Stand with Israel

קידום אתרי אופנה וביגוד ושיווק חנויות ורשתות אופנה

 

תחום ה-E-COMMERCE  (מסחר מקוון) הוא אחד מתחומי האינטרנט המשגשגים ביותר בשנים האחרונות, כאשר היקף העסקאות המתבצעות דרך הרשת רק הולך וגדל מדי שנה. מבין כל ענפי המסחר בתחום ה- E-COMMERCE , ענף האופנה נחשב לאחד מהתחומים הפופולאריים ביותר עם היקף עסקאות של מיליארדי שקלים בשנה.

קידום-אתרי-אופנה

תחום האופנה במספרים

על פי נתוני סטטיסטיקה המתפרסמים מעת לעת נמצא כי משקי הבית בישראל מוציאים כ-22 מיליארד שקלים בשנה על ביגוד, כאשר 20% מכוח הקניה בא לידי ביטוי בקנייה מקוונת דרך אתרי מסחר מקוון בענף האופנה (כ-4.5 מיליארד שקל בשנה). בשנתיים האחרונות, לנוכח משבר הקורונה, גדלה באופן משמעותי ההוצאה של משקי הבית בישראל על רכישת ביגוד דרך האינטרנט, כאשר יותר ויותר עסקים מקומיים מתחום האופנה הבינו את הפוטנציאל הטמון ברשת והשיקו אתרי מסחר באמצעותם הם משווקים את פריטי הביגוד והאופנה אותם הם מייצרים או מייבאים.

בניית אתרי אופנה ומותגים – מה חשוב לדעת?

אם גם אתם עוסקים בענף האופנה והביגוד ואתם מעוניינים לקחת נתח כזה או אחר מהיקף העסקאות המקוונות בענף האופנה, זה הזמן להשקת אתר אופנה ומותגים משלכם. בניית אתרי סחר לתחום האופנה והמותגים חייב להיעשות על ידי אנשי מקצוע מתחום בניית אתרים העוסקים ומתמחים בהליכי הקמת אתרי מסחר באופן כללי והקמת אתרי מסחר בענף האופנה בפרט. אתרים אלו הם למעשה אתרי תדמית ומסחר משולבים שמצד אחד מחזקים את המותג המשווק ומצד שני מאפשרים רכישה מקוונת של כל אחד מפריטי הביגוד והאופנה המוצגים באתר.

להלן מספר דגשים מקצועיים לבניית אתרי סחר לתחום האופנה:

  • בידול – תחום המסחר המקוון בענף האופנה הוא תחום תחרותי במסגרתו קיימת תחרות רבה על ליבו וכיסו של הגולש, ולכן, כאשר ניגשים לבניית אתר סחר לתחום האופנה חשוב לשים דגש על אלמנטים עיצוביים המבדלים את אתר הסחר שלכם לעומת אתרי המתחרים מהארץ ומחו"ל. הבידול בא לידי ביטוי גם בעיצוב ונראות האתר וגם ביצירת חוויית משתמש המותאמת לקהלי היעד אליהם אתם מכוונים.
  • התאמה רספונסיבית – כיום, למעלה מ-50% מתנועות הגלישה ברשת האינטרנט מיושמות בסביבת המובייל (טלפונים חכמים), ולכן, קיימת חשיבות רבה להתאמת דפי האתר לגלישה מיטבית  דרך הטלפון החכם.
  • קטלוג מוצרים נוח וקל לתפעול – בכל אתר סחר בתחום האופנה קיים קטלוג מוצרים בו מופיעים כל פריטי האופנה והביגוד הניתנים לרכישה באתר. כאשר בונים אתר אופנה וביגוד חשוב לשים דגש על נוחות תפעול האזור הקטלוגי באתר ועל מהירות טעינת המוצרים בקטלוג. כמו כן, מומלץ לא להסתפק רק בתוכן ויזואלי בקטלוג אלא לספק לקהל הגולשים גם מידע טקסטואלי על כל אחד מפריטי הלבוש והאופנה המוצגים בקטלוג.
  • מערכת מתקדמת לניהול האתר – מערכות לניהול תוכן של אתרי מסחר הן מערכות מתקדמות המאפשרות לבעלי/מפעילי האתר לבצע מגוון רחב של פעולות לצרכי ניהול שוטף של האתר, החל מפעולות הקשורות לניהול מלאי ועד לפעולות הקשורות לניטור נתונים סטטיסטיים של הרגלי הגלישה באתר. בכל תהליך בניית אתרי אופנה וביגוד חשוב לשים דגש על התאמת המערכת והפונקציות שלה בהתאם לצרכי הניהול השוטף הנחוצים לכם.

וזאת לצד דגשים מקצועיים נוספים המותאמים לקטגוריית האופנה אליה משתייך האתר (אתרי למכירת בגדי ערב לנשים, אתר למכירת פריטי אופנה לכל המשפחה, אתר למכירת שמלות בת מצווה וכדומה). חשוב לציין שתחום האופנה והביגוד מתייחס גם לפריטי אקססוריז מכל סוג (כובעים, שעונים, חגורות וכדומה), כאשר ניתן להקים אתרי אופנה גם לאילו מביניכם העוסקים בתהליכי ייצור, שיווק או ייבוא של פריטי אקססוריז.

כיצד מקדמים אתר אופנה ומותגים ברשת?

תהליך קידום של אתרי אופנה ומותגים מומלץ שיתחיל כבר בשלב הקמת ובניית האתר וזאת במסגרת התאמתו לכל פעולת קידום עתידית ברשת. לאחר השקת האתר והעלאתו לרשת, תדרשו לפעול לקידומו באמצעות מספר פלטפורמות מקדמות עיקריות וביניהן: קידום אורגני וממומן של אתרי אופנה בגוגל, קידום באמצעות ערוץ יוטיוב משלכם באמצעותו תוכלו להעלאות סרטוני וידאו של מוצרי האופנה המשווקים באתר, קידום ממומן באמצעות דפים עסקיים בפייסבוק ובאינסטגרם, קידום באמצעות כתבות תוכן שיווקי בפורטלים שונים הקשורים לענף האופנה ופעולות שיווק דיגיטלי נוספות שנועדו לבסס את מעמד האתר בתחום האופנה.

גוגל שופינג – פלטפורמה מצוינת לקידום אתרי אופנה וביגוד

אחת מהפלטפורמות האידיאליות ביותר עבור קידום אתרים בתחום האופנה היא פלטפורמת גוגל שופינג המיועדת בעיקר לבעלי אתרי מסחר בענף האופנה. פלטפורמה זו עושה שימוש בוויז'ואל של המוצרים השונים אותם אתם משווקים באתר, כאשר מודעת המוצר מופיעה בחלק העליון של דף החיפוש בגוגל תחת מילות מפתח וביטויים הרלוונטיים למוצר. פלטפורמת קידום זו נחשבת לחדשה יחסית והמפרסמים העושים בה שימוש מעידים על עלייה משמעותית של תנועת גולשים (טראפיק) לאתרי האופנה שלהם.

קידום אתרי אופנה ברשתות החברתיות

דרך מצוינת נוספת לקידום אתרי אופנה היא באמצעות דפים עסקיים באינסטגרם ובפייסבוק, וזאת במסגרת תפעול מיטבי של הדף העסקי בכל אחת מהרשתות החברתיות המובילות. תפעול הדף העסקי באינסטגרם ובפייסבוק מומלץ שייעשה על ידי מומחי SOCIAL MEDIA מטעמה של חברת שיווק דיגיטלי המספקת לכם היקף רחב של שירותים משלב הקמת ובניית האתר ועד לשלב שיווקו וקידמו ברחבי הרשת.

 

 

תגובות 0
עוד בנושא
JOIN THE DISCUSSION

אין להעתיק תוכן מאתר זה!