בניית אתרי E-commerce (אתרי מכירות) מוכרים יותר
מהו מיתוג עסקי? לאיזה סוגי עסקים הוא מיועד? באיזה אמצעים ניתן לייצר מותג לבית העסק ומהם כללי המפתח לבניית מותג? כל מה שצריך וחשוב לדעת על מיתוג עסקים בעמוד שלפניכם.
עולם העסקים התחרותי והדינמי, מחייב את כל בעלי העסקים בכל תחום עסקי לבסס את מעמדם המקצועי כמובילי תחום, כאשר אחת מהדרכים היעילות ביותר לצורך כך היא באמצעות יצירת זהות מיתוגית המלווה את כל סוגי הפרסומים של בית העסק.
מהי זהות מיתוגית ולאיזה סוגי עסקים היא מיועדת?
זהות מיתוגית הידועה גם בשם מיתוג עסקים או מיתוג עסקי, היא למעשה תעודת הזהות הויזואלית של בית העסק הבאה לידי ביטוי בכל אמצעי השיווק והפרסום בהם בית העסק בוחר לפרסם את עצמו לקהלי היעד הרלוונטיים לגביו. על פי הגדרה זו, זהות מיתוגית נחוצה לכל בית עסק באשר הוא וזאת ללא קשר לגודלו ותחום עיסוקו ומטרתה לאפשר לקהלי היעד הרלוונטיים של בית העסק, לזהות באופן מיידי את בית העסק העומד מאחורי הזהות המיתוגית.
חשיבותה של הזהות המיתוגית
מיתוג עסקי משמש בראש ובראשונה לצרכי זיהוי מיידי של בית העסק על ידי קהל הלקוחות ובאמצעותו ניתן לבדל את בית העסק ולייחד את יתרונותיו היחסיים על פני המתחרים. באמצעות הליך מיתוג עסקי ניתן לחדד את כל המסרים השיווקיים של בית העסק ולהעביר אותם באמצעים ויזואליים וטקסטואליים כאחד, ובתוך כך, לבסס את מעמדו העסקי של בית העסק כמוביל בתחומו בעיני קהל הלקוחות.
אמצעים ליצירת זהות מיתוגית
כל הליך מקצועי של מיתוג עסקי מתחיל מהאלמנט הבסיסי ביותר לכל סוגי העסקים והוא: סמליל (לוגו) בית העסק. עיצוב לוגו לבית עסק חדש או שדרוג לוגו לבית עסק קיים היא למעשה הפעולה הבסיסית ביותר ליצירת זהות מיתוגית וזאת לנוכח העובדה שהלוגו הנבחר יופיע ויתנוסס בכל אמצעי שיווק ופרסום בו ייעשה שימוש על ידי בית העסק, החל מנייר מכתבים, דרך מערכות שילוט כאלו ואחרות ועד למודעות פרסום מודפסות ומקוונות כאחד. לאחר עיצוב הלוגו כבסיס לכל תהליך של מיתוג עסקי, מושם דגש על יצירת שפה עיצובית התואמת את ערכי המותג וקהל היעד הרלוונטי אליו פונה בית העסק. השפה העיצובית אומנם יכולה לעשות שימוש בקווים הגרפיים המאפיינים את הלוגו ובגווני הלוגו, אך היא בהחלט יכולה להיות מנותקת מהלוגו כל עוד השפה העיצובית משרתת את המטרה ומייצרת בידול עיצובי של בית העסק על פני המתחרים.
במסגרת הליך המיתוג העסקי, ניתן לעצב כל אמצעי ויזואלי בו בית העסק עתיד לעשות שימוש, וזאת בהתאם לעקרונות השפה העיצובית המוגדרים מראש. באופן זה ניתן לעצב אתר אינטרנט תדמיתי, אתר אינטרנט מכירתי, באנרים פרסומיים לקמפיינים אינטרנטיים, מודעות פרסום בעיתונות או באמצעי נייר אחרים (פליירים, ברושורים וכדומה). חשוב לציין שהעיקרון המנחה המרכזי בהליך מיתוג עסקי הוא יצירת שפה עיצובית אחידה לכל אמצעי הפרסום והשיווק השונים בהם בית העסק עתיד לעשות שימוש, וכל זאת תוך התאמה מלאה לערכי המותג וקהלי היעד הרלוונטיים אליהם פונה בית העסק.
מיתוג עסקי נכון – מהיכן מתחילים?
מיתוג עסקי לחברות, עסקים ולנותני שירות מקצועיים, חייב להיות מבוסס על מספר פעולות מקדימות באמצעותן ניתן ליצור זהות מיתוגית אשר תייחד ותבדל את בית העסק. פעולות אלו נועדו לצרכי אפיון המותג והגדרת המטרות אותן תרצו להשיג באמצעות הזהות המיתוגית והן כוללות בין היתר:
- פילוח ממוקד של קהלי המטרה הרלוונטיים לגביכם – ככל שתדעו יותר על קהלי היעד אליהם אתם פונים כך תוכלו להבין יותר מה מניע אותם לפעולה ולאיזה סוגי מסרים הם מצפים לקבל מכם. פעולת הפילוח מתאפשרת באמצעות מחקר שוק מקדים במסגרתו ניתן לקבל מידע על התובנות הצרכניות המניעות את קהלי המטרה הרלוונטיים לגביכם ובכך לפעול ליצירת שפה עיצובית אחידה המותאמת לכל המסרים הרלוונטיים.
- הנראות העיצובית של המתחרים – על מנת לייצר בידול בנראות המיתוגית שלכם, קיימת חשיבות רבה להתייחסות נקודתית לאופן בו המתחרים שלכם עושים שימוש בזהות מיתוגית וכיצד היא משרתת את הפעולות השיווקיות- פרסומיות שלהם.
וזאת לצד פעולות מקצועיות הנלוות לכל תהליך מיתוג עסקי כגון: הגדרת תקציבי פרסום – שיווק שנתיים על פי תכנון אסטרטגי לכל פעולת שיווק ופרסום בכל אמצעי מדיה אפשרי.
מיתוג עסקים בעידן הדיגיטלי
כיום, יותר ויותר עסקים מפנים את תקציבי הפרסום והשיווק שלהם לתחום השיווק הדיגיטלי הכולל בתוכו מגוון רחב של פלטפורמות באמצעותן ניתן לקדם ולשווק עסקים, שירותים ומוצרים מכל סוג. תחום השיווק הדיגיטלי מחייב התייחסות נקודתית מקדימה לנראות העיצובית של המותג (בית העסק) אותו תרצו לקדם או לשווק, וזאת תוך התייחסות לסוג הפלטפורמה בה אתם עושים שימוש. לפיכך, קיימת חשיבות רבה לעיצוב אתר על פי עקרונות השפה העיצובית המופיעים לעיל. אתר האינטרנט של כל בית עסק מהווה נכס דיגיטלי לכל דבר ועניין, כאשר כל פעולת קידום או שיווק ברחבי הרשת, נועדה לצרכי הפניית קהל הגולשים אל אתר הבית של בית העסק. ממחקרים שונים בתחום הרגלי הגלישה נמצא כי לעיצוב ונראות האתר השפעה רבה על החלטת הגולשים להמשיך ולבצע בו פעולות גלישה או לנטוש אותו מספר שניות לאחר כניסתם לאתר.