Stand with Israel

קידום אתר אינטרנט בגוגל

 

בניגוד למצב עד לפני כמה שנים, היום רוב בעלי האתרים כבר מבינים שקידום אתרים בגוגל הוא לא פשוט כפי שהוא נשמע ובהחלט יש צורך בחברת קידום אתרים מקצועית שתלווה את האתר לאורך תקופה כדי שיהיה אפשר לראות תוצאות לאורך זמן. מצד שני, ככל שיש יותר אלטרנטיביות לקבלת מידע עדכני, אם באמצעות אפליקציות או אפילו רשתות חברתיות, כך נשאלת יותר פעמיים השאלה אם קידום בגוגל הוא עדיין דבר כל כך חשוב שבאמת אי אפשר בלעדיו?!

אז קודם כל, התשובה היא ללא ספק כן ! אנחנו אמנים גולשים בפייסבוק כדי לשמוע על החדשות האחרונות מרחבי הרשת ולדעת מה החברים שלנו חושבים עליהן או נכנסים לאפליקציה של הבנק שלנו כדי לבדוק את מצב העובר ושב, אבל אם נחפש בעלי מקצוע או נתעניין בחופשה אטרקטיבית בארץ לסוף השבוע, סביר להניח שעדיין נרצה לעשות זאת דרך חיפוש בגוגל. מהבחינה הזו, התחרות של אתרי האינטרנט השונים על תשומת ליבם של הגולשים לא קטנה, אלא להפך.

מעבר לזאת, גוגל אכן נכנסה לזירה החברתית בסערה עם גוגל פלוס, אבל נמנעה משינוי של סדרי עולם והדף הראשון של תוצאות החיפוש עדיין יהיה מורכב לרוב מאותן עשר תוצאות (ההתאמה האישית של תוצאות החיפוש בדרך כלל מתבצעת רק אחרי שמריצים כמה חיפושים דומים).
לסיכומו של החלק הזה, קידום בגוגל מביא לנו יותר לקוחות ומגדיל את הנראות שלנו ברשת, בעיקר לעומת המתחרים אשר לפעמיים מסתפקים בדף פייסבוק בלבד ולא חושבים להשקיע משאבים בהקמת אתר אינטרנט נפרד.

תפקידה של חברת קידום האתרים

תפקידה של חברת קידום האתרים הוא לספק לאתר את האמצעים לבלוט כמה שיותר בגוגל, ויש לא מעט דרכים לעשות זאת, לדוגמה :

  • הוספה של תמונת כותב לפרופיל האישי של בעל האתר בגוגל פלוס שתופיע לצד תוצאות החיפוש (דווקא כאן יש לגוגל פלוס יתרון משמעותי)
  • אופטימיזציה של קוד האתר בהתאם לחיפושים הפופולאריים שאנשים מחפשים (מילות המפתח)
  • בניית קישורים חכמה : קבלת קישורים מאתרים רלוונטיים דרך מאמרים או מדריכים שיש להם ערך אמיתי לגולש ולכן הם משפרים גם את תדמיתו של האתר
  • חיבור האתר לכלי מנהלי האתרים של גוגל על מנת לזהות כשלים טכניים כמו למשל כתובות שלא ניתן לסרוק או עמודים עם תכנים כפולים

 

חשוב לציין שלא מדובר כאן בהמצאת הגלגל והעקרונות של קידום אתרים בגוגל אינם מסובכים ללמידה, אך העברת הטיפול באתר לידי חברה חיצונית תפחית מבעל האתר את הצורך לעסוק בתהליך הקידום במשך חלק נכבד משעות היממה. כמו כן, באופן זה הקידום יהיה מקצועי יותר ולא יתבסס על הנחות שגויות שכבר מזמן אינן רלוונטיות (לדוגמה, הסתמכות על המדד המספרי Pagerank לבדו כמדד לאיכותו של האתר).

תיאום ציפיות הוא המתכון להצלחה

השאלה מה נחשב לקידום מוצלח היא שאלה שיש לה תשובות רבות ואף אחת מהן אינה מושלמת. לדוגמה, ייתכן כי מבחינה הטכניקה, אתר שיצליח לעלות במיקומים של כמה שיותר מילות מפתח ייחשב לאתר שהקידום שלו הצליח מאוד, אבל אם הגולשים שמגיעים דרך המילים הללו אינם הופכים ללקוחות, אין בכך שום תועלת לעסק. לעומת זאת, יש אתרים שראו עלייה בתנועת המבקרים של 10% בלבד, אך התנועה הזו הייתה מאוד ממוקדת והביאה להם לקוחות חדשים רבים או גולשים שנרשמו לרשימת התפוצה.

בשורה התחתונה, חייבת להיות הסכמה בין חברת הקידום לבין בעל האתר מהם היעדים אותם רוצים להשיג, כאשר לשני הצדדים ברור כי כל אחד תורם את חלקו. לדוגמה, אם מדובר באתר של עסק עתיר ידע (כמו למשל משרד אדריכלים), חברת הקידום לא יכולה לעבד חומרים מן האתר לאתרים אחרים לצרכי פרסום או בניית קישורים מבלי שבעל האתר בדק שכל מה שכתוב הוא אכן מדויק ותואם את הערכים שעליהם מושתת העסק.
בדוגמה אחרת, חברת קידום האתרים יכולה להתחייב על כך שתקדם עמודים שיווקים באתר בהתאם למילות המפתח שנבחרו מראש, אבל היא אינה יכולה לקחת אחריות בלעדית על הצלחת הקידום מכיוון שהתוכן בעמודים אלו נכתב בשיתוף פעולה עם משרד קופירייטינג.

קידום לטווח ארוך

תיאום ציפיות הוא תנאי הכרח להצלחת הקידום, אבל הוא בהחלט לא התנאי היחיד : על מנת שהקידום יהיה אפקטיבי לאורך זמן, יש צורך לעקוב באדיקות אחר הנתונים המתקבלים דרך הכלים השונים, לא רק כלי מנהלי האתרים, אלא גם מערכת לניטור תנועת גולשים כגון Google Analytics. ברוב החברות מקובל לספק ללקוחות דוחות חודשיים עם פירוט של כל הפעולות שבוצעו באותו החודש והנתונים שנראים בשטח (שעשויים להיות תוצאה של פעולות הקידום מחודש קודם).

מלבד פירוט זה, חברת הקידום חייבת להסביר שינויים חדים בנתונים, בין אם מדובר בכאלו שניתן להסביר באופן פרטני, ובין אם מדובר בכאלו שכנראה נובעים משינוי אלגוריתמי של גוגל שאי אפשר לחזות מראש או לשלוט בו.
לסיכום, קידום אתרים הוא נושא מורכב יותר מכפי שמקובל לחשוב וכאשר רוצים לבחון עם איזו חברה לעבוד, יש אספקטים רבים שאותם יש לקחת בחשבון לפני שמקבלים החלטה סופית.

תגובות 0
עוד בנושא
JOIN THE DISCUSSION

אין להעתיק תוכן מאתר זה!