Stand with Israel

5 דרכים לבלוט בתוצאות החיפוש

רצף העדכונים של שגוגל הנחיתו עלינו בזמן האחרון גרמו לכך שלא מעט אתרים איבדו את החשיפה הגבוהה שהיו רגילים אליה במשך שנים בגלל ירידה בדירוגים. למרבה המזל, ביחד עם רצף העדכונים הזה, גוגל גם הציעה לנו בשנים האחרונות יותר ויותר דרכים להבליט תוצאות חיפוש מסוימות.

ההבלטה של תוצאות החיפוש אמנם לא יכולה ולא נועדה להחליף דירוגים טובים, אבל היא בהחלט יכולה להגדיל את אחוז הלחיצות (CTR) על האתר שלכם בגוגל, מדד שלאט לאט הופך ליותר ויותר חשוב גם בהקשר של קידום אורגני, ולא רק קידום ממומן.

בפוסט המיוחד הזה, נציע מספר דרכים שונות באמצעותן ניתן להבליט את האתר בתוצאות החיפוש (כמעט) בלי צורך לקדם ביטויים או מילות מפתח ספציפיות.

Authorship בשילוב פרופיל בגוגל פלוס

Authorship  הוא סימון מיוחד שמאפשר לבעלי אתרים לחבר את פרופיל הגוגל פלוס שלהם עם מאמרים באתרי אינטרנט. כאשר משתמשים בתג הזה, תמונת הכותב ביחד עם קישור לפרופיל שלו מופיעים ליד תוצאת החיפוש ומבליטים אותה באופן יחסי ליד תוצאות החיפוש האחרות.

ניתן להעריך כי בין היתר, גוגל משקלל את מספר המעגלים בגוגל פלוס שהכותב נמצא בהם, כך שאם אתם עוד לא ממש פעילים בגוגל פלוס, אולי הגיע הזמן לעדכן את הפרופיל שלכם שם בנוסף על הפרופיל ברשתות חברתיות אחרות.

מי שמשתמש במערכת WordPress יכול להשתמש בפלאגין ידידותי מאוד בשם "Google Author Link". לאחר התקנת הפלאגין הזה, כל מה שצריך לעשות זה לבחור את הכותב הראשי של הבלוג תחת תפריט ההגדרות של הפלאגין, ולאחר מכן להכניס את הקישור לכתובת פרופיל הגוגל פלוס תחת ההגדרות של כל כותב בבלוג.

על מנת לבדוק אם הקישור בין האתר לכותב עבר להצלחה, יש לגשת לכלי הבדיקה של הנתונים המובנים של גוגל ולהכניס כתובת של פוסט מסוים בבלוג. אם הכול עבד כשורה, תוכלו לראות כי הכלי מציג את הפרטים שלכם. בדוגמה שלפניכם השתמשנו באתר של חברנו הטוב (?) מאט קאטס, אבל אתם יכולים להשתמש בכל כתובת שתרצו ולבדוק אותה. (שיטה טובה להגדלת מעגל החברים המקצועי שלכם בגוגל פלוס)

שימוש באתר Youtube

השימוש באתר Youtube למעשה מנצל את העובדה שכל הפרופילים שנפתחים באתר זה נמצאים על דומיין נפרד, ושגוגל נוטה לתעדף תוצאות וידאו בתוצאות החיפוש. למעשה, הדבר דומה במעט להקמה של אתרי לווין על מנת "להשתלט" על עוד מקומות בתוצאות החיפוש, רק שמדובר בשיטה לבנה למהדרין.

רצוי להעלות קטע וידאו תדמיתי המציג את האתר או את העסק. כיום ניתן להפוך כמעט כל מצגת לקטע וידאו באמצעות תוכנות כמו  Windows Movie Maker  ולשלב בהן קריינות מקצועית.

כך למשל נראה דף התוצאות של "שיווק בוידאו" :

המעניין הוא שהאתר שמופיע בתוצאות במקום הראשון הוא בכלל סרטון של יו-טיוב, ואילו אתר האינטרנט של לירון מור עצמו, מופיע במקום נמוך יותר (לא נראה בתמונה).

אגב, על מנת לקדם סרטון וידאו ביו-טיוב לא חייבים להיות גאונים גדולים, אבל חשוב להקפיד על מילות מפתח ותיאור נכון לוידאו. גם קישורים לסרטון והטמעה שלו באתרים אחרים לא יכולים להזיק.

בניית עמודים עם היררכיה ברורה

כאשר גוגל מזהה קשר היררכי הדוק בין שני עמודים, הוא מציג אותן לעיתים זה מול זה, כך שהם תופסים מקום כפול בתוצאות החיפוש. דוגמה לקשר היררכי כזה הוא דף אינדקס של חנויות מחשבים ודף ספציפי של אחת החנויות. גוגל לא תמיד מציג שני עמודים באותו האתר בצורה כזו, אך זו עוד סיבה להקפיד על היררכיה פנימית מסודרת באתר.

כך זה נראה כאשר מחפשים את המילה "רוח" באנגלית –

Site Links

Site Links הם קישורים פנימיים של אתר שמופיעים מתחת לתוצאה של העמוד הראשי. ה – Site Links  אמנם מופיעים במיוחד כאשר מחפשים את שם האתר עצמו, ולכן התפקיד שלהם חשוב במיוחד בנישות יש תופעה של אתרים רבים הרוכבים על הצלחה של אתר ראשי. בשנים האחרונות גוגל ביצעה שינויים ב- Site Links, כך שלעיתים הם תופסים חלק גדול במיוחד מהעמוד.

אם מחפשים למשל את האתר של משטרת ישראל, מקבלים רשימה גדולה במיוחד של Site Links ורק 7 תוצאות בעמוד כולו.  לעיתים נהוג לכנות את הקישורים האלו כ- Mega Site Links.

השאלה הגדולה היא כמובן כיצד גורמים לאתר שלכם להציג את המבנה המיוחד הזה. ההערכה הרווחת היא שככל שהסמכות של האתר גדולה יותר, כך המיתוג שלו בעיני גוגל חזק יותר. לא ידוע מה בדיוק קובע את חוזק המותג בעיני גוגל, אבל ניתן להניח שישנם מספר פרמטרים המשפיעים על המיתוג באופן ספציפי :

  • יותר אנשים מחפשים את שם האתר והוא נכנס לרשימת ההשלמה האוטומטית של גוגל
  • חיפושים של תכנים ספציפיים בתוך האתר על ידי גולשים (התוכן הוא המלך)
  • קישורים המפנים לאתר עם שם האתר עצמו או שם של אדם מסוים (בניגוד לקישורים המתמקדים במילות מפתח)
  • שיתוף תכנים ברשתות חברתיות או פתיחת פרופילים נפרדים לאתר באתרים אלו
  • יצירת דף אודות מפורט ועדכני באתר עצמו
  • הגדרת כותב דרך Authorshiph (הסעיף הראשון במאמר זה)

לבעל האתר עצמו אמנם אין שליטה מוחלטת ב- Site Links שיוצגו, אך דרך כלי מנהלי האתרים, הוא יכול להסיר קישורים מסוימים שאינם לרוחו דרך תפריט "תצורה -> Site Links".

להעמקה נוספת – מידע מובנה

גוגל מציגים גם סוגים נוספים של "מידע מובנה" המאפשר לבעלי אתרים להוסיף תכונות נוספות לתוצאות החיפוש. למשל,במידה והאתר שלכם מאפשר לדרג עמודים מסוימים, הציון שהגולשים נתנו לדף יופיע ליד תוצאות החיפוש. קצרה היריעה מלפרט על כל סוגי המידע המובנה שגוגל תומכים בו, אך בעמוד ההסבר הזה ניתן למצוא הוראות נוספות כיצד להטמיע אותו. את בדיקות האימות אפשר לבצע באמצעות הכלי לבדיקת מידע מובנה שהוצג בסעיף הראשון. בהצלחה!

תגובות 0
עוד בנושא
JOIN THE DISCUSSION

אין להעתיק תוכן מאתר זה!