Stand with Israel

כמה זמן לוקח לקדם אתר בגוגל?

 

אחת השאלות הנפוצות ביותר בקרב לקוחות זה כמה זמן לוקח לקדם אתר בגוגל? מדובר בשאלה מורכבת וכדי לענות על עליה יש הרבה פרמטרים שצריך לקחת בחשבון. אלו הם העיקריים שבהם (בהמשך נראה שאפשר לפרק כל פרמטר כזה לעוד כמה חלקים):

  • אופי האתר אותו רוצים לקדם
  • הזירה בה מנסים לקדם
  • תקציב הלקוח
  • הניסיון של חברת הקידום והשיטות בהן היא עובדת
  • התוצאות אליהן מצפים להגיע


אופי האתר אותו רוצים לקדם

יש הבדל גדול בין אתר חדש אותו גוגל לא ראה קודם לכן לבין אתר וותיק יותר שכבר קיימת סביבו פעילות מסוימת, אפילו אם הוא לא עבר בין הידיים של חברת קידום אתרים ככל הנראה שסביב אתר וותיק יותר תהיה פעילות טבעית ברשת אותה גוגל ידע לזהות.

לכל אתר לוקח זמן בכדי לבנות אמון מול גוגל. מסיבה זו, אתרים וותיקים נוטים להתקדם מהר יותר, אבל הוותק עצמו אינו מספיק ויש גם שיקולי איכות נוספים כגון רמת התוכן באתר, מספר הקישורים שמפנים אליו והביצועים הטכניים שלו.

מלבד זאת צריך לזכור שגם אתרים קטנים מאוד וגם אתרים גדולים מאוד יכולים להוות אתגר : אתרים קטנים מכיוון שצריך לעבות אותם ואתרים גדולים מכיוון שיש בהם הרבה מאוד עמודים שצריך לטפל בהם.

הזירה בה מנסים לקדם

ישנן זירות תחרותיות יותר וזירות תחרותיות פחות. לדוגמה, תחום הצימרים, החופשות ועריכת הדין. יש תחומים שאולי לא נראים יוקרתיים, אבל התחרות בהם פשוט גבוהה. לדוגמה, מדבירים, מנעולנים ובעלי מקצועות חופשיים אחרים. יש גם אתרים שמקבלים הרבה קישורים איכותיים (עדיין הפרמטר הכי חשוב לגוגל) ממקורות אחרים, פשוט כי הם מפרסמים הרבה תכנים בלעדיים ומקוריים.

לא תמיד אפשר לדעת עד כמה זירה מסוימת היא תחרותית, אך לעיתים קרובות אפשר לנסות ולהעריך זאת על פי המחיר של מילות המפתח בקידום הממומן (כולל ההפרש בין הצעות גבוהות לנמוכות) ורמת התחרותיות הרשומה. הדבר יכול לעזור כשהלקוח מנסה להבין האם הצעת המחיר שהוא מקבל היא ריאלית.

keywords price

תקציב הלקוח

תקציב הלקוח הוא עוד פרמטר חשוב ביותר כאשר מדברים על הקצב של התקדמות אתרים. תקציב מאוזן הוא כזה שמאפשר לחברה להשקיע באתר את המירב שהיא יכולה בלי שהיא תצטרך לפגוע באיכות העבודה. בדרך כלל נוהגים לעבוד על בסיס של ריטיינר חודשי מהסיבה שאין בהכרח קשר בין ההשפעה של פעולה שבוצעה באתר לבין משך הזמן שלוקח לבצע אותה.

עם זאת, יש להבין גם כי החל מנקודה מסוימת תקציב גבוה יותר לא בהכרח יביא לתוצאות טובות יותר. הסיבה לכך קשורה לסעיף הבא ולעובדה ש"עודף אופטימיזציה" יכולה לפגוע באתר במקום לתרום לו.

הניסיון של חברת הקידום והשיטות בהן היא עובדת

כמו כמעט בכל מקצוע, לכל חברה או אדם יש שיטות עבודה שונות. בקידום אתרים מדובר בעניין מורכב יותר מכיוון שהאלגוריתם של גוגל משתנה ללא הרף ובאופן כללי נעשה מתוחכם יותר ככל שעובר הזמן. מה  שעבד פעם כבר לא עובד היום ושיטות קידום שמתאימות לאתר א' לא מתאימות בהכרח גם לאתר ב'.

אבל גם אם ניקח חברת קידום וותיקה עם ניסיון, סביר להניח שיש תחומים מסוימים בהן היא חזקה יותר מכיוון שאתרים המתחרים אחד בשני בדרך כלל גם חולקים תכונות משותפות.

לדוגמה, באתרים רפואיים יש חשיבות גבוהה מאוד לדיוק במידע מקצועי והמלצות קונקרטיות מלקוחות. לעומת זאת, בחנויות וירטואליות יש חשיבות גבוהה מאוד לביצועים הטכניים של האתר ומניעה של תופעות כמו שכפול תוכן או העתקת תוכן פשוטה מהקטלוגים של היבואנים (וזה עוד לפני שהתחלנו בכלל לדבר על קישורים).

קידום שחור וקיצורי דרך

חשוב להתעכב על קיצורי דרך: כבר דיברנו על "עודף אופטימיזציה", אבל יש הבדל בין חברה שלוקחת סיכון מושכל לבין חברה שלוקחת סיכונים קיצונים שיכולים להכניס את האתר לרשימה השחורה של גוגל (קידום שחור). בדרך כלל מדובר בסוג של תרמית שבמהלכה האתר יגיע מהר מאוד למקומות גבוהים, אך ייפול באותה המהירות אחרי שהחברה כבר תעלם עם הכסף או שהלקוח יגלה שהחוזה כובל אותו לעוד כמה חודשים של תשלומים גבוהים.

לפעמים הנזק ניתן לתיקון, אבל גם אז מדובר בעבודה סיזיפית שבמהלכה צריך לשכנע את גוגל שהאתר הופסק להיות מקודם בשיטות אגרסיביות. בדרך כלל צריך ללכת ולמחוק את כל הקישורים הבעייתיים שהפנו לאתר ממקורות אחרים, אך מכיוון שבמקרים האלו בדרך כלל יוצרים קישורים בשיטות אוטומטיות, בדרך כלל ניתן לעשות זאת רק באופן חלקי ולקוות שהצוות של גוגל ישתכנע שאתם (או חברת הקידום החדשה ששכרתם) תעשו את כל מה שאתם יכולים.

התוצאות אליהן מצפים להגיע

הדבר שאולי הכי חשוב להבין הוא שיש כיום הרבה הגדרות למה בדיוק נחשבת הצלחה בקידום אתרים. לדוגמה, הרבה פעמיים לא משתלם להתחרות ראש בראש עם אתרים חזקים מאוד על עשרים מילות מפתח עם נפחי חיפוש גדולים.

במקום זאת יותר משתלם לנסות ולהגדיל את התנועה האורגנית מגוגל דרך מגוון של מילות מפתח פחות תחרותיות. לא רק שמדד כזה הוא יותר ריאלי, אלא שיותר קל לעקוב אחריו והוא לא אמור להיות מושפע מכל שיהוק של גוגל, כל עוד האתר מקודם כאמור באופן זהיר. עדיין חשוב לעקוב אחרי ההתקדמות הכוללת של מילות המפתח, אבל להבין שמדובר באינדיקטור ולא בתוצאה הסופית שרוצים להגיע אליה.

אגב, גם אחרי שמבינים אילו מדדים הם החשובים ביותר, יש להסתכל עליהם למשך תקופות זמן משמעותיות (לכל הפחות בהפרשים של שבועיים).

אז כמה זמן בתכלס לוקח לקדם אתר?!

אם נחזור לנקודת ההתחלה, אפשר להניח בזהירות שקידום של אתר קטן בזירה לא מאוד תחרותית יתחיל לתת את אותותיו לאחר מספר חודשים, אלא אם כן מדובר באתר שלא סיימו להזין אליו תוכן ולא עשו לו שום סוג של אופטימיזציה.

אתר ממוצע שמקדמים בזירות תחרותיות יתחיל להראות תוצאות חיוביות אחרי חצי שנה לכל הפחות, ובהנחה שאנחנו באמת לא מנסים לקדם עשרות מילות מפתח בבת אחת (תפסת מרובה לא תפסת).

במקרים שבהם מדובר באתרים בזירות תחרותיות מאוד (כפי שהדגמנו), אפקט משמעותי יכול לקחת בין שמונה חודשים ואפילו עד שנה, תלוי מהו גודל האתר ועד כמה גוגל נוקשה עם אתרים מהתחום הזה.

לסיכום

בתור לקוחות, אתם בהחלט אמורים לקבל מחברת קידום האתרים שלכם הערכה כוללת לגבי משך הזמן הצפוי בו תתחילו לראות תוצאות. יחד עם זאת, אתם וחברת קידום האתרים חייבים גם לדעת כיצד תאם ציפיות אחד מול השני ולזכור תמיד כי מדובר בתחום ספקולטיבי.רצוי מאוד לקבל אבני דרך מחברת קידום האתרים וליצור יחד איתה מסלול מתאים לקידום האתר שיביא להחזר השקעה ותוצאות בקצב הטוב ביותר ומשם להמשיך ולכבוש עוד ועוד הישגים קדימה.

 

 

תגובות 0
עוד בנושא
JOIN THE DISCUSSION

אין להעתיק תוכן מאתר זה!