Stand with Israel

פרסום בגוגל אדוורדס ( Google Ads )– כמה זה יעלה לך?

 

הפלטפורמה השיווקית של גוגל לבניית קמפיינים ומודעות ממומנות ברשת החיפוש, כל המידע על פלטפורמת השיווק של גוגל שכל בעל עסק חייב להכיר

 

קרוב לוודאי ששמעתם בעבר את צמד המילים גוגל אדס/ גוגל אדוורדס או שאתם מנהלים קמפיינים ממומנים בגוגל, אך עדיין לא ירדתם לעובי הקורה בכל הנוגע לממשק השיווקי של גוגל. נכון להיום גוגל אדס הינה אחת הפלטפורמות החזקות בתחום השיווק הדיגיטלי אשר כל בעל עסק חייב להכיר לצורך מינוף העסק שלו קדימה ועל מנת להישאר אקטואלי.

פרסום-בגוגל

אז מה זה פרסום בגוגל אדס?

גוגל הינו מנוע החיפוש המוביל בעולם, מטרתו לספק לגולשים מידע, מוצרים ואתרים העונים לשאילתת החיפוש של הגולש בהתאמה מרבית. מעת לעת חברת גוגל מפתחת שיפורים ומבצעת אופטימיזציה במנוע החיפוש על מנת להעניק לגולש חווית גלישה איכותית.

במנוע החיפוש של גוגל ניתן למצוא תוצאות אורגניות – תוצאות חיפוש טבעיות העולות מתוך האלגוריתם של גוגל. ותוצאות חיפוש ממומנות – השייכות לגוגל אדס, בהן מפרסמים מציגים את המודעות שלהם בהתאם למילות החיפוש של הגולש.

פרסום בגוגל אדס או בשמו הקודם גוגל אדוורדס הינו ממשק פרסומי של חברת גוגל, בגוגל אדס מתבצעת מעין מכירה פומבית של שטחי פרסום בדפי התוצאות וברשת האתרים של גוגל. בשיטה זו הממשק מאפשר למפרסמים לשלוט במערך השיווקי של החברה, לאסוף נתונים ולבצע אנליזה ואופטימיזציה עפ"י נתונים משתנים ( מגדר, גיל, אזור גאוגרפי וזמן ). בממשק גוגל אדס המפרסם בונה קמפיינים וקבוצות מודעות על פי מילות מפתח הקשורות בשירות שהוא מעניק או במוצר אותו הוא מספק.

 

איך זה עובד?

אלגוריתם הפרסום הממומן של גוגל מבצע דירוג לכל מודעה מול המודעות השונות אשר מתחרות על אותו ביטוי. הדירוג נקרא Ad Rank וכולל בתוכו את ציון האיכות אשר קיבלה המודעה ואת ה-Bid שהגדרתם. ציון האיכות ייקבע על פי איכות המודעה, רלוונטיות של דף הנחיתה וה-CTR הצפוי. השכלול של ציון האיכות שקיבלתם והצעת המחיר (BID) שהגדרתם ייקבע את דירוג ה- Ad Rank – אשר ייקבע את סדר הופעת המודעות בדף התוצאות.

ההיגיון שעומד מאחורי הדירוג של גוגל הוא להעניק תחרות הוגנת בין המפרסמים, שכן גם אם מפרסם ישקיע סכומים אדירים וייתן הצעת מחיר גבוהה מאד, אך לא ישקיע באיכות המודעה ובדף הנחיתה, הדירוג שלו ייפגע ובכך גם הופעתו בדף התוצאות תיפגע. מעבר לכך לחברת גוגל חשובה מאד חווית המשתמש והיא מבצעת שיפורים באלגוריתם, על מנת שתוכל להגיע לדיוק המרבי בין שאילתת החיפוש של הגולש לבין תוצאות החיפוש. מכאן ניתן להבין שגוגל שמה דגש על איכות התוכן ומידת הרלוונטיות של המודעה לגולש, על כן מפרסם אשר ישקיע באיכות המודעות, בחוויית המשתמש בדף הנחיתה או באתר ויעלה את ציון האיכות שלו, יוכל לשפר את הדירוג שלו ולשלם פחות עבור הקליק ( עבור ה- Bid שהגדיר מלכתחילה ).

 

המערכת של גוגל אדס בנויה בצורה הבאה:

כל קבוצת מודעות תכיל מילת מפתח או מספר מילות מפתח בהתאמות שונות.

שיטת התשלום PPC – תשלום עבור קליק
שיטת התשלום PPC- Pay Per Click הינה מודל תשלום לפיו המפרסם משלם עבור לחיצה על המודעה או הפרסום שלו. זאת אומרת עפ"י שיטה זו אם הגולש נחשף למודעה שלכם אבל לא לחץ עליה – אתם לא תשלמו. שיטת תשלום זו מעניקה יתרון משמעותי למפרסמים שכן הם עשויים לקבל תוצאות מיידיות ואינם צריכים להמתין לאורך זמן כמו בקידום האורגני. כבר בתחילת בניית הקמפיין אנחנו יכולים לצפות בBid הממוצע לביטוי אותו אנו רוצים לקדם, להגדיר הצעת מחיר לקליק ובכך לקבוע מראש את תקציב הקמפיין תוך התייחסות למספר ההקלקות הרצויות בחודש. שיטת התשלום PPC הינה שיטת התשלום הבסיסית בגוגל אדס ולאחר תקופת עבודה עם הממשק ניתן להגדיר אסטרטגיות תשלום מתקדמות המבוססות דאטה ומתאימות להשגת מטרת הקמפיין שלנו.

 

על פי מה נמדדת עלות הקלקה?

העלות עבור קליק איננה נמדדת רק על פי הצעת המחיר שאנחנו נותנים לביטוי, אלא עשויה להשתנות בהתאם לציון האיכות, לדירוג המודעה ולמידת התחרות עבור אותו ביטוי. צריך לקחת בחשבון שבתחומים מסוימים קיימת תחרות גבוהה על הביטויים ולכן ה- Bid שתצרכו להגדיר עבור קליק יהיה גבוה יותר. בגוגל אדס קיים כלי לתכנון מילות מפתח, ניתן להכניס ביטויים, לקבל רעיונות ולקבל הצעה להצעת המחיר המתאימה עבור אותו ביטוי. לרוב המחיר המקסימלי אשר תגדירו עבור קליק לא יהיה המחיר אותו תשלמו בפועל, זאת אומרת לרוב תשלמו פחות מה – Bid שהגדרתם. חשוב לדעת! ככל שתשקיעו יותר בשיפור ציון האיכות, תגדילו את דירוג המודעה והמחיר עבור ההקלקה יקטן.

 

פרסום ממומן בגוגל – כמה זה יעלה לכם?

תקציב הפרסום בגוגל מחולק ל- 2 חלקים, החלק הראשון יהיה עבור פרסום במערכת הגוגל אדס והחלק השני יהיה עבור שירות ניהול הקמפיין, לאיש המקצוע או לחברת הפרסום.
התקציב עבור פרסום ממומן בגוגל אדס ייקבע עפ"י התקציב החודשי, אותו אתם תגדירו עבור כל הקמפיינים יחד. על מנת להגדיר את התקציב הכולל עבור כל הקמפיינים בגוגל אדס, נבצע מחקר מילים הכולל את כל הביטויים הרלוונטיים ונבדוק מהי העלות הממוצעת לקליק. לאחר מכן נחלק את הביטויים לקבוצות מודעות ולקמפיינים. בעזרת מחקר מקיף אודות העסק, קהל היעד הרלוונטי, מחקר מילים מעמיק, חקר שוק ומתחרים נוכל לקבוע את התקציב האידיאלי הדרוש להצלחת הקמפיינים.
בסופו של דבר עלות הפרסום הממומן בגוגל, נקבעת על פי החלטת בעל העסק, כלומר מהו הסכום שבעל העסק מוכן להשקיע בפרסום הממומן, לשם השגת מטרותיו. ואילו העלות עבור שירות ניהול הקמפיין, נתונה להחלטת ספק השירות ומשתנה מחברה לחברה. כאשר הקמפיינים שלכם מניבים תוצאות מרשימות וניתן לראות שה – ROI ( ההחזר על ההשקעה ) גבוה , מומלץ להגדיל את התקציב, מאחר שככל שהיחס החיובי גבוה יותר כך ההשקעה כדאית יותר.

 

עלות שירות ניהול קמפיין בחברה מקצועית

במידה ואתם בוחרים לתפעל את הקמפיינים בעצמכם עליכם לקחת בחשבון שמדובר בעבודה ולמידה מרובה הן של המערכת והן של תחום השיווק בכלל. אמנם גוגל משווקת את מוצר הגוגל אדס כמוצר המתאים לתפעול של כל אדם, אך בפועל מרבית האנשים יסתבכו עם ניהול הקמפיינים במערכת, ויישרפו לא מעט כסף על קמפיינים שככל הנראה לא יניבו תוצאות. ההמלצה היא כן להיעזר בשירות ניהול קמפיין של חברה מקצועית אשר תעניק לכם שירות מלא, תחסוך לכם השקעה של זמן ומאמץ ותוכל לספק לכם תוצאות מרשימות. כאשר בוחרים לעבוד עם חברה מקצועית, כדאי לבדוק קודם לכן מהו התקציב הפרסומי הכולל אותו אתם רוצים להשקיע. צריך לקחת בחשבון את תקציב הפרסום בגוגל אדס (תשלום לחברת גוגל ) ובנוסף את התשלום החודשי לחברת הפרסום. בפועל עלות שירות ניהול קמפיין משתנה מחברה לחברה, אך העלות תהיה לרוב משתלמת יותר מהחלופה של העסקת איש מקצוע הכפוף לחברה.

 

מדוע כדאי לעבוד עם חברות בעלות תג – Google Partner ?

קבלת תג Google Partner מעיד על חברה או סוכנות מהימנה, אשר עמדה בדרישות גוגל וזכאית להשתמש בתג שותפי גוגל. תג שותף גוגל מוכיח כי גוגל סומכת על הסוכנות ועל כן בעלי עסקים יכולים להרגיש בטוחים לפרסם דרכה. במידה וחשוב לכם לקבל שירות מקצועי, איכותי ולהגיע לתוצאות גבוהות מומלץ לעבוד עם חברה בעלת תג שותפות עם גוגל. עפ"י מחקרים שחברת גוגל ביצעה ניתן לראות כי 50% מבעלי העסקים הבוחרים לעבוד עם חברה בעלת תג שותף, יגיעו לתוצאות טובות יותר ויקבלו צמיחה משמעותית בפרסום העסק.

אקסטרה דיגיטל הינה מהחברות המובילות בישראל בניהול קמפיינים ממומנים בגוגל. חברתנו נמנית בין מוסמכי הפרסום של גוגל ובעלת תג Google Partner Premier, קבלת תג ה- Premier בנוסף על תג גוגל פרטנר הבסיסי, מעיד על כך שהחברה עמדה בדרישות הגבוהות ביותר של גוגל אדס, הניבה ביצועים טובים והביאה לצמיחה בהכנסות של לקוחותיה לאורך זמן.

סוכנויות בעלי תג 'Premier' הם סוכנויות הזוכות לליווי צמוד של גוגל, נהנות ממאפייני פרסום מתקדמים, חידושים ופיצ'רים חדשניים בשלבי Beta, הדרכות והכשרות מיוחדות, ימי עיון בגוגל ומגוון חיזוקים נוספים אשר הופכים את הפרסום ליעיל ואפקטיבי יותר עבור לקוחות הסוכנות.

מומחי הפרסום שלנו יספקו לכם שירות מקצועי ומעקב וליווי יומי צמוד בניהול קמפיין פרסום ממומן בגוגל וקבלת תוצאות מקסימליות והשגת יעדי הקמפיין

 

 

תגובות 0
עוד בנושא
JOIN THE DISCUSSION

אין להעתיק תוכן מאתר זה!