Stand with Israel

כמה עולה לפרסם בגוגל?

אז כמה עולה באמת לפרסם בגוגל, כל מה שחשוב שתדעו! באופן כללי, פרסום בגוגל מתחלק לשני אפיקים: פרסום ממומן וקידום אורגני.

פרסום ממומן

פרסום ממומן הוא פרסום בו משתמשים ברשת הפרסום של גוגל הידועה בשם Adwords על מנת ליצור מודעות בעמודי התוצאות של גוגל ובאתרים נוספים כמו למשל Youtube או אתרים שמקצים לגוגל שטחי פרסום ונחשבים לשותפים עסקיים שלה (שותפים בתוכנית Adsense).

פרסום בגוגל

התמחור של Adwords מתבסס על הצמדה של מילות מפתח שונות לכל מודעה כשלכל מילה יש מחיר ממוצע לקליק. את המחיר הממוצע לקליק ובדיקה של מילות מפתח דומות לאלו שאתם רוצים להתמקד בהן, מוצאים דרך "מתכנן מילות המפתח" Google Adwords עם זאת, חשוב לזכור שמדובר על הצעה ממוצעת בלבד ואילו אנחנו יכולים לקבוע את המחיר המקסימאלי אותם נהיה מוכנים לשלם (מחיר זה יכול להשתנות כל הזמן בהתאם לכמות המתחרים בכל רגע נתון).


עם זאת, המחיר אותו משלמים בפועל עשוי להשתנות גם בהסתמך על ציון האיכות של כל מודעה. כלומר, כמה האלגוריתם של גוגל מוצא שהמודעה איכותית? ציון איכות זה נמדד לפי ההתאמה של המודעה למילות המפתח שהמשתמש הקליד, הביצועים שלה עד כה (אחוזי הלחיצות), הביצועים של מודעות אחרות בחשבון וגם ההתאמה של דף הנחיתה למודעה.

ככל שציון האיכות גבוה יותר, כך גם המחיר אותו נשלם יהיה נמוך יותר ויהיה למודעה שלנו יותר סיכוי להופיע בעמוד הראשון מעבר לציון האיכות, גוגל עושה שימוש גם בתוספות שונות עבור מודעות כמו למשל הצגה של מספר הטלפון או מפה של כתובת העסק, ואז המודעה שלפי האלגוריתם של גוגל תהיה רלוונטית יותר הודות לשימוש בתוספות או פורמט מסוים, גם תופיע במקום גבוה יותר לעומת מודעות שהתוספות יהיו פחות שימושיות עבורן.

ציון האיכות + הצעת המחיר שלכם + פורמטים שונים של מודעות, קובעים בסופו של דבר את "דירוג המודעה", Adrank. ה – Adrank הוא זה אשר קובע למעשה את מיקום המודעה הסופי וכמה תשלמו בפועל מכיוון שמודעה במקום גבוה יותר תמיד תעלה יותר ממודעה במיקום נמוך יותר. עם זאת, ככל שציון ה – Adrank יעלה, כך תשלמו פחות בתוך טווח המיקום של המודעה.
כל זה נשמע אולי מורכב, אך התהליך כולו מוסבר באופן פשוט וקל להבנה בווידיאו הבא (שווה לצפות בו עד הסוף) :

העלות למנהל הקמפיין

על מנת שנוכל להפוך את המודעות שלנו לאיכותיות יותר, בדרך כלל לא נוכל לבצע את כל הפרסום הממומן בעצמנו, אלא נזדקק לשירותיה של חברה המספקת שירותי קידום ממומן. החברה בדרך כלל תקבע את המחיר שנשלם לה על סמך התקציב אותו נשקיע ישירות בפרסום בגוגל באופן יחסי או על פי סכום קבוע (במידה והתקציב שלנו קטן יחסית). לכן, כאשר אנחנו קובעים את תקציב הפרסום הכולל, עלינו לקחת גם זאת בחשבון.

קידום אורגני

כאשר מדובר על קידום אורגני, אנחנו לא משלמים ישירות לגוגל, אלא לחברה אשר מבצעת עבורנו את פעולת הקידום, ולכן גם טווח המחירים אותו אנחנו נדרשים לשלם הוא רחב ביותר ויכול לנוע בין כמה מאות שקלים בחברות הזולות ביותר לבין כמה אלפי שקלים בחברות היקרות ביותר.
בכל אופן, כאשר אנחנו בוחנים הצעת מחיר של קידום אתרים, יש כמה דברים שאנחנו צריכים לקחת בחשבון :

מהו גודל הצוות של חברת הקידום? – האם יש בחברה מספר אנשים שאחראים כל אחד על פן אחר של הקידום כמו ניהול קשרי לקוחות, בניית קישורים, ואופטימיזציה של הקוד – או שאולי חלק מהתחומים האלו מוצאים לגורמי חוץ ואז איכות העבודה עלולה להיפגע?

האם לחברה יש ניסיון מוכח? חברה עם ניסיון מוכח ורקורד ארוך של לקוחות מרוצים בהחלט יכולה לדרוש יותר כסף מחברה שנמצאת בתחילת דרכה בשוק.

גודל האתר והמורכבות שלו – ככל שהאתר מורכב יותר ואנחנו צריכים לקדם בעבורו יותר מילות מפתח, כך מן הסתם גם יידרשו יותר משאבים על מנת לקדם אותו, ולכן קידום אתר שמכיל עשרה עמודים אינו דומה לקידום של אתר גדול שבכל אגף שלו יש עשרות עמודים שונים.

בכל מקרה, זכרו שתמיד אפשר למצוא את דרך השווה וחברה שעושה עליכם רושם טוב ומקצועי בהחלט תהיה שווה את הכסף שלכם לטווח הארוך.

לקבלת מידע נוספות אודות שירותי ניהול קמפיינים בגוגל

תגובות 0
עוד בנושא
JOIN THE DISCUSSION

אין להעתיק תוכן מאתר זה!