Stand with Israel

כך תבנו קישורים אפקטיביים ללא שימוש באנקור מדוייק

 

לפני הרבה שנים, כשמנוע החיפוש גוגל היה יחסית פשוט, כל מי שהיה כותב את המילה GO בגוגל, היה מגיע לאתר של דיסני באותו השם מכיוון שמרבית הקישורים לאתר כללו את המילה GO. כיום האלגוריתם של גוגל קצת יותר מתוחכם, אבל הבדיחה נשארה בעינה ומלמדת שלא תמיד כדאי להשתמש במילים כלליות מדי כשמקשרים לאתר אינטרנט אחר.

גוגל בעצמם מתייחסים לטקסט העוגן של הקישור (האנקור) במדריך שלהם מ – 2010 ובו הם מציינים שיש לתת לקישורים טקסט עם משמעות שמציין את העמוד אליו מפנה הקישור, ולא סתם עוד טקסט סתמי.

קישורים

למצוא את דרך האמצע

עדכון פינגווין פגע בלא מעט אתרים שהקישורים אליהם כללו טקסט קבוע שחזר על עצמו, גם אם הוא תיאר היטב את תוכן העמוד המקושר. האינסטינקט הראשון של בעלי אתרים רבים היה לאזן את פרופיל הקישורים באמצעות מילים כלליות כמו "לחץ כאן" או פשוט ציון של כתובת ה – URL של העמוד המקושר. עם זאת, כל עוד טקסט הקישור נשאר תבניתי יחסי וחזר על עצמו (גם אם בכמה וורסיות שונות), לא היה בכך שיפור משמעותי, והאלגוריתם של גוגל לא התקשה להבין שיש כאן עדיין חזרה מכוונת.

קל יחסית לבחון את טקסט הקישורים של אתר מסוים באמצעות שירותים כגון Open Site Explorer להם יש שירותי פרימיום לניסיון חינם (אחרת מוצגים רק חלק מהקישורים).

נקודת המפתח צריכה להיות שילוב טקסט שיהיה בעל משמעות, אבל לא ייראה מלאכותי מדי או יחזור על תבניות של קישורים קודמים. כיצד ניתן לעשות זאת?

1.מילים נרדפות – קל למדי להשתמש במילים נרדפות כאשר בונים קישורים, ולא רבים יודעים שגוגל יודע להציג רשימה של אתרים הכוללים ביטויים נרדפים לשאילתא מסוימת באמצעות האופרטור ~ (למרבה הצער, הוא אינו תומך בעברית). אם הביטוי מורכב מכמה מילים, לעיתים מספיק להחליף רק מילה אחת, למרות שאין גם שום מניעה להיות יצירתיים.

2.ביטויים קשורים – הכוונה היא לא למילים נרדפות, אלא לביטויים שונים הדומים לאלו שקיימים בעמוד, אבל לא בהכרח זהים להם ב -100%. בפטנט הרשמי של גוגל, מוצאת דוגמה שבה הביטוי Australian Shepherded  מתקשר לביטוי Aussie שהוא כינוי נוסף לאוסטרלים. חשוב לזכור שהביטויים הקשורים יכולים להיות נוכחים גם בעמודים המקשרים וכך בעצם גוגל מזהה שהקשר בין העמודים הוא אמיתי ולא נועד רק למטרות קידום.

3.התאמה חלקית – התאמה חלקית רלוונטית בעיקר לקישורים שכוללים הרבה מאוד מילות מפתח. הגיוון בטקסט הקישור נעשה באמצעות קישור מחלק אחר של הביטוי כל פעם. אם למשל יש לנו את הביטוי "משחקים אהובים על ילדים", נוכל לקשר מכל הביטוי, רק מהביטוי "משחקים אהובים", או מהביטוי "אהובים על ילדים". השפה העברית מאפשרת לנו להשתמש באותיות בכל"מ וסמיכויות להעשרת מספר הוריאציות שיש לנו ("משחקים שילדים אוהבים").

4.מיתוג – עניין המיתוג הפך להיות חלק חשוב מאוד מהאלגוריתם של גוגל בשנים האחרונות. לעיתים גוגל מעדיף לתת עדיפות למותגים גדולים אותם הוא מזהה דרך מילות מפתח מסוימות או אתרים שיש להם קשר חזק למותג (החל ממכוניות של פורד ועד לסכיני גילוח של ג’ילט). מיתוג יכול להפוך לבעייתי ברגע שהוא משתמש במילות מפתח בעלות אופי מסחרי מובהק, כך שלא כדאי לקרוא לחנות שלכם בהכרח "מרכז השטיחים של ישראל".

5.מיתוג אישי – מיתוג אישי הוא מיתוג באמצעות קישור עם שמות אמיתיים של אנשים. במקרים רבים, הסיבה היא לא רק לבניית סט תוצאות אישי המתאים לשם מסוים, אלא גם לצורך דחיקת אתרים בעלי אוריינטציה שלילית. גם כאן יש דרגת חופש מסוימת. למשל, אפשר לקשר באמצעות תואר אקדמאי או ללא תואר אקדמאי. אפשר להשתמש בשם משפחה, שם פרטי או שם אמצעי (באנגלית).

6.קישורים בצורת URL – קישורים בצורת הכתובת של העמוד המקושר הם בני כלאיים : מצד אחד מדובר בקישור בצורה טבעית למדי שרבים מהמקדמים משתמשים בה על מנת להסוות את פעולת הקידום שלהם. מצד שני, אסור לשכוח שמדובר בקישור שאינו תיאורי ולא מעביר כמעט שום מידע על העמוד המקושר (אלא אם כן הכתובת עצמה כוללת מילות מפתח).

 גיוון גם ביעד הקישור

 מעבר לגיוון בטקסט הקישור עצמו, אסור לשכוח לגוון גם ביעד אליו מפנה הקישור. אם בעמוד מסוים ישנם שלושה קישורים עם טקסט שונה שמקשרים לאותו עמוד, גוגל עלול להבין שמדובר בספאם. יש אף כאלו שמרחיקים לכת וטוענים שגוגל יתעלם משני הקישורים האחרונים. מעבר לכך, קישור אל עמודים בעומק האתר עם מבחר של טקסטים שונים באורכים שונים, היא פעולה שנקראת Deep Linking ולעיתים נעשית באופן טבעי כאשר אתרים מסוימים מקשרים לעמודים שונים באתר כלשהו.

תגובות 0
עוד בנושא
JOIN THE DISCUSSION

אין להעתיק תוכן מאתר זה!