Stand with Israel

מחיר ועלויות שירותי קידום אתרים

 

למרות שתחום קידום אתרים הוא אחד התחומים היחידים שכמעט שום בעל אתר אשר רוצה להגביר את החשיפה לאתר שלו במנועי החיפוש לא יכול בלעדיהם, הרי שמדובר בתחום שגם אין לו איגוד מקצועי או חוקי אתיקה רשמיים, כך שכל חברה יכולה לגבות עליו מחירים שונים לחלוטין.

גרוע מכך, הלקוח לא תמיד יודע על מה הוא משלם ומהן התוצאות שהוא אמור לראות בפועל אם הקידום הצליח. לדוגמה, יש חברות שמודדות הצלחה של אתר לפי מיקומים, זאת למרות שהמיקומים משתנים ממחשב למחשב ומגולש לגולש. אחרות מודדות תוצאות לפי שיעור העלייה בכמות הגולשים שמגיעים לאתר (כניסות), אבל קשה מאוד למדוד מהי הצלחה כשמדובר באתר שמלכתחילה לא היה כמעט פעיל… (אולי חברה אחרת הייתה מגיעה אפילו ליותר כניסות?!).

מחיר ועלויות שירותי קידום אתרים

אל תתנו לחברות הקידום להפתיע אתכם

לפני שניכנס לשאלת המחיר עצמו, ולאור הסיטואציה שתיארנו עד כה, חשוב שתמדדו את ביצועי האתר הנוכחים שלכם. שאלו את עצמכם את השאלות הבאות :

האם מערכת ניהול התוכן שלי מותאמת לקידום בגוגל? (אם אתם לא בטוחים – שאלו את החברה שבנתה לכם את האתר
כמה תנועה יש לאתר שלי כרגע? (התקנת Google Analytics היא משימה פשוטה למדי)
כמה לקוחות חדשים אני מקבל מהאתר בחודש מתוך התנועה הזו וכמה הייתי מוכן לשלם כדי לקבל יותר?
האם יש דברים שאני לא רוצה או מעוניין להשקיע בהם כרגע? (עיצוב גרפי, התאמה למובייל וכו')

רק אחרי שיש בידכם את התשובות לשאלות הללו, אתם נמצאים בנקודת פתיחה שממנה תוכלו להתחיל לקבל הצעות מחיר, וכמובן שככל שתידרש יותר עבודה על האתר שלכם, כך גם המחיר יהיה גבוה יותר. בכל מקרה, זכרו שגם לרמת ההשקעה באתר עצמו מבחינת תוכן, גרפיקה ועיצוב יש השפעה על אחוז ההמרה של גולשים ללקוחות. לכן, בהחלט יש חברות קידום שעשויות להגדיל ראש ולהציע לכם מקצה שיפורים, לא תמיד מדובר בדבר רע גם אם המשמעות היא עלות גבוהה יותר.

מדוע כל קידום אתר הוא פרויקט?

הרוב המכריע של חברות קידום האתרים בשוק מתמחרות קידום לפי פרויקטים. כלומר, לאחר שהגעתם איתן להסכם והצבתם יעדים שמקובלים על שני הצדדים, החברה תיתן לכם מחיר ראשוני לקידום חודשי. בהקשר הזה יש להבין שייתכן שבהתחלה תידרש יותר עבודה, אבל קידום הוא לרוב תהליך שלא מפסיקים אותו באמצע בלי סיבה טובה מאוד, אך מצד שני, בשלב כלשהו אתם אמורים להגיע למצב שההשקעה החודשית מחזירה את עצמה (ממש כמו בשכר דירה). זוהי גם הסיבה שקידום לפי שעות בדרך כלל לא מקובל.

הפערים בין חברות שונות שהצבתם להם את אותם היעדים יכולים לנבוע מסיבות רבות, בין היתר – מהו גודל החברה, על איזה סדר גודל של שעות בחודש היא מתחייבת מראש, וכיצד היא תופסת את עצמה. זהו אולי המלכוד הגדול ביותר מכיוון שלא תמיד תהיה הלימה בין האופן שבו החברה תופסת את עצמה לבין הביצועים שלה בפועל, והדרך היחידה לבדוק זאת היא באמצעות קצת עבודת שטח והתרשמות מלקוחות קודמים ונוכחיים של החברה.

מדוע להיזהר מהצעות זולות במיוחד?

לרוע המזל, כמו שאין גבול לגובה המחיר שחברות קידום לוקחות, אין גם גבול ל "דילים" שחברות
מפוקפקות עשויות להציע לכם. מדוע שחברה תציע לכם מחירים זולים במיוחד?! יש לכך המון סיבות:

החברה משתמשת בטקטיקות קידום מהירות, אך שנויות במחלוקת ולמעשה כאלו שמסכנות אתכם ואת האתר שלכם

החברה תקדם רק ביטויים שקל מאוד לקדם ואין עליהם הרבה תחרות, תוך כדי שהיא מנסה להחביא זאת מאחורי מסך עשן עם שקיפות נמוכה

החברה תעלה את המחיר בצורה משמעותית ברגע שתרצו להתנתק ממנה בתור "דמי יציאה" (זכרו שקידום מסתמך על קישורים שהם לעיתים קרובות בני ערובה בידי חברות קידום לא אמינות) זוהי הסיבה שעל קידום טוב בהחלט אפשר לשלם כמה אלפי שקלים בחודש, ואילו קידום זול, לא רק שלא יקדם אתכם, אלא אף עשוי לסכן את האתר שלכם (ממש כמו שלא הייתם לוקחים לעבודת תשתית בבית שלכם איש מקצוע לא אמין).

בכל אופן, אין הדבר אומר שחייבים ללכת על החברה היקרה ביותר, אלא שבהחלט אפשר לבחור בהצעה שהן לא הכי זולות אם החברה עושה עליכם רושם טוב וגם קיבלתם עליה המלצות או חוות דעת חיוביות.
בהצלחה!

תגובות 0
עוד בנושא
JOIN THE DISCUSSION

אין להעתיק תוכן מאתר זה!