא אוהב אתרים שעושים שימוש בפופאפס אגרסיבים ומזהירה מפני שימוש בהם כשמישהו מגיע ממנוע החיפוש (במיוחד במובייל).

אתר מצוין שמאפשר ליצור פופאפס עם תמיכה מלאה בעברית הוא Poptin

11.בדקו את האתר באמצעות מפות חום

מלבד A/B Testing, יש לנו עוד כלי בשם "מפת חום" שמאפשר לנו לראות באופן ויזואלי כיצד הגולשים שלנו מתנהגים ולשנות את האתר שלנו בהתאם.

מפת החום מציגה לנו היכן המשתמשים לוחצים עם העכבר או נוגעים במסך המגע. היא יכולה גם להראות לנו עד איזה חלק של העמוד הגולשים גוללים.

באופן הזה קל למצוא קריאות לפעולה שהן לא אפקטיביות מסיבות שונות ומשונות כגון:

  • אלמנטים אחרים שמפריעים לקריאה לפעולה
  • קריאות לפעולה שנמצאות בחלק תחתון מדי בעמוד שדורש הרבה גלילה
  • תפריטים וקישורים לא מספיק בולטים

כיום ניתן גם לבצע הקלטות שלמות של פעילות באתר באופן מרוחק וגם להשתמש בסקרים שונים אם רוצים ממש "להיכנס לראש של הגולש".

שירות ידידותי מאוד להטמעה של מפות חום הוא Hotjar

 

 

תגובות 0
עוד בנושא
JOIN THE DISCUSSION

אין להעתיק תוכן מאתר זה!