חושבים רק על קישורים לאתר ? תחשבו שוב

 

יצירת קישורים במסגרת תהליך קידום אתרים היא אחת מהפעולות המסורתיות והיעילות ביותר בתחום הקידום. יחד עם זאת, רבים ממקדמי האתרים ובעלי האתרים, חושבים בעיקר על דבר אחד: יצירת קישורים נכנסים לאתר וכתוצאה מכך מזניחים את דבר חשוב שיכול לעזור באופן משמעותי לקידום האתר: קישורים יוצאים מתוך האתר לאתרים חיצוניים רלוונטיים וסמכותיים. נשמע תמוה? קראו וגלו עוד…

TRUST RANK

כל מה שצריך לדעת על ה-  TRUST RANK

מקדמי אתרים רבים עושים הכול על מנת לייצר עבור לקוחותיהם קישורים נכנסים איכותיים מאתרים שונים ברשת. יצירת הקישורים נעשית בחלק מהמקרים על סמך איכות האתרים המפנים ובמקרים מסוימים על סמך כמות האתרים המפנים. כך או אחרת, מדובר בפועלה חד כיוונית בלבד המיועדת ליצירת קישורים נכנסים לאתר המקודם.

ההתעסקות המתמדת בקישורים הנכנסים משכיחה ממקדמי אתרים רבים את החשיבות הרבה הנלווית ליצירת קישורים יוצאים מהאתר המקודם לאתרים איכותיים רלוונטיים אחרים, וכאן נכנס לתמונה אחד מהמדדים החשובים ביותר ליצירת אתר איכותי: מדד ה-TRUST RANK. מדד זה הוא למעשה אחד מהמדדים בהם גוגל מאפיינת אתרים איכותיים ולכן המשוואה היא נורא פשוטה: גוגל מזהה אתרים איכותיים כאתרים המקפידים לעשות שימוש בקישורים יוצאים לאתרים איכותיים אחרים.

אומנם רק גוגל מחזיקה בידיה את רשימת האתרים האיכותיים והאמינים בעיניה, אך כל מקדם אתרים  שעיניו בראשו יכול להבין שברשימת אתרים אלו נמנים אתרים כגון: אתריהם של גופי תקשורת גדולים וידועים, אתרי ממשלה, אתרי אקדמיה ומחקר וכדומה.

ועכשיו נחזור למשוואה הקודמת: בכל פעם שתוציאו קישור מאתרכם לאחד מאותם "אתרים איכותיים" בעיני גוגל, אתם למעשה מחזקים (בעיני גוגל) את מעמדו של אתרכם ולמעשה מעידים על עצמכם כאתר איכותי המקשר תכנים ומפנה גולשים למקורות מידע אמינים ואיכותיים.

אז לאיזה אתרים כדאי ומומלץ להוציא קישורים?

עכשיו, לאחר שהבנתם את חשיבותם של הקישורים היוצאים מהאתר המקודם, זה הזמן לגלות איזה אתרים הינם בעלי מדד TRUST RANK גבוה בעיני גוגל. כפי שציינו קודם אתרים אלו כוללים כנראה אתרי ממשלה ואתרי רשויות מקומיות, אתרי חינוך, מחקר ואקדמיה, אתרים של גופי תקשורת מובילים בתחום, רשתות חברתיות, אתרי תוכן של ארגונים ותאגידים בינלאומיים ועוד.

הוצאת קישורים מאתרכם לאחד מאותם אתרים "מומלצים" תייצר עבורכם שתי פעולות מרכזיות: האחת, היא תגרום לקהל המבקרים באתרכם לראות בהם סמכות מקצועית בתחום המוצר או הנושא בו עוסק אתרכם, והשנייה, היא תשדרג את מעמדכם בעיני גוגל כאתר מקצועי, איכותי ורלוונטי לקהל הגולשים בתחומו.

אז מדוע לא כל המקדמים עושים זאת? מסיבה אחת פשוטה, רוב המקדמים (וגם בעלי האתרים המקודמים עצמם) פשוט פוחדים שהוצאת קישורים מתוך האתר לאתרים אחרים תפעל כנגדם. מנגד, כל קמפיין קישורים הנערך במסגרת תהליך קידום אתר מחייב אתכם לפעול להוצאת קישורים מהאתר המקודם על מנת לקבל קישורים נכנסים לאתר מאתרים אחרים עימם אתם משתפים פעולה. אז במקום להשקיע את זמנכם ביצירת קישורים כמותיים מאתרים פחות איכותיים ואמינים אנו ממליצים לכם לפעול ליצירת קישורים יוצאים מתוך חשיבה אסטרטגית לא רק על כמות הקישורים הנכנסת או יוצאת אלא גם למקומות אליהם אתם מפנים במרחבי הרשת באמצעות הקישורים היוצאים מאתרכם.

על מנת להפוך את אתרכם לאתר בעל מדד TRUST RANK  גבוה, אנו פשוט ממליצים לכם לבצע מספר פעולות במקביל לפעולות הקידום:

  • צרו כתבות תוכן מקצועיות הקשורות לתחום המוצר או השירות אותו אתם מספקים והשיגו כמה שיותר אייטמים לגביו באתרי תוכן וחדשות מובילים.
  • הוסיפו את אתרכם לכל מדריך עסקים מוביל בתחומכם
  • וודאו שבאתרכם נכללים עמודים המייצרים אמינות כגון: דף אודות, תנאי שימוש, תקנון, ממליצים, ד, לקוחות וכדומה.
  • דאגו לפעילות שוטפת ודינמית המייצרת עניין ברשתות החברתיות
  • פעלו ליצירת קישורים איכותיים בלבד במקום לבזבז את זמנכם על יצירת כמות גדולה של קישורים נכנסים מאתרים שאינם רלוונטיים לכם

חשוב לזכור: בכל קישור חיצוני מאתרכם חשוב שהוא ייפתח בחלון חדש וזאת על מנת להימנע מכך שהגולש ינטוש את האתר.

מספר גורמים המשפיעים על איכות הקישור

 

קידום אורגני באמצעות החלפת קישורים, חייב להיעשות על סמך כללים מסוימים הקובעים למעשה את איכות הקישור כדלקמן:

  1. בדקו את רמת הדירוג של האתר המקושר- עמודי אינטרנט בעלי דירוג גבוה יותר יספקו לכם קישורים איכותיים טובים יותר.
  2. רלוונטיות- חשוב שכל קישור נכנס לאתרכם יגיע מאתרים שונים הרלוונטיים לתחום המוצר או השירות המסופק על ידיכם באתר ולא על ידי אתרים שבינם לבין תחום עיסוקים אין כל קשר לוגי.
  3. מיקום הקישור- את הקישורים הנכנסים לאתרכם חשוב לשלב בגוף הטקסט. זכרו- רק קישור טקסטואלי המגיע מגוף התוכן עצמו יכול באמת להפנות גולשים מהאתר המקשר לאתרכם.

 

קישורים מהרשתות החברתיות

 

תפעול עמוד עסקי בפייסבוק או בכל רשת חברתית אחרת, הינה אחת מהפעולות ההכרחיות ביותר אותן יש לבצע בזמן תהליך הקידום האורגני. פעולה זו תאפשר לכם ליצור מערך קישורים נכנסים לאתרכם דרך העמוד העסקי וככל שהדף העסקי שלכם יהיה מעניין, דינמי ויצירתי יותר, כך תוכלו להרחיב את קהלי היעד שלכם בכל רגע נתון ולהגיע לקהל לקוחות שטרם נחשף לקיומכם.

זכרו: קישורים מהרשתות החברתיות מאפשרים לכם למעשה ליהנות מ-2 יתרונות מרכזיים: האחד, אתם יכולים לאפיין בצורה הממוקדת ביותר את קהל הגולשים הרלוונטי ביותר עבורכם, והשני, כמות הגולשים אליהם תוכלו להגיע בכל רגע נתון במידה ותייצרו לעצמכם עמוד עסקי איכותי, דינמי ורלוונטי לקהלי היעד אליהם אתם מכוונים.

לסיכום, זה הזמן לחשוב מחוץ לקופסא ולפעול לשיפור מדד ה-TRUST RANK של אתרכם באמצעות הוצאת קישורים איכותיים לאתרים בעלי TRUST RANK גבוה.

 

 

תגובות 0
עוד בנושא
JOIN THE DISCUSSION