Stand with Israel

איך הופכים דאטה לרווחים?

 

איך הופכים את הנתונים שלכם ה"דאטה" להכנסה של ממש? הכירו את MAR.KETING AUTOMATION

הבנתם? מר.קטינג..
לא חשוב ברח לי קצת אסף אשתר, בואו נתאפס ונצלול לדברים המעניינים באמת.

היום בעידן הדיגיטלי המוצף בערוצי מדיה שונים ומגוונים כמו מיילים, SMS, WHATSAPP, רשתות חברתיות שצצות להם בכל רגע נתון, בלוגים, פודקאסטים, וובינרים, אפליקציות שונות והיריעה עוד ארוכה מלהכיל, כך שכמעט בלתי אפשרי לנטר ולבקר אחר המסע האמיתי של הלקוח: באיזה עמוד ביקר, מה רכש, מתי רכש, וכמובן היכן רכש.

כיום, חברות שמעוניינות לייצר מערכת יחסים אמיתית עם הלקוחות/ עוקבים שלהן צריכות להופיע בכל פלטפורמה בה הלקוח שלהן נמצא, כלומר, תמיד "לשאוף למגע" ולייצר אינטראקציה עם הלקוח – "שיטת העכביש" בשפה המקצועית.

"זה נשמע ממש פשוט.. הרי כל שעלי לעשות הוא להקים כמה שיותר נכסים דיגיטלים
והלקוח שלי פשוט יגיע אלי.”

אז זהו, שזה לא המצב. אולי יש לנו כלים רבים שמקלים על העבודה שלנו אך גם קיימים
אתגרים רבים יותר ממה שהיו בעבר.

אז מה הם האתגרים העומדים בפני מנהלי השיווק ב2019/20?
רוב מנהלי השיווק בחברות השונות מייצרים כמויות עצומות של "דאטה"

כיצד ה"דאטה" הזו נוצרת?
רוב התקציב השיווקי בדיגיטל מושקע ברובו ביצירת מודעות ממומנות המכווינות לרכישה של מוצר או שירות, ובמתן מענה לפניות של לקוחות ממגוון הערוצים הקיימים בארגון (הנכסים הדיגיטלים).

אחד מהתוצרים החשובים ביותר מלבד חשיפה, מיתוג, ומעורבות הינו המידע על הלקוחות, ה"דאטה".
ה"דאטה" הזה עלה לנו הרבה מאוד כסף והוא המשאב הכי חשוב ויקר שיש לנו בארגון, הבעיה העיקרית שרוב הארגונים אינם מבינים את החשיבות של המידע הרב והעוצמתי שנאסף על ידם ולא יודעים כיצד לעשות בו שימוש נכון לטובתם ולטובת הלקוחות שלהם (כן, יש ארגונים כאלה שגם הלקוח חשוב להם).
כל כך הרבה מידע קיים על הלקוחות, שרצוי לעשות בו משהו אפקטיבי, על מנת להפוך את המידע שהוצאנו עליו כסף רב, בחזרה כהכנסה.
על מנת לעשות זאת אנחנו צריכים שיטות לסווג את הלקוחות שלנו לפלחים מוגדרים מראש (לפי כמות רכישות, שיחות שביצעו, כניסות לאתר וכו').
סטטוס המתעניין, היכן הוא נמצא במשפך השיווקי השלנו ולפי מיקומו נכניס אותו לקטגוריה.

גם לחברות בעלות משאבים רבים קשה להגיע למיצוי הפוטנציאל העסקי הטמון בכל המידע שאספו
והסיבה העיקרית לכך, היא שהארגון מתקשה לייצר סינרגיה בין כלל המחלקות לטובת מיטוב המעקב והניטור אחר מסע הלקוח בשלל הערוצים שהוזכרו לעיל
אין כל סיבה לדאגה אני רוצה להציג בפניכם את המונח הכי טוב שקרה לשיווק הדיגיטלי בשנים האחרונות
הכירו את ה Marketing Automation או בקיצור MA או מה
סתם, אין מה לעשות זה בורח…

Marketing Automation היא טכנולוגיה המאפשרת לארגונים למקסם את הפוטנציאל העסקי הטמון במידע על לקוחות קיימים, פוטנציאליים וגם כן לשמש ככלי עזר לביצוע פעולות רבות בזמן קצר ובאופן מותאם, כבר אסביר..

תוכנות ה-MA הקיימות בשוק בעצם מחברות בין ערוצי שיווק שונים כגון: מדיה חברתית, מייל, הודעות טקסט ושאר הנכסים הדיגיטליים של הארגון (אתר החברה, פייסבוק, אינסטגרם, ערוץ יוטיוב, בלוג, וכו').

פעולה אוטומטית במערכת "מופעלת" כתוצאה מפעולה (ACTION) שהלקוח עשה בתוכן שייצרנו עבורו (פתיחת מייל, לחיצה כל כפתור מסוים ועוד..), פעולה זו מתורגמת ל"דאטה" הנשמרת במערכת ובעצם נוצרת לה תשתית פעולות אוטומטיות, ובו בזמן גם מתעדת ונותנת ציון לכל פעולה שהלקוח ביצע, כך שנוצר חיבור ארגוני דרך המערכת מאפשר לסינרגיה הארגונית להתקיים ובנוסף לקבל גם סטטוס מדויק היכן הלקוח נמצא בכל שלב במשפך השיווקי וכתוצאה מכך לייצר תמונת מצב מלאה עבור השותפים בארגון.

הנה 5 שאלות שיכולות לחדד את יכולות המערכות:
איך מוודאים שהלקוח יקבל תזכורת שיש לו יום הולדת ומגיעה לו הטבה?
איך מייצרים מענה מהיר ומותאם אישית ללקוחות באתר או בפייסבוק?
איך מחזירים לקוח שנטש את העגלה על מנת שיסיים את תהליך הרכישה?
איך נציע לו מוצרים משלימים לקנייה או מוצרים אחרים שיכול מאוד שהתעניין בהם?
איך שומרים על קשר בעל ערך עם הלקוח לפני ואחרי שביצע רכישה?

התוכנות מתעדות כל פעולה של הלקוח ואת היסטוריית האינטראקציות שלו עם המחלקות השונות.
הן מאפשרות להעניק ציון לכל לקוח באמצעות צבירת "דאטה" על תחומי העניין והמטרות שלו, בהתאם להתנהגות שלו כנגד המסרים השיווקיים שלנו, התהליכים במערכת מוגדרים מראש לפי צרכינו בתור ארגון ולפי אפיון מסע הלקוח במשפך השיווקי.
מטרת העל היא להעביר ללקוח את המסר המדויק ביותר ובזמן הרלוונטי ביותר.

באמצעות מערכות ה- MA ניתן לנהל מערכת יחסים רציפה, מהירה ותפורה למידותיו של הלקוח בצורה אוטומטית לחלוטין ללא התערבות ידנית של כוח אדם.

לכן, זה לא מפתיע שהתחזית עבור טכנולוגיות של Marketing Automation נמצאת בעליה:

 

קחו לדוגמא את אמזון – אמזון אינה מנסה למכור לנו את המוצרים שלה, היא מוכרת לנו "שירות".
אמזון מרכזת את הפיתוח שלה לטובת שיפור השירות של הלקוח ומשקיעה מאות מיליוני דולרים על מנת להיות המובילה בתחומה.
לכן, בעולם שבו איכות השירות צפויה להיות חשובה יותר ללקוחות ממחיר או איכות המוצר – חברות שישקיעו משאבים בפיתוח חוויית לקוח מותאמת אישית ונעימה יהיו החברות שיבלטו בשוק.

באמצעות ניהול חכם ומקצועי של התוכנות הנכונות לארגון, הכוללים: שילוב של טכנולוגיה עם הכנסים הדיגיטלים וכמובן לא לשכוח קריאייטיב מנצח.
השמיים הם הגבול.

ארגונים שלא יאמצו את מתודולוגיית האוטומציה ולא ישקיעו את זמנם בתכנון וארגון נכון של המידע שברשותם, פשוט יישארו מאחור מבחינת חוויית הלקוח, מערכת היחסים עמו המשמרת את הנאמנות למותג וכמובן מבחינת המרת לקוחות פוטנציאלים ללקוחות משלמים.

אנחנו ללא ספק בעיצומו של שינוי גדול בעידן הדיגיטלי ובעולם השיווק בכלל, אך יש עוד למה לצפות…
חכו לפיתוחים מעניינים בתחום ה VR וAR שעוד עתידים לשנות את חוקי המשחק
וכמובן יקבלו כאן פינה חמה.

 

 

תגובות 0
עוד בנושא
JOIN THE DISCUSSION

אין להעתיק תוכן מאתר זה!