Stand with Israel

קמפיין ממומן מוצלח בגוגל

 

ניהול קמפיין ממומן מוצלח בגוגל והשגת מטרות עסקיות

לאחרונה נראה כי לאן שלא נפנה, מנועי החיפוש ובראשם גוגל ינסו לדחוף אותנו אל זרועות החיפוש הממומן ויקשו עלינו להתברג במקומות ריאלים בתוצאות החיפוש האורגניות. עובדה זו מושכת עוד ועוד בעלי עסקים ואתרים לעבור אל קמפיינים ממומנים בנוסף לקידום אורגני. למרבה הצער, כמעט כל אחד יודע שהתחרות בזירה הממומנת לא בהכרח יותר קלה מזו בזירה האורגנית ולעיתים היא אף גדולה יותר. משמעות הדבר בפועל היא שהרבה מאוד עסקים נאלצים לשלם סכומים גבוהים על כל לחיצה ומבלי שיוכלו לדעת בוודאות שלחיצה זו תיצור להם ליד מוצלח. נשאלת השאלה כיצד יוצאים מהמלכודת הזו ומשיגים את המטרות העסקיות שהצבתם לעצמכם?

 
מיקוד הקמפיין

הכלל הראשון בכל קמפיין ממומן הוא התמקדות במילות המפתח הנכונות : צאו מנקודת הנחה שלפעמיים רצוי לבחור במספר מועט של מילים מאשר להתפזר ולקבל תנועה ללא ממוקדת. לפעמיים דווקא המחיר של המילים הממוקדות יותר הוא נמוך, ולכן אתם מרוויחים פעמיים. עם זאת, רצוי שלא להתמקד יותר מדי ולבחור רק במילים שיש להן מעט מאוד חיפושים וזאת מכיוון שככל שתבחרו ביותר מילים, סביר להניח שתרצו ליצור גם יותר מודעות, ובשלב מסוים יהיה לכם קשה לעקוב אחר כולן בבת אחת.

 
מעבר לכך, רצוי לחשוב גם בצורה מקורית על מילים נרדפות או מילים במשמעות קרובה למילים הראשיות. אל תנסו ללכת אחרי העדר, אלא נסו להיכנס לראשו של הגולש שלא משקיע שעות בבדיקת מילות מפתח…

זכרו מהי מטרת הקמפיין

הדבר נשמע טריוויאלי, אך לכל קמפיין ישנה מטרה מעט שונה : לדוגמה, האם המטרה היא לחשוף את הגולשים למוצר חדש, להעמיק את הקשר עם מוצר קיים או שאולי לשפר את המוניטין שלכם לאחר מספר ידיעות לא מחמיאות שהשתרבבו לעמוד הראשון בגוגל? כל מטרה שלא תבחרו צריכה להשתקף גם במודעה אותה תנסחו, ובעיקר בכותרת שלה וכמובן גם בדף הנחיתה עצמו. לדוגמה, אם אתם מפרסמים טעם חדש של במבה, רצוי כי תנסחו את הכותרת של המודעה בצורת שאלה ישירה כגון "על במבה במילוי סוכריות קופצות כבר שמעתם?" או "נסו את הטעם המדליק החדש" ולא "במבה של אסם" כאשר הטעם החדש מופיע רק בתוכן המודעה…

השתמשו באפשרויות המתקדמות על מנת למקסם את הקמפיין

לאחרונה נוספו ל – Adwords  מספר תכונות חשובות שרצוי להכיר אותן על מנת להגדיל את שיעורי ההמרה ללא תשלום נוסף, למשל :
 הוספה של Sitelinks לתוך המודעה

הוספה של מספר טלפון כאשר המודעה מוצגת במובייל

אפשרות לשתול קוד באתר אשר מסמן את המבקרים בדף מסוים או מספר דפים כמבקרים שניתן ליצור איתם קשר מאוחר יותר לאחר שאתם כבר יודעים מה הם חיפשו בעבר (שיווק מחדש).
לעיתים מדובר אמנם בנושאים טכניים שדורשים מעט לימוד, אך גוגל ציינה כבר שהיא תחל להכניס את התכונות הללו לשקלול של ציון האיכות ולכן מי שישתמש בהן, יקבל יתרון על פני המתחרים שלא ישתמשו בהן..

היו עם היד על הדופק

גם כאשר מצב הקמפיין טוב יותר וגם כאשר הוא טוב פחות, תמיד היו עם היד על הדופק ובדקו את הקמפיין לפחות פעם ביום. לעיתים תגלו תזוזות מהירות במיקום ממוצע של מודעה או בציון האיכות שלה. בנוסף לכך, שחקו עם מודעות שונות במהלך שעות שונות ביממה על מנת לגלות מהו התזמון הטוב ביותר: לעיתים תוכלו להתעלות על המתחרים אשר מכלים את כל התקציב היומי שלהם עקב אסטרטגיית תמחור לא מתאימה.
 

תגובות 0
עוד בנושא
JOIN THE DISCUSSION

אין להעתיק תוכן מאתר זה!