Stand with Israel

מה זה SEO ומדוע אתם זקוקים לו?

 

SEO הפך למונח מקצועי לתחום קידום אתרים אורגני בגוגל.

עולם קידום האתרים הוא עולם גדול ומרתק, אך למרות זאת, בקרב הציבור הרחב שוררת לעיתים הנחה שגויה שמדובר בפעולות שקל מאוד ליישם וחסמי הכניסה אליו נמוכים במיוחד. מסיבה זו, קיים קושי להסביר לבעלי האתרים למה הם זקוקים לשירותי SEO מקצועיים ע"י מומחי seo, ומצד שני, חלק גדול מהאנשים מנסים לקדם את האתר שלהם בעצמם או לבצעה פעולות חלקיות לקידום האתר (SEO) ולפעמים אפילו עלולים לגרום לבעיות/נזקים שיהיה קשה לשפר בהמשך.

SEO חשוב לדעת : 

מה זה SEO?

SEO (ראשי תיבות של Search Engine Optimization) אופטימיזציה עבור מנועי החיפוש. ( מונח מקצועי עבור שירותי קידום אתרים אורגני בגוגל ) טכניקת קידום עבור התאמת קוד ומבנה אתר אינטרנט לדרישות ולאופן בו מנועי החיפוש סורקים את אתרי האינטרנט.

מי זקוק לשירותי קידום SEO

SEO מתאים לכל בעל אתר ( עסק, חברה וכל ארגון אחר ) המעוניינים להשיג חשיפה איכותית לגולשים אשר מחפשים בגוגל אחר ביטויים רלוונטיים לפעילות האתר.

מדוע SEO הוא עניין מורכב?

לפי גוגל, ישנם מאות פרמטרים שונים אשר משפיעים על מיקומו של האתר במנוע החיפוש, ולכן מדובר במשימה שדורשת עבודה מדוקדקת וקפדנית על ידי אנשי מקצוע מנוסים.

SEO
 
אז מה זה בעצם תהליך קידום אתרים אורגני במנועי החיפוש SEO, מה הוא כולל ואיזה מיומנויות מצריך התהליך.

תהליך קידום אתרים (SEO) מחולק למשתנים רבים חלקם בתוך אתר האינטרנט ונקראים בשפה המקצועית (On-Site SEO) וחלקם השני מיושמים מחוץ לאתר האינטרנט ונקראים בשפה המקצועית (off-Site SEO). תהליך הonsite הוא בעצם התאמה של האתר עצמו לאופן בו מנועי החיפוש וגוגל בראשם סורקים ומנתחים את כל עמודי האתר, התכנים באתר, קוד האתר, ועוד משתנים רבים, תהליך זה נקרא בשפה המקצועית "אופטימיזציה". מקדם אתרים מיומן ( מומחה seo )  ידע לתת מענה טוב ומקצועי יותר לתהליך האופטימיזציה וידע להתיחס לכל או רב הפרמטרים החשובים בכדי ליצור יתרון בתהליך על פני האתרים המתחרים. 

תהליך הoffsite ברובו מתבסס על קישורים נכנסים המפנים אל האתר, יצירת מוניטין לאתר ברשת על ידי בניית קישורים נכנסים באתרים סמכותיים בעלי תחום עיסוק דומה במטרה ליצור מוניטין חיובי בעיני גוגל ומנועי החיפוש ( אם הרבה אתרים סמכותיים בתחום מקשרים לאתר הזה כנראה שהוא פופולרי יותר ). גוגל עשתה המון שינויים ועדכונים בנושא הקישורים הנכנסים אל אתר אינטרנט וצריך מיומנות ומקצועית גם שנושא זה כדי לדעת ליצור פרופיל קישורים איכותי שיטיב עם תהליך הקידום ולא יפגעו בו או אפילו יגרום לפסילה ע"י גוגל. 

תהליך SEO מקצועי ונכון צריך להיות כזה שנבנה בצורה מדודה ונכונה ורק באופן כזה נזכה לראות תוצאות הולכות ומשתפרות לאורך זמן וביצועים טובים יותר מעט לעט. ישנם טכניקות SEO העלולות לגרום לעליות מהירות במיקומי האתר במנועי החיפוש וחוסר יציבות או אפילו קריסה של מיקומי האתר לאורך זמן.

גרף של תהליך קידום SEO המציג תהליך תקין, גדילה מתמשכת במיקום הממוצע של האתר לאורך זמן

תהליך SEO
 

אז מדוע תהליך קידום אתרים SEO הוא עניין מורכב?

לפי גוגל, ישנם מאות פרמטרים שונים אשר משפיעים על מיקומו של האתר במנוע החיפוש, ולכן מדובר במשימה שדורשת עבודה מדוקדקת וקפדנית על ידי אנשי מקצוע מנוסים. כמו כן, חשוב לזכור שהאתר אינו מקשה אחת ולא כל העמודים בהכרח אטרקטיביים באותה מידה בעיני מנועי החיפוש.

הנה רק חלק מן הפרמטרים שיש להם השפעה דומיננטית על מיקום האתר בתוצאות. 

הופעה של מילות המפתח בכותרת קוד כל עמוד והתיאור של כל עמוד ( meta description, meta title )
המיקום הפנימי של העמוד בתוך האתר / מבנה האתר (לדוגמה, העמוד הראשי נחשב לחזק יותר מאשר עמוד פנימי ועמוק)
זמני טעינת האתר ודפי האתר השונים ( גוגל מעודדים אתרים הנטענים מהר ויוצרים חווית גלישה חיובית של גולשי האתר ) 
מבנה הקישורים הפנימיים בתוך האתר ( קישור בין דף לדף ) 
תקינות הקוד בכל אחד מדפי האתר 
שימוש בתגיות H (  תגיות H משמשות להגדיר כותרות בכל עמוד ועמוד באתר )

ועוד פרמטרים רבים…

בניית קישורים ואיכות חברת שירותי SEO שתבחרו

קישורים הם דבר בסיסי בתהליך SEO של כל מקדם אתרים מכיוון שלפי רוב ההערכות, הם עדיין הפרמטר החשוב ביותר כאשר האלגוריתם של גוגל מחליט כיצד לדרג אתר מסוים בתוצאות, זאת בהנחה שהטקסט באותו אתר הוא מקורי ואינו משוכפל או מועתק מאתר אחר.
 
בעבר היה מספיק לשתול קישורים עם הטקסט שאותו היו מעוניינים לקדם במספר גדול של אתרים על מנת שהאתר יתברג על ביטויי חיפוש (מילות מפתח) אטרקטיביות. כיום זה כבר לא המצב וגוגל למעשה הופכים חלק גדול ממטלת בניית הקישורים ללא רלוונטית או אפילו פוגענית, כך שהמקדמים צריכים להיות יצירתיים יותר ולהתבסס על איכות ולא בהכרח על על כמות.
 
למעשה, אתר אשר "נתפס על חם" כאשר הוא מנסה ליצור לעצמו מספר רב של קישורים באופן חשוד, עשוי להיענש באופן ידני על ידי גוגל, אם האלגוריתם שפועל באופן אוטומטי לא הצליח לתפוס אותו קודם לכן. מצד שני, כל עוד האתר לא מצליח להיתפס, יש סיכוי טוב שהוא יזכה לתנועה יפה למשך זמן מוגבל.
 
מצב זה עשוי להיות מאוד מבלבל עבור מי שאינו מגיע מתחום קידום האתרים מכיוון שקל מאוד לתפוס "אתרים תמימים" ולקדם אותם בשיטות מסוכנות, כאשר במקרה של אזעקת אמת וענישה של האתר יהיה צורך בפעולות ממשיות כדי להצליח ולהוציא את האתר מאזור הפסילה ולהחזיר אותו למסלול בטוח.

כמו כן, לא תמיד ברור היכן עובר הגבול האדום, וכל בעל אתר חייב לדעת שקידום אתרים הוא תחום ספקולטיבי ממש כמו שוק המניות בו אפשר למזער סיכונים, אבל אי אפשר למנוע אותם לחלוטין. עם זאת, נדירים מאוד הם המקרים בהם קידום זהיר לטווח ארוך גורם לנזקים ובמקרה הגרוע ביותר.

מסיבה זו יש לבחור נכון חברת SEO שתדע לספק מענה מקצועי ויש לה את כל הניסיון הדרוש וכל זאת בהתאם להנחיות מנועי החיפוש. מוזמנים לקרוא "איך לבחור נכון חברת קידום אתרים"

מה חשוב באמת בתהליך SEO 

תהליך SEO מטרתו להגביר את החשיפה שלכם במנועי חיפוש ולהשיג את הביצועים הטובים ביותר שניתן במסגרת ההנחיות של מנועי החיפוש וזאת על ידיד תהליך SEO מורכב אשר מתחשב בפרמטרים רבים.

SEO טוב נמדד לאורך זמן ועל סמך הצבת יעדים ראליים בהתאם לקצב התקדמות סביר ומדוד.

אי אפשר להתחמק גם מיצירת קישורים אך נכון להתמקד באיכות וליצור מוניטין חיובי אמיתי ברשת על ידי הפניות מאתרים בעלי סמכות בתחום. 

SEO יש לבצע בסיוע חברת קידום אתרים על מנת להימנע מטעויות ולזכות לתהליך מקצועי ואיכותי שישיג את המטרות.

לסיכום : בכדי להשיג ביצועים מקסימליים ולהצליח לעמוד מול המתחרים ולהשיג הצלחה בתהליך הSEO יש צורך ממשי בבעל מקצוע/מומחה בתחום אשר ידע לספק מענה מקצועי מתאים לכלל הפעולות הנחוצות באתר עצמו ומחוץ לאתר ויש לו את הניסיון המתאים לדעת אילו פרמטרים משפיעים יותר ובאילו סדרי עדיפויות עליו לפעול בכדי להשיג את הביצועים הטובים ביותר לאתר במנועי החיפוש.
 

תגובות 0
עוד בנושא
JOIN THE DISCUSSION

אין להעתיק תוכן מאתר זה!