Stand with Israel

צ'ק ליסט קידום אתרים – פעולות עבור קידום אתר בגוגל

 

על פי גוגל, יש מאות פרמטרים שמשפיעים על מיקומי האתר בתוצאות החיפוש, אך ב-15 השנים האחרונות (פחות או יותר) התקבעו כמה עשרות פרמטרים שכנראה יש להם השפעה נרחבת יותר גם אם גוגל מבצעת אינספור שינויים בכל שנה.

את הפרמטרים השונים נהוג לחלק לכאלו שמופיעים בקוד של האתר (אם בעמוד ספציפי ואם כחלק מחיבור לכלים חיצוניים) שנקראים "On Page" ופרמטרים הקשורים לאתרים אחרים בהם האתר מאוזכר (קישורים, אבל לא רק…) הנקראים “Off Page”.

גם אם אתם לא מקדמים את האתר בעצמכם, זוהי הבדיקה המינימלית שעל חברת הקידום שלכם לעשות, ממש כמו שלא הייתם שהמוסך שלכם יחפף בטיפול 10,000, כך גם לא הייתם רוצים שחברת קידום האתר תתעלם מבדיקות חשובות לפני שהיא מתחילה לעבוד.

seo-chack-list

אז בואו נתחיל:

On Page

תגי מטא וכותרת H1תגי המטא הם תג ה-Title  ותג ה-Description שאמורים להיות בקוד של כל דף באתר והגולש רואה אותם בתצוגת החיפוש בכותרת של הדף והתיאור שלו בהתאמה (למרות שגוגל עשוי להחליט להראות גרסאות מעט אחרות על פי השאילתה של המשתמש).

חשוב לוודא שתג ה-Title ותג ה-H1 נמצאים בכל עמוד והם ייחודים אליו. התיאור עצמו (Meta Description) הוא פחות קריטי מכיוון שהוא לא משפיע על הדירוגים, אבל תיאור טוב יגרום ליותר גולשים להיכנס לאתר מגוגל ויעלה את אחוז הלחיצות (CTR).

מציאת עמודים עם תגים ריקים יכולה להתבצע בקלות באמצעות תוכנה שנקראת Screaming Frog.

תוכן – מלבד תגי מטא, בדיקה מדגמית לתוכן צריכה לכלול זיהוי של עמודים עם מעט מאוד טקסט או עמודים שהטקסט שלהם משוכפל. ל-Screaming Frog יש פונקציה כזו, למרות שהיא מעט מתקדמת ולכן רצוי שחברת קידום אתרים תבצע אותה על מנת לקבל את התמונה המלאה.

קישורים פנימיים – קישורים פנימיים הם הקישורים מדף אחד לדף אחר באתר. בדרך כלל הכי קל לראות קישורים שבורים בתפריטים, אז הם עשויים לפגוע בניווט של האתר, אבל קצת יותר קשה לעלות על הקישורים הפנימיים שהם חלק מהתוכן ואין להם תבנית קבועה.

הדרך הכי טובה למצוא את הקישורים השבורים היא שוב באמצעות Screaming Frog. תוכלו למצוא גם קישורים שבורים לאתרים אחרים שפוגעים בחוויית השימוש באתר, אך לא ברור כמה השפעה יש להם על הדירוגים.

אבטחה – היום באופן עקרוני כל אתר אמור להיות מאובטח עם תעודת SSL המגנה על כל המידע שנשלח בין הגולש לשרת. ללא תעודת SSL, גם כניסה לפאנל הניהול לא תהיה מאובטחת, ולכן אין פלא שגוגל מעדיפה אתרים מאובטחים. אם חברת האחסון שלכם כבר התקינה תעודת אבטחה, אתם אמורים לראות סמן של מנעול קטן ליד הכתובת של האתר בדפדפן.

מעבר לכך, חשוב שהתוספים באתר יהיו מעודכנים ושמערכת ניהול התוכן עצמה תהיה מעודכנת. רצוי גם להתקין תוסף אבטחה שמתריע על ניסיונות פריצה. אם סיסמת הגישה למערכת לא עודכנה במשך זמן רב, יש להחליף אותה. את כל זה קל מאוד לעשות במערכת WordPress  הפופולארית.

המהירות שבה האתר עולה – מהירות האתר היא כיום קריטית מכיוון שכל שנייה נוספת שבה הגולש מחכה יכולה לגרום לו להחליט ללחוץ על Back, זה נכון במיוחד לסמארטפונים (מובייל), שם הרשתות הנוכחיות שלנו (4G) הן עדיין לא יציבות ומהירות מספיק לעומת הרשת שלנו בבית או אפילו רשת אלחוטית.

גוגל אומנם לא רומזת בדיוק עד כמה המהירות חשובה, אבל היא כבר הודיעה שאתרים שיהיו להם ציונים נמוכים במיוחד במדדים של "חווית העמוד" (Page Experience) עשויים יהיו לספוג ירידה בתוצאות, מתישהו החל מ-2021 (כנראה לא לפני החצי השני מכיוון שתהיה התראה מראש).

חווית העמוד כפי שגוגל מגדירה אותה משלבת הן את המדדים שהזכרנו עד כה (מהירות ואבטחה) והן את המדדים הבלעדיים למובייל מהסעיף הבא. את בדיקת המהירות תוכלו לבצע דרך הכלי הרשמי של גוגל "PageSpeed Insights".

בין הדרכים להאיץ את זמן עליית האתר: שימוש בתוספי קאש לשמירת קבצים שעברו כבר עיבוד, צמצום גודל תמונות ובחירת אחסון איכותי יותר.

ידידותיות למובייל: מלבד המהירות בה האתר עולה במובייל, גוגל בודקת גם שהאתר עצמו מוצג היטב בכל גודל מסך (בלי פונטים קטנים, שורות ארוכות מדי וכו') ושהאתר לא מציג מודעות אגרסיביות מדי (שיכולות להשפיע לרעה על הדירוג שלו).

מודעות אגרסיביות מדי יכולות להיות למשל באנר גדול שמכסה את החלק העליון של המסך או חלון Popup שקופץ ומכריח לסגור אותו כדי לראות את התוכן. במובייל הן בעייתיות במיוחד בשל גודל המסך הקטן, אך גם במחשבים אישיים הם עשויים להיות בעייתיים.

בדיקה טכנית של האתר עם ה-Search Console: חיבור האתר עם ה-Search Console של גוגל יכול לתת לכם סקירת אבטחה ומידע לגבי מספר העמודים שגוגל הצליח לאנדקס מתוך כלל אלו שהוא סרק (לא כל דף נכנס לאינדקס). כמות גדולה של דפים שלא התאנדקסו יכולה להצביע על בעיות שונות כמו זמנים ארוכים בהם האתר לא זמין או חסימת הדפים בפני גוגל.

בדיקות Off Page

בדיקות Off Page הן בדרך כלל הבדיקות היותר מאתגרות מכיוון שיש הבדל בין אתר שמעולם לא בוצע לו קידום לבין אתר שכבר נעשה לו קידום.

אם לאתר לא נעשה קידום כלל, סביר להניח שהכול בסדר ואפשר להתחיל לקדם אותו על ידי מחקר של מילות מפתח ובניית קישורים מגוונים מבחינת הטקסט שלהם והאתרים מהם הם יוצאים.

לעומת זאת, אם האתר כבר עבר תהליך של קידום בעבר (באיזושהי רמה), חייבים לבדוק את העניינים בצורה מעט יותר עמוקה. יש מספר כלים חינמיים שיכולים לתת לכם תמונת מצב כוללת על מצב הקישורים שלכם (יש גם ב-Search Console, אך היא לא מתעדכנת לעיתים קרובות).

כלי חביב מאוד וחדש יחסית הוא Ahrefs Webmasters Tools. לאחר שאתם מאמתים את האתר שלכם באמצעותו, תוכלו לראות את כל המידע לגבי קישורים נכנסים ומילות מפתח שמביאות אליו תנועה. כך כבר יהיה לכם קל יותר לזהות קישורים בעייתיים או מילות מפתח שצריך להשקיע בהן יותר:

לדוגמה:

  • האם יש כמות גבוהה של קישורים שמגיעה מאתרים שאינם קשורים אליכם? (אפילו בשפה אחרת)
  • האם יש גיוון בטקסט של הקישורים (אנקור טקסט)? גיוון אמור לכלול גם גרסאות מעט שונות של אותו הטקסט ("צימרים בצפון" לעומת "צימרים באזור הצפון").
  • האם הקישורים מגיעים מכתובות IP שונות? קישורים שמגיעים מאותה כתובת IP יכולים להעיד על כך שהאתר שלכם מהווה חלק מרשת של אתרים שקל לעלות עליה, מה שמעלה את הסיכוי לענישה מצד גוגל.
  • האם אתם רואים מספר גבוה של קישורים שבורים מאתרים ששייכים לחברת הקידום הקודמת שלכם? חברות רבות למעשה "משאילות" קישורים ללקוחות שלהם עד שאלו עוזבים אותם. לפעמיים ביודעין ולפעמיים לא ביודעין.

אתם לא חייבים להבין את נושא הקישורים עד הסוף, אבל רצוי שתקראו לפחות מאמר אחד או שניים בנושא על מנת שתבינו באיזה מצב פחות או יותר האתר שלם נמצא. אתר שנמצא ברמת סיכון גבוהה דורש טיפול יסודי יותר, משהו שלא כל חברת SEO יכולה לתת.

לקידום אתרכם בגוגל מוזמנים ליצור קשר ונשמח לעמוד לרשותם, צרו קשר

 

תגובות 0
עוד בנושא
JOIN THE DISCUSSION

אין להעתיק תוכן מאתר זה!