Stand with Israel

קידום אתרי מסעדות ואוכל – 7 טיפים שיקדמו את האתר שלכם בתוצאות

 

וולט, תן ביס, סיבוס – שוק המסעדנות בארץ ללא ספק רותח גם אחרי תקופת הקורונה הלא פשוטה, אבל לרוע המזל המסעדנים הם לא בהכרח אלו שמרוויחים מכך. התלות העצומה שלהם בחברת משלוחים ושירותי הסעדה לעובדים (תכל'ס שוברים למסעדות) יכולה לקחת מהם לא מעט מהפרנסה בשל עמלות שמנות.

קידום-אתרי-מסעדות

רבים מהמסעדנים מעדיפים להסתמך באופן בלעדי על הפלטפורמות האלו ולמעשה לסנף לחלוטין את הפעילות שלהן לשם או להשתמש בפלטפורמות פשוטות יחסית כמו rest או 2eat.

אין ספק שהגישה הזו חוסכת המון כאב ראש, אבל יש לה כמה וכמה חסרונות מהותיים:

  • העיצוב בדרך כלל זהה או אפילו אחיד למסעדות אחרות (אם המסעדה מופיעה רק באפליקציות)
  • קשה לשלוט על המיקומים בגוגל מכיוון שהאתר לא נמצא בשליטה שלנו
  • קיימת תופעה מכוערת של פלטפורמות שדורשות בלעדיות, אחרת הן מקפיצות את העמלות אפילו יותר…

בקיצור – ההמלצה שלנו היא להקים אתר עצמאי עם עיצוב מנצח עבור המסעדה או שירות ההסעדה שלכם.

במידה ואתם יכולים להרשות לעצמכם רצוי גם להשתמש בפלטפורמת הזמנות שתהיה בשליטה המלאה שלכם ותמשיך את העיצוב של אתר הבית,  מבלי להסתפק רק בקישור לאפליקציה או מערכת הזמנות חיצונית

אז איך עושים את זה? הנה 7 טיפים

1.דואגים לחוויית שימוש נוחה באתר ועיצוב מזמין

דווקא בגלל שאתרי מסעדות הם אתרים פשוטים יחסית, חווית שימוש טובה היא לא אתגר גדול מדי. חשוב לראות שהאתר נראה היטב הן במחשב והן בסמארטפון (מה שמכונה גם מובייל).

כמו שכתבנו, יש לעצב את האתר באופן שממשיך את הקו העיצובי של המסעדה עצמה. לדוגמה, אם החלל של המסעדה והתפריט המודפס מאופיינים בצבעים כהים, גם האתר צריך להיות כהה. אם מדובר בבית קפה המדגיש אווירה צבעונית וקלילה, גם האתר צריך להיות בהיר ומגוון מבחינת הצבע.

2.מבצעים מחקר מילות מפתח

בדרך כלל מחקר מילות מפתח הוא עניין מורכב מכיוון שיש המון מילים שהגולשים מחפשים (מילת מפתח היא למעשה שילוב של כמה מילים בודדות)

כל מילה כזו אמורה לשרת דף אחר באתר. לדוגמה, לחנות חיות עשויים להיות עשרה עמודים שונים שמוקדשים לכלבים (מזון לכלבים, משחקים לכלבים, אביזרי טיפוח וכו'). תוסיפו לזה עוד כמה סוגי חיות ומוצרים משלימים אחרים וקיבלתם עשרות עמודים!

לעומת זאת, אם אנחנו מסתכלים על שוק המסעדות, אין המון מילות מפתח שגולשים עשויים לחפש. רוב מילות המפתח שרלוונטיות יהיו קשורות לסוג האוכל, מיקום המסעדה וביטויים כמו "טובה", "מומלצת".

לזאת יש להוסיף את שם המסעדה או שם השף, מילים שבדרך כלל יהיה הרבה יותר קל לקדם.

יש מספר כלים שדרכם אפשר להתחיל עם מחקר של מילות מפתח בחינם. הם יעילים גם אם אתם רוצים להסתייע בחברת קידום אתרים מקצועית לאחר מכן מכיוון שיש מילים שיהיה לכם קשה לקדם בעצמכם. לדוגמה "מסעדה אסייתית בתל אביב".

הכלי המוכר והידוע ביותר הוא Google Keyword Planner. החיסרון שלו הוא שהנפחים בו לא מאוד מדויקים. מצד שני, המידע מגיע ישירות מגוגל ולכן הוא אמין יחסית.

כלי נוסף שלא דורש רישום ועובד גם בעברית הוא Ubersuggest. הוא קצת מציק, אבל אפקטיבי וקל יותר לשימוש אפילו מהכלי של גוגל.

3.משלבים את מילות המפתח באתר

בשלב הבא המטרה שלנו היא לחבר בין מילות המפתח לדפים באתר. גם אם אין באתר המון דפים, זה אפשרי.

לדוגמה, מילה כמו "עסקית " אפשר לשלב בעמוד ספציפי של תפריט עסקי ולמעשה לפצל את שני התפריטים לעמודים נפרדים. עם זאת, יש להיזהר משילוב מילים כמו "זול" מכיוון שגם התדמית של המסעדה חשובה. במקרים האלו אפשר לשים אותה אולי בכותרת שמוגדרת לגוגל (מסוג Title), כך שרק מי שמגיע מגוגל יראה אותה.

שימו לב – לעולם אל תסתמכו רק על גרסאות סרוקות של התפריט, העלו גם גרסת טקסט או גרסת PDF שגוגל יכול לקרוא. הדבר מצוין גם להגדלת הנגישות של האתר.

4.מעבים את האתר באמצעות בלוג או פינת מאמרים על מנת לתת לגולשים ערך מוסף

עוד מקום בו קל יחסית לשלב מילות מפתח הוא  בבלוג שיכול לכלול בסופו של דבר עשרות עמודים.

אומנם בלוגים באתרי מסעדות הם לא משהו שרואים יותר מדי, אבל האמת שלא חסרים רעיונות לפוסטים שיכולים לשמש גם ככלי שיווקי.

למשל:

  • יום בשוק – איך אנחנו בוחרים את חומרי הגלם הטובים ביותר
  • מתכונים מנצחים להכנה בבית
  • הכרזה על תפריט חדש או אירוע Special Night / וולנטיין וכו'

בתוך הפוסטים האלו מכניסים קישורים שיקשרו חזרה אל האתר הראשי. לדוגמה, "מסעדה אסייתית" חזרה אל דף הבית.

5.מכניסים את המסעדה לרשומות המקומיות של גוגל

הרשומות המקומיות של גוגל מאפשרות לכל בעל עסק להכניס את עצמו למעין רשומה מקומית של גוגל. הרשומה הזו כוללת את הפרטים הבסיסיים על המסעדה כגון שם, תיאור, כתובת, טלפון וכו'.

כדי ליצור את הרשומה יש להיכנס לקישור Google Business וללחוץ על הקישור הראשון שיופיע. (הוא משתנה מפעם לפעם)

הרשומה תופיע בפורמט מיוחד לצד תוצאות מקומיות אחרות כתגובה על חיפוש רלוונטי של המשתמש או כאשר גוגל מזהה שהוא נמצא באזור שקרוב למיקום המסעדה.

על מנת להופיע במקומות גבוהים יותר בחיפוש המקומי יש שני צעדים שחשוב מאוד לבצע:

  • לרשום את פרטי המסעדה בכמה שיותר אינדקסים ואתרים אחרים. יש להקפיד על הכנסת הפרטים המדויקים. אם המסעדה כבר מופיעה באינדקסים, יש לבדוק שהפרטים שלה תואמים לאלו שברשומה המקומית.
  • חשוב לעודד את הלקוחות להשאיר ביקורות על המסעדה. לשם זאת ישנו קישור מיוחד בתוך פאנל הניהול של הרשומה. את הקישור הזה אפשר לשלוח בהודעת SMS למי שחבר במועדון הלקוחות, לשלב QR בקבלה שהמשתמש יוכל לסרוק וכו'.
  • גוגל מתחשב גם בביקורות באתרים אחרים. לדוגמה, דפי זהב, b144, אפליקציית easy וכו'. עוד סיבה להירשם לכמה שיותר אינדקסים.

קידום מסעדות

6.דואגים ליחסי ציבור ואזכורים באתרים אחרים

חשוב לעשות לעצמכם יחסי ציבור טובים וליצור קשר עם אתרים אחרים במטרה שיקשרו אליכם בחזרה. לדוגמה, אתרי לייפסטייל, פינות אוכל ובילויים באתרים גדולים, להשתלב בקבוצות "פודיס" בפייסבוק וכך הלאה.

כל זאת במטרה לקבל קישורים "טבעיים" לאתר שלכם. אלו הם הקישורים הטובים ביותר שגוגל מתחשב בהם כאשר הוא מדרג את המסעדה בתוצאות החיפוש.

7.מטמיעים מערכת הזמנות קלה לשימוש

אין דבר יותר מבאס ממסעדה שההזמנות בה טלפוניות בלבד. היום יש לא מעט פלטפורמות לניהול הזמנות שאפשר להטמיע כחלק אינטגרלי מהאתר במקביל להזמנה דרך אפליקציה מוכרת, אך חשוב לוודא שהתפריט בשתיהן זהה (המחירים לא חייבים להיות זהים ב-100%).

ניתן גם להוסיף חיבור בצורה פשוטה למערכת חברי המועדון (לדוגמה, על מספר טלפון והקלדת קוד שנשלח ב-SMS חוזר).

קישור להזמנת מקום במסעדה או Takeaway בדרך כלל נשלח למסעדה ומגיע אל המארחת. אם המסעדה סגורה באותו היום או השעה, חייבים להציג הודעה מתאימה כדי שהלקוח לא יחכה סתם על הקו…

לסיכום

קידום אתרי מסעדות ואוכל היא לא משימה בלתי אפשרית ואופטימיזציה בסיסית היא דבר שגם מי שאין לו ניסיון רב בקידום אתרים יכול לבצע. יחד עם זאת, אם התחרות היא גבוהה יחסית (כמו מסעדה שנמצאת בעיר גדולה או מגישה מזון מאוד פופולארי), לעיתים יהיה צורך לפנות לחברת קידום אתרים מקצועית.

 

 

תגובות 0
עוד בנושא
JOIN THE DISCUSSION

אין להעתיק תוכן מאתר זה!