Stand with Israel

הגדלת המכירות בעסק ע"י שיווק נכון באינטרנט

היום אין כמעט בעל עסק שלא יודע שהשלמת בניית האתר היא רק השלב הראשון ביצירת נוכחות אינטרנטית לעסק, כאשר העבודה האמיתית מתחילה רק לאחר מכן כאשר מבוצעות מגוון רחב של פעולות במטרה לשווק את האתר ולהבליט אותו אל מול אתרי המתחרים. העניין הוא שהיום יש כל כך הרבה כלים ואמצעים לעשות זאת, עד שקל מאוד ללכת לאיבוד. במדריך זה ננסה לעשות סדר בדברים ולהתוות מסלול הגיוני ולוגי בו תוכלו ללכת, ואין זה משנה לאיזו נישה האתר שלכם משתייך או מה הגודל שלו.


שלב ראשון – הגדרת יעדים נכונה במערכת Analytics

בשלב הראשון רצוי ללמוד את מערכת Analytics של גוגל באמצעותה אפשר לנתח את תנועת הגולשים שנכנסת לאתר ואת הדפים הפופולאריים ביותר. לאחר שלומדים את המערכת, חשוב להצמיד לכל דף רלוונטי את היעד (Goal) המתאים. לדוגמה, אם אתם עורכי דין ויש לכם טופס פנייה, עליכם להצמיד את היעד לדף התודה שמתקבל לאחר שהגולש שלח את הטופס. הדבר נכון גם לאתרים שמציעים מוצרים או שירותים למכירה מכיוון שלעיתים הרכישה עצמה מתבצעת דרך מערכת חיצונית כדוגמת PayPal והמטרה היא לרכז את כלל הנתונים במקום אחד.
בהמשך נראה כי הגדרת יעדים מדויקת הכרחית גם לחישוב ההחזר על השקעה (ROI).

שלב שני – בחירת ערוצי השיווק המתאימים

בשלב הבא יהיה עליכם למצוא את ערוצי השיווק המתאימים ביותר : בין אם מדובר בתהליך קידום אורגני, קידום ממומן, פרסום ברשתות חברתיות או שליחת רשימות דיוור.
לדוגמה, אם יש לכם אתר לעיצוב הבית או אתר אופנה שיש לו פן ויזואלי מובהק, ייתכן כי תעדיפו להשקיע את מירב התקציב בשיווק דרך המדיה החברתית ולתת לגולשים להפיץ את התכנים שלכם הלאה (ניתן גם לתת הטבה מסוימת למי שיעשה זאת וכך ליצור תמריץ חיובי). מנגד, אם יש לכם אתר בנושא פיננסי כמו ייעוץ מס או משכנתאות, סביר להניח שתעדיפו להתבסס על הפצת מאמרים ברשת, קידום אורגני או פתיחת בלוג מקצועי בו תענו לשאלות הגולשים (לפיכך,גם בבלוג יש פן חברתי).

שלב שלישי – מדידת ביצועים והחזר על השקעה

מה שחשוב לזכור הוא ששיווק הוא ממש לא שחור ולבן וברוב המכריע של המקרים, סביר להניח שתעדיפו להשתמש בכמה ערוצי שיווק במקביל. על מנת לדעת איזה ערוץ עובד באופן הטוב ביותר ולפיכך גם לפזר את תקציב השיווק בצורה נכונה, תצטרכו לדעת מהו ההחזר על ההשקעה (ROI), ועדיף שמדד זה יהיה כמה שיותר פשוט לחישוב. למשל, תוכלו לקבוע שאתם מחשיבים רק פניות או רק רכישות של מוצרים בפועל כהמרה מוצלחת בהתאם לאופי העסק. כעת כל מה שנותר לכם לעשות זה לחלק את סך כל התקציב שהקצתם לערוץ מסוים במספר ההמרות שהערוץ הביא לכם, וכך תקבלו את ההחזר על ההשקעה בערוץ. לדוגמה, על כל 100 ש"ח שהוצאתי, קיבלתי לקוח אחד חדש.

במקרים מעט יותר מורכבים להמרה עצמה יהיה ערך מספרי, אבל העיקרון יהיה דומה, כך שאם למשל הוצאתם 200 ש"ח בחודש על קמפיין Adwords וסך כל המכירות שהגיעו מהערוץ הסתכמו ב – 1000 ש"ח, הרי שההחזר על ההשקעה היה חמישה שקלים על כל שקל שהוצאתם…

שלב רביעי : וחוזר חלילה

לאחר שיש בידכם את ההחזר על ההשקעה בערוצים השונים, תוכלו להשוות ביניהם ולענות על השאלה באילו ערוצים שווה לכם להשקיע יותר ובאילו ערוצים שווה לכם להשקיע פחות. מעבר לחלוקה מחדש של התקציב, לעיתים תגיעו למסקנה שיש צורך להחליף את שיטת הפעולה או הספק שמבצע את עבודת השיווק בערוץ, כך שתצטרכו לקחת בחשבון גם עלויות נוספות כגון שעות יעוץ. בכל מקרה, זכרו ששיווק באינטרנט היא סוג של מרתון למרחקים ארוכים בו צריך לחלק את האנרגיה שלכם לאורך זמן ולפיכך מי שמגיע במטרה לגרוף רווחים מהירים ולעבור למיזם הבא, צפוי להתאכזב או להתמוטט לפני שהגיע לקו הסיום…

 

תגובות 0
עוד בנושא
JOIN THE DISCUSSION

אין להעתיק תוכן מאתר זה!