Stand with Israel

להפוך את העסק למותג צעד אחר צעד

 

מהפכת האינטרנט והמידע הזמין לכל אחד מכל מקום ובכל רגע הפכו את המרחב האינטרנטי לסופרמרקט ענקי, מעין גן עדן של מידע, לינקים וחנויות מקוונות, אשר הגולש משוטט במרחביו כרצונו, ובעת הצורך פשוט מושיט את ידו לפרי המוצא חן בעיניו, קוטף, טועם, נהנה וממשיך הלאה. במציאות כזו שבה השפע כה רחב, מיתוג מוצלח מעניק לעסק שלך יתרון על פני מתחריו ומאפשר לך לשגשג ולצמוח. במצב הדברים הזה…

 השאלה המתבקשת: כיצד תמתג את העסק שלך?

 

מיתוג עסק

 

צעד ראשון: ערכי יסוד

מיתוג הוא מושג חמקמק שקשה להגדירו. לא מדובר רק בעיצוב האתר, בבחירת הצבעים הנכונה וביצירת הלוגו המושלם. מיתוג מחייב אותך לבחון את העסק שלך בשבע עיניים ולהבין מה העקרונות שעומדים בבסיסו, אילו ערכים הוא נושא ומה המסר שאתה רוצה להעביר. למשל, אם מדובר בעסק המייצר בגדי ילדים, מהו ייחודו? האם מדובר בבגדים נוחים במיוחד העשויים מבדים איכותיים, או אולי מחומרים טבעיים בלבד? אולי מדובר בעסק שדוגל בתשלום הוגן לכל העובדים בשלבי הייצור השונים, או אולי התפירה מתבצעת על ידי נשים קשות יום, שזו הדרך שלהן לצאת ממעגלי עוני ואלימות? לכן, השלב הראשון הוא להבין מה הערכים, מה המסר ומה התרומה הייחודית של העסק ללקוחותיו.

 

צעד שני: עוגנים במציאות

למרות הפיתוי, אל תמהרו להדביק לעסק שלכם ערכים שאינם שייכים אליו רק מתוך רצון לייצר אשלייה של מיתוג. אם אתם רוצים את "הדבר האמיתי", עליכם לספק את חומרי הגלם הקיימים במציאות. גם אם התהליך לוקח זמן, שווה להשקיע את המאמץ כדי לגלות את הבסיס האיתן למיתוג הנכון של העסק שלכם. פרגנו לעסק שלכם, האמינו שהבסיס הזה קיים ואפשרו לעצמכם למצוא אותו.

 

צעד שלישי: תרומה ללקוח

השלב הבא הוא מיצוי ותמצות של התועלת שהמוצר מספק ללקוח – כיצד חיי הלקוח הופכים לקלים, לנוחים, לשמחים ולטובים יותר בזכות המוצר או השירות שהעסק שלכם מספק. גם כאן עליכם להיות כנים ומדויקים אם אתם רוצים שהמיתוג יהיה אפקטיבי.

 

צעד רביעי: עיצוב

כעת, לאחר שהגדרתם את הערכים, את המסר ואת התרומה הייחודית של המוצר שלכם, הגיע הזמן לפנות לחברת מיתוג / עיצוב גרפי שתהפוך את כל זה לעיצוב של ממש, עיצוב לוגו , אתר ואת כל המוצרים הנלווים של העסק. העיצוב צריך לשקף את אופיו של העסק ולייצר קו אחיד העובר בין כל מוצרי השיווק, כולל אתר, חנות ודף עסקי, וכן אריזות, כרטיסי ביקור, מעטפות וכיוצא בזה.

 

צעד חמישי: הגדרת קהל היעד

לאחר שהוגדרו ערכי היסוד של המותג, ניתן להגדיר על פיהם את קהל היעד המתאים. מי זקוק לשירותים שהעסק מספק, איזו אוכלוסייה צפויה להשתמש במוצרים שלכם, האם המוצר מתאים לאוכלוסייה מוגדרת גיל או שהמוצר פונה לאנשים ממעמד סוציו אקונומי מסוים. כמו כן, האם יש משמעות למיקום גיאוגרפי, למצב משפחתי, להשכלה וכיוצא בזה. הגדרת קהל היעד תעזור לכוון את מסע הקידום והשיווק של המותג לאפיקים האפקטיביים ביותר, וכך לייצר יותר השפעה בפחות השקעה. כלי הפרסום הדיגיטלי מאפשרים שליחת מסרים שיווקיים לקהל יעד ממוקד, מעקב אחר האפקטיביות של הפרסום, פילוח קהל הגולשים על פי פרמטרים שונים ועוד דרכים רבות ליצירת אפקטיביות שיווקית מקסימאלית.

 

צעד שישי: שלח לחמך

כשהלוגו ותדמית החברה מוכנים, והאתר מעוצב בהתאם – הגיע הזמן לפרסם את המוצר שלך ולהפכו מעוד מוצר בשורה ארוכה של מוצרים דומים למותג מובדל, בעל איכות ונוכחות משל עצמו. סיפור טוב המתחבר לעסק הוא דרך מצוינת להפוך אותו לשונה ולייחודי, ולפתח קשר רגשי בין הלקוח למוצר. מודעות פרסום מותאמות לגולש, אם דרך רימרקטינג (שיווק מחדש) או דרך בלוג מוביל בתחום, רשתות חברתיות וסרטונים ויראליים ביוטיוב ובאמצעות כל דרך שיווקית שתחשוף את קהל היעד שלך למוצר. הדגש מושם כעת על יצירת הקשר רגשי חיובי למותג, אם באמצעות סיפור מרגש הקשור למוצר, אם באמצעות סרטון ויראלי ואם באמצעות שיתוף מידע בעל ערך עם הגולשים, יצירת בלוג מוביל בתחום שמפורסם בו מידע עדכני בעל ערך מוסף, ועוד כיד הדמיון והמחשבה היצירתית שלכם ושל צוות סוכנות השיווק הדיגיטלי שאת שירותיו שכרתם.

 

צעד שביעי: שיווק וקידום

בנוסף לאמצעים שיווקיים ייחודיים ליצירת מיתוג, כל אמצעי הקידום הדיגיטליים נכנסים לפעולה: קידום אורגני / קידום ממומן / קידום ושיווק ברשתות חברתיות, וכן באנרים ומודעות פרסום ממומנות אחרות. השיווק יתבצע בהתאם לקהל היעד שהוגדר, וצוות הפרסום שלכם יתפור את חבילת השיווק המושלמת עבור המותג. שיווק נכון וממוקד ייצור אפקט מקסימאלי במינימום השקעה.

 

צעד שמיני: שימור לקוחות

מותגים טובים שומרים על קהל לקוחות נאמן. קיימות דרכים יצירתיות רבות ושונות לשמירה על קהל הלקוחות שלכם, והדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא להתבונן במוצר דרך עיניו של הלקוח, ולעשות את המיטב כדי שחווית הלקוח תהיה החיובית ביותר שניתן לייצר. התחילו בהענקת השירות הטוב ביותר וביצירת המוצר הטוב ביותר, משום שלאלה אין תחליף. קשר טוב עם הלקוחות הוא הכרחי ליצירת מערכת יחסים ארוכה, ולכן הלקוח צריך להרגיש שהוא חשוב ושאתם עושים את כל המאמצים להעניק לו את השירות ואת המוצר הטובים ביותר. צרו מועדון לקוחות אטרקטיבי, שיעניק לחבריו הנחות, מבצעים ומידע רלוונטי בתחום. שתפו את הלקוחות שלכם בחידושים ובעדכונים וצרו עניין מתמיד באתר באמצעות תכנים איכותיים ומוצרים חדשים.

 

אמון ואמונה

לסיכום, מותג טוב משדר אמינות, ולכן הדגש ביצירת ערכי המותג הוא על מציאת הערכים הקיימים בו באמת, ולא בניסיונות לשייך למוצר תכונות וערכים שאינם שייכים אליו. העניין פה הוא להאמין במוצר שלכם: אם אתם מאמינים במוצר, אתם תדעו למצוא את הייחודיות ואת הערכיות שבו. יתרה מכך, אם אתם מאמינים במוצר שלכם – תוכלו לגרום ללקוחות להאמין בו, ומותג שמייצר תחושה של אמון אצל הלקוח הוא מותג מנצח.

 

תגובות 0
עוד בנושא
JOIN THE DISCUSSION

אין להעתיק תוכן מאתר זה!