Stand with Israel

למה כדאי לכם לנצל את כל עמודי האתר לטובת SEO בשלב האופטימיזציה

לאחרונה אני שם לב להרבה מקרים שמנהלי אתרים שונים מבצעים אופטימיזציה אך ורק לעמודים באתר שהם החליטו לקדם בהם את מונחי החיפוש. נגיד שאתם מקדמים בסה"כ בין 30 – 15 ביטויים ולדוגמא שלכל ביטוי שאתם מחליטים לקדם יש עמוד נפרד, אז בעצם עושים אופטימיזציה אך ורק לעמודים אלו, באתי לנפץ את המחשבה הזו.

באתרים רבים ישנם מספר רב של עמודים שונים למשל: עמודי מוצר, עמודי דפדוף, עמודי יצרנים ועוד… אך החלטתם לא להשקיע המון זמן בקידום עליהם (בגלל סיבות שונות ומוצדקות), אך בכל זאת אם נבצע אופטימיזציה לכל עמודי האתר בצורה גורפת זה תמיד יבוא לטובתנו מבחינת ביטויים נוספים שיתקדמו וייצרו תנועה רלוונטית נוספת (ככל שיותר עמודים רלוונטיים עם ביטויי "זנב ארוך" יופיעו למעלה נייצר יותר טראפיק). אז החלטתי להציג מספר דוגמאות לעמודים שונים שאני אוהב באתרים שונים לנצל לטובת האופטימיזציה לכל האתר.

דפים SEO

6 דוגמאות לעמודים שאפשר לנצל לטובת הקידום

 

עמודי שירות נוספים
ישנם לקוחות רבים עם שירותים נוספים רלוונטיים לתחום שלהם, אך הלקוחות מעדיפים שנתמקד ב2-3 שירותים שהכי הרבה מכניסים להם כסף (וככה גם עשינו במחקר מילות מפתח). אני תמיד אוהב להסביר ללקוחות האלו שאני בכל מקרה מבצע אופטימיזציה מלאה לכל עמודי האתר על מנת לקדם עוד ביטויים שיכולים להכניס לאתר טראפיק רלוונטי מאוד. אני דואג תמיד לעבור על כל שאר העמודים "שלא מקודמים" עם מתכנן מילות המפתח של גוגל פתוח ובודק אילו ביטויים אני יכול לשלב בתגיות META ובתוכן על מנת לשפר אופטימיזציה.

עמודי מוצרים
בתחומים כמו מדפסות ישנם הרבה לקוחות שמחפשים בגוגל דגם ספציפי של המדפסת, לכן אני ממליץ לדאוג לכל עמודי המוצר "באתר חנות"  לחוקיות תגיות מטא דינמיות, לדוגמא: תגיות מטא אשר שואבות את הTitle משם המוצר אשר מופיע כH1 ואת ה Description מתיאור המוצר. תסכימו איתי שככה עדיף מאשר לעבור כל עמוד באתר על מנת לבצע תגיות מטא.

עמודי סינונים
כמו בסעיף הקודם, עמודי סינונים נוצרים באתרי קניות גדולים וחשוב מאוד לבצע להם אופטימיזציה, למשל באתר זאפ – אנו יכולים ליצור מספר סינונים בו זמנית ובסופו של דברים אנשים מחפשים גם את הביטויים האלה שנוצרים בסינונים לדוגמה: טלוויזיה 55 אינץ' של LG. 

עמודי יצרן
לקוחות פוטנציאלים רבים מחפשים מוצרים לפי יצרנים, לדוגמא: צמיגי מישלין, לכן מומלץ מאוד גם בעמודים האלו ליצור תגיות מטא דינמיות על מנת ליצור יותר רלוונטיות בעמודים הללו.

עמודי דפדוף
אלו עמודים שנוצרים לנו באתרים עם קטלוגים או מוצרים רבים, לרוב עמודים בעמודים אלו התגיות מטא הן כפולות לאורך כל עמוד דפדוף, אם תרצו לראות אתם יכולים להיכנס ל Search Console ותחת "תצוגת חיפושים" יש חלונית שיפורים ב HTML, שם תוכלו לראות כמה תגיות מטא כפולות יש לכם באתר. על מנת לפתור את זה בצורה פשוטה אני אזכיר שוב! תגיות מטא דינמיות אשר ישאבו את מספר העמוד וכך לא ייווצר לנו עמודים עם תגיות מטא כפולים.

עמודים שהמערכת מייצרת
עמודים אלו יכולים להיות: עמודי PDF, עמודי הדפסה, עמודי חיפוש ועוד… עמודים אלו אפשרי לחסום ממנוע החיפוש של גוגל לסרוק ולאנדקס אותם (ראה הסבר של גוגל), אך אם ברצונכם להשאיר את העמודים האלו על מנת לעבות את האתר מבחינת עמודים חשוב מאוד לדאוג לעשות להם אופטימיזציה ולהוסיף תגיות מטא על מנת שגוגל לא יזה עמודים אלו כשגיאות בHTML.

לסיכום
תדאגו לבצע אופטימיזציה מלאה לכל עמודי האתר ותגלו לאחר מספר חודשים דרך ה Analytics ודרך הSearch Console איך הטראפיק לאתר גדל באופן גורף וגם הגיעו ישירות מגוגל לעמודים שבכלל לא התמקדתם בקידומם.

 

 

 

תגובות 0
עוד בנושא
JOIN THE DISCUSSION

אין להעתיק תוכן מאתר זה!