Stand with Israel

כלים מבית גוגל שכל מקדם צריך להכיר

 

קידום אתרים זו תורה בפני עצמה הדורשת מיומנות רבה לצד שימוש בכלים מסוימים לטובת ייעול העבודה. חברת גוגל מציעה עבור מקדמים מקבץ כלים מקצועיים הניתנים בחינם לגמרי, כך שנותר לכם להכיר אותם מקרוב, וכמובן לבצע בהם שימוש במסגרת הפעילות המקצועית השוטפת. חלק מהכלים מורכבים יותר וחלקם פחות, אך נראה כי מקדמים לא מנצלים אותם היטב – וחבל!
אז בואו נראה מהי הרשימה הפותחת וכיצד תוכלו לנצל את הכלים האלה לטובת קידום נוח ופשוט יותר:

 
Google Search Console (כלי מנהלי אתרים לשעבר)

כלי Google Search Console נקרא גם כלי מנהלי אתרים – Webmaster Tools. מדובר בכלי ידידותי אשר מסייע רבות לנטר את האתר המקודם או את האפליקציה לנייד. מעבר לכך, הוא מסייע לתיחזוק הנוכחות בתוצאות החיפוש של גוגל. הכלי המדובר מציע את הדוחות הבאים: מידע אודות תצוגת החיפוש, תנועת החיפוש, אינדקס גוגל, סריקה ועוד דוחות שונים לייעול קידום האתר. בנוסף לדוחות אלה, הכלי מהווה תקשורת עם גוגל על ידי שליחת כתובות לאינדקס, קבלת מפת אתר וקבלת הודעות המתריעות על נושאים שיש לטפל בהם.

 
Keyword Planner (כלי לתכנון מילות מפתח)

חיפוש מילות מפתח רלוונטיות, הוא הבסיס לקידום מוצלח – וזאת ידוע לכולם. מדובר בכלי המסייע למקדמים ואנשי פרסום לבנות קמפיינים מוצלחים ברשת וזאת באמצעות חיפוש רעיונות למילות מפתח רלוונטיות. בנוסף, הכלי כולל עזרה בבחירת הצעות מחיר לשימוש בקמפיינים.
 
הכלי הוא שימושי גם לטובת הקידום האורגני והוא כלי עזר מצוין לבחירת מילות מפתח רלוונטיות וכדאיות לטובת קידום בתוצאות החיפוש של גוגל. הנתונים מתקבלים על בסיס המידע אודות נפחי חיפוש בגוגל של מילים נבחרות ופופולאריות, והוא מאפשר גם רעיונות למילים רלוונטיות דומות לתוצאות המבוקשות. המידע המתקבל בכלי זה הינו מתייחס לנפחי חיפוש ממוצעים ועונתיים לצורך חיזוי העתיד של 12 חודשים אחרונים בהתאמה מדויקת.

Google Analytics

גוגל אנליטיקס הוא כלי מוכר ופופולארי בקרב מקדמי אתרים והוא מהווה כלי מצוין לניתוח הפעילויות באינטרנט. הכלי מספק תובנות מעמיקות על התנועה של האתר המקודם לצורך שיפור הנתונים.  הכלי מציע גרסה חינמית אשר מציגה דוחות רלוונטיים מקיפים המספקים מידע היסטורי, ובזמן אמת ניתן לראות בו את יעילות שיווק האתר, לבחון את מקורות התנועה ממקומות שונים כמו – תוצאות ממומנות, אורגניות, מרשתות חברתיות ועוד. לצד כל השירותים החינמיים ניתן לקבל גרסת פרמיום בתוספת תשלום.
Google Trends (כלי מגמות חיפוש של ביטויים בגוגל)
 
הכלי מאפשר למקדמים לבצע פילוחים וניתוחים של אחוז מחיפושי האינטרנט בגוגל על ידי גולשים, על מנת לקבוע את כמות החיפושים המבוצעים עבור מונחים ספציפיים וזאת ביחס ובהשוואה למספר הכולל של חיפושי גוגל באותה התקופה אותה. הכלי יכול לנתח גם נתונים של מונחי חיפוש משמעותיים או נמוכים לצורך השוואה בין נתוני חיפוש. חשוב לציין כי הנתונים המוצגים בכלי זה הינם מנורמלים, יחסיים ולא מוחלטים.

 Google Mobile Friendly Test – כלי בדיקה לבדיקת התאמתם של דפי האתר למובייל

החשיבות של התאמת האתר למובייל ידועה לכולם, כך שזהו כלי נהדר שנועד לסייע רבות למקדמי אתרים. לאחר סריקת העמוד בכלי זה, הוא יציג את הליקויים הדורשים טיפול מידי לצורך התאמתם במובייל. כמו כן, הכלי מעניק המלצות טכניות לשיפור האתר ולבחון לאחר כל שינוי את ההשפעה של הנתונים. 
 

תגובות 0
עוד בנושא
JOIN THE DISCUSSION

אין להעתיק תוכן מאתר זה!