שיפור חווית המשתמש – להיכנס לעובי הקורה
ניהול עמודי פייסבוק אולי נשמעת כמו משימה קלה שמסתכמת בהעלאת סטטוס מדי כמה ימים, אך ניהול עמוד פייסבוק מוצלח שיביא הרבה אוהדים ולייקים ויחזק את המותג הוא לא עניין של מה בכך, ויש הרבה דברים בדרך שחשוב ללמוד וליישם.
תמונת נושא מקצועית ולוגו
תמונת נושא (Cover Photo) מקצועית יכולה ליצור רושם ראשוני מצוין על הצופים ממש כמו עטיפה של ספר. היא יכולה להיות מורכבת מלוגו גדול או צילום תואם, אבל העיקר שתהיה מייצגת ותעיד על ערכי הפקה גבוהים :
יצירת קהל אוהדים ראשוני
על מנת להגדיל את קהל האוהדים וליצור בסיס משתמשים רחב, יש מספר פעולות שכדאי לבצע בעמודים חדשים שזה עתה נוצרו :
1.התקנת תיבת אוהדים באתר האינטרנט שלכם : דרך תיבת אוהדים המשתמשים יכולים לעשות לייק בעמוד וגם לשלוח לדף הודעות מסנג'ר. חשוב שהתיבה תמוקם במקום בולט ותהיה מספיק גדולה על מנת להציג את שמות חבריו של הגולש שכבר אוהבים את המותג.
2.לייק לעמודים אחרים : אם תעשו לייק לעמודים אחרים בתור הדף שלכם (לא דרך הפרופיל האישי) והם יעשו לכם לייק בחזרה, העמוד שלכם יופיע בעמודים אחרים וכך הגולשים יוכלו לעבור בחופשיות מעמוד לעמוד. כדי שהצעד הזה יצליח, חשוב לבחור עמודים שיש להם מכנה משותף עם הדף שלכם, אבל הם לא מתחרים ישירים שלו. למשל, אם העמוד שלכם עוסק בבניית אתרי אינטרנט, תוכלו לעשות לייק לעמוד של חברה לעיצוב גרפי …
3.עשו שימוש בלחצן "הזמן חברים לאהוב דף זה" כדי להזמין את חבריכם לאהוב את הדף ובקשו מחברים נוספים שלכם לעשות שימוש בכפתור על מנת שהם יזמינו את החברים שלהם גם כן…
עדכון סטטוסים ותזמון הפרסום
כולם יודעים שעדיף לפרסם כמה פוסטים בשבוע, אבל לא כולם יודעים מהם המספרים "המנצחים" והשעות הכי טובות לפרסם בהן. וובכן, אתר Buzzsumo בדק את מאפייני הפוסטים שיצרו הכי הרבה מעורבות בפייסבוק וחזר עם המסקנות הבאות :
· מומלץ לפרסם או בשעות השיא (בין עשר בבוקר לאחת בצהריים) או בשעות השפל (בין 11 בלילה לשתים לפנות בוקר). הסיבה לכך היא שבשעות השפל יש דווקא פחות תחרות על תשומת הלב של הגולשים…
· באותו אופן, רצוי לפרסם או בימי השפל (שישי – שבת) או בשעות השיא (ימי השבוע ובעיקר שני – שלישי).
· אפשר להתנסות עם סוגי פוסטים שונים : תמונות, וידאו, לינקים , שאלות של כן ולא ופוסטים נושאי פרסים על פי סוגי האוהדים שלכם. באופן ספציפי יותר, נסו לעודד את הגולשים להעלות תמונות או סטאטוסים בעצמם על מנת שהם ישתפו אותם עם גולשים אחרים וכך יחשפו את המותג שלכם להרבה מחבריהם.
· רצוי להיצמד לפוסטים באורך של 3-4 שורות ולא יותר על מנת לא לעייף את קהל האוהדים
אינטראקציות עם לקוחות
אינטראקציה עם לקוחות היא מן הסתם חשובה ביותר, אבל האם אתם יודעים שפייסבוק מדרגת אתכם גם על סמך המהירות שבה אתם עונים ללקוחות? לכן, טוב לענות מהר אם אתם רוצים שלקוחות ייצרו אתכם קשר דרך הדף…
כמו כן, הקפידו לענות על כל פנייה, גם על אלו שנשאלות באופן פומבי וגם אם הפנייה עצמה מגיעה כסוג של תלונה. לעולם אל תתעלמו מפנייתו של גולש, אלא אם כן מדובר בפניה שכתובה באופן בוטה ובגסות רוח. ענו לכל הגולשים ואל תמחקו את התגובות שלהם ללא סיבה טובה מאוד…
שיתוף, שיתוף ושוב פעם שיתוף
לסיום, השתמשו באפשרויות השיתוף השונות של פייסבוק במידה ובזהירות. אמנם אתם יכולים לשתף כל סטאטוס מן הדף בכל קבוצה אחרת (אבל לא דף עסקי אחר) או בציר הזמן שלכם, אך אם תעשו זאת יותר מדי, אתם עלולים להרגיז את הגולשים האחרים ולהיתפס כספאמרים. לכן, נסו לחשוב איפה באמת אתם יוצרים ערך אמיתי עבור הגולש ופונים לקהל יעד ספציפי שיכול להתעניין בסטאטוס הזה.