Stand with Israel

קידום אתרים בשנת 2019

 

כיצד להיערך נכון לקידום אתרים בשנת 2019 ואילו מגמות צפויות לשנו בשנה זו

קידום אתרים 2019

למרות שקידום אתרים הוא תחום תחרותי ביותר, בדרך כלל אין בו שינויים דרסטיים, אלא מגמות שלאט לאט תופסות תאוצה, וזאת בעוד שיטות קידום אתרים ישנות יותר הולכות ומאבדות מן הרלוונטיות שלהן.

אז אילו מגמות ראינו בשנים האחרונות וחשוב לעקוב אחריהן גם בשנת-2019 ואיך נמשיך לזכות בהצלחה בתהליך קידום אתרים גם בשנה זו?

אבטחת אתרים

ב-2018 גוגל הלכה צעד נוסף להגברת האבטחה ברשת והחלה לסמן באופן בולט יותר אתרים שאינם מאובטחים ,במיוחד בעמודים בהם המשתמש שולח טפסים לאתר. על פי גוגל, כל אתר צריך להיות מאובטח ויש לאתרים מאובטחים יתרון קל בתוצאות החיפוש. למעשה, גם אם נניח שבאתר שלכם אין אפילו טופס אחד, סביר להניח שאתם עדיין צריכים להתחבר אל מערכת ניהול התוכן.

כיום תעודת אבטחה היא דבר מאוד נגיש וזמין שהרוב המכריע של חברות האחסון מוכרות בין יתר השירותים שלהן. יש אפילו תעודות אבטחה בחינם שאפשר להתקין אם אתם יודעים לעבוד עם פאנל הניהול הבסיסי של חבילת האחסון שלכם.

התאמת האתר למובייל : Mobile First Index ומהירות

בכל מה שקשור למובייל (גלישה מהנייד), החדשות הטובות הן שאתרים רספונסיבים שמותאמים למובייל הם הסטנדרט היום ורוב האתרים שאינם מתאימים למובייל הם אתרים שנזנחו כבר לפני כמה שנים טובות.
היוצאים מן הכלל הם אתרים שיש הבדל מהותי בין התוכן שלהם למובייל לבין התוכן שלהם למחשב מכיוון שהם למעשה כוללים שתי גרסאות נפרדות (גם אם על אותה הכתובת). במידה וזה המצב, יצירת סנכרון מושלם ביניהם צריכה להיות בעדיפות הראשונה. הסיבה היא שהאינדקס העתידי של גוגל יסרוק רק את הגרסה למובייל ויתבסס עליה, ומכאן שמו – Mobile First Index.

החדשות הקצת פחות טובות הן שרוב האתרים עדיין לא מהירים מספיק:

אם מעולם לא עשיתם בדיקת מהירות לאתר, השתמשו בכלי של גוגל שנקרא Pagespeed Insights. הכלי גם יבדוק שהאתר באמת נראה טוב במובייל באמצעות ניתוח של האלמנטים השונים מהם הוא בנוי. לאחר הסריקה הכלי ייתן לכם כמה עצות לשיפור המהירות של האתר על פי בעיות ספציפיות שהוא יימצא. המטרה שלכם היא לא להגיע ל-100, אלא להתקרב לאזור הירוק (בדרך כלל אתם תלויים בלא מעט סקריפטים חיצונים כמו קוד מעקב שאין לכם שליטה עליהם).

אחרי שביצעתם את האופטימיזציה הזו, חשוב שתדעו שקיים תקן בשם AMP. לאתרים שמשתמשים בתקן הזה יש סימן של ברק לידם בתוצאות החיפוש, ומאוד קל להבחין בכך שהם עולים תוך שנייה או פחות גם בנייד, וזאת בניגוד לרוב האתרים שיעלו לאט יותר במובייל (גם ברשת אלחוטית).

פרסומות

עוד מהלך חשוב של גוגל מהשנים האחרונות הוא הגברת הענישה של אתרים שמשתמשים בפרסומות פולשניות. אלו יכולים להיות אתרים שבהם החלק העליון של הדף נדחף למטה מתחת לפרסומות, או אפילו אתרים שבהם הפרסומות מופיעה בשכבה עליונה וצריך לסגור אותה (לפי גוגל המקרים האלו יותר רלוונטיים במובייל).

למרות שגוגל לא אומרת זאת במפורש, סביר להניח שהיא גם לא מתה על סרטונים שמתחילים להתנגן באופן אוטומטי עם צליל : כרום חוסם חלק מהם וגם בפייסבוק צמצמו את התופעה (השתקה של סרטון פעם אחת תשתיק גם את כל השאר שהמשתמש צופה בהם במהלך הביקור).

לא להשתגע מתגיות התיאור (Meta Description)

בעוד שלתגי הכותרת (Meta Title) יש חשיבות לתהליך קידום האתר בגוגל, לתגי התיאור(Meta Description)אין חשיבות מבחינת המילים שנמצאות בהם (או לפחות זה מה שגוגל טוענת…), והם משמשים בעיקר כדי לוודא שהתיאור שהגולש רואה מתחת לכותרת של הדף יהיה אינפורמטיבי.

גוגל שינתה את האורך של התג הזה כמה פעמיים והאורך שלו גם משתנה מעט בין המחשב למובייל. למרות זאת, לא כדאי להתחיל ולהשתגע : אם אתם דואגים שיהיה תג בסיסי ייחודי בכל עמוד, סביר להניח שתהיו בסדר. זה נכון בעיקר לאתרים גדולים שבהם בדרך כלל משתמשים בתבנית קבועה שרק מילת המפתח מתחלפת בה.

תוכן ומגמות

פעם היה מקובל מאוד לנסות ולזהות את מילות המפתח שהכי כדאי לקדם אותן ושהתחרות עליהן היא לא בשמיים. היום לעומת זאת, קיימת יותר ויותר הבנה שלא חייבים לקדם בהכרח מילה ספציפית ולפעמיים משתלם יותר לשלב מילים דומות בתוך התוכן ולתת לגוגל לעשות 1+1. מי שזה עדיין נשמע לו מוזר, כדאי שיסתכל על השינויים שגוגל מבצעת בהתאמה המדויקת, שהיא כבר לא ממש מדויקת… כל זאת מבלי להיכנס למאמצים של גוגל לפתח אינטליגנציה מלאכותית שתבין למה אנחנו בדיוק מתכוונים כשאנחנו מחפשים.

חשוב גם לזכור שכל הרשימות של מילות המפתח שאנחנו רואים בדרך כלל לא מציינות מגמות, אלא ממוצעים. אם רוצים לעקוב אחרי טרנדים, אפשר לעשות זאת דרך Google Trends וכמובן הרשתות החברתיות. לפעמיים גם ההשלמה האוטומטית יכולה להיות רלוונטית אם היא מראה השלמות אקטואליות או בעל גוון עונתי.

לסיכום, כתבו על מה שבאמת מעניין את הגולשים ומה שהם רוצים למצוא גם אם התוכן לא ממוקד ב-100% למילות המפתח. זה נכון גם לתוכן שאתם מוסיפים בעצמכם וגם לתכנים עם קישורים לאתרים אחרים שאתם מציבים באתר.

קישורים פנימיים ועדכון תכנים ישנים

כמות התוכן שעולה לרשת בכל יום היא מסחררת, אך זה לא אומר שאי אפשר לנצל תוכן ישן שנמצא אצלכם באתר ולחזק אותו. אתם יכולים לעדכן תכנים קיימים ולקשר אליהם מעמוד הבית ובכל מקרה חשוב שתקשרו בין תכנים בתוך האתר. קישורים פנימיים עוזרים לגוגל להבין את המבנה הפנימי של האתר ולקשר לעמוד הכי רלוונטי לחיפוש של הגולש.

סכמה ומיקרו דאטא

סכמה היא טכניקה לסימון של מידע שמנועי חיפוש לא תמיד יכולים להבין באופן טבעי. אם עדיין אין לכם סימון סכמה באתר, אתם יכולים להוסיף אותו דרך ה-Search Console ו"מדגיש הנתונים" או ישירות בקוד. את סימון הסכמה הכי עדכני שגוגל תומך בו תוכלו למצוא בפורטל המפתחים (https://developers.google.com).

 

לסיכום : גוגל תמשיך להתעדכן ולהתחדש גם ב2019, מגמות קיימות וחדשות ושיפור באיכות של מנוע החיפוש תמשיך באותה מגמה כדי להביא את התוכן האיכותי ביותר,המהיר והבטוח ביותר לגולשים בו, כדי להמשיך לקדם ולהתקדם ב2019 יש צורך להמשיך להתעדכן ולהתחדש ולהיות עם אוזן קשובה לשינויים ולחידושים בגוגל ולמגמות שהוא מייצר גם בשנת 2019.

 

 

תגובות 0
עוד בנושא
JOIN THE DISCUSSION

אין להעתיק תוכן מאתר זה!